Onderwerp: Tijdens mijn schrijftijd hebben de goden niet stilgezeten.
Bonjour chéris, pas de police d'aujourd'hui?
Ik ben zo vrij om mij terug onder de levenden te begeven na een periode van noodzakelijke ‘incommunicado’. De ruwe teksten van mijn boek zijn klaar en worden door deskundigen op dit ogenblik verbouwd tot een literair verantwoord geheel, gelukkig maar. Hierover later meer.
Ondertussen hebben we weer een en ander moeten slikken in Vlaánderenland en dat is onze buren niet helemaal ontgaan zo blijkt ook hier op Hoeiboei. De documentaire ‘Femme de la rue’ van de studente Sofie Peeters en de vaak ongelofelijke analyses die in aanmerking komen voor een gouden medaille ‘spreken met dichtgeknepen billen’. De immer aanwezige gezelligheidsvereniging ‘sharia4whatever’ die de documentairemaakster uitschelden voor hoer en wat nog allemaal is geen verrassing. De nieuwe woordvoerder, Abu 2, blinkt niet uit in ‘creatief’ taalgebruik en in tegenstelling tot Abu 1 die nog uit zijn woorden komt is deze Abu 2 er eentje met productiefouten. Na twee Abu’s lijkt het mij zeer duidelijk dat de ‘wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg’ in Vlaanderen zéér lang zijn en de klachten van belangenverenigingen geenszins overdreven.
Een analyse van de beelden vragen aan de tweeëntwintigjarige filmschoolstudente is ronduit intellectueel oneerlijk. Zij kan zeer waarschijnlijk duiding geven over de beeldkwaliteit, het scenario en dergelijke, maar over de getoonde incidenten meer proberen te zeggen dan wat men ziet en hoort in de film is een andere zaak, ja, zelfs een andere wetenschap. In dergelijke ‘wetenschapsgebieden’ spreekt men quasi unisono in termen van ‘waarschijnlijkheid’. En inderdaad, de getoonde zaken komen in elke gemeenschap voor, maar of men daaruit dan zonder meer kan concluderen dat dit fenomeen niéts met de islamitische levensbeschouwing van de betrokkenen in de film te maken heeft? Zéér onwaarschijnlijk.
Het is gewoon mogelijk het commentaar bij de docu van Sofie Peeters uitsluitend in Koran en Hadith teksten te doen. Misschien in andere ook, maar daar weet ik minder van. Qur'an (4:34)(33:33)(2:223)Bukhari (4:149)(58:125)(62:81)Abu Dawud (567) Qur'an (24:31)(4:24)(33:50) Bukhari (2:28)Ishaq 969 Ishaq 593 en de laatste zal ik weergeven: Abu Dawud (2155) - Women are compared to slaves and camels with regard to the 'evil' in them. Deze teksten, samen met de oorverdovende stilte van de ‘gesluierde feministen’ zeggen mij dat het er bij deze doelgroep alvast zeer waarschijnlijk véél mee te maken heeft.
Het broodroven van ‘te naakte’ foto- en andere modellen, met een vingerwijzing naar hen als ‘de aanstokers’ is in deze tijden van economische crisis nog erger. Ik ben de mening toegedaan dat deze vrouwen erg waarschijnlijk ‘vrijwilliger’ en ‘ongedwongener’ in de bikini springen dan menig ‘gesluierde feministe in haar hijab. Het argument dat naaktheid irrelevant is om bijvoorbeeld een horloge aan te prijzen kan op het eerste gezicht logisch klinken voor de leek in de reclamewereld en dus durf ik daar niet veel op zeggen. Wat ik wél weet is dat in een land dat verregaand geseculariseerd is, religieuze wetmatigheden totààl irrelevant (zouden moeten) zijn in de openbare diensten en het ambt, alsook om enige uitzonderingen te ‘eisen’ op het vlak van wetgeving, bijvoorbeeld dierenwelzijn.
Tenslotte was er dan nog ‘Fatima Bali’ die er dan maar ‘de joden’ bijhaalde om de letterlijk zielige beeldvorming van haar broeders te relativeren. Let wel, Fatima staat in dezelfde wachtrij als Abu 1 & 2 en enig ‘mededogen is hen bij deze verleend door ondergetekende.
Verder werd er tijdens mijn afwezigheid nog een Brusselse enclave bevrijd van wat we in de volksmond ‘ordehandhavers’ noemen. De enclave in kwestie is ‘Anderlecht’ genaamd wat de Nederlandse voetballiefhebber bekend in de oren zal klinken. Dergelijke fenomenen noemt het Brusselse beleid ‘faits divers’, al zit de schrik bij de van rechtswege aangeduidde ‘monopolisten op het geweld’ er goed in deze keer.
Het is naar mijn bescheiden mening zéér waarschijnlijk dat het één hier iets met het ànder te maken heeft!
‘Les vrai salopes en Bruxelles, se sont des politiciens caricature’ a mon avis. c'est-à-dire, très probablement.
Met voorname achting,
Uw zuiderbuur, danwel landgenoot,
Peter Calluy
Boom.
Niet alleen de sharia4thedevil aanhangers zouden op de wachtlijsten voor de geestelijke gezondheidszorg geplaats moeten worden.
BeantwoordenVerwijderenIedereen die zich niet geheel vrijwillig distancieert van deze religie des doods zou gedwongen moeten worden opgenomen in een gesloten inrichting ter herprogrammering. Normaal ben ik niet voor dergelijke draconische maatregelen. Maar ter behoud van leefbaarheid van onze wereld en de toekomst van onze kinderen moet men soms concessies doen. Is men hiertoe niet bereid dan tekent men voor de ondergang van onze beschaving!
Voor mij is islam geen 'religie des doods' en ik distantieer mij ook niet van deze religie.
VerwijderenHoe wilt u mij een gesloten inrichting in dwingen? En hoe gaat dat ' herprogrammeren' in zijn werk?
U zegt:
'Maar ter behoud van leefbaarheid van onze wereld...'
Dus u wilt het groots aanpakken. Maar liefst 1,3 miljard mensen herprogrammeren!
Ik neem aan dat u dit zelf niet gelooft, massaal herprogrammeren. Dat gaat niet lukken Dekkertje!
Heeft u wel genoeg treinen?
Maar, u bent wel een goede man hoor.
Maar, u bent wel een goede man hoor."
VerwijderenDank u. Ik hoop in de toekomst hetzelfde van u te kunnen zeggen.
Voor wie de geneugten van de oorlogsbuit mogen smaken zijn de vertellingen van Mohammed natuurlijk een verrijkende ideologie. Maar betekent dat dan dat er geen belichting van de vruchten van de ideologie die zich zo nu en dan als religie presenteert meer zou mogen plaatsvinden?
BeantwoordenVerwijderenZoals het recente verleden ons leert vindt een deel van onze (onafhankelijke?) rechterlijke macht inderdaad dat deze pseudo religie niet kritisch belicht mag worden. En dat is beangstigend.
Verwijderen