Onze profeet was goed met iedereen


(ingezonden) Uitgelicht: Interview met Samira El Kandoussi in de VPRO-gids nr. 23 (Door Elja Looijenstijn)

Voor het programma Café De Liefde gaat Samira als gangmaakster op zoek naar liefde in de multiculturele samenleving.

De interviewster wil weten hoe Samira over homoseksualiteit denkt.

Hoe past het in je religie?

"In geen enkele grote religie is homoseksualiteit toegestaan. Een relatie tussen twee mannen kan gewoon niet. Maar feit is nu eenmaal dat homo’s bestaan, en ik oordeel niet. Mijn religie zegt vooral dat ik barmhartigheid en genade moet tonen. Seks voor het huwelijk kan ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet omga met mensen die seks voor het huwelijk hebben, Alles is een creatie van God: de bloemen, de bomen, de Aboriginals, de homo’s, de ongelovigen. En het is mijn test om te kijken hoe ik daarmee omga. Onze profeet was goed met iedereen, je moet alle mensen liefhebben. "

Heeft u ook voorbeelden van Jip-en-Janneke-uitspraken/berichten/verslaggeving/foto's gehoord/gezien op radio, televisie of andere media? Stuur deze, met bronvermelding, dan naar hoeiboei@gmail.com .

8 opmerkingen:

  1. Ja, en nu is het de taak van de interviewster om eens flink door te vragen. Eens even stevig door zagen over de aanvankelijke ‘tolerantie’ (“Hoezo is homoseksualiteit in de religie niet toegestaan? Wat is er dan volgens de koran echt op tegen? Waarom moet je er volgens u dan toch ‘tolerant’mee omgaan? Hoe reageert uw omgeving op die tolerantie?”). Wedden dat die ‘verdraagzaamheid’ al sneuveld bij de eerste échte doorvraag. Ik ken de rest van het interview verder niet en weet dus niet of dat hier ook is gebeurd. Tja, kritische journalistiek… alleen toegestaan wanneer het een politiekcorrect doel dient.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Onze profeet was goed met iedereen'. Het ergste is nog dat die vpro interviewster de opmerking laat passeren. Het wordt gewoon voor zoete koek geslikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En maar in 1 religie worden homo's opgehangen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zolang ze inderdaad gelooft dat je alle mensen moet liefhebben en dat ook in de praktijk brengt, ongeacht waar ze dat op baseert, heeft ze mijn zegen. Van mensen die liefde zaaien heb ik geen last :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn religie zegt vooral dat ik barmhartigheid en genade moet tonen.
    Onze profeet was goed met iedereen, je moet alle mensen liefhebben.

    **********

    Takkya-prietpraat...
    Ik geloof ze niet meer.
    'Barmhartigheid en genade' ehh,ja ?... naar wie ?
    En met 'iedereen en alle mensen' worden meestal niet de zogenaamde ongelovigenen bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die "profeet" was helemaal niet goed met iedereen, maar slachtte genadeloos eenieder af die het niet met hem eens was en dan niet alleen Joden. Hij was een moordzuchtige en totalitaire tiran die geweld niet schuwde. Daarnaast weet die moslima heel goed dat de islamitische wet homo's ter dood veroordeelt, maar zij zegt dit alleen maar omdat het nu niet uitkomt om de intolerantie van de islam volledig te tonen, want men heeft zelf nog tolerantie nodig. Onvoorstelbaar het gebrek aan kritisch doorvragen van deze broodjournaliste, maar helaas geen echte verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me nog een tijd herinneren dat er een Barend Servet met zijn piemmol en de nodige dames met ontbloot bovenlijf Nederland probeerde wakker te schudden.
    Ver weg van de spruitjeslucht was het adagium
    En wat zien() ik nu ?

    Een VPRO dat een homo-hater, een tegenstander van vrije seks voor of buiten het huwelijk, zendtijd geeft om politiek correcte bagger rond te strooien !

    Vrijzinnig Protestant?
    Gelukkig heb ik enige tijd geleden alweer, daar ik de leugens zat was, mijn twintig jaar oude abonnement opgezegd.
    Geen dag te vroeg lijkt mij nu.

    "Een relatie tussen twee mannen kan gewoon niet."
    Ja, dat kan dus wel. Alleen ze is slim genoeg om niet te zeggen dat dat eigenlijk niet MAG.
    Zij wil het eigenlijk verboden hebben.
    Nou ja niet zij natuurlijk, want zij is tolerant,Nederlander en vol barmhartigheid, maar slechts haar godsdienst verplicht haar daar toe.
    En iedereen heeft recht op godsdienstvrijheid. Catch 22 !

    En dus moet heel Nederland met haar in discussie gaan om zo de maatschappelijke problemen van discriminatie en achtergesteldheid veroorzaakt door Nederlanders bespreekbaar te maken. Middels een onderwerp (sex voor het huwelijk) dat allang afgehandeld en dus geen maatschappelijk debat nodig heeft.

    Uitkomst van de discussie ?
    Nederlanders moeten nog leren om te gaan met de nieuwe veranderingen en zich niet door ANGSTEN laten leiden. We leven immers in een geglobaliseerde wereld (en er is geen weg terug).
    Zo werkt het nou.
    Week in week uit, uitzending na uitzending. Enkel een herhaling van zetten. Eindeloos en saai.
    Maar vooral ONNODIG !


    Maar feit is nu eenmaal dat Islamo's bestaan, en ik oordeel niet. Mijn levensopvatting zegt vooral dat ik niet altijd barmhartigheid en genade moet tonen.

    Tijd voor iets anders !


    Trias politica

    Was het niet dat onze minister ter Horst beweerde dat er een scheiding tussen rechterlijke macht en de regering moet zijn ?
    (Aleid Wolfsen; *Kuch* Rechter/pvda/burgemeester *Proest*)

    En hoe zit het met die Trias politica, die scheiding der machten, tussen de wetgevende macht en de uitvoerende macht.
    Achterkamertjes politiek ? (Hamer;Bos ? *Kuch*)

    U ziet het De islam is niet belangrijk, de erbarmelijke staat van ons bestuur des te meer.

    BeantwoordenVerwijderen