Mijn droom voor ons land (gesproken column)

7 opmerkingen:

  1. Het wordt gewoon nog meer zuchten onder hun dromen voor mijn land.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leverde werkspoor dankzij opa Bernard voor miljoenen aan Argentinie, gaat het dochterje op zakenreis naar Qatar.
    Toen Nederland scoorde tegen Argentinie in het finale spel van de WK, konden de Argentijnse gevangenen het gejuich tot in de martelkamers horen. Geen Freek, geen NOS-joernaal bericht over de elite troepen uit Qatar in Syrie.
    Een herhaling van zetten. Maar elke troonswisseling wordt het wat erger en bloediger.
    Kwam onder Juliana verkrachting nauwelijks voor, vandaag lezen we dat een negentienjarig meisje door drie ferm getinte kerels inelkaar wordt gebeukt, gewoon omdat het kan, omdat het A-merk, goed betaald, maar te bedonderd is om te werken.
    Nog nooit in de Nederlandse geschiedenis als onder Beatrix worden zoveel vrouwen gedwongen hun lichaam te verkopen, geschopt en geslagen. Nog nooit is er zoveel diefstal, nog nooit, behalve in oorlogstijd, wordt er zoveel gemoord. Zeventig jaar na de oorlog hebben de burgers nog steeds flinke problemen met een fatsoenlijke en betaalbare huisvesting, terwijl de Majesteit twee, op nog geen vier kilometer afstand van elkaar, paleizen ter beschikking heeft.
    Onder Beatrix zijn we onze grondwet kwijtgeraakt, onder 'moeder des vaderlands' zijn we EU-nomaden geworden.

    Onder Beatrix kun je jouw droom opsturen naar de koning en wordt de "Groene Draeck" gestofzuigd door het defensie personeel. Fatsoen moet je doen.
    Onder Beatrix wordt je tijdens de Kerst flink de les geleerd hoe te leven en hoe vroom zij is....en wordt de waxinelichthoudergooier preventief opgepakt.

    De kruik gaat net zolang te water tot ie barst...
    En dat is een probleem waar Wim-Lex geen weet van heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, koningschap en hondenpoep, in beiden kun je een uitglijder maken. Heel leuk filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. „Ik zweer aan het Nederlandse volk, dat ik de Grondwet steeds zal onderhouden en handhaven.
    Ik zweer dat ik de onafhankelijkheid en het grondgebied van de Staat met al mijn vermogen zal verdedigen en bewaren, dat ik de algemene en bijzondere vrijheid en de rechten van alle mijne onderdanen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de algemene en bijzondere welvaart alle middelen zal aanwenden, welke de wetten te mijner beschikking stellen, zoals een goed koning schuldig is te doen.

    Zo waarlijk helpe Mij God almachtig!”


    Mislukt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is overigens gewoon 'Majesteit' en niet 'Hare Majesteit' als je de vorst/vorstin aanspreekt. Maar ik begrijp dat iedereen een beetje in de war is (zowel de pro's als de contra's), na het overweldigende "Daar sta je je dan, drie vingers in de lucht. Kom op! de W van stamppot eten!"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Greetings from Florida! I'm bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can't wait to
    take a look when I get home. I'm shocked at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .
    . Anyways, awesome blog!

    My page; summer internship

    BeantwoordenVerwijderen