Tony Soprano is dood



'Droomspeech Tony Soprano'. (Houd vol tot aan het einde.)
"Columbus was so long ago it might as well have been a fucking movie."

In de veelgeprezen Amerikaanse televisieserie The Soprano's houdt mafiabaas Tony Soprano (James Gandolfini) op Columbus Day een geweldige donderpreek ten overstaan van zijn 'familieleden'. Capo Tony is het gezanik van z'n mafiabroeders over hun afkomst en identiteit zo zat dat hij ze voor eens en voor altijd een lesje leert. Het gaat er niet om waar je vandaan komt of wie je ouders zijn, maar om wat je zelf presteert, om wat je zelf bereikt hebt, omdat je slim bent "or what ever the fuck" en niet omdat je toevallig Italiaanse voorouders hebt. Het is een ongehoorde speech, een droomspeech, die diepe indruk op de kijkers maakt maar waarvan de inhoud aan twee van Tony's familieleden voorbij lijkt te gaan. Een derde mafiabroeder blijft nog wat tegensputteren, hij is in de war want zoiets heeft ie nog nooit gehoord.

9 opmerkingen:

  1. Ik snap niet zo heel erg goed wat mensen er aan vinden. The Sopranos is een televisieserie waarin de misdaad wordt verheerlijkt, hoe vaak hebben we de laatste dagen niet moeten aanhoren hoe prachtig het was hoe Tony een jong meisje de les leerde door haar met vuisten in het gezicht te beuken. Het zal prachtig zijn, maar het gaat een beetje aan mij voorbij. Ik heb er niet veel voeling mee.

    Alles leuk en aardig maar de harde werkelijkheid van de uitzichtloosheid van het bestaan is anders. Het niet kunnen ontsnappen aan de afkomst, het onvermogen om als beschaafd mens te leven. Gebrek aan deugden en echte waardigheid. Dat is pas erg. Maakt niet uit hoe groot de auto's zijn, en de villa's. Dure scholen voor de kinderen, couture voor moeder de vrouw, en aanzien in de beperkte eigen kring. Geestelijk zijn ze dood. Maatschappelijk hebben ze het goed, maar niet door verdienste; echter door te stelen en te roven, afpersing en misleiding. Op een andere manier kan de maffia geen geld verdienen. Misbruik maken van de situatie, misbruik maken van mensen, alles voor het eigen gewin zonder zich druk te maken over de invloed die hun gedrag op de samenleving heeft. Over de schade wordt nooit nagedacht.

    De eigen regeltjes die alleen bestaan om het eigen bestaan de zweem te geven nog enige moraal te hebben. Het is allemaal zo leeg, zo voos en zo vuig! Ik hoef dat niet op televisie te zien, ik ken het van dichtbij. Ik woon al jaren in een kansenwijk. Vroeger heette dat een achterbuurt. Het zijn miezerige types en er komen er steeds meer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sopranos was een schitterende serie. Knappe combinatie tussen soap en hardcore misdaad. Er is maar 1 betere serie en dat is Breaking Bad. Daar komen nog wat afleveringen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Michel Bedankt voor de tip! Ga(an) vanavond nog 1e aflevering bekijken.
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet de eerste twee afleveringen wel even doorbijten daarna wordt het echt heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De eerste twee afleveringen waren al bijzonder goed. Ook nog eens met Bryan Cranston, topacteur! Heerlijk!
    AVe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ja het is een serie! De apotheose komt ergens in Augustus. Nog effe doorkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het verkrijgen van een geldige lening tegen slechts 2% rente is altijd een groot probleem geweest voor klanten met financiële behoeften. De kwestie van leningen en onderpand is iets waar klanten zich altijd zorgen over maken bij het zoeken naar krediet van een geldige geldschieter. Maar CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM maakte een verschil in de kredietsector. wij verstrekken leningen tegen een rentevoet van slechts 2% in het bereik van 5.000,00 euro tot 100.000.000,00 euro. Ons bedrijf heeft ook een persoon nodig die onze bedrijfsvertegenwoordiger in uw land kan zijn

    Onze leningdiensten omvatten: -
    * Investeerdersleningen .......
    * Schuldconsolidatie ......
    * Estate / Housing Establisment-leningen ........
    * Zakelijke leningen ......
    * Persoonlijke leningen ........
    * Internationale leningen ... .....
    * Vakantie / Vakantieleningen ............
    * Studiefinanciering. ... ....
    * Auto- of autoleningen
    * Kerstmis en Nieuwjaar leningen

    Onze leningen zijn 100% authentiek en gegarandeerd. Het enige wat u hoeft te doen is ons te laten weten wat u wilt, en wij zullen uw droom waarmaken. CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM zegt JA als uw banken NEE zegt. Tot slot financieren we een kleinschalig kredietkantoor, intermediairs, kleine financiële instellingen. We hebben onbeperkt kapitaal.
    De terugbetaling van de lening begint 1 (een) jaar nadat de lening is ontvangen en de aflossingsperiode loopt van 5 tot 50 jaar.

    VOOR ONMIDDELLIJKE REACTIE EN VERWERKING VAN UW LENINGTOEPASSING BINNEN TWEE WERKDAGEN,
    Neem vandaag nog rechtstreeks contact met ons op via: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    Neem contact met ons op met de volgende informatie:

    Voor-en achternaam: ____________________________
    Het bedrag dat nodig is als een lening: ________________
    Leningduur: _________________________
    Het doel van de lening: ______________________
    Geboortedatum: ___________________________
    Geslacht: _______________________________
    Burgerlijke staat: __________________________
    Contact adres: _______________________
    Stad postcode: __________________________
    Land: _______________________________
    Beroep: ____________________________
    Mobiele telefoon: __________________________

    Stuur uw verzoek om een ​​onmiddellijk antwoord op:
    crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
    BEDANKT,
    Hoogachtend, JEFFREY FRANK

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is Zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote vastgoedinvesteerder, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde kredietbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen. moge God je zegenen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen