Shariadebat als blijspel in de Amsterdamse De Balie

De zaal moet vol, de zaal moet vol, de zaal wás vol in Laren (NH) waar 10 oktober een debat over 'De Toekomst Van De Islam In Nederland' zou plaatsvinden. De grootste zaal van Het Brinkhuis telt wel achtenzestig (68) zitplaatsen en die waren allemaal vergeven. Uitverkocht! Toch gelastte Het Brinkhuis dit islamdebatje af. Iets met capaciteitsbewaking, iets met veiligheid, iets met te veel aanmeldingen van mensen die luisteren naar de naam Mohammed, Fatima en Ali en die, maar nu vul ik wat te veel in, die, hoewel niet gehandicapt, misschien wel speciale wensen hadden betreffende de zaalindeling omdat ze anders niet konden komen.

Afgeblazen dus. Geef Het Brinkhuis eens ongelijk. Ik niet.

Islamdebatten, breek me de bek niet open.

't Zijn kluchten hoor, iets om te lachen als je dat nog kunt want laten we wel zijn, wat hebben al die islamdebatten de afgelopen tien jaar opgeleverd? Precies, nada. Alleen al van de titel, krijg ik de bibberaties: 'De toekomst van de islam in Nederland'! Scheid er eens mee uit. Als de islam 'here to stay' is dan op z'n minst volgens de universele rechten van de mens. En een beetje seculier, weet je wel.

Wie heeft de organisator tevens uitgever, René van Praag (UVP), trouwens uitgenodigd voor dit pretentie-pretantie-debat over de toekomst van de islam in Nederland?

Twee sharia-lovers (Abdul-Jabbar van de Ven en Okay Pala) plus een kritische arabist (Hans Jansen)! Een goede grap, uitstekende formule voor wie zin heeft in een avondje debatteren in het luchtledige. Sorry hoor, maar deze combinatie van ingrediënten valt niet serieus te nemen. En dan nog dit. Ik heb
wel eens vernomen dat de islam niet al te hoog scoort qua vrouwvriendelijkheid, was het dan gek geweest een paar verstandige moslimdames uit te nodigen? Die zijn er wel hoor! Maar nee, krijgen we Abdul Jammer Van de Ven op het menu! Dit debat gaat nergens over, dit is een ordinaire publiciteitsstunt.

Slim bedacht van uitgever René van Praag, want 'islam', de splijtzwam van onze mooie, heus wel kapot te krijgen samenleving, is inderdaad nog steeds booming business! En zoals iedereen wel weet, hebben uitgeverijen van papieren boeken 't heden ten dage lang niet gemakkelijk. Laat UVP nou van twee van de drie debaters boeken hebben uitgegeven, die zij na afloop natuurlijk graag signeren. De voorraad moet op! Brood op de plank!

Of vul ik nu te veel in?

Nou kan ik die boeken best aanraden, daar niet van, je kunt er wat van opsteken. Bijvoorbeeld, dat we de sharia alleen al vanwege de vrouwensegregatie niet moeten willen met z'n allen en dat er met zo'n lichtelijk gestoorde geest als Abdel Jabber van de Ven niet te debatteren valt, dus, een debatavond met Jabber over de toekomst van de islam in ons land, nogmaals, hoe kom je erop?

Toch denkt 'moraalridder van het vrije woord', Yoeri Albrecht, daar anders over, als hij er al gedachtes aan wijdt, in ieder geval schoot De Balie-directeur direct te 'hulp'. Albrecht is een betere directeur van De Balie dan al z'n voorgangers, dat mag best eens gezegd worden, maar daarom is hij nog geen goede directeur. Anderhalf jaar geleden stond Albrecht namelijk al pal voor de sharia-eisen van de Britse sjeik Haitham al-Haddad en nu doet hij het doodleuk weer, nee hij maakt het bonter, want bij de sjeik beweerde Albrecht er niet van op de hoogte te zijn dat de man niet met ongesluierde vrouwen aan tafel wenste te debatteren, nu biedt Albrecht shariadames bij voorbaat een apartheidsrij in De Balie aan. Want, legt Rene van Praag in een email (8.10.2013) aan mij uit:

"De Balie en ondergetekende hebben alleen besloten om die dames en die heren die daar prijs op stellen, de gelegenheid te bieden ergens in de zaal op een eigen mannen- of vrouwenrij plaats te nemen. 

Dat was voor bepaalde orthodoxe moslima's voorwaarde om aanwezig te zijn. Toen dacht ik, beter dit bij dit specifieke debat over de positie van Islam & sharia in Nederland accepteren, dan het debat zonder deze dames te voeren. Stel het erg op prijs dat ze ook meedoen.

Natuurlijk zijn mijn Eeuwige Verloofde en ik nog steeds welkom, alleen mag eerstgenoemde dus niet meer overal zitten waar hij wil. Dat hebben andere dames voor hem bepaald na even te hebben gesmoesd met Yoeri Albrecht en de zijnen. Is het niet ironisch? Een debat over de islam versus westerse waarden waarbij de westerse waarden meteen maar opzij gezet worden.

Anders is er geen debat mogelijk! Pff.

Moet ik het nog uitleggen? Als 'wij' niet toegeven, als 'wij' ons niet aanpassen, mogen deze shariadames niet naar een debat, niet naar buiten, niet werken, niet zwemmen, niet naar school, en nog heel veel meer niet...

Kiest u maar, o wacht, Yoeri Albrecht en René van Praag hebben al voor u gekozen.

Ik zal er niet zijn de dertiende oktober. Mocht u het niet kunnen laten, gaat u dan vooral zitten daar waar u wilt. Strategische opstellen bij de toegangsdeur verhoogt wel uw kans bij het vinden van een geweldige zitplaats in deze islam-stoelendans. Natuurlijk had De Balie maar een ding moeten zeggen tegen de dames en heren: "U mag overal gaan zitten, alleen gehandicapten krijgen bij het vinden van een zitplaats op de eerste rij voorrang!". Hoe moeilijk is dat? Meer valt er niet mede te delen, aan wie dan ook. (Of het moet zijn dat men het debat ook in een moskee kan laten plaatsvinden, die is er immers in 99% van de gevallen (ook zo iets) volledig voor geïsoleerd, eh, geoutilleerd. Er zijn er meer dan genoeg, u hoeft hier niet eens meer ver voor te reizen.)

En Hans Jansen, sharia watcher van het eerste uur, arabist, kersverse stukjesschrijver voor het roze blog, kan ik me gewoon niet voorstellen als acteur in zo'n klucht. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar dit debatje gaat vast niet door.

Laat onverlet dat de boodschap van deze nog onvoltooide klucht is: pas op voor stuntende uitgeverijen en begrijp dat de islam niet het probleem is maar de Yoeri Albrechts en René van Praags van deze wereld.

Ik wens u een fijne voorstelling!

59 opmerkingen:

  1. De zoveelste man die vrijheid van godsdienst verwart met seksisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "gehandicapten krijgen bij het vinden van een zitplaats op de eerste rij voorrang!" - je zou misschien kunnen redeneren dat die mohammedaanse drammers (geestelijk) gehandicapt zijn?

    @MaralungaC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, wie heeft het nu nog niet door heeft dat dat hele islam debat een lachertje is…. Maar de waarheid is dat het nog steeds een groot taboe is. Geen cabaretier die het aandurft hier de draak mee te steken. Terwijl het zo voor de hand ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een groot taboe.....NIEMAND heeft het over de Islam

      Verwijderen
    2. @Badr,

      De islam is inderdaad dagelijks in het nieuws vanwege de dagelijkse islamitische moordpartijen.
      Maar Willem had het over iets anders dan het nieuws, namelijk over cultuur.

      - Vrijwel elke Nederlandse cabaretier van de afgelopen 50 jaar heeft regelmatig het christendom, god en de christenen belachelijk gemaakt. In niet-islamitische landen geldt namelijk "Vrijheid van Meningsuiting", één van de Universele Mensenrechten.

      - Er zijn echter nauwelijks cabaretiers die af en toe de islam belachelijk durven maken, laat staan allah of moslims.

      - Of kun jij er 3 noemen?
      Precies, dat kun je niet; vandaar Willems opmerking.

      Het beroep "cabaretier" kun je overigens prima vervangen voor "politicus", "journalist", "cartoonist" of "columnist"; dat levert dezelfde verhoudingen op.

      En dat is erg raar, niet alleen omdat de Vrijheid van Meningsuiting in Nederland ondanks de vele islamitische verzoeken daartoe nog steeds niet is verboden.

      Maar vooral omdat vrijwel alle beroepsmoslims hardop zeggen dat ze alle mensenrechten willen afschaffen. De meeste Nederlandse cabaretiers, politici, journalisten, cartoonisten en columnisten zeggen dat ze vóór verdediging van de universele Mensenrechten zijn. Maar in de praktijk durven ze dus geen kritiek te hebben, laat staan grappen te maken over de meest gewelddadige tegenstanders van de mensenrechten.

      In plaats daarvan bekritiseren en beledigen ze geweldloze tegenstanders van de islam, zoals Wilders. Is wel zo veilig inderdaad, want Wilders veroordeelt geweld en is dus ongevaarlijk; Wilders tegenstanders daarentegen bedreigen vrijwel elke islamcriticus die Nederland kent.

      Veilig dus, maar ook een beetje laf.

      Verwijderen
    3. Alles is dagelijks in het nieuws meneer Dandruff....

      Ik vind het inderdaad een schande dat Cabaratiers niet de mensen belachelijk kunnen maken die ze belachelijk willen maken...en de religies ook btw.

      U suggerereert nu dat NIEMAND wat durft te zeggen over de Islam en Moslims, maar dat is uiteraard giga onzin....

      Kunt u mij enkele voorbeelden geven van die Islamitische verzoeken? Ik weet namelijk niet wat ik mij daar bij voor moet stellen.

      en wat is een beroeps moslims? Ik vind het wel appart dat er op deze blog vaak wordt gesproken over "alle" "bijna idereen" en de "de meeste".....ik wil namen en cijfers....Tevens doet u alsof Wilders alleen maar bekritiseert wordt omdat ze de Islam en Moslims niet durven te bekritiseren...dat is erg kort door de bocht. Als u hier gaat beweren dat er geen punten zijn waar Wilders op valt te bekritiseren, dan vraag ik mij af wat Wilders voor u is: een politicus of een profeet

      Verwijderen
    4. een profeet, de laatste voor dit moment

      Verwijderen
    5. @Badr,

      Goed lezen, ik suggereer nergens "NIEMAND", ik schrijf heel duidelijk "nauwelijks". En kon je nou 3 islamkritische cabaretiers noemen?
      Nee?

      Vandaar dus mijn conclusie dat de verhoudingen wat scheef liggen. Jij vindt dat "giga onzin", maar je probeert de harde feiten en de daarop gebaseerde conclusies op geen enkele manier te weerleggen.

      Over islamitische verzoekjes.
      Internationaal streven vooral het OIC en daaraan gelieerde clubjes als de VN en de EU naar een verbod op islamkritiek.
      De Nederlandse overheid subsidieert nu al honderden personen en clubjes die zich daar mee bezig houden.
      - Fortuyn bijvoorbeeld werd aangeklaagd door stichting platform islamitisch overleg Rijnmond, een ander Marokkaans geluid en radar.
      - Ook oa Hirsi Ali, Nekschot en Wilders werden aangeklaagd, niet alleen door subsidiesponzen maar zelfs door de overheid.
      - De islamitische website imaan.nl probeerde Theo van Gogh te laten ontslaan bij Metro.
      - Het toneelstuk Aisha ging na dreigementen niet door, en de Deense cartoons en films als Fitna en Submission werden om diezelfde redenen nauwelijks vertoont.

      Maar het gaat niet alleen om de vrijheid van meningsuiting. De bovenstaande column waar je niet op reageert gaat over het scheiden van mannen en vrouwen tijdens een debat, niet voor het eerst trouwens. Ook werden de seksen al eens gescheiden in een als stembureau ingerichte moskee en een theater, en in diverse zwembaden.

      Kortom, op islamitisch verzoek worden de mensenrechten hier stiekem afgeschaft.

      Een beroepsmoslim is een moslim die niks kan, maar vanwege zijn moslim-zijn tòch carrière kan maken. Denk aan typjes als Elatik, Rabbae, Ramadan, vdVen, de zusjes Allariachi, Enait, Jahjah, en vele anderen.
      Wat natuurlijk niet wegneemt dat er zat moslims zijn die wèl iets kunnen, maar in mijn ogen is "positieve discriminatie" altijd een kwalijke zaak. Zeker als we Middeleeuwers gaan vragen om alle moslims te "vertegenwoordigen".
      Ook individualiteit is een mensenrecht.

      Verder lees je echt bijzonder slecht.
      Ik suggereer nergens dat er geen punten zijn waar Wilders op te bekritiseren valt. Geen enkele politicus is perfect, en zelfs een perfecte politicus moet altijd bekritiseerd kunnen worden.

      Ik zeg wel dat vreedzame en democratische islamcritici vele honderden malen vaker en harder worden beledigd en belasterd dan imams die bijvoorbeeld opriepen tot homofobie, geweld of racisme. Heeft El Moumni wel eens een stronttaart in zijn gezicht gehad, zoals de veel tolerantere Fortuyn?
      Het is raar is dat Wilders door keiharde racisten zoals Danen, de Kreek en Enait kan worden aangeklaagd wegens "discriminatie", en dat alle zogenaamde "antiracisten" dan de kant van Danen en consorten kiezen.

      Ik vind de meest logische conclusie niet kort door de bocht. Jij wel zeg je, dus vertel; als die hypocrisie geen lafheid is, wat is het volgens jou dan wel?

      Verwijderen
    6. Je hebt gelijk...je had het over "nauwelijks" mijn excuses....maar ook dat is onzin...zat politici, journalisten en columnisten met een anti Islam mening....nee ik ken geen 3 cabaratiers; had ik het idee gewekt dat wel te weten? Haha die "Nee?" op het end geeft me het idee dat je denkt mij ergens op betrapt te hebben haha

      Of het harde feiten, valt ook nog over de discusseren....je gebruikt woorden als "Vrijwel elke" en "Er zijn echter nauwelijks" "bijna alle"......feiten zijn cijfers...zullen wel feiten zijn in je hoofd, maar zolang ik geen duidelijk beeld er van heb, dan neem ik het geen jij zegt niet per definitie voor waar aan.

      Wat betreft het afschaffen van de mensen rechten hier: HAHAHAHAHAHA

      (geef een voorbeeld anders kap ik het gewoon gelijk hier af, ik ga niet in gesprek met iemand die in een of andere waanwereld leeft)

      Verwijderen
    7. @Badr,

      Wel, noem dan eens wat islamkritische politici, journalisten en columnisten. Meer dan 20 zijn het er niet, inclusief de doden, en vergeleken met het voortdurende beledigen van het christendom valt dat dus helemaal in het niets.
      Mijn stelling blijft dus opnieuw recht overeind.

      Jij praat steeds over "onzin" zonder uit te leggen waarom je iets onzin vindt; en je hebt het over "zat politici" zonder 1 voorbeeld te noemen.
      Vervolgens doe je alsof ik bijna half zo nietszeggend ben als jij. Onzin natuurlijk, want ik leg duidelijk uit waar het om gaat en ik geef ook steeds voorbeelden.

      Bovendien geef ik informatie die als "algemeen bekend" mag worden verondersteld.
      De Vrijheid van Meningsuiting bijvoorbeeld is een mensenrecht; iedereen weet dat en jij zou dat ook moeten weten.
      En die vrijheid wordt hier langzaam afgeschaft, ik heb daar hierboven 8 voorbeelden van gegeven. Voor eenieder die al 20 jaar onder een steen leeft kan ik daar best nog enkele honderden voorbeelden aan toevoegen. Maar als het echt zo erg met je is kan je beter gewoon onder die steen vandaan komen.

      Ook godsdienstvrijheid is een mensenrecht. Maar Hirsi Ali en Ehsan Jami werden beledigd, belasterd en bedreigd omdat ze de islam vaarwel zeiden. En vrijwel niemand kwam voor hen op, integendeel, terwijl afvalligheid van het christendom hier volkomen normaal is.

      Dit is echt allemaal geen geheime inside-information, dit kun jij ook gewoon weten als je af en toe het nieuws volgt.

      Verwijderen
    8. Noem EEN recht uit de UVRM dat in Nederland is afgeschaft door de Islam...

      Verwijderen
    9. @Badr,

      Lezen is denk ik je op 9 na grootste handicap.

      - Ik zei niet de Vrijheid van Meningsuiting hier al IS afgeschaft, ik zei dat die hier WORDT afgeschaft. En ik gaf daarvan 8 voorbeelden waar je niet op ingaat.
      Ik kan er veel meer noemen; diverse cabaretiers verklaarden openlijk geen grappen over de islam te durven maken, oa de makers van "Koefnoen" en de serie "God bestaat niet". Zelfcensuur uit angst is óók censuur.

      De islam beperkt hier dus nu al de vrijheid van meningsuiting nog voor die officieel is afgeschaft zoals het OIC eist.

      - Ik gaf ook 2 voorbeelden van afvalligheid van de islam waarop gereageerd werd met lastercampagnes dreigementen en geweld. Vervolgens kregen de afvalligen de schuld dat ze werden aangevallen en bedreigd; terwijl afvalligheid hier toch volkomen legaal is.

      Zo kan ik uren doorgaan maar nogmaals, als je geen trol bent kun je ook zelf gewoon proberen je algemene ontwikkeling op te krikken. Is voorlopig nog volkomen legaal.

      Verwijderen
    10. Ik quote:

      "Kortom, op islamitisch verzoek worden de mensenrechten hier stiekem afgeschaft"

      Schei toch uit

      Verwijderen
    11. @Badr,

      Een gebrek aan algemene ontwikkeling is inderdaad je grootste handicap.

      Snap je niet wat "Mensenrechten" zijn en wat "Vrijheid van Meningsuiting" is?
      Of vind je het bedreigen en vermoorden van andersdenkenden geen vorm van censuur?

      Of verwijt je mij dat ik uitga van de realiteit en van feiten die jij zelf kunt controleren?
      Omdat ik weet dat jij te lui bent om die feiten te controleren?

      Verwijderen
    12. ""Kortom, op islamitisch verzoek worden de mensenrechten hier stiekem afgeschaft"
      "

      I'm done with you!

      mazzel!!

      Verwijderen
    13. Intervieuw Yoep vant Hek op radio1 enkele jaren terug, waar aan hem de vraag gesteld werd over grappen over de Islam: "Doe ik niet, want ik wil geen mes in mijn rug". Zegt genoeg over deze links georienteerde cabaretier.

      Verwijderen
  4. En met dit op de achtergrond:
    Schulden NL
    Particulier 770mrd.
    bedrijven 500mrd
    overheid 400mrd.
    totaal NL: 1.670.000.000.000
    En dit in een wereld waarin zo'n beetje elk land verzuipt in de schulden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of er een debat komt . . . , het is niet van belang! Als het onderwerp de toekomst van de islam is dan kan ik daar duidelijk in zijn, er is géén toekomst voor de islam in Nederland. 2013 Is namelijk het laatste jaar van de islam in Nederland.

    De reden hiervoor is dat ik besloten heb de islam op te heffen, niet in Nederland maar in de hele wereld. Geen discussie mogelijk! En omdat de islam in 2014 niet meer bestaat heeft het ook geen zin om te discussiëren over de toekomst van de islam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat Hans Jansen afzegt. Dat zou een statement zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jansen is een Statement op zich....Een statement van hoe dom Nederland wel niet kan zijn op sommige vlakken

      Verwijderen
    2. @Badr,

      Het is inderdaad beschamend dat Jansen ongeveer de enige Arabist is die iets van de islam afweet.

      Aan de andere kant, ik ben het niet met je eens dat al die pro-sharia arabisten zoals Maurits Berger echt dom zijn. Veel vaker worden ze gewoon betaald door islamitische dictaturen zoals Qatar.
      Of ze zijn gewoon te laf om de olifant in de porseleinkast te benoemen, zie mijn eerdere post.

      A propos, kom je alleen trollen of heb je ook een eigen mening over de column of over het scheiden van mannen en vrouwen?
      Ben je ook een voorstander van het scheiden van joden, negers, niet-moslims en al die anderen die volgens de sharia zelfs nog minderwaardiger zijn dan vrouwen?

      Verwijderen
    3. Ik heb wel eenmening hoor, is iedereen die niet deelt wat u deelt automatisch een troll?

      Iktwijfel niet aan de kennis van de heer Janssen, maar wel aan zijn motieven. Ik ken die hele Berger niet en het lijkt me sterk dat Janssen de enige is die wat afweet van de Islam, want heel nederland heeft er volgens mij een mening over.

      Verwijderen
    4. @Badr,

      Een trol is iemand die van alles roept om anderen op te fokken. Jij doet daar nogal aan denken omdat je nergens inhoudelijk op ingaat.

      Je hebt een mening zeg je, dus vertel.
      - Ben je voor of tegen het scheiden van mannen en vrouwen, moslims en niet-moslims, blanken en zwarten?
      - Zo ja, kun je uitleggen waarom?
      - Waarom twijfel je aan de motieven van Jansen?
      - Maakt dat uit zolang hetgeen hij zegt daadwerkelijk allemaal klopt?

      Jansen is zeker niet de enige die wat afweet van de islam, maar wel één van de weinigen die daarmee de media haalt. Verder moeten we het doen met juichaapjes zoals Berger, Schonenboom en .

      Overigens, "iets afweten van" is iets héél anders dan "een mening hebben over".

      Verwijderen
    5. Lia, dat zou wel het verstandigst zijn.

      Verwijderen
    6. Volgens jou ga ik nergens inhoudelijk op in, dat maakt het niet het geen wat het geval is natuurlijk

      1) Tegen
      2) Zie 1
      3) Ik twijfel....dus ik ben er nog niet uit over waarom ik em niet vertrouw....maqar k vertrouw em niet
      4) Als hij zegt dat Amsterdan de hoofdstad vanNederland is. dan zal ik dat natuurlijk niet gaan ontkennen, omdta het uit zijn mond komt

      Er zijn toch genoeg anderen die de media daarmee halen?

      Verwijderen
    7. @Badr,

      "Inhoudelijk ergens op ingaan" betekent dat je uitlegt waarom je iets vindt of juist niet vindt. Dat je eventueel voorbeelden geeft die je mening ondersteunen.

      1) Mooi. Begrijp je dan ook waarom islamcritici hier zo'n punt van maken?
      2) Oké.
      3) Niet erg overtuigend.
      4) Ik geloof niet dat we Jansen nodig hebben om de hoofdstad van Nederland te achterhalen. Zijn mening wordt vooral gevraagd als het om de islam en de Arabische wereld gaat. En dan heeft hij irritant vaak gelijk, in tegenstelling tot de juichaapjes.

      Er zijn inderdaad meer "experts" die de media halen, maar zoals gezegd zitten die er bijna altijd naast. Denk alleen maar aan hoe Stienen en cs de "Arabische lente" bleven verdedigen terwijl van het begin af aan duidelijk was dat de fundamentalisten de boel overnamen, en bloedig optraden tegen etnische en religieuze minderheden, en natuurlijk tegen vrouwen.

      Misschien weet jij een paar namen van deskundigen in de media die relatief vaak gelijk hebben over de islam?

      Verwijderen
    8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    9. 1) dat begrijp ik zeker
      3) kan het ook niet echt verklaren, maar ja...het onderbuikje he...

      Leemhuizen ontkrachte Fitna in een paar minuten op Zembla....

      Verwijderen
    10. @Badr,

      Als Fitna werkelijk ontkracht zou zijn dan zou dat goed nieuws zijn geweest, want dan zou het dagelijkse islamitische geweld per die uitzending van Zemblabla direct gestopt zijn.

      Maar helaas.
      Het dagelijkse islamitische geweld is niet direct na die uitzending gestopt, om de simpele reden dat leemhuizen noch Wilders enige invloed hebben op de islam. Het is de islamitische geestelijkheid die bepaalt hoe de islam er uitziet.

      Wilders koos er in Fitna voor om te laten zien wat de islamitische media, de islamitische heilige boekjes en de islamitische geestelijkheid zelf steeds uitschreeuwen.

      Leemhuizen koos ervoor om zijn oren en ogen dicht te stoppen en heel hard LALALA te roepen. Die laatste aanpak is weliswaar geruststellender, maar weinig realistisch.

      Verwijderen
    11. Hahaha.....man man man man wat zak je door hij ijs.

      Verwijderen
    12. @Badr,

      Proficiat.
      Jouw "hahaha" is je eerste argument waarmee je op een kleuterschool een van de jongste kleuters zult kunnen overtuigen.

      Hier is dat nog lang niet voldoende nee, maar je presteert wel al veel beter dan in al je vorige reacties bij elkaar.

      Verwijderen
    13. hahaha......met "vijanden" als jullie heeft Links geen vrienden nodig....ik kap het af!!

      Verwijderen
    14. @Badr,

      Wederom een "ijzersterke" reactie.

      Verwijderen
    15. @Badr,

      Mijn laatste reactie is inderdaad bijna half zo inhoudsloos als jouw beste reactie.

      Aan de andere kant heb ik hiervoor wel een tiental keren geprobeerd om een volwassen discussie met je te voeren.
      Jij weigerde daar stelselmatig op in te gaan.

      Maar trol ze, verder.

      Verwijderen
  7. Bij de balie is iedereen welkom.
    De een is meer welkom dan de ander, zoals beschreven in 'the animal farm'.
    Daarover is, achter de schermen in het duister, onderhandeld.

    Een debatje over 'islam in NL' kan makkelijk gevoerd worden zonder een soldaat uit de vijfde colonne der geitenneukers.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De een is meer welkom dan de ander zoals beschreven in de Animal Farm?!

    Hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ter overweging: in Animal Farm zijn het "varkens en honden" die meer gelijk zijn dan anderen! Een erg vooruitziende visie van midden vorige eeuw (1948).

      Verwijderen
    2. Hoewel één wetgeving, suggereert de sharia dat alle moslims gelijk zouden zijn.
      Afgezien van de rechtspositie van vrouwen dat maakt dat volwassen moeders lager staan dan hun mannelijke kinderen, zijn er nog meer discrepanties te vinden.
      Zo zijn 'gematigde' moslims minder gelijk dan 'penningmeesters van de moskee'.
      En dan 'gematigdheid' opgevat als 'minder vergevorderd'. Zoals niet iedere goede nazi lid hoeft te zijn van de SS. Immers de ene mens is makkelijker 'ter been' dan de andere.

      Verwijderen
    3. Sirik.....hoe serieus moet ik iemand nemen, die klassiekers als de Animal Farm niet kan parafraseren?

      Hoe meer gelijk is de "penningmeester van de moskee" ( je bedoeld uiteraard mijn vader #kneus) tov de "gematigde Moslim? Wat is een gematigde Moslim?

      Je spreekt alsof je kennis van zaken hebt, maar je kan helemaal niks hard maken! De vraag wie wel of niet gelijk is in de ogen van een grote groep, is iets wat niet meetbaar is, dus ook niet is vast te stellen....maar jij meent wel weer te weten wat al die Moslims van elkaar en andere vinden!

      Uiteraard geen onderbuik....allemaal wetenschappelijk onderzocht door professor doctorandus sirik....

      ooh man wat een lol

      Verwijderen
    4. Ten eerste. Neem mij nooit serieus.
      Met penningmeester bedoel ik zeer zeker je pa niet. Ik ken de man niet.

      Gematigde moslim is een moderne uitvinding van dhimmi's en moslims in de slachtofferrol voor iemand die de zelfde lectuur leest als de 'radicale' moslim. Zo bezien bestaan dus 'radicalen' of fundamentalisten' ook niet.
      Je bent moslim of niet, net als zwanger zijn of niet. (Je zou de koran eens moeten lezen, joh) Een beetje moslim is hetzelfde als een beetje zwanger.
      Het is een kwestie van tijd...

      "
      De vraag wie wel of niet gelijk is in de ogen van een grote groep, is iets wat niet meetbaar is, dus ook niet is vast te stellen...."

      Is wel vast te stellen, want de 'grote groep' kan dit ideaal kenbaar maken middels wetgeving.
      Ontdek daarom de verschillen tussen de Nederlandse wetgeving en dat van, bijvoorbeeld, beschreven in "Mein Kampf" of de koraan.

      Overigens suggereert het zinsdeel "..wie wel of niet gelijk is in de ogen van een grote groep..." dat de 'grote groep'' vrijheid van keuze zou bezitten. In geval van nazisme en islam is de zaak al voorgekauwd door de enige echte Grote. Dus is het een kwestie van opvolgen en mondje dicht. Niet erg volwassen.
      En ik ben niet werkzaam in het onderwijs.

      Verwijderen
    5. p.s.

      Vergeten op te merken dat u, zeer verdienstelijk, weer maar eens niet op de inhoud ingaat.
      Waarvoor dank !

      Verwijderen
    6. Wat is een kwestie van tijd, dat je zelf door gaat krijgen dat je gigantisch uit je nek kletst? Jij gaat even op een Nederlandse blog de gehele Islamitische wereld even indelen in smaken.....wel erg weinig btw voor zo een grote groep....waar heb je antropologie gestudeerd?
      Dat is niet vast te stellen sirik......waar heb je politicologie
      Waarom betrek je dan alleen het Nazisme er bij, terwijl het ook een kenmerk is van elk andere religie? Oh ja....associëren...islam Nazisme moslims Nazi's.......hmmm Anne Frank is zeker verraden door mijn opa? Hitler heette Ali, Duitsland was eigenlijk Saudi Arabië, de NSB een Marokkaanse partij en Auschwitz lag in Mekka....
      Bizar hoe rechtse Nederlanders zwarte passages uit hun verleden willen linken aan de Islam.....

      Verwijderen
    7. "Waarom betrek je dan alleen het Nazisme er bij, terwijl het ook een kenmerk is van elk andere religie? "

      Omdat de islam kenmerken heeft die de nazi ideologie ook bezit.
      Zoals doodvermoorden van joden bijvoorbeeld. En einde vrijheid.
      Maar je zou toch echt eens een koran moeten kopen wat het staat er allemaal in, keurig genummerd.

      Vergeleken bij de islam deden de nazi's het onvergelijkbaar beter, maar beiden totalitair en dus geen keuze, ook niet voor zonen van penningmeesters.

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben een beetje vroeg, maar soms kun je maar niet vroeg genoeg zijn.
      Over een paar jaar misschien:
      Jongens en Meisjes v d tweede Kamer= sharia en Sharia = Jongens en Meisjes v d tweede Kamer.


      http://www.youtube.com/watch?v=UBkQJR9YYIY

      Verwijderen
  10. Hoeiboei alsjeblieft,

    dit getikketak hebben we toch allang gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yoeri Albrecht verwacht iets van het debat ("er komen vrouwen die nog nooit van kritiek op hun religie hebben gehoord"). Ik verwacht niets van het debat ((omdat het geïndoctrineerde relikneuzen betreft)). Het enige wat het effect is van dit "debat" is dat de relikneuzen het toch maar weer eens gelukt is, om seculieren zo ver te krijgen dat ze aparte rijen voor vrouwen toestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog even en de Yoeri's onder ons laten vrouwen pas toe nadat men verzekerd is dat de vrouwen onder begeleiding zijn.
    Of anders gezegd... wanneer gaat yoeri opa's Jodenster 'vrijwillig' op de kleding naaien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Opgefokt na het vrijdagmiddaggebed en het opharken van de uitkeringen wordt er gelukkig gedebatteerd.
    De man in zwart is de penningmeester.
    http://www.youtube.com/watch?v=4vIrNGSYHQE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm ik dacht eerst even dat je wel hier naar zou verwijzen :
      http://www.youtube.com/watch?v=m9Skak5ydWE&feature=youtu.be&a want dat zijn de echte (en slechte) beelden van het debat.

      Afgezien van één hoofdgast en wat mensen in het publiek komt het me voor dat er een korte, maar adequate omschrijving is van wat we hier zien: een stelletje chaotische chronische psychopaten.

      Verwijderen
    2. Morika,
      Je linkje is stuk.
      Iets met privé of zo.
      Deze is ook met privé: http://www.youtube.com/watch?v=Q3Cn1H1JB8g

      Verwijderen
    3. Dat hebben ze dan veranderd nádat ik bovenstaande link postte. Op grond van de dezelfde opnames (maar dan de onverstaanbare stukjes eruit gefilterd etc.) heeft kennelijk de PVV het volgende gewrocht : http://www.youtube.com/watch?v=W3l4U2mUxj0&feature=youtu.be Met dank voor je opmerking...

      Verwijderen
  14. Hopelijk luisteren binnenkort 68 mensen in Laren goed naar Bloeme Evers die komt praten over haar biografie .Jodenhaat ,toen en NU,daarvan weet de hoogbejaarde,kwieke schrijfster van Pluisje in de Wind(UVP) het nodige!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet op intellectuele vlak, maar wel op dat van, laten we maar zeggen, 'anger management' heb ik er wel wat van opgestoken. Het lijkt me niet uitgesloten dat toch nog wel een aantal andere mensen iets heeft bijgeleerd. Hoe dan ook: mijn luchtige verslag van de niet luchtige bijeenkomst staat op de webstek waar ik meestal op schrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Link naar de registratie van het 'islamdebat' in De Balie van zondag 13 oktober: https://vimeo.com/76821033

    BeantwoordenVerwijderen