Twintig zotte excuses voor die malle hoofddoek.
Excuus 3. "Waar maak je je druk over? Jij hoeft toch zeker geen hoofddoek te dragen?!"
Dat is (nu) wel zo maar het is toch niet zo moeilijk te bedenken dat als grote groepen vrouwen dat ding, dat akelige symbool (gaan) dragen - en die kant gaat het nog steeds op in het vrije Westen - de druk groter wordt, en dat het voor álle vrouwen nadelig uitpakt? Het maakt de wereld voor vrouwen die geen hoofddoek dragen en niet willen dragen, onveiliger. Hoe kijkt een muzelman wiens zusters, moeder, etc. bedekt door het leven gaan, naar meisjes en vrouwen, of zijn zuster, die er geen dragen? Dat is toch op z'n minst verwarrend voor zo'n knaap.
Kijk ook weer eens naar die islamitische landen waar soms zelfs sprake is van 'kledingpolitie' (Iran). Vrije keuze: geen. Ja, maar dat is zo ver weg, zegt U, zo ver zal het hier echt niet komen en wat hebben wij daar in het vrije Westen mee te maken?
Alles.
Want in veel van die landen is de hoofddoekverplichting pas gekomen nadat fundamentalisten aan de macht kwamen. (En wat te denken van orthodoxe moslimpolitici die in Nederland pleiten voor gehoofddoekte politie-agenten?) Voorts verwijs ik naar de verhalen van meisjes die gedwongen worden een hoofddoek te dragen omdat ze anders geen 'respect' krijgen wanneer ze zich op de Nederlandse straat begeven. Het komt voor dat een modern Turks gezin naar Nederland emigreert, vervolgens in een prachtbuurt terecht komt waar Nederlandse Turken wonen en dat de vrouwen, die ongehoofddoekt naar het vrije Nederland kwamen, binnen een paar weken gehoofddoekt door het leven gaan. Onvrijwillig. Zo sterk is de groepsdruk. En waarom zou die druk, die intimidatie, zich alleen tot moslimvrouwen beperken?
Je hoort in de media (met name politici) vaak zeggen dat je gelukkig nu ook veel gehoofddoekte en ongehoofddoekte meisjes met elkaar ziet optrekken. Dat zou een positieve ontwikkeling zijn.
Hoe dan? Welke vooruitgang is hiermee geboekt?
Dat mijn dochters respect voor die malle hoofddoek krijgen en het normaal gaan vinden er een te dragen? Op die manier?
Ex-PvdA-stemster, drie dochters, een man, een hond en een spaarvarken
Lees hier excuus 1: "Ik heb geen problemen met de hoofddoek want mijn moeder droeg vroeger ook een hoofddoek".
En hier excuus 2: "Ik vind de hoofddoek niet erg want iedereen mag toch zeker zelf weten wat voor kleren ie draagt".
Geachte mevrouw
BeantwoordenVerwijderenAllereerst mijn waardering voor uw weblog.
Als aanvulling op uw artikel:
"Twintig zotte excuses voor die malle hoofddoek.
Excuus 3. "Waar maak je je druk over? Jij hoeft toch zeker geen hoofddoek
te dragen?!"
wijs ik u op het artikel "Multikul op Amsterdamse scholen"
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=5335&titel=Multikul_op_Amsterdamse_scholen
met onder andere de tekst:
Voortgezet onderwijs(in Amsterdam)
...
"op ÈÈn HAVO/VWO-afdeling zijn de verhoudingen na incidenten
kortstondig zijn verscherpt, doordat streng gelovige Marokkaanse meisjes
probeerden om islamitische regels op te leggen aan minder of niet
gelovige Marokkaanse en autochtone meisjes"
***
Hoewel het niet verwoord wordt, heb ik sterk de indruk dat het ook het
opdringen van de hoofddoek inhield
aan minder of niet gelovige Marokkaanse en autochtone
meisjes
Dit ondersteunt uw betoog dat de druk op vrouwen groter wordt om de
hoofddoek te gaan dragen.
In het algemeen vind ik het verrassend dat de politiek correcte
multiculturelen in Nederland over het algemeen steeds de orthodoxe,
strenge islamieten steunen en wel te kosten van de gematigde islamieten
en de afvallige islamieten. Zij wekken de indruk dat in de praktijk
Nederland slecht beperkt multicultureel mag zijn met alleen een orthodoxe
islam (ik heb het hierover de feiten en niet de mooie woorden).
Of te wel de multiculturele samenleving in Nederland is heel mooi moet
niet ontaarden in een samenleving met ook een gematigde en een
vrijzinnige islam, laat staan met afvallige islamieten die dat openlijk
mogen zijn en kritiek mogen hebben op de (orthodoxe) islam.
Van het voormalig-christelijke deel van de autochtone multiculturisten is
dat eigenlijk heel koloniaal of nationalistisch. Wat zij wel mochten en
mogen t.o.v. het christendom inclusief zware kritiek leveren, gunnen zij
de mensen afkomstig uit islamitische landen niet. Sterker nog zij maken
het die mensen uit islamitische landen in de praktijk moeilijk zo niet
onmogelijk om als vrije burger zonder groepsdruk openlijk gematigde
islamiet, vrijzinnige islamiet, afvallige islamiet of tot een ander
geloof bekeerde islamiet in Nederland te leven. Rare wereld die
multiculturele Nederlandse wereld.
Gezien een aantal andere activiteiten van mij verzoek ik u beleefd
bovenstaande tekst (indien u het zou willen gebruiken) niet met mijn naam
erbij op uw weblog of elders te vermelden. Een term erbij als
"Ingezonden" kan natuurlijk wel. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Ik wens u veel succes en hoop dat u nog lang doorgaat met uw weblog.
Met vriendelijke groeten,
ingezonden
Aanklikbare link naar het artikel van Aad Leering 'Multikul op Amsterdamse scholen':
BeantwoordenVerwijderenMultikul op Amsterdamse scholen
Niet in slaap laten sussen door praatjes als: 'het valt wel mee' Kijk naar situatie 10 jaar geleden en kijk naar heden, langzaam extrapoleren naar de toekomst. Oprukken hoofddoek = zwarte wolk die over hele wereld regent. Van Sabang tot Helsinki.
BeantwoordenVerwijderen