Blote schouder..

Schouder_2

Blote schouder..

Sinds ik voor het eerst Indonesië bezocht in 1992 is er nogal wat veranderd.

Het verbod op het dragen van hoofddoekjes tijdens het werk en op school is opgeheven. Het onderwijs is geïslamiseerd. De islamitische rechtbanken hebben meer bevoegdheid gekregen. De traditionele gematigde islam waarin de adat (traditie) boven de leer wordt gesteld is steeds meer vervangen door de ‘pure islam’. Aangewakkerd door islamieten uit het Midden Oosten en de tumor van het internationale terroristendom.

Op Bali zijn twee bomaanslagen gepleegd waar vooral westerlingen het doelwit waren. Honderden kerken zijn verbrand. Vaak ook niet meer opgebouwd want vergunningen worden voor kerken niet ‘zomaar’ verstrekt.

Ook zijn er binnen die periode afschuwelijke onlusten op de Molukken geweest tussen Christenen en moslims.

In Atjeh is de sharia van kracht. Ook in andere provincies zijn delen van de sharia ingevoerd. Oost-Timor is onafhankelijk geworden na een jarenlange strijd waarin het land ongeveer ¼ van haar bevolking verloor. Verder is de armoede toegenomen en is de corruptie doorgewoekerd. Bij gebrek aan joden hebben de Indonesiërs chinezen die door velen gehaat worden. ‘Ze maken de handel kapot’ is een uitspraak die je vaak hoort over deze bevolkingsgroep. Chinezen zijn voornamelijk confucianist of christen en zelden bekeerd tot de islam.

De laatste tijd lijkt het iets rustiger in de archipel maar schijn zou wel eens kunnen bedriegen.

Twee voorbeelden van de voortschrijdende islamisering van geheel Indonesië zijn: het voorgestelde verbod op de Ahmydia stroming en de zogenaamde ‘porn bill’

De aan het eind van de negentiende eeuw in Pakistan gestichte Ahmydhia stroming wordt door veel andere moslims gezien als afvallig. De beweging, die vertakkingen heeft in de hele wereld, gelooft niet dat Mohammed de laatste profeet was. In Indonesië telt de Ahmadiyah rond de tweehonderdduizend aanhangers, maar de Indonesische regering bereidt momenteel een decreet voor om de Ahmadiyah te verbieden. In de stad Sukabumi, in de provincie West-Java, werd onlangs een Ahmadiyah-moskee in brand gestoken.

De ‘porn bill’ is een wet die officieel is ontworpen om het morele verval van Indonesië tegen te gaan. De wet bevat diverse componenten die de ‘niet moslim culturen’ in Indonesië zeer hard kunnen treffen. Het tonen van blote schouders of het tonen van andere blote lichaamsdelen zouden verboden kunnen worden.

De Balinese danseressen met blote schouders. De papoea met zijn peniskoker. Maar ook de moderne javanese moslim vrouw die met onbedekte schouders wil gaan winkelen.

Een moslimpartij heeft er sterk op aan gedrongen om de ‘pornbill’ tijdens de Ramadan in te laten gaan als cadeau voor de moslims in Indonesië.

Een enorme klap voor de pluriformiteit van Indonesië met een sterk fascistiode inslag. Het volk wordt namelijk opgeroepen om zich van ‘onder af’ tegen het morele verval te weer te stellen.

Ik bezocht Indonesië dit najaar en heb mij deze keer tot Bali beperkt.

Het Hindoestaanse Bali wordt overspoeld door Javanezen die honderden eethuisjes hebben met daarop zeer ostentatieve teksten dat het hier ‘Muslim food’ is wat er wordt gepresenteerd. Het aantal vrouwen met een hoofddoek is enorm toegenomen. Believers among non-believers.

De traditionele Balinees is hier niet erg gelukkig mee. Zoals een gids mij toefluisterde. ‘I would not say Islam but where the muslimman comes he brings trouble’.

Michel Vink

17 opmerkingen:

  1. Interessant Michel - maar 'het hebben van een blote schouder'?
    Zeg je ook : 'het hebben van een neus?'
    En 'believers ummong unbelievers??
    Ik kan wel wat hebben, maar dit is toch wel heel erg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'amongst'
    'het 'tonen'van een blote schouder'?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Indonesië is al langer een voorbeeld hoe de islam steeds meer zijn intolerante karakter toont en de oorspronkelijke cultuur van een land verstikt. Het kan even duren, maar uiteindelijk verstikt de islam alles.

    Hier een ander triest voorbeeld:

    Geen Kerstman in scholen Sarajevo
    door de redactie
    do 27 nov 2008, 20:52

    AMSTERDAM - De kerstman is in december niet welkom op veel kleuterscholen in Sarajevo. Er zijn geen kerstfeesten
    Grondslag voor het verbod is de invoering van verplicht religieus islamitisch onderwijs in staatsscholen. In Sarajevo leven naast moslims ook oosters-orthodoxe Serviërs en katholieke Kroaten. Veel ouders van niet-moslimkinderen zijn het totaal niet eens met het gevoerde beleid op de publieke scholen en sturen hun kinderen naar privé-instellingen.

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/2667012/__Geen_Kerstman_in_scholen_Sarajevo__.html

    Een laten we de moedige Egyptische blogger niet vergeten die 4 jaar gevangenisstraf uitzit vanwege kritiek op de achterlijke islam.

    Free Kareem! (Werner Vandenbruwaene)

    Een persbericht van het Liberaal Vlaams Studentenverbond

    Abdelkareem Nabil Soliman, een 22-jarige Egyptische blogger, werd op 6 november 2006 gearresteerd door de politie van Alexandria wegens kritische artikelen die hij op zijn blog publiceerde. Drie maanden later werd hij veroordeeld tot vier jaar cel: drie jaar voor het beledigen van de Islam en één jaar voor gezagsondermijning.

    Begin 2006 leerde de blogwereld Abdelkareem kennen als rechtenstudent die uit de universiteit van Al Ahzar werd gezet. Deze universiteit was het niet eens met enkele berichten op de blog van Abdelkareem. Hij bekritiseerde daarin de godsdienstige en autoritaire overmaat van de Egyptische overheid. Dit debat ging hij ook aan met enkele radicaal Islamitische professoren. Abdelkareem volharde en bleef zijn ideologische strijd voor vrouwenrechten, godsdienstvrijheid, vrijheid van onderwijs en tegen sektarisch geweld verder zetten. Hiervoor werd hij uiteindelijk gearresteerd en berecht. Vooral zijn aanklacht tegen het gebrek aan een strikte scheiding tussen kerk en staat was voor de Egyptische autoriteiten een brug te ver en een duidelijk signaal drong zich op. Hierbij werd Abdelkareem op 6 november gearresteerd en op 22 februari veroordeeld. Hiermee bewees de overheid dat de kritiek van Abdelkareem terecht was.

    Deze zaak toont aan dat de strijd voor individuele vrijheden nog lang niet gestreden is. Conform de rechten van de mens, moet elk individu – los van de inhoud van zijn uitspraken – vrij zijn mening kunnen uiten en is religie een strikte privé zaak. Het is beangstigend vast te stellen dat in 2008 één van de belangrijkste landen uit de Arabische wereld nog steeds geen respect voor deze fundamentele vrijheden toont. Daarom werd op donderdag 6 november 2008, twee jaar na de arrestatie van Kareem, een internationale protestactie op touw gezet.

    In meer dan veertien hoofdsteden wordt wereldwijd actie gevoerd. Op initiatief van de Jong VLD en het Liberaal Vlaams Studentenverbond (LVSV) hebben in België Jong VLD, LVSV, Jeunes MR en de Fédération des Etudiants Libéraux (FEL) samen een duidelijk signaal aan de Egyptische regering willen sturen. Meer informatie over de internationale rally kan u op de website www.freekareem.org terugvinden. De Belgische protestactie vond doorgang om 12u aan de Egyptische ambassade in Brussel op 6 november 2008.

    Wij roepen de Egyptische regering op zich te bezinnen over hun huidige opvatting ten aanzien van vrije meningsuiting, gelijkheid tussen man en vrouw en godsdienstvrijheid. Tegelijk vragen wij zo snel mogelijk de vrijlating van Abdelkareem Nabil Soliman.

    http://inflandersfields.eu/2008/11/free-kareem-werner-vandenbruwaene.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Indonesië is dus ook helemaal veranderd. Komen ergens moslims een land binnen, dan verandert een land. Op elk gebied. Op elk onderdeel van de samenleving willen zij hun stempel drukken.
    Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
    Wat er nu in Mumbai gebeurt, is gewoon een voortzetting van een godsdienstoorlog, die al jaren bezig is.
    Mensen worden daar niet voor niets door de moslimterroristen naar hun paspoort en godsdienst gevraagd.
    Westerlingen zijn het doelwit, ongelovigen dus in hun ogen.
    Ook is een Joods centrum het doelwit. Ik denk zo, dat die in een land als India dun gezaaid zijn. Maar de Moslimterroristen vinden het.
    Gisteren zei iemand, die zogenaamd alles weet van terroristen, dat deze actie wel eenmalig zou blijven.
    Een dergelijke actie vergde zo veel voorbereiding, geld en inzet van mensen, die kon echt niet gemakkelijk herhaald worden.
    De kijkers moesten natuurlijk weer gerustgesteld worden. De kijkers zijn dus achterlijk in zijn ogen. Die mag je dan ook rustig voor de gek houden.
    Of deze godsdienstoorlog uit zichzelf ooit zal stoppen.
    Daar zijn echt andere middelen voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Interessant is het om te lezen wat Gerard Reve in 1978 vanuit Jogyakarta over Indonesie schreef:


    brief aan Rob Nieuwenhuys

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er moet dus al gefluisterd worden, als men heel voorzichtig protesteert tegen het verloren gaan van een cultuur die terecht toerisme aantrok.
    Ik geloof niet dat Australiërs blij worden van " moslim " eethuisjes.
    Dus deze invasie van gelovigen gaat opnieuw bewijzen dat in het kielzog van de doctrine de dood in de pot volgt.
    Tragisch voor de Balinezen, die fluisterend van hun ondergang mogen verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja seksuele onderdrukking, het creëren van taboes op seksueel gebied is vaak hèt middel van (religieuze) fascisten.
    Toch zie je in Nederland bijna alleen achteruitgang en in landen zoals in Iran vooruitgang op dit gebied. Lees maar een interview in de laatste Gay Krant, in Iran kan in vergelijking met 25 jaar geleden al heel wat meer dan toen. Hier in het westen zie je dat men homo-ontmoetingsplaatsen buiten sluit, dat seksshops minder explicite etalages mogen hebben, dat men bepaalde porno strafbaar stelt, zelfs het bezit ervan of het kijken ernaar (standaard in totalitaire regimes), dat leeftijdsgrenzen voor seksuele contacten omhoog gaan zonder dat er een debat over mag plaatsvinden, dat men jeugdseks onderling strafbaar stelt als het niet normaal is. 1 meisje met 2 jongens mag bijvoorbeeld niet. En seks op tv mag niet voor tienen, waarom niet? Nu wil men animatieporno strafbaar stellen, of dit schijnt al zo te zijn. Prostitutieleeftijd dreigde naar 21 te gaan. Steeds scherpere wetten wat bordelen betreft en raamprostitutie waardoor dat de nek wordt omgedraaid. En illegaal verder gaat zonder controle. Et cetera et cetera. Schuldigen: CDA, CU, SGP, PVV, PvdA, VVD, SP, D66, GL, PvdD. Alles en iedereen. Ook wat betreft opinimakers, organisaties en journalisten. En maar klagen over het buitenland...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. http://www.thejakartapost.com/news/2008/11/26/most-islamic-studies-teachers-oppose-pluralism-survey-finds.html

    add info....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://www.thejakartapost.com/news/2008/11/28/%E2%80%98moderate-muslim%E2%80%99-image-doubted.html

    add info

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Paardestaart,

    om te kunnen deduceren maakt de schrijver van een term (de schouder) een begrip (het schoudershebbenisme).

    Hij ziet er een been in.

    “Het hebben van blote benen” is wel een verkrachting:

    blote benen volstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Opvallend is ook hoe gering islamitische landen bereid zijn om ontwikkelingshulp te geven. Het is zelfs zo erg dat Koenders het nodig vindt, en terecht, om de rijke Arabische landen daartoe op te roepen. Het is bekend dat de islam weinig tot hulp en barmhartigheid geneigd is voor mensen buiten de islam. Alles moet in het kader van de islam zijn en anders geven ze niet thuis.

    Koenders roept rijke Golfstaten op tot meer hulp
    ANP
    gepubliceerd op 30 november 2008 19:02, bijgewerkt op 19:04

    DEN HAAG - De olieproducerende Arabische landen kunnen veel meer doen aan de bestrijding van armoede en klimaatproblemen. Dat heeft minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zondag gezegd op de tweede dag van de VN-conferentie ‘Financing for Development’ in Doha in het emiraat Qatar.

    Koenders wees erop dat landen in de Arabische wereld minder dan 0,1 procent van hun bruto nationaal product geven aan ontwikkelingssamenwerking. Dat is het laagste percentage van alle rijke landen. Volgens de bewindsman kunnen deze landen ook veel meer doen aan humanitaire hulp.

    ‘Het Wereldvoedselprogramma komt honderden miljoenen dollars tekort om noodhulp te geven aan slachtoffers van droogte en geweld in de Hoorn van Afrika. Waarom zouden Arabische landen dat niet kunnen betalen’, aldus Koenders.

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1101250.ece/Koenders_roept_rijke_Golfstaten_op_tot_meer_hulp

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Over sharia in het buitenland gesproken... Vers van de pers:

    Press Release
    Launch of One Law for All - Campaign against Sharia law in Britain
    December 1, 2008

    The One Law for All campaign against Sharia law in Britain is to be launched at the House of Lords on International Human Rights Day, December 10, 2008 from 4:00 to 5:00pm.

    According to campaign organiser, Maryam Namazie, 'Even in civil matters, Sharia law is discriminatory, unfair and unjust, particularly against women and children. Moreover, its voluntary nature is a sham; many women will be pressured into going to these courts and abiding by their decisions. These courts are a quick and cheap route to injustice and do nothing to promote minority rights and social cohesion. Public interest, particularly with regard to women and children, requires an end to Sharia and all other faith-based courts and tribunals.'

    The campaign has already received widespread support including from AC Grayling; Ayaan Hirsi Ali; Bahram Soroush; Baroness Caroline Cox; Caspar Melville; Deeyah; Fariborz Pooya; Gina Khan; Houzan Mahmoud; Homa Arjomand; Ibn Warraq; Joan Smith; Johann Hari; Keith Porteous Wood; Mina Ahadi; Naser Khader; Nick Cohen; Richard Dawkins; Shakeb Isaar; Sonja Eggerickx; Stephen Law; Tarek Fatah; Tauriq Moosa; Taslima Nasrin and others. It has also received the support of organisations such as Children First Now; Council of Ex-Muslims of Britain; Equal Rights Now – Organisation against Women's Discrimination in Iran; European Humanist Federation; International Committee against Stoning; International Humanist and Ethical Union; Iranian Secular Society; Lawyers Secular Society; the National Secular Society; and the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan.

    The campaign calls on the UK government to recognise that Sharia law is arbitrary and discriminatory and for an end to Sharia courts and all religious tribunals on the basis that they work against and not for equality and human rights.

    The campaign also calls for the Arbitration Act 1996 to be amended so that all religious tribunals are banned from operating within and outside of the legal system.

    In the words of the Campaign Declaration: 'Rights, justice, inclusion, equality and respect are for people, not beliefs. In a civil society, people must have full citizenship rights and equality under the law. Clearly, Sharia law contravenes fundamental human rights. In order to safeguard the rights and freedoms of all those living in Britain, there must be one secular law for all and no Sharia.'

    Roy Brown, immediate past president of the International Humanist and Ethical Union said, "IHEU is lending its full support to this campaign. It is intolerable that the very values on which UK society is based - human rights, equality and the rule of law - are being undermined by the quiet and insidious application of systems of law that have no basis in equality or justice."

    Terry Sanderson, president of the National Secular Society, which is also supporting the One Law for All campaign, said: "It is a grave error for the authorities in this country to give credence to Sharia in any form – whether legally or in terms of informal arbitration. When women are being subjected to violence in their marriages, it is not acceptable for religious authorities – which are, by definition, misogynistic – to arbitrate. A two-tier legal system, with women's rights being always secondary to religious demands, is unnecessary, undesirable and ultimately unjust."

    To RSVP to attend the launch or for more information, please contact Maryam Namazie, email: onelawforall@gmail.com, telephone: 07719166731; website: onelawforall.org.uk. The campaign’s website will be available on the day of the launch.

    ENDS

    One Law for All

    Campaign against Sharia law in Britain

    Declaration

    We, the undersigned individuals and organisations, call on the UK government to bring an end to the use and institutionalisation of Sharia and all religious laws and to guarantee equal citizenship rights for all.

    Sharia law is discriminatory

    Sharia Councils and Muslim Arbitration Tribunals are discriminatory, particularly against women and children, and in violation of universal human rights.

    Sharia law is unfair and unjust in civil matters

    Proponents argue that the implementation of Sharia is justified when limited to civil matters, such as child custody, divorce and inheritance. In fact, it is civil matters that are one of the main cornerstones of the subjugation of and discrimination against women and children. Under Sharia law a woman’s testimony is worth half that of a man’s; a woman’s marriage contract is between her male guardian and her husband. A man can have four wives and divorce his wife by simple repudiation, whereas a woman must give reasons, some of which are extremely difficult to prove. Child custody reverts to the father at a preset age, even if the father is abusive; women who remarry lose custody of their children; and sons are entitled to inherit twice the share of daughters.

    The voluntary nature of Sharia courts is a sham

    Proponents argue that those who choose to make use of Sharia courts and tribunals do so voluntarily and that according to the Arbitration Act parties are free to agree upon how their disputes are resolved. In reality, many of those dealt with by Sharia courts are from the most marginalised segments of society with little or no knowledge of their rights under British law. Many, particularly women, are pressured into going to these courts and abiding by their decisions. More importantly, those who fail to make use of Sharia law or seek to opt out will be made to feel guilty and can be treated as apostates and outcasts.

    Even if completely voluntary, which is untrue, the discriminatory nature of the courts would be sufficient reason to bring an end to their use and implementation.

    Sharia law is a quick and cheap way to injustice

    Proponents argue that Sharia courts are an alternative method of dispute resolution and curb legal aid costs. When it comes to people’s rights, however, cuts in costs and speed can only bring about serious miscarriages of justice. Many of the laws that Sharia courts and religious tribunals aim to avoid have been fought for over centuries in order to improve the rights of those most in need of protection in society.

    Sharia law doesn’t promote minority rights and social cohesion

    Proponents argue that the right to be governed by Sharia law is necessary to defend minority rights. Having the right to religion or atheism, however, is not the same as having the ‘right’ to be governed by religious laws. This is merely a prescription for discrimination, inequality and culturally relative rights. Rather than defending rights, it discriminates and sets up different and separate systems, standards and norms for 'different' people. It reinforces the fragmentation of society, and leaves large numbers of people, particularly women and children, at the mercy of elders and imams. It increases marginalisation and the further segregation of immigrant communities. It ensures that immigrants and new arrivals remain forever minorities and never equal citizens.

    One law for all

    Whilst arbitration tribunals are part of British law, they are subject to such safeguards as are necessary in the public interest. Clearly, public interest, and particularly the interests of women and children, requires an end to Sharia and all faith-based courts and tribunals.

    Rights, justice, inclusion, equality and respect are for people, not beliefs. In a civil society, people must have full citizenship rights and equality under the law. Clearly, Sharia law contravenes fundamental human rights. In order to safeguard the rights and freedoms of all those living in Britain, there must be one secular law for all and no Sharia.

    Petition

    One Law for All

    · We call on the UK government to recognise that Sharia and all religious laws are arbitrary and discriminatory against women and children in particular. Citizenship and human rights are non-negotiable.

    · We demand an end to all Sharia courts and religious tribunals on the basis that they work against and not for equality and human rights.

    · We demand that the Arbitration Act 1996 be amended so that all religious tribunals are banned from operating within and outside of the legal system.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. [url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]used software canada, [url=http://firgonbares.net/]Pro Apple[/url]
    [url=http://firgonbares.net/][/url] adobe software trials adobe acrobate reader software
    software for retail store [url=http://firgonbares.net/]buy cheap microsoft software[/url] windows vista visual styles
    [url=http://firgonbares.net/]purchase of computer software[/url] try before buy software
    [url=http://firgonbares.net/]software for medical stores[/url] cheap cs3 software
    discount software [url=http://firgonbares.net/]discount microsoft office 2003[/b]

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geniet:

    Islam in Great(?)Britain:

    http://www.youtube.com/watch?v=wJdSk1m-2dY&feature=related

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Adequate, they desideratum to be taught that filing lawsuits is not the verdict to strain foetid piracy. A substitute alternatively, it's to boundary something mastery than piracy. Like mollify of use. It's indubitably a bulky numbers easier to utter iTunes than to search the Internet with jeopardy of malware and then crappy magnificence, but if people are expected to broaden loads and lacuna against ages, it's not bourgeoning to work. They but would less a indelicate on every so age in and day out old-fashioned in front you can examine circa people beget software and Strainer sites that compact it ridiculously dumb to picaroon, and up the quality. If that happens, then there compel be no stopping piracy. But they're too cautious and disquieted of losing. Risks suffer with to be bewitched!

    thieves

    BeantwoordenVerwijderen