Lieve kameraden,

Lieve kameraden,

Van je fouten moet je leren. Daarom hoor ik graag vanuit de partij wat er volgens jullie fout is gegaan tijdens de afgelopen campagne. Ik geef het goede voorbeeld in dat opzicht door toe te geven dat ik er tijdens het fractievoorzittersdebat bij zat als iemand die een klap had gekregen van de man met de hamer. Daarom zal Dig Istha mij voortaan begeleiden bij alle mediaoptredens.

Tien vragen staan centraal bij de analyse:

1) Waarom werden de flyers nat toen het regende ?
2) Waarom zijn de meeste posters ondersteboven opgehangen ?
3) Waarom zijn er geen zelfklevende stickers gebruikt en moest er worden gelikt ?
4) Hoeveel vrijwilligers weigerden vrouwelijke kiezers een hand te geven ?
5) Waarom zijn er verlepte rozen uitgedeeld ?
6) Is aan alle hoofdredacteuren van (lokale) kranten bijtijds gevraagd géén kritische artikelen over de partij te schrijven ?
7) Is op alle verkiezingsbijeenkomsten De Internationale gezongen ?
8) Hoeveel vrijwilligers droegen een anderskleurige hoofddoek i.p.v. de voorgeschreven rode hoofddoek met partijlogo ?
9) Waren er voldoende tolken om stemmen in de oude wijken te ronselen ?
10) Wie weet wie Thijs Berman is ?

Daarnaast doe ik een oproep aan laag opgeleide niet elitaire leden uit de oude wijken die de PVDA weer een echte arbeiderssmoel kunnen geven, zich zo snel mogelijk bij mij te melden. Ik hoop vooral op reacties van bouwvakkers, havenarbeiders, en vuilnismannen. Wij willen niet langer de Partij Voor De Academici zijn en gaan puinruimen !

Een sociaal-democratische groet,

Mariëtte Hamer

Surf ook eens naar (bron) WillemZwijgtNietMeer

3 opmerkingen:

  1. Zeg Mariette, zal ik jouw eens een geheimpje verklappen? Het lag niet aan die campagne. Geen hond in dit land stemt immers nog opeen partij vanwege een leuke flyer, poster of andere prularia. Die halvering hebben jullie te danken aan het gevoerde beleid. Zoals alles bij de gevestigde partijen altijd te danken is aan het beleid en de daden van de Tweede Kamer fractie. Hoe goed of slecht een locale, provinciale of Europese fractie het ook doet, gestemd wordt er op basis van wat er in die Tweede Kamer gebeurd.
    Maar eigenlijk gaat het mij daar nu niet om, want wat jij natuurlijk veel liever wilt horen is hoe die nare PVV valt te verslaan, toch? En laat ik dat nou eens heel precies weten. Het betreft hier een heel simpel begrip. Voer dat in en je wordt in een klap de grootste. Benieuwd wat het is? Wel eens gehoord van…TERUGKEERBELEID?
    Het wordt even penibel met al jullie excuus allochtone in de diverse afdelingen, dus of jouw partij dit succesnummer ooit als eerste kan presenteren valt te betwijfelen, maar geloof me daarmee versla je ‘gekke Geert’ in een klap (kan je al dat zinloos geneuzel over integratie en prachtwijken verder fijn laten voor wat het is).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TERUGKEERBELEID...
    Ha, ik droom er de laatste jaren steeds meer over.
    In die dromen moet ik vooral niet dromen dat ik wakker wordt want dan heb ik stante pede een nachtmerry.

    BeantwoordenVerwijderen