Hassnae Bouazza is geen racist

Hassnae Bouazza, eindredacteur van de docu-serie 'Seks en de Zonde' die 11 mei zo'n 700K kijkers trok (gefeli!), heeft liever niet dat blanke feministen zich in het islamdebat mengen. Als dát geen onversneden racistische opvatting is? Ik zou zoiets niet uit mijn pen kunnen krijgen als het over zwarte feministen ging. Omdat zoiets volslagen kul is natuurlijk, en er zal geen serieus gedrukt medium zijn dat zo'n rare racistische uitspraak van mij zou afdrukken. Terecht. De VPRO-gids licht B's discriminerende woorden echter gretig uit:

Lees verder in METRO of op de METRO-site hierrrr

3 opmerkingen:

  1. Precies eenzelfde soort denkbeelden borrelde bij mij op bij het lezen van het Volkskrant artikel : 'Wilders zet mijn werkvisum in Saoedi-Arabië op het spel'. Daarin wordt ondermeer betoogt dat het bestempelen van de islam "als ideologie" de dialoog op het spel zet. Daar wordt dus precies hetzelfde beweerd als wat Hoeiboei hier zo treffend aan de kaak stelt : " Klopt mijn beeld van islamitische vrouwen toch aardig : liever géén fundamentele kritiek." (...hoogstens met dit verschil, dat het in het VK-artikel niet alleen over de vrouwen gaat maar over de hele islam).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS Dat artikel staat hier : http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3657805/2014/05/20/Wilders-zet-mijn-werkvisum-in-Saoedi-Arabie-op-het-spel.dhtml

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Hassnae Bouazza, eindredacteur van de docu-serie 'Seks en de Zonde' die 11 mei zo'n 700K kijkers trok (gefeli!), heeft liever niet dat blanke feministen zich in het islamdebat mengen. Als dát geen onversneden racistische opvatting is?"

    Onmogelijk, de enige ingewijde voor het begrip 'racisme' is haar vriend pb en je bent toch niet vergeten dat hij altijd gelijk heeft?

    Hecatonchir

    BeantwoordenVerwijderen