Canadese moslim beschuldigd van moord op zijn zuster omdat zij haar hoofddoek afdeed
TORONTO - De broer van een Canadese tiener die was vermoord in wat vrienden een familieruzie over de islamitische hoofddoek noemen, werd moord ten laste gelegd, waarmee hij het tweede familielid werd dat schuldig werd bevonden aan haar dood, aldus de politie vrijdag.
Aqsa Parvez, 16, van Pakistaanse afkomst, werd in december gewurgd in haar huis in Mississauga, Ontario. Waqas Parvez, 27, die werd beschuldigd van obstructie van de rechtsgang inzake de dood van zijn zuster, werd donderdag moord met voorbedachten rade ten laste gelegd.
Hun vader Muhammad Parvez, 57, werd eerder deze maand moord met voorbedachten rade ten laste gelegd. Hij werd al direct na haar dood als verdachte beschouwd.
De politie wilde geen details verstrekken van enig nieuw bewijs dat resulteerde in de aanklachten van vrijdag of de invloed die de details zouden kunnen hebben op de zaak tegen de vader. Maar de woordvoerster, Samantha Nulle, zei dat de rechercheurs aan het onderzoeken zijn of ook nog andere personen bij de moord betrokken waren.
De politie wilde niet bevestigen dat ze werd vermoord vanwege de hoofddoek en de advocaat van Muhammed Parvez, Joseph Ciraco, zei dat niet alleen culturele zaken een rol speelden. Vrijdag wilde hij verder geen commentaar geven.
Maar vrienden zeiden dat haar dood kwam door een familieruzie over haar weigering om de traditionele islamitische hoofdbedekking te dragen.
Vertaling: Rudolf
Bron: littlegreenfootballs
@Rudolf. Zou dat hier in Nederland nou ook voorkomen?
BeantwoordenVerwijderenHet zal wel weer niets met de Islam te maken hebben.Het slachtoffer zal uiteindelijk weer de dader blijken te zijn. Ze is toch dood, dus kun je er rustig de smerigste dingen over zeggen. Advocaten zijn overal voor te vinden.Voor niets achten ze zichzelf te goed. Geen enkele zaak, waar geld mee te verdienen is, wijzen ze af.Criminelen verdedigen criminelen. Moslimmeisjes, de beklagenswaardigste schepsels op aarde!!
BeantwoordenVerwijderenGezelligheid aan de Diamantstraat in Alphen. Daar stak een zestienjarig meisje een ander meisje van zeventien in haar gezicht. Volgens de politie liep dat meisje daarbij een wond op in haar gezicht. Een dergelijk observatievermogen van de mannen in blauw valt te prijzen.
BeantwoordenVerwijderenHet gebeuren vond plaats op 30 juli maar is nu pas bekend gemaakt, omdat de zaken wat gevoelig liggen. Zo bleek dat een heuse 'aangetaste eer' de reden was voor de steekpartij. En die 'aangetaste eer' wordt veroorzaakt door de 'culturele achtergrond' van de dames. Het slachtoffer maakt het naast wat deukjes in haar eer inmiddels goed.
.
Uit: http://www.endandit.nl/regionaal/15088485/aangetaste-eer-meisje-steekt-meisje-gezicht
Indonesië in trek voor islamitische seksvakantie
BeantwoordenVerwijderenJIDDAH - Een islamitische seksvakantie in Indonesië is steeds populairder bij welgestelde mannen uit het streng islamitische koninkrijk Saudi-Arabië. Dat schrijft de Saudische krant Saudi Gazette zaterdag.
Op prostitutie staan strenge straffen in het koninkrijk, maar in het islamitische Indonesië kunnen de schuinsmarcheerders onder het mom van een huwelijk hun gang gaan.
Bij aankomst op het vliegveld staan de ’tussenpersonen’ al klaar met een fotoalbum met bruidskandidaten voor een ’toeristenhuwelijk’. Voor 300 euro gaan de Saudische mannen een tijdelijk islamitisch huwelijk aan, formeel om ’het meisje voor verleidingen te behoeden’. Tegelijkertijd houden de ’vakantiemannen’ in de gaten dat hun ’vakantievrouw’ niet zwanger wordt, aldus de krant.
Aan het einde van de seksvakantie wordt het huwelijk weer ontbonden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1707654/__Islamitische_seksvakantie_Indonesie__.html
Ingezonden onder bericht "Allah houdt niet van vrouwen" door Belle:
BeantwoordenVerwijderenhttp://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/12/lt_page_size_85.html#comment-22908519
Ik woon en werk op en af sinds 1992 in Tunesie en Nederland.Toen ik in T. aankwam waren de vrouwen in mijn dorp ondernemend en vrolijk. Hoofddoeken werden omgeknoopt om de haren in toom te houden. De vrouwen bleven thuis om voor kind, man, huis en tuin te zorgen. Er werd 'onder ons' gezongen en gedanst. De moeders waren trots op de schoolprestaties van de kinderen omdat ze zelf niet konden lezen. De relatie met de echtgenoot -gearrangeerde huwlijken- was minder belangrijk dan de omgang met zusters en buurvrouwen.
Sinds 9 eleven is het leven veranderd. De televisie is het bepalende element geworden. Mannen zitten thuis om het nieuws, urenlang en gedetailleerd, te volgen.
En langzaam en zeker is de stemming veranderd. Iedere week zijn er kleren te koop omdat er weer een vrouw 'met de voile' gaat en ze daarmee een nieuwe garderobe van haar man krijgt. En met de 'voile' kan ze opeens ook buitenhuis werken. Zware slechtbetaalde baantjes in fabieken of schoonmaak. Het thuiswerk gaat natuurlijk wel gewoon door.
De mannen hebben zo minder financiele verplichting, werken minder en brengen meer tijd in moskee en koffiehuis door.
Verder wil ik laten weten dat abortus een normale vorm van geboorteregeling is. Als een vrouw zwanger bij de dokter komt is de eerste vraag 'jeter' of houden. Na drie maanden wordt een echo gemaakt en ook het geslacht bepaald. Vrijwel iedere vrouw behoudt de jongen.
Huwlijken worden in T. nog steeds gesloten op economische basis. Een rijkere partner m/v zal de keuze zijn voor deze verbintenis, maar ook liefde/sex heeft meestal een financiele kant.
Ik heb eens een uitleg van een egyptische koran-uitlegster gelezen ... helaas ben ik haar naam kwijt, die aanvoerde dat Mohammed zijn teksten doorkreeg nadat hij zijn tentingang bij zijn favoriete vrouw gesloten vond. Een belangrijke opdracht was om van de tot dan toe door vrouwen gedomineerde samenleving een patrichaat te maken....
Geplaatst door: BELLE | 18 augustus 2008 om 14:21
Hier een link over het trieste lot dat vrouwen in Pakistan kan treffen. Foto's kunnen schokkend zijn:
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.foxnews.com/photoessay/0,4644,4841,00.html
Hoofddoekparadijs als voorland voor Nederland
BeantwoordenVerwijderenwoensdag 20 augustus 2008 17:53
‘Een non-issue!’, is vaak het meewarige commentaar wanneer iemand begint over nadelen van de hoofddoek. Ook vooral zich progressief noemende mensen willen er nooit over spreken.
Ik heb zelf wel eens een blog gewijd aan het dragen van hoofddoeken achter gemeentebalies en burqa’s op straat. De Elsevier-lezer zal het mogelijk open deuren vinden, maar ik ben daar op tegen. Dat is ook makkelijk te onderbouwen met respectievelijk een beroep op de scheiding van kerk en staat (laïcité) en veiligheid (herkenbaarheid).
Straatbeeld
Moeilijker ligt het om aan te geven waarom ik ook geen warm voorstander ben van de hoofddoek, al realiseer ik me dat je die in het straatbeeld niet kunt verbieden. Samenvattend komt het erop neer dat:
1. De speelruimte voor emanciperende allochtone vrouwen ernstig wordt beperkt bij een ongebreidelde toename van hoofddoeken in het straatbeeld;
2. Vrouwen die geen hoofddoek dragen, in bepaalde wijken dan maar benaderd worden als een hoer.
Ik spreek wel eens met allochtone vrouwen die merken dat hoe meer hoofddoeken er in hun wijk verschijnen, hoe groter de druk wordt om zich te conformeren aan dergelijke kledingvoorschriften. Die dwang begint al vroeg. Verhalen zijn bekend van werkloze vaders die de gangen op school afstruinen om te zien wie er in het klaslokaal een hoofddoekje draagt, maar vooral wie niet.
Ook is het niet zo dat de last en de overlast zich beperken tot islamitische vrouwen, zoals sommige schijntolerante Nederlanders schijnen te wensdenken. Het sprekendste moment is altijd het moment dat ‘progressieve’ mensen, zonder invoelingsvermogen en wonend in een échte prachtwijk, eens zelf bij toeval geconfronteerd worden met het ‘sisgeluid’, voor hoer worden uitgemaakt of zelfs fysiek worden lastiggevallen.
Sissen
Mijn vriendin vraagt dan meestal of de persoon in kwestie last heeft van een lekke band, maar dergelijke verbale lik-op-stuk is niet altijd zonder risico. Ronduit naar overigens was het moment dat niet gesist werd, maar een lift waarin zij met drie mannen stond, werd stilgezet met kennelijk kwalijke bedoelingen. Met veel geluk en wijsheid kwam ze zonder kleurscheuren uit deze situatie.
In de Koran stata niet 1 op 1 dat hoofddoekloze vrouwen per definitie moeten worden lastig gevallen, maar het scheelt ook niet veel. Je hoort toch wel vaak geluiden, die kunnen worden samengevat als: ‘Eigen schuld, dikke bult, na na na na na.’ Sla er de diverse websites maar eens op na.
Maar helpt het nou, zo’n hoofddoek? Een van de hoofddoekjeswalhalla’s bij uitstek is Egypte. In NRC Handelsblad stond een onthullend artikel onder de titel 'Zonder sluier vraag je erom - Egypte legt verantwoordelijkheid voor seksuele intimidatie bij vrouw'. In een campagne worden vrouwen zonder hoofddoek voorgesteld als een lolly zonder papiertje, maar vol met vliegen. De vrouw mét een hoofddoek is de lolly met het papiertje, waar iedereen met z’n fikken vanaf blijft.
Seksuele intimidatie
Maar klopt dit beeld? Is Egypte het toonbeeld van ‘handjes thuis’ en goede manieren?
Ik wil u enkele citaten wat dit aangaat, niet onthouden.
‘Recent onderzoek wijst uit dat ruim 80 procent van de Egyptische vrouwen slachtoffer is van seksuele intimidatie, zij het verbaal of fysiek op straat, op school of op het werk.’
‘Van de westerse vrouwen die Egypte bezoeken, wordt zelfs 98 procent lastiggevallen, zo blijkt uit de enquête.’
‘De praktijk wijst echter uit dat de sluier en conservatieve kleding helemaal geen bescherming bieden. De overgrote meerderheid van de Egyptische vrouwen draagt tegenwoordig, in tegenstelling tot enkele decennia geleden, een hoofddoek, maar gesluierde vrouwen worden net zo vaak lastiggevallen.’
‘We worden altijd als lustobject afgeschilderd dat afgeschermd moet worden. Geen wonder dat de vrouw een obsessie is geworden’.
De vrouw als obsessie? Belasteren en betasten? Is dit ons voorland? In sommige wijken soms al wel. Maar de hoofddoek helpt hiertegen in elk geval dus niet.
Ik zou me daarom willen aansluiten bij de enige campagne in Egypte, die volgens de NRC op mannen is gericht, met de boodschap: ‘Yichtirim Nafsak’.
In het Nederlands: ‘Gedraag je!’.
Paul Lieben
http://www.elsevier.nl/web/10200273/Oh-oh-Den-Haag/Hoofddoekparadijs-als-voorland-voor-Nederland.htm