Troeptweet


Ibrahim Wijbenga, CDA raadslid Eindhoven& Brabant,CMO,Joods-Islamitisch Platform godsdienstvrijheid,Voorzitter LPAJ,Islamitisch Begrafeniswezen (IBW) , Veldwerker Nieuw West 020

8 opmerkingen:

  1. Ibrahim Wijbenga. Uw voornaam doet bij mij al het ergste vermoeden.
    Maar uw heeft gelijk, ook vrouwen met hoofddoek hebben het moeilijk.
    Zij worden ook lastig gevallen en betast, zegt u.
    Maar dat is nogal wiedes beste Ibrahim. Immers vrouwen met hoofddoek hebben niet dezelfde rechten als de mannen, zij zijn tweederangs burgers. 
    Nog erger, zij zijn het eigendom van de mohammedaanse man. Dat weten zij ook en daarom nemen ze genoegen met het zichzelf verstoppen in onduidelijke wijde gewaden en hoofddoeken.  Zij moeten dus niet zeuren. Maar volgens mij doen ze dat ook niet. Klachten van vrouwen met hoofddoeken over ongevraagd betast worden bestaan volgens mij alleen in uw fantasie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus vrouwen met hoofddoek zijn altijd gelovig en vrouwen zonder hoofddoek niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar Ibrahim Wijbenga heen gaat, daar zal geween zijn en geknars der tanden. Het verloochenen van de Zoon van God staat gelijk aan de verzoeking aan het kruis! Nee, dit overtreft de verzoeking op alle punten. Werden aan het kruis de lendenen doorboort met een puntige Romeinse speer. Dit wat Ibrahim Wijbenga uitspookt is erger dan de stervende Christus van het kruis af rukken om hem op een boerenkar te binden en hem van achteren te nemen zoals de Volksschrijver Gerard Reve deed met de grijze ezel.

    Het gebazel van Ibrahim Wijbenga over vrouwen met een hoofddoek is abject. Omdat Ibrahim Wijbenga weet waar de hoofddoek voor bedoelt is. Hij weet wat de betekenis is. Hij kent de symboliek. Hij kent het verhaal van Thamar. Het staat beschreven in Genesis 38.

    Voor iedereen die niet zo bijbelvast is. Thamar was getrouwd met Er. Hij was de oudste zoon van Juda, maar Er stierf en Thamar bleef kinderloos achter. De jongere broer van Er heette Onan, en hij moest er voor zorgen dat Thamar moeder werd. Dan zou later de erfenis van Juda toekomen aan de kinderen van Thamar, omdat Er de oudste zoon was. En Onan was slechts nummero twee. Bij de dood vanJuda zou Onan enkel een klop op de schouder ontvangen en de beste wensen, maar geen erfenis! Broer Onan wil schoonzus Thamar niet zwanger maken. Ook Sela broertje drie wil Thamar niet bezwangeren, om de zelfde reden. Thamar zit met een probleem. Ze is een weduwe zonder kinderen. Armoede is haar lot. Haar enige mogelijkheid is Juda zo ver zien te krijgen tot hij haar wil bezwangeren, dan is Juda de plaatsbekleder van zijn eigen zoon, en dan zal het kind van Thamar de enige wettige erfgenaam zijn van Juda als hij gaat hemelen.

    Thamar verkleedt zich als hoer en gaat langs de weg staan waarop Juda naar zijn vriend gaat. Juda ziet een hoer, maar door haar hoofddoek kan hij niet zien dat het zijn eigen schoondochter is. Juda neukt Thamar, en Thamar wordt zwanger. Maar Juda wéét niet dat hij Thamar heeft bezwangerd. Juda gaat verder naar zijn vriend. Hij heeft Thamar echter nog niet betaald voor haar diensten. Hij heeft zijn staf en zijn riem achtergelaten als borg. Zijn vriend zal binnenkort het geitebokje komen brengen, het loon voor een hoer in die tijd. Maar Thamar laat zich niet meer zien, en de vriend van Juda gaat met de betaling voor de hoer weer naar huis.

    Thuisgekomen hoort Juda dat zijn schoondochter zwanger is. De Zoon Er was al dood en kinderloos gestorven, Onan wil Thamar niet bezwangeren, hij neukt haar wel maar spuit zijn zaad opzettelijk op de grond. Zoon Sela wil helemaal niet neuken met een andere vrouw.

    Zodra Juda hoort dat Thamar zwanger is beschuldigt hij haar dus van overspel. Thamar moet als overspelige vrouw verbrand worden vindt Juda. Maar Thamar is niet van gisteren en zij stelt dat Juda zijn schuld niet betaald heeft. Zij heeft nog steeds het onderpand, de staf en het snoer (riem). Dan moet Juda erkennen dat de vrucht van Thamar inderdaad zijn kind is, en daarom zal het kind van Thamar zijn erfgenaam en ook eerste kleinkind zijn. Omdat Thamar de weduwe van zijn eerstgeboren zoon is.

    Als ex-christen moet Ibrahim Wijbenga de Bijbel heel goed kennen. Dan weet hij dat de hoofddoek voor de hoer het enige teken van herkenning is. Doet de hoer de hoofddoek af, dan is zij niet in functie, dan werkt zij niet, dan is zij wederom een respectabele vrouw. Draagt een vrouw is hoofddoek dan is zij een hoer.

    Maar Ibrahim Wijbenga weet heel goed wat het is om een hoer te zijn, hij heeft er meer ervaring mee dan men bij het CDA kan vermoeden. Als men als moslim voor het CDA op die kieslijst staat dan is men feitelijk al een hoer. Dan neukt men Jezus in zijn kont. Dan verloochent men de verlossing. De enige zekerheid die een christen heeft is dat Jezus voor de zonden van alle mensen gestorven is. De enige zekerheid is de verlossing. En Ibrahim Wijbenga ramt als een Badr Hari de tanden uit de bek van iedereen die gelooft in die verlossing.

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Vrouwen dienen niet lastig gevallen te worden,
    Jeez !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En omdat hoofddoek-vrouwen ook (al is het in veel mindere mate) worden lastiggegevallen is het volgens meneer Wijbenga in orde dat vrouwen zonder hoofddoek worden achterna gelopen, betast en uitgescholden voor hoer door hordes moslimmannen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat schrijft Wijbenga niet. Hij relativeert alleen het probleem zodat niet een echt islam probleem meer lijkt.

      Verwijderen
    2. Wijbenga vertelt er niet bij dat de hoofddoekdraagsters worden lastig gevallen en betast door bekenden zoals hun vaders, hun broers, hun ooms en hun neven. Hun ongelovige zusters worden door dezelfde barbaren lastig gevallen, maar in dit geval zijn beide onbekenden voor elkaar.
      Het zijn dus verschillende groepen slachtoffers, maar de daders zijjn in beide gevallen gelovigen van de religie van de vrede.

      Verwijderen
  6. @Willem:
    het maakt het er voor de vrouwern zonder hoofddoek echt niet beter op om te weten dat je met een hoofddoek op ook lastig gevallen word door opgefokte seksistische moslimmannen. Wijbenga zou eens in moeten gaan op de cultuur van deze mannen en de steun vanuit hun geloof om vrouwen als gebruiksvoorwerpen te zien maar dat gaat hij uit de weg door ergens anders op te wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen