Excuus 9. “Ja maar als deze vrouwen geen hoofddoek dragen, kunnen en of mogen ze niet werken, sporten, studeren, naar buiten, zwemmen, naar de fysiotherapeut, hun kinderen van school halen, een topfunctie bekleden, naar een voorlichtingsloket van de gemeente... Alles beter dan dat deze vrouwen binnen zitten.”
Het is misschien gek maar als ik dit veelgebruikte excuus hoor, rijst meteen de vraag in mij op hoe het toch komt dat deze vrouwen al deze dagelijkse bezigheden niet mogen of kunnen uitvoeren als ze zich niet bedekken.
Dan denk ik 'ligt het aan de Nederlandse cultuur of aan de Nederlandse mannen dat ze niet naar buiten
kunnen, of aan het christendom of aan Nederland in het algemeen?' Nee, moet ik dan antwoorden. Het ligt niet aan Nederland, vrouwen hebben hier dezelfde rechten als mannen, ze hoeven zich niet anders te kleden om mee te kunnen doen, om mee te tellen. Er heerst hier een zekere vorm van beschaving.
Dan denk ik nog maar wat door want als het niet aan 'ons' ligt, aan wie of wat ligt het dan wel? Ik probeer het malle verschijnsel zeg maar te benoemen. Dan kom ik al snel tot de volgende conclusie. Als de oorzaak niet bij 'ons' ligt dan ligt die natuurlijk bij de (orthodoxe) islamitische macho groepscultuur. Bij de mannen dus van deze cultu(u)ren en/of religie.
Een kind kan het verzinnen toch hoor ik zelden of nooit dat de vraag naar de oorzaak wordt gesteld, laat staan dat de oorzaak wordt benoemd, aangepakt of opgelost.
Terwijl er toch een commissie 'Benoemen en Bouwen' in het leven is geroepen. Maar die commissie looft tegenwoordig hoofddoekprijzen uit en maakt zich sterk voor acceptatie van dit discriminerende symbool op de werkvloer! Hoe zot wil je het hebben? Zo gaan we zeker de verkeerde richting uit; elke pro-hoofddoek-actie is het faciliteren van de niet-integratie.
Benoemen blijkt dus een groot taboe in onze geweldige multiculturele samenleving. Dat doe je niet, in ieder geval niet als het benoemen kritiek inhoudt op een andere cultuur of religie.
Wat gebeurt er wel?
Men draait alles gewoon om, een zeer populair spelletje van multiculturalisten: niet de fundo's krijgen de schuld en worden aangepakt maar de blanke Nederlander die deze woestijnvrouwen – “zo zielig” – allerlei kansen en rechten zou ontnemen. Het is de Nederlandse samenleving die niet tolerant genoeg wordt gevonden. Discriminatiemeldpunten en Commissies Gelijke Behandelingen zijn er dan als de kippen bij om de Nederlanders op de vingers te tikken, zij buigen zodoende diep voor achterhaalde ideeën en belonen discriminerend gedrag binnen de eigen groep en dat is nog tot daar aan toe maar het is allang vastgesteld dat die discriminatie niet binnen de eigen groep blijft.
(U zegt, maar het is hun vrije keuze? Dan verwijs ik graag naar excuus 4 “Het is hun eigen keuze, die moet je respecteren!”)
“Nee, we kunnen echt niet anders, als we mannen en vrouwen niet scheiden in onze sportschool, dan komt er geen vrouw,” krijg ik doodleuk te horen als ik 'ns naar zo'n sportschool bel om navraag te doen. Hun advertentie in het lokale krantje ziet er anders helemaal niet wanhopig uit, het lijkt er eerder op dat ze trots zijn dat ze nu ook eindelijk aparte vrouwenuren kunnen aanbieden. De medewerkster die ik aan de lijn heb, begrijpt mij wel en ze vindt het zelf ook niet goed wat ze doen maar “ze kunnen eenvoudig niet anders”.
Alsjeblieft.
Ze kunnen niet vasthouden aan de normen en waarden van de westerse cultuur. Het is niet meer te doen want dan komt er niemand meer sporten en het is juist zo goed voor die vrouwen.
Vertel mij wat, maar ik weet ook wat goed voor mij en mijn dochters en hun toekomstige dochters is, en alle vrouwen die nog volgen.
Ex-PvdA-stemster, drie dochters, een man, een hond en een spaarvarken
17.6.2009
Excuus 1: klik hier
Excuus 2: klik hier
Excuus 3: klik hier
Excuus 4: klik hier
Excuus 5: klik hier
Excuus 6: klik hier
Excuus 7: klik hier
Excuus 8: klik hier
De boerka is het islamitische equivalent van onze condoom.
BeantwoordenVerwijderenZe voorkomen beide zwangerschap, alleen heb je met de laatste wel meer plezier.
Het speciale vrouwenloket in Utrecht kost 100.000 euro:
BeantwoordenVerwijderenDe stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.
Wethouder Den Besten verricht vrijdag de officiële opening van twee moskee-loketten. De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.” Namens Den Besten zegt haar woordvoerder dat de loketten geen gemeentelijke loketten zijn. "De naam is ook De Wegwijzer. Er wordt doorverwezen naar andere loketten. Het gaat ons erom dat zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk worden geholpen want het gaat om moeilijk bereikbare bewoners."
http://www.allesoverutrecht.nl/nieuwsutrecht/2009/februari/Moskee-loket_krijgt_100000_euro_uit_Vogelaarplan_(2009-02-23).php
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderenWARD:
BeantwoordenVerwijderenWard Centrum Nederland, een landelijk centrum voor muzikale vorming.
zie:
http://74.125.77.132/search?q=cache:EiVMtnZODYsJ:www.eindhovensjeugdkoor.nl/Concert%2520programma%27s/2007/2007%252012%252023%2520adventsconcert%2520Joriskerk/PERSBERICHT%2520Adventsconcert%25202007%2520(geen%2520fotos)vs%25202.doc+Stichting+Ward+Centrum+Nederland&hl=nl&ct=clnk&cd=7&gl=nl
dus: een stapeltje folders van stiva, stichting voor verantwoord alcohol gebruik, en een stapeltje van ward, met muziekale tips voor de kleine. Daarbij: een tafel. Met een laker erover.
Lekker laagdrempelig.
Ok. Nu willen moslimmannen niet van dezelfde tafel pakken als vrouwen, daar zouden ze wel een geyl van kunnen worden. Prima. Zet je er een tafel langs. Laken ertussen. Zo. Stapeltje folders in tweeen. Klaar.
wat kost dat.
HONDERDDUIZEND EURO PER JAAR?
wat? betalen we daar belasting voor? er is dus een moskee, die krijgt per maand ACTDUIZENDRIEHONDERDRIEENDERTIG euro KADO, om twee tafels, een laken en 4 stapels folders neer te zetten?
zegt de term 'subsidiespons' jullie iets? en wie mag het gelach betalen? den arbeider, die vroeger op links stemde.
links moet uitkijken: dalijk stemmen alleen moslimfacisten nog 'links'.
Dat hele gedoe dat ze iets niet zouden kunnen doordat die hoofddoek niet zou mogen, is niet meer dan een gepolitiseerd pressiemiddel, waarbij de politieke islam die vrouwen als pionnen voor islamisering gebruikt. Heel vervelend deze morele, politieke en emotionele pressie. Volkomen misplaatst.
BeantwoordenVerwijderenOm te voorkomen dat mijn sportschool vrouwen met hoofddoekjes toestaan, wat in strijd is met het reglement, heb ik ze gesommeerd om dat niet te doen. Vooralsnog houden ze stand.
BeantwoordenVerwijderenAdrie
Dit is wat de koran over hoofddoeken zegt:"
BeantwoordenVerwijderen33. De Confreranten (Al-Ahzaab)
vers 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Dus een heel egoistische,doel van de moslima's.
Stemmen kan bij Nujij:
BeantwoordenVerwijderenExcuus 9
Moslimmannen en mosimvrouwen apart, geen primeur voor Nederland maar missschien wel voor Rotterdam:
BeantwoordenVerwijderenIk denk wel dat Tariq Ramadan tevreden zal zijn:
ad
Het vers over de (hoofd)doek is in veel vertalingen niet zo duidelijk:
BeantwoordenVerwijderen[33.59] O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.
Niks concreets over de hoofddoek dus
Nahed Selim - De vrouwen van de profeet
BeantwoordenVerwijderen(....................)
"Het mag duidelijk zijn dat moslimvrouwen er in die tijd (veertien honderd jaar geleden) geen enkel bezwaar tegen hadden om de onderscheiding door kleding te volgen. Ze kwamen daardoor in een hogere rang en kregen bescherming en respect en een nieuw gevoel van eigenwaarde. Welke vrouw zou daarop tegen kunnen zijn in de barbaarse, onbeschaafde, extreem mannelijke omgeving die de Arabische pre-islamitische samenleving was?
Dat onder meer uit deze tekst wordt afgeleid dat moslimmeisjes en -vrouwen in onze tijd een hoofddoekje zouden moeten dragen, is mijns inziens totaal ten onrechte, en wel om de volgende redenen.
Ten eerste had deze tekst (zoals we zagen) een heel andere intentie, namelijk gelovige vrouwen van anderen te onderscheiden, zodat ze met rust gelaten werden. Het bedekken van het hoofd werd in eerste instantie niet zozeer als betere kleding als wel als veiliger kleding beschouwd. Bescherming speelde een grotere rol dan zedelijkheid. Bij het lezen van deze tekst krijg ik zelfs de indruk dat het gaat om een tijdelijke beschermingsmaatregel voor de familie van de profeet en de vrouwen der gelovigen, totdat de mannen in de maatschappij voldoende beschaving zouden bereiken in de omgang met vrouwen, alle vrouwen.
Ik leid hier niet uit af dat meisjes van negen en tien jaar ook hun hoofd moeten bedekken, zoals veel gezinnen hun dochters tegenwoordig dwingen te doen, wat me afgrijselijk lijkt voor zo'n jong kind. Ik heb ook niet het idee dat dit kledingvoorschrift in de vroege islam zo dwingend was als de fanatieke, bebaarde voorgangers in de moskeeën van nu ons proberen voor te houden. Als dat wel het geval was, waarom zijn die voorschriften dan pas in de laatste jaren van het leven van de profeet tot stand gekomen? Waarom niet al in het begin, zoals alle principiële idealen van de islam?
Een rechtsstaat waar gelijkheid van alle burgers voor de wet een grondrecht is, waar de overheid streeft naar bescherming van alle burgers, vrouwen en mannen, gelovigen en atheïsten, met en zonder hoofddoekje, biedt moslimvrouwen een veel grotere bescherming en veel betere garantie tegen agressie. De koran stelde deze wijze van kleden voor ter bescherming van gelovige vrouwen en voor hen was het toen ongetwijfeld een waardevolle maatregel. Een onbedoeld effect van de tekst was echter dat mannen ervan uitgingen dat alleen bedekte, in een soort van tent lopende vrouwen respect verdienden. Andere vrouwen werden als hoeren en slavinnen gezien, en die mochten worden lastiggevallen, aangerand en besprongen.
Helaas leeft deze kwalijke opvatting bij het gros van de moslims voort. We kunnen dus stellen dat deze tekst, hoewel hij de omstandigheden van gelovige vrouwen destijds heeft verbeterd, op de lange termijn schadelijk is geworden voor de rest van de vrouwen, voor de mannen en misschien wel voor iedereen. Hij heeft de moslimman geleerd het respect voor de vrouw, voor haar integriteit en onschendbaarheid, af te meten aan de lengte van haar rokken en haar hoofddoeken.
Respect en onschendbaarheid zijn het recht van elk individu, man, vrouw en kind. De moderne democratische rechtsstaat beschikt na veertien eeuwen over betere middelen om alle vrouwen, kinderen en mannen te beschermen. Het is een hoger ideaal om te streven naar de integriteit en onschendbaarheid van alle mensen. Daarom is het belangrijk om ten eerste mannen van jongs af aan respect voor vrouwen en hun individuele rechten bij te brengen, en ten tweede alle vormen van agressie tegen vrouwen strafbaar te stellen.
(.................................)
Al loopt een vrouw spiernaakt op straat, dan is dat nog geen reden om haar integriteit te schenden. Agressie tegen vrouwen is een overtreding van de wet die niet gerechtvaardigd kan worden door haar (schaarse) kleding en die dient te worden bestraft. Dan zullen de vrouwen hun veilligheid niet meer hoeven kopen door er als een wandelende tent bij te te lopen.
Een derde tegenargument is dat er geen sprake is van hoofddoekjes. De koran sloot zich vaak aan bij de heersende gewoonten en de gebruiken, tenzij het verwerpelijke gewoonten waren, zoals het doden van pasgeboren meisjes. De normale dracht van vrouwen was toen een omslagdoek en een djilbab (en dit vond de koran niet verwerpelijk). Als de koran hier en nu geopenbaard zou zijn geweest, dan zou hij zich ook bij de gewone, normale kleding van hier, bijvoorbeeld de broek, de trui en de jas, hebben aangesloten. Omslagdoeken en djilbabs zijn niet meer de normale dracht van vrouwen, zeker niet in het Westen. Dus hoeven vrouwen hier geen omslagdoeken en djilbabs te dragen, maar kleding die aangepast is aan het klimaat en de cultuur waarin we leven.
Dat zijn zeker geen hoofddoekjes, sluiers en andere kleding waarin we helemaal verpakt zijn en iedere millimeter van het hoofd en de hals naarstig bedekt moet worden, zoals kwaadwillige imams en mollahs willen. Zo'n dracht is niet alleen lelijk, maar draagt volgens mij ook bij aan een negatief zelfbeeld van het meisje. Al heel vroeg wordt daarmee haar zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde aangetast. Zo'n meisje is veel meer geneigd te gehoorzamen en alles te slikken, omdat ze zich voor zichzelf en haar lichaam schaamt. En dat is precies wat de getulbande mannen willen: haar nederigheid, terwijl God ons heeft geschapen als trotse, vrije en intelligente wezens naar zijn eigen beeld. Dat mogen we nooit vergeten."
Uit: De vrouwen van de profeet - Nahed Selim
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/protozoa/index.html
Jonge moslima's willen niet apart zitten
BeantwoordenVerwijderenDoor YVONNE KEUNEN
ROTTERDAM - Theater Zuidplein reserveert stoelen voor moslimvrouwen! De verontwaardiging was groot: op verschillende internetforums stroomden gisteren honderden afkeurende reacties binnen.
Voornamelijk van autochtone Nederlanders. En de betrokkenen zelf? Die halen de schouders op en hebben helemaal geen behoefte aan aparte stoelen.
Hoofddoek, losse lange lokken, man, vrouw, Nederlander, Marokkaan. Ze zaten gisteravond gebroederlijk en gezusterlijk naast elkaar bij de populaire Salaheddine, de in Marokko geboren schrijver en tv-maker die zijn debuut maakte op de planken van het Rotterdamse theater Zuidplein.
Zo ook op het balkon, waar de stoelen van de eerste vijf rijen gereserveerd waren voor vrouwen. Maar de handvol jonge, hippe vrouwen dat het balkon opliep, kwam daar alleen omdat de zaal beneden vol zat. Verder stonden enkel mannen in de startblokken om er plaats te nemen. Wat mogelijk werd toen het theaterpersoneel de tientallen bordjes maar weer weghaalde.
De reservering was gemaakt op verzoek van Salaheddine zelf. Voor de zekerheid, maar er bleek totaal geen belangstelling voor. ,,Marokkanen beginnen steeds meer op Nederlanders te lijken,'' had dan ook geen betere eerste zin van zijn theatershow kunnen zijn.
Toch vond het theater het verzoek van de stand up comedian niet onterecht. ,,We zijn een laagdrempelig, multicultureel volkstheater dat zich richt op mensen met mbo-niveau. Dat is een moeilijke groep om naar het theater te krijgen en daarom passen we ons aan,’’ zegt een woordvoerster van het theater.
,,Zo regelen we kinderopvang of een gebedsruimte in als daar vraag naar is. En als we community art hebben voor mensen uit de omliggende wijken, wordt ons wel eens gevraagd of vrouwen apart kunnen zitten. Al gaat het dan meestal wel om een oudere generatie moslimvrouwen dan hier vanavond komt.’’
http://www.ad.nl/rotterdam/cultuur/3036950/Jonge_moslimas_willen_niet_apart_zitten.html
Hyperventilerende moslimvrouwenAmanda Kluveld, 27-02-2009
BeantwoordenVerwijderenAlerte mensen in Utrecht, zoals journalist Wouter de Heus en voorzitter van de gemeentelijk VVD-fractie Ingrid de Bondt, zorgden ervoor dat landelijk bekend werd dat er in hun stad iets vreemds gaande is.
De Heus deed op allesoverutrecht.nl verslag van twee doorverwijsloketten, die met steun van de gemeente zijn geopend in de Omar Al Farouk moskee in de vogelaarwijk Overvecht.
Het ene loket bevindt zich in de moskee en is uitsluitend bedoeld voor mannen. Het tweede staat buiten de moskee en daar kunnen alleen vrouwen terecht.
Utrecht sponsort de loketten, waar informatie kan worden verkregen over gemeentelijke voorzieningen, met 100.000 euro terwijl er in de wijkbibliotheek al een doorverwijsloket bestaat.
Hoogdrempelig
De twee organisaties die bij de moskeeloketten betrokken zijn, de Stichting Zainab Multifunctioneel Centrum voor Maatschappelijke Ontwikkeling, Dienstverlening, Dialoog en Debat (STIZA) en de Stichting Welzijn voor Allochtonen Rondom de Dom (WARD) overtuigden de gemeente ervan dat dit bestaande loket te hoogdrempelig is voor allochtonen omdat het achter in de bibliotheekzaal is gesitueerd.
Inmiddels zijn door VVD, PVV en SP Kamervragen gesteld aan de nieuwe minister van Wonen, Werken en Integratie Eberhard van der Laan.
Gesubsidieerd seksismeTerecht wordt gevraagd welk idee over integratie achter de loketten schuilt, of de scheiding van kerk en staat in het geding is, of er geen einde moet komen aan de schandalige sekseapartheid en of overheidsloketten thuishoren in gebedshuizen.
Belangrijke vragen die natuurlijk tot gevolg moeten hebben dat die malle toestand in Overvecht ten einde komt en de verantwoordelijken voor dit wanbeleid van hun plek verwijderd worden.
Eerder dicht
Een aspect is in de Kamervragen onderbelicht gebleven: het loket voor vrouwen gaat iedere dag een uur eerder dicht. De betrokken stichtingen en de gemeente hebben namelijk besloten dat vrouwen op tijd thuis moeten zijn om te koken.
Misschien nog ernstiger dan dit gesubsidieerd seksisme is dat Utrecht allochtonen kennelijk beschouwt als mentaal gestoorden die hyperventilerend neervallen bij de gedachte een bibliotheekzaal te moeten betreden.
Allochtone vrouwen zijn volgens de gemeente zo door en door verveeld dat zij hun echtgenoten en kinderen onmiddellijk verwaarlozen als zij maar even worden blootgesteld aan de verleidingen van een loket met voorlichting over gemeentelijke voorzieningen.
Broeierig
Utrecht denkt dus dat de gemeentelijke voorlichtingsfolders zo geweldig zijn dat ze dezelfde werking op allochtone vrouwen hebben als broeierige liefdesromannetjes op Madame Bovary. Niet alleen het beeld dat de gemeente Utrecht van allochtonen heeft, maar ook het gemeentelijk zelfbeeld verdient enige bijstelling.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/2805/Hyperventilerende_moslimvrouwen
Geachte,
BeantwoordenVerwijderenIk wil het volgende bijdragen aan de discussie.
U heeft nu wel zeer wrs de oorzaak benoemt van het probleem, maar de kracht van het argument van de openingsstelling verandert daar niet mee.
De hoofddoekdraagster houdt nog steeds haar ontzettend krachtige argument voor het dragen van de hoofddoek.
En er is nog steeds geen goed rationeel argument om daar tegenin te brengen.
Geachte Martijn:
BeantwoordenVerwijderenHet argument van de hoofddoekdragende vrouw is: ik wil geen gezeur aan mijn kop van de mannnen in mijn omgeving.
Een ander belangrijk argument is het verbergen van lichaam en haar vanwege grote ontevredenheid over het uiterlijk.
Gisteren in 'het gesprek' ons halalmeisje horen praten over haar uiterlijk? En over (het gebrek aan) de grote liefde? Exemplarisch voor jonge meisjes die willen functioneren in de maatschappij, maar geen back-up hebben vanuit de traditie van hun familie (=arme arbeiders).
Franse politici bezorgd over toename boerka's
BeantwoordenVerwijderenANP/Volkskrant
Gepubliceerd op 18 juni 2009
PARIJS - Franse politici maken zich grote zorgen over de stijging van het aantal boerkadraagsters onder moslima’s in Frankrijk. Bijna zestig parlementariërs van uiteenlopende partijen riepen woensdag op tot een onderzoek.
Volgens de afgevaardigden komt het dragen van de boerka, een alles verhullend gewaad, neer op een schending van de individuele vrijheden ‘op ons nationaal grondgebied’. De boerka is een inbreuk op de rechten van de vrouw, aldus de politici. De communistische initiatiefnemer voor het onderzoek bestempelde het gewaad als een draagbare gevangenis.
Sommige moslima’s menen dat zij als gelovige een boerka moeten dragen. Verder verplichten fundamentalisten steeds meer vrouwen zich met een boerka te verhullen. Frankrijk heeft de grootste moslimminderheid van Europa.
Zie ook deze reactie onder de column van Ephimenco vandaag in Trouw:
BeantwoordenVerwijderenIk hoop dat Sylvain beseft dat hij tot een generatie behoort die nog onderscheid weet te maken. Maar onze nieuwe generaties groeien nu op met dagelijks geweld en extreem intolerante lui. Dat zal zijn weerslag hebben op hun belevingswereld. Onze jonge jongens worden ook geconfronteerd met hoofddoeken in alle vormen die hen dagelijks inpeperen dat zij onbeheerste, tomeloze sekspredators zijn. Fijn, dat zulke zieke gefrustreerde waarden vast onderdeel gaan uitmaken van de nieuwe generatie westerlingen. Dat heet islamisering. Wilders is de enige die dat droefstemmende tij probeert te keren.
Anne, Amsterdam op 18-06-2009, 15:25
Iebel
BeantwoordenVerwijderenBlijft echter de vraag waarom de minister niet iebel wordt dat onder zijn beleid islamitische sekseapartheid bestaat – de gewraakte gemeenteloketten. Tegelijkertijd moslimjagers geen discriminatie-instrument willen nalaten én islamitische vrouwendiscriminatie faciliteren is inconsistent beleid.
Dat tast het rechtvaardigheidsgevoel van burgers aan. Toch weer chronisch PvdA-gedrag: het lukt maar niet de mentale knop om te zetten, niet bang te zijn voor een intolerant imago en recht te breien wat scheef is.
Want scheef is het: in een westers land beleid aanpassen aan de feodale onaangepastheid van sommige migranten en hun hier geboren kroost. Schijntolerantie is dat. Relativisme dat tot een normvervaging leidt die wellicht interessant is als academisch gedachte-experiment, maar die funest werkt als basis voor beleid dat iedereen recht wil doen.
Norm
De kracht van diversiteit is het vinden van de gemeenschappelijke noemer te midden van alle kleur en niet het verheffen van diverse excessen tot norm.
Maar ‘shariasocialist’ zinspeelt wél op een doembeeld:
Het gaat hier ook niet langer om godsdienstvrijheid. Een godsdienst die ingezet wordt als excuus voor het eisen van privileges en voor de onwil om als nieuwkomer – zeker als die problemen veroorzaakt – je gebrekkige aanpassing te bevragen, ontstijgt de geloofssfeer. Dit is dan al politiek activisme, waarbij de islam ingezet wordt als ideologie.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om deze leidraad te volgen: behandel de islam enkel als godsdienst, begunstig niet de politieke annexatiedrift uit naam van dat geloof. Als sommigen de mogelijkheden van de open samenleving onwenselijk achten, en ze liever alles vanuit een religieus geschrift beregeld zien, is het minste dat je van de overheid verwacht: niet meedoen, niet passen en meten om zulke zeloten te behagen.
Goed dat Van der Laan afstand neemt van dat geroep om deportaties en aparte wetten voor criminele Nederlanders met een niet-westerse achtergrond. Nu nog een corrigerend antwoord op groepen, hoe klein ook, die slechts willen integreren in een omgeving die aan hén aangepast is.
Lach
Ik geef toe: ook ik schoot in de lach bij Wilders’ term ‘shariasocialist’ voor Van der Laan, die merkbaar zijn handen vol heeft aan achterstallig onderhoud in de probleemwijken die Vogelaar door haar roze bril bekeek en ‘prachtig’ doopte. Geen type om ook nog een kalifaat te stichten, dunkt me.
Maar ‘shariasocialist’ zinspeelt wél op een doembeeld: bestuurders die meer om gevaarlijke sociale experimenten geven dan om behoud van democratie.
Geen wonder dat zulke politici de rekening betaald krijgen door de kiezer, die daarmee zijn afkeer toont van multiculturele bevoogding en islamistische onverdraagzaamheid. Daarin lees ik geen hysterische moslimhaat, maar een alleszins begrijpelijk verlangen naar normaliteit: een overheid die het algemeen belang herkent.
Het verschil tussen ideologie en praktijk: ligt daarin niet de spanning waar Van der Laan naar verwees toen hij sprak over integratieproblemen die ‘onze spankracht te boven gaan’? De last bestaat tenslotte niet alleen uit mislukt integratiebeleid, verpaupering, criminaliteit en radicalisering, maar ook uit verwarring over wat integratie inhoudt en uit ideologische vooringenomenheid die de realiteit geen recht doet. Daar moet eindelijk eens een eind aan komen.
Lees hier de volledige tekst:
Onze spankracht te boven
Nausicaa Marbe, 19-06-2009 in de VOlkskrant:
Onze spankracht te boven
Nahed Selim in OPZIJ december 2006.
BeantwoordenVerwijderenVolgens een onderzoek van NOVA is meer dan 50% van "de nederlandse moslims" VOOR de sharia.Het bewijs van de sluipende islamatisering in het westen.
De sharia schendt de mensenrechten van de vrouw. De man is voogd over de vrouw dus handelingsonbekwaam.
Concept van de hoofddoek is: De vrouw heeft een ongelijkwaardige plaats in de maatschappij. Hoe hoog zal het %age nu inmiddels zijn?
Belabberd
BeantwoordenVerwijderenMaar als de PvdA al zo blij is met zo’n held, kun je wel nagaan hoe belabberd het met de rest van die partij is gesteld als het aankomt op vechten over het thema integratie en tegen de PVV. De PVV staat nog steeds op voorsprong. De meeste punten, de beste vechters, de mooiste slogans.
Maar: nieuwe ronde, nieuwe kansen, zal Van der Laan pragmatisch denken. De vrouwen die gescheiden mogen inburgeren, houden zich toch wel koest. Hij is bovendien de held van hun onderdrukkende echtgenoten. En natuurlijk ben je dan ook de held van de PvdA.
Amanda Kluveld in Volkskrant, 19.6.2009
Lees hier de volledige tekst:
Hup Eberhard!
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenHet begint met een gescheiden inburgeringscursussen en vervolgens krijg je dit:
BeantwoordenVerwijderenScuffles as extremist Muslim group orders men and women to be segregated at public meeting
Hoe te downloaden xrumer 7.0.10 Elite?
BeantwoordenVerwijderenStuur me URL kunt u!!!
Het is het beste programma voor massa- posten op forums ! XRumer kan breken de meeste vormen van CAPTCHA's !
Beetje zotte zooi van 3 jaar geleden posten??
BeantwoordenVerwijderenWerkelijk niets meer te melden hé? Goed zo!
Maar ik wil wel helpen hoor.
Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
BeantwoordenVerwijderenvoor een dringende oplossing om ex-man terug te krijgen om meer dan ooit van me te houden, zijn we ongeveer 2 jaar getrouwd, ik ben van hem gescheiden vanwege ontrouw. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
Dr.Oduduwa heeft geweldige krachten om de betovering op te lossen
1) liefdespreuk om liefde en vertrouwen te winnen
2) Herstel terug Lost Love Spells
3) Echtscheidingen
4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
6) Breakup Spells (beëindig relatie)
Opmerking: Ik was wanhopig om mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, het werkt sneller sneller dan wanhopige mensen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen en onmiddellijk contact op te nemen met Dr.Oduduwa. WhatsApp-nummer: +79268011965