Zwarte Piet kan echt niet meer!

'Roken kan echt niet meer!', dat lullige, lijzig uitgesproken zinnetje uit die anti-rook reclame, daar moet ik steeds aan denken nu het Nederlandse culturele sprookjesfiguur Zwarte Piet ook niet meer schijnt te kunnen. Volgens sommige medeburgers die zich door Zwarte Pietje diep in hun huidskleur gekwetst weten dan.

't Is waar natuurlijk, roken kan echt niet meer want als roken nu, in 2013, zou worden bedacht, zou het nooit toegestaan worden. Zóóó smerig, zóóó slecht voor de gezondheid. Maar van mij mag iedereen

Lees verder in METRO of op de METRO-site hierrr

5 opmerkingen:

  1. Ik ken geen enkel ander "haatzaaiende ideologie" waar kinderen door hun ouders verkleed worden als het personage waar ze zogenaamd tegen op gezet worden. Kinderen gaan verkleed als sinterklaasje of zwarte piet. Ik zie geen moslimkindjes vrolijk verkleed als "kafir".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "This isn’t about sensitivity, it’s about power—specifically, the power to dictate to others what their history and traditions actually mean, whether they want to hear it or not.

    Enter the United Nations.
    http://takimag.com/article/dutch_santas_little_black_helper_jim_goad/print#ixzz2jwujUrqd

    Zeau, dat je maar weet met jullie reptiele hersens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad een groot probleem dat Nederland nog 80% Nederlands is. Er moet zeker harder gewerkt worden om de Nederlandse kolonisatie van Suriname en Zuid-Afrika te balanceren. Zo boeten we voor ons kolonialistisch verleden. Vergeldend kolonialisme! Dat moeten we hebben hier.

      (....) "the only way to get back at the Dutch for colonizing Suriname and South Africa is to colonize their country with non-Dutch to the point where it isn’t so plainly and egregiously Dutch anymore."

      Dat is nog eens een 'weg met zwarte piet' actie.

      Verwijderen
    2. @ad,
      Het is een cynisch artikeltje. Het is niet alleen dat het om zwarte piet gaat, maar ook dat de Amsterdamse sint geen kruisteken in de mijter draagt. Dus zowel Surinaamse ( ik spot even) als islamitische invloeden.
      Het feit dat de burgemeester te A'dam met succes de Sint weet te bestrijden, zegt iets over de oude wijze man. Hij weet zich nauwelijks nog te verdedigen. Met deze buiging voor de multiculturele tirannie, is de weg verder vrij gemaakt voor nog meer intoleranties, nog meer onverdraagzaamheden, nog meer chaos. Waarbij de last op vrouwen, homo's en joden enkel groter wordt, want buigen helpt niet.
      Wie wil er nog een moorkop of een negerzoen ?

      Verwijderen
  3. Oauw, dat had in niet door.

    Ben het met je eens verder.

    Wel kan er van een mohammedaanse invloed toch iets interessants verwacht worden over sinterklaas. Dat het kruis er af moet is inderdaad een invloed van de mohammedanen die daar 'gekwetst' tegenaan kijken. Maar gezegd moet worden dat de protestanten er ook moeite mee hadden en het heel heidens vonden. Sinterklaas is de enige bisschop met een kruis op zijn mijter. Dus mohammedanen zouden als argument kunnen gebruiken dat ie in het gelid zou moeten met de alle bisschoppen.

    Ik dacht altijd dat dat kruis het een extra christelijk stempel zou zijn op het van origine wodan-hoofd van de sint. Een extra kerstenende daad van de kerk. De sint maakt verder een celibataire indruk, zeker met die ruin (gecastreerde hengst) tussen zijn benen. Mohammed maakte ook ooit een hemeltocht op een paard maar dat zal toch zeker wel een ongecastreerde hengst geweest zijn schat ik zo in, net als wodans paard. Allemaal heidens gedoe volgens de christenen.

    Dus een viriele mannelijke sint op een ongecastreerd paard, met vooruit dan een halve maan op zijn mijter. leren we toch nog wat van die andere cultuur.

    Maar wanneer hoor ik dat nou eens als voorstel uit de mohammedaanse hoek? Kom eens op met wat positieve opbouwende en creatieve kritiek.

    BeantwoordenVerwijderen