Meestal is dat overduidelijk. Soms hebben de meisjes, die ook wel moslima's worden genoemd, 't zelf niet door.
Moslim-a. Weinig a-status echter voor deze meisjes.
Ga maar na.
1. De weinig-keus-hebbende-moslim-a uit 'Islamistan'.
Deze moslim-a wordt geboren in Somalië, Pakistan, Iran, Irak, Indonesië, Turkije, Egypte, Jemen, Jordanië, Marokko, Saoedi-Arabië of in nog een flink aantal andere islamitische landen. Hoewel je 't niet snel in de krant zult lezen en in weerwil van wat er wel wordt gepropagandeerd, doet vrouwendiscriminatie het bovengemiddeld goed in de landen waar de islam het voor 't zeggen heeft. Voor vrouwen gelden er andere wetten en regels dan voor mannen. Ongelooflijk ja, je moet wel als moslim zijn opgevoed om dit normaal te vinden.
Een Nederlandse ex-moslim-a, Nahed Selim, heeft deze vrouwendiscriminatie nauwkeurig opgeschreven, bijvoorbeeld in haar 29 pagina's tellende essay 'Het islamitisch denken over vrouwen
houdt de beschaving tegen' dat is opgenomen in De islam - kritische essays over een politieke religie (red. Sam en Wim van Rooij, 2010.
Het gaat om vrouwendiscriminatie op juridisch, economisch en sociaal gebied, lijfstraffen op overspel en ander ontucht, verplichte kledingsvoorschriften voor vrouwen, seksuele discriminatie, vrouwenbesnijdenis (verminking) soms.
De lezer begrijpt, als vrouw de klos zijn is hier wel erg eufemistisch uitgedrukt.
Verdienen deze vrouwen steun? Dacht 't wel. Krijgen ze die, bijvoorbeeld uit de zogenaamde beschaafde westerse wereld? Geenszins. Geen Fatima Elatik of Nora Kasrioui die zich om hun lot bekommert of zich op z'n minst solidair betoont. Integendeel. Deze islamaanhangers komen niet verder dan over 'vrije keuze' te jeremiëren. Van de hedendaagse polderfeministes valt al helemaal niets te verwachten. Die neuzelen liever door over het glazen plafond en in hun ogen seksistische reclamefolders.
Hoe vergaat het de moslim-a buiten de genoemde professionele moslimlanden? Niet veel beter. Van welke kant je het ook bekijkt.
2. De onzichtbare moslim-a.
Allereerst is er de groep moslim-a's die weliswaar in Nederland verblijft maar die je nooit te zien krijgt en van wie je nooit iets hoort. Simpelweg omdat deze vrouwen de deur niet uit mogen. Van hun man, vader, broer of zoon. We weten het niet. We kennen hen niet. En we doen niets. Het is de vergeten groep moslim-a's naar wie nooit onderzoek wordt gedaan. Niet door een Annelies Moors (UvA) noch door een Asha ten Broeke. Er wordt niet over en niet met hen gepraat. We doen alsof ze niet bestaan. Je zou bijna denken dat de politieke elite er vrede mee heeft als deze binnenblijf moslima-a's niet bestaan als groep want ze mogen vast ook niet de deur uit om zelf hun stem uit te brengen.
3. De ingepakte moslim-a.
Dan zijn er de moslim-a's die wél de deur uit mogen. Ze mogen boodschappen doen, studeren, sporten (zwemmen!) en werken, echter alleen als ze zich bedekken: hun lichaam, ledematen en hun hoofdhaar en wel met de islamitische 'vlag'. Stel je toch eens voor dat christenen of andersdenkenden hier, ja het is inmiddels de eenentwintigste eeuw, zulke moslimse kledingsvoorschriften aan meisjes en vrouwen zouden opleggen (met een kruis op hun hoofd). Onvoorstelbaar zou je denken, maar het gebeurt. Stel je toch eens voor dat 't zonnetje schijnt en jij meisje mag die zon niet op je huid voelen maar je broertje wel? Geen leuke gekte maar pure discriminatie in eigen groep, dat is wat het is.
Krijgen deze zichtbaar ingepakte moslim-a's steun? Ook al niet. Terwijl ze het zo verdienen. Het bizarre is dat deze meisjes aangemoedigd worden zich bij de discriminatie-in-eigen-groep, dat wil zeggen, op de juiste manier gekleed, onderworpen aan man, broer, neef en imam, neer te leggen. In het bijzonder krijgen ze geen steun van de linkse elite en eerder vermelde nepfeministes als Asha ten Broeke, Anja Meulenbelt en onderzoeksters als Annelies Moors. Sneu voor de meisjes, rampzalig voor de Nederlandse samenleving die hierdoor wel degelijk islamiseert en meer en meer gaat lijken op de professionele moslimlanden van de weinig-keus-hebbende-moslim-a (zie groep 1).
4. De het-is-mijn-eigen-keuze-moslim-a.
Dan is er nog de groep moslim-a's die 't helemaal top vindt om onderworpen te zijn, die zich erop beroept zich uit vrije keuze te bedekken, die met verve de islamitische vlag uitdraagt. 'T Zal best maar daarom zijn zij (en wij) nog niet minder de klos want ook zij dringen hun religie aan ons op in plaats van zich in een klooster af te zonderen wat netjes en normaal zou zijn. Maar nee, het zijn alleen aan zichzelf denkende moslim-a's die zich niet wensen aan te passen aan onze cultuur. Bizar genoeg krijgen zij van alle soorten moslim-a's bijzonder veel steun. De media zijn dol op hen. Ook krijgen zij steun uit islamitische hoek, dat spreekt, maar nog 't meest van de multiculturele politiek correcte elite (links én rechts). Uit onwetendheid, uit angst, omdat ze er ‘geen probleem’ mee hebben of om cliëntelistisch redenen omdat ze op hun politieke stem rekenen. Maar u ziet, niet alleen deze vrouwen zijn vanwege hun zelfopgelegde middeleeuwse handicap daarom de klos maar álle vrouwen die in Nederland wonen. Meer opgelegde islamisering terwijl ontmoedigen een stuk menselijker is. Bijvoorbeeld voor de gedwongen hoofddoekdraagsters. Nee, juist de overheid kiest actief voor islamisering, getuige het toenemende aantal hoofddoekdraagsters dat bij hen in dienst is.
5. De zogenaamde moderne moslim-a.
Ben ik bijna één groep vergeten en dat is een groep die nog wel gelukkig is. Op papier dan. De moslim-a's in Nederland die de mazzel hebben zich niet te hoeven bedekken, die niet gecontroleerd worden. Een niet al te grote groep als je het mij vraagt want als je wel eens van ze hoort, zullen ze de discriminatie in eigen groep bagatelliseren of zelfs ontkennen. Denk aan een Hassnae Bouazza. Nooit zullen ze de islam rechtstreeks bekritiseren of afvallen, tenzij ze Ayaan Hirsi Ali heten of Nahed Selim, maar van hen weten we dat zij al lang christen dan wel ex-moslim-a zijn. Wat zo veel vanzelfsprekender is, menselijkerwijs gesproken.
In welke van de vijf groepen je als meisje ook geboren bent, je hebt vette pech, met als negatief bijeffect dat het vrije Westen uiteindelijk voor alle vrouwen minder vrij wordt. Dat heet islamisering. Dat islamisering via de vrouwen plaatsvindt is een feit.
Een moslim-a. In elk geval hebben ze wel gebrek aan vitamine D. Want daar had de 'profeet' c.q. 'alwetende allah' ook geen verstand van.
BeantwoordenVerwijderenJohannes de Circumcissor 19: 57
BeantwoordenVerwijderenDas waar van dat gebrek aan vitamines D.
Anderzijds, dank zij die sluier hebben muzelmaansen minder kans op huidkanker.