Uitgelicht: onderzoeksrapport 'Teruggang en Uittreding. Processen van deradicalisering ontleed' door het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) van de Universiteit van Amsterdam.
Uit het Nederlands Dagblad:
'Zet islamitische orthodoxie in bij strijd tegen radicalen'
AMSTERDAM – Er moet in Nederland meer ruimte komen om te experimenteren met orthodoxe denkbeelden en uitlatingen. Daarnaast moeten er serieuze religieuze alternatieven worden geboden aan radicale moslims, om hun radicale groepering te verlaten. Dat zijn enkele aanbevelingen die het Instituut voor Migratie en Etnhische Studies (IMES) van de Universiteit van Amsterdam doet in een onderzoek naar deradicalisering.
Verder adviseert het rapport, dat donderdagmiddag wordt gepresenteerd, om moslimgemeenschappen meer onderdeel van de Nederlandse samenleving te maken, zodat ook vanuit deze religieuze groep meer tegengeluiden tegen radicale onderdelen zullen klinken.
Vervolg artikel Nederlands Dagblad
Lees hier het volledige onderzoeksrapport.
Heeft u ook voorbeelden van Jip-en-Janneke-verslaggeving/berichten/uitspraken/foto's gehoord/gezien op radio, televisie of andere media? Stuur deze, met bronvermelding, dan naar hoeiboei@gmail.com .
Een andere zeer domme en foute veronderstelling is deze:
BeantwoordenVerwijderen"Indien de polariserende sfeer in de samenleving minder wordt zullen moslims zich minder vaak buitengesloten voelen en minder vaak met radicalisering worden vereenzelvigd. Hierdoor zal waarschijnlijk de ontvankelijkheid voor radicalisering afnemen. Ook is er dan meer ruimte binnen de moslimgemeenschappen voor tegengeluid. "
Ook hier worden oorzaak en gevolg volledig omgedraaid, kritiek op de islam kwam juist NADAT er vanuit de moslimgemeenschap steeds meer intolerantie bleek. Tevens is de islamitische ideologie gebaseerd op het creëren van een gevoel uitsluiting, omdat op die manier eisen kunnen worden afgedewongen die inherent zijn aan de agressieve en intolerante islam. Moslims zullen niet stoppen zich uitgesloten te voelen totdat de gehele omgeving geïslamiseerd is. Dat gevoel van ontevredenheid en uitsluting komt doordat de politieke islam geen bescheiden positie naast andere levensovertuiging kan verdragen, en zo lang dat nog wel moet, zal er gevoel van uitsluiting en ontevredenheid zijn. Kortom het probleem zit uitsluitend in het intolerante en dwingende karakter van de islam zelf.
Het bestrijden van islam met islam is natuurlijk net zo onzinnig als alle andere kostbare projecten om dit land van een ondergang (in ieder geval zoals wij het kennen) van Nederland te voorkomen. Dit rapport gaat eigenlijk nog verder dan de gebruikelijke 'weg met ons' uitkomsten.
BeantwoordenVerwijderenBedenk dan dat in veel landen zulks een misbruik van gemeenschapsgelden eindigt met een krakende deur- een kort gestiefel door een kille gang-- en dan aan het einde een droge knal.
Kunnen wij op basis van dit soort rapporten en overige besluiten geen rechtszaak tegen deze ambtenaren uitvoeren?
BeantwoordenVerwijderenDit is hoogverraad.
Conference on Political Islam, Sharia Law and Civil Society a Success
BeantwoordenVerwijderen16 oktober 2008
The Council of Ex-Muslims of Britain's first international conference on Political Islam, Sharia Law and Civil Society held at Conway Hall on October 10 was a resounding success. Nearly 300 people came together to discuss issues ranging from apostasy, the freedom to criticise and renounce religion, Sharia law and civil society and creationism, faith schools and religious education. Held on the International Day against the Death Penalty, the conference was a stark reminder of the many killed or facing execution for apostasy in countries ruled by Islamic laws.
You can see the report, complete film footage and photographs of the conference by clicking on the first available internal link on the press releases section of CEMB's website: http://www.ex-muslim.org.uk/indexPressreleases.html.
The conference was opened by Fariborz Pooya (head of Iranian Secular Society), the conference's Master of Ceremonies. After a welcome from Giles Enders on behalf of Conway Hall and Zia Zaffar on behalf of CEMB's Executive Committee, the audience watched a clip from Patty Debonitas' film ‘Breaking the taboo.' Maryam Namazie, the CEMB's spokesperson, then gave an opening address, saying that the political Islamic movement used rights and anti-racist language for western consumption so that it could go about its business as usual. She said: ‘While Islamic organisations here talk in PR speak, they, their courts, their schools, their leaders are nothing but extensions of Islamic states.' She went on to say ‘In the end, political Islam matters to people because it affects their lives, their rights, their freedoms. And that's why only a movement that puts people first can mobilise the force needed to stop it.'
This was followed by Plenary 1 entitled ‘Apostasy laws and the Freedom to Renounce and Criticise Religion' chaired by Caspar Melville, editor of the New Humanist. Panellists were Mina Ahadi (head of the Council of ex-Muslims of Germany); AC Grayling (philosopher and author), Ehsan Jami (former head of the Council of Ex-Muslims of the Netherlands), Fariborz Pooya, Hanne Stinson (Chief Executive of the British Humanist Association) and Ibn Warraq (author). The panellists called for the immediate release of all those imprisoned for 'apostasy'; an abolition of the death penalty; and a cancellation of laws wherever they exist that punish the right and freedom to renounce or criticise Islam.
After lunch, comedian Nick Doody entertained the crowd with a routine critical of religion. This was followed by Plenary 2 entitled ‘Sharia Law and Citizenship Rights'. It was chaired by Andrew Copson (Director of Education and Public Affairs of the British Humanist Association); panellists were Mahin Alipour (head of the Scandinavian Councils of Ex-Muslims), Roy Brown (International Humanist and Ethical Union's Representative at the UN Human Rights Council), Johann Hari (journalist), Maryam Namazie and Ibn Warraq. The audience overwhelmingly supported the following resolution at the end of the plenary: The conference calls on the UK and European governments to bring an end to the use and implementation of Sharia law, which is discriminatory against women and children in particular, and to guarantee unconditional equal citizenship rights for all.
The audience then watched a remake of the right wing Dutch politician Geert Wilders' film entitled Fitna Remade by Reza Moradi.
After a break, Richard Dawkins (scientist, author) provided his criticism of Harun Yahya's Atlas of Creation for which his site has been banned in Turkey, which was followed by questions and answers from the audience.
This was followed by Plenary 3 entitled ‘Creationism, Religious Education and Faith Schools,' which was chaired by Keith Porteous Wood (Executive Director of the National Secular Society). Panellists were Richard Dawkins, Terry Sanderson (President of the NSS), Joan Smith (journalist and activist), Bahram Soroush (Labour Solidarity Committee Public Relations Officer), and Hamid Taqvaee (leader of the Worker-communist Party of Iran). The audience showed their unequivocal opposition to faith schools here.
Maryam Namazie closed the conference by calling on the participants to mobilise around March 8 - International Women's Day – to step up opposition against Sharia law and political Islam. As she had said earlier: ‘In the end, political Islam matters to people because it affects their lives, their rights, their freedoms. And that's why only a movement that puts people first can mobilise the force needed to stop political Islam. And it must – it will – be stopped.'
Throughout the day, various CEMB representatives spoke with the media, including the BBC, Al Arabiya TV, Italian state TV, The Wall Street Journal, CNS News, etc.
To read Richard Dawkins’ thoughts on the conference, visit http://richarddawkins.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=60487.
To see AC Grayling’s report on the conference in The Guardian, visit (http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2008/oct/16/religion-islam-humanism-secularism-conway-hall)
To donate to the important work of the CEMB, please visit: http://www.ex-muslim.org.uk/indexDonate.html. We are currently raising funds for a full-time staff person and office space.
To see our first annual report, please go to: http://www.ex-muslim.org.uk/eng/pressreleases/press-pages/annual-report-exmuslim-0908site.pdf
For more information, please contact Maryam Namazie at maryamnamazie@gmail.com or call +44 (0) 7719166731