Amanda & Stephan (5)

Interviews in de zomer. Obalive op Radio 5 & www.obalive.nl

Vrijdag 31 juli 2009 Radio 5:

19.00-20.00 uur: Stephan Sanders interviewt Anil Ramdas
20.00-21.00 uur: Amanda Kluveld interviewt Henk Krol

'In 30 procent van de gevallen waarbij sprake is van antihomogeweld, durven mensen geen aangifte te doen bij de politie. Ondanks alle campagnes om dat soort geweld te melden.' Dat zegt Henk Krol in OBA Live van 31 juli.
'Krol ziet de buiging van tolerant Nederland tegenover de intolerante islam en maakt zich zorgen over de consequenties van die houding.'

Lees hierr meer.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind Sanders altijd zo'n leukje om te zien! Ik ga zeker luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er staat een allejezus goede column van Amanda Kluveld op de Volkskrantopiniesite:

    'De ontkennende elite'

    Een van mijn vrienden, noemt zichzelf intellectueel. Als we ergens zijn dan wil hij wel eens wat neerbuigend roepen dat we de enige aanwezige intellectuelen zijn.

    Vaak verdenk ik hem ervan dat hij eigenlijk zou willen zeggen: ik ben hier de enige intellectueel. Ik vind dat een beetje raar, want wat bedoelt hij daar nu precies mee? Dat hij in zijn levensonderhoud voorziet door stukjes te schrijven voor diverse kranten en tijdschriften, waarin hij succesvol zijn persoonlijke belevenissen en gevoelens centraal stelt en af en toe koppelt aan min of meer actuele thema’s? Dat hij weldenkend is? Dat hij boven de massa uitsteekt qua intellect en verfijnde denkbeelden? Dat hij, zoals ik hem wel eens heb horen jokken, een boek per dag leest?

    De laatste tijd profileert mijn vriend zich vooral als intellectueel, door aan te geven wat de verschillen zijn tussen hem en mij, als het op schrijven aankomt. Jij, zo zei hij enigszins pedant en paternalistisch, schrijft anders dan ik. En met anders bedoelde hij niet neutraal ‘anders’ maar minder goed qua toonzetting. Je stukken zijn fel, roepen veel reacties op, veel meer dan die van mij. Het grootste aantal reacties dat ik ooit heb gehad, zo vertelde hij trots, is zeven. Hij concludeerde daaruit dat hij dus de beste stukken schreef, want als je er meer dan zeven reacties krijgt, dan moet het wel zo zijn dat je opinie ook door niet-intellectuelen gelezen wordt. Dat was volgens hem een slechte zaak.

    Kamp

    Wanneer je je bezighoudt met kwesties als gescheiden inburgering, multiculturalisme of islamisering en je krijgt daar veelal negatieve en ook soms een aantal positieve reacties op, dan is het gedaan met je positie als intellectueel, zo probeerde hij me duidelijk te maken. Wanneer je af en toe een opiniestuk schrijft, samen met iemand die als conservatief bekend staat, kom je in felle discussies terecht die ook door rechtse niet-intellectuelen, ja zelfs door populisten, worden gevoerd. Dan kom je in een kamp terecht, in mijn geval doelt hij op het rechtse kamp, en dat is het begin van het einde, wist hij. Zijn conclusie was dus, dat ik niet meer was dan een pamflettist, terwijl hij als intellectueel de meer verfijnde, persoonlijke en diepgaandere stukken met eeuwigheidswaarde schreef.

    Lees hier verder!


    De ontkennende elite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is goed dat Amanda met zulke kritische stukken komt en zij laat duidelijk zien hoe moreel en ideologisch failliet die zogenaamde politiek correcte quasi weldenkenden 'vrienden' van haar zijn.

    Ook dit onderstaande stuk uit De Pers sluit mooi aan bij het stuk van Amanda

    De Pers - pagina 8 - 9

    http://depersnew.republisher.modernmedia.nl/171166/De_Pers_vrijdag_31_juli_2009.pdf

    BeantwoordenVerwijderen