Knieval voor de Heilige Diversiteit + De nieuwste Pat Condell



Na de vele wethouders van Apartheid, voornamelijk afkomstig van GroenLinks en de oud-linkse vleugel van de PvdA, is er gelukkig nu ook de wethouder van Anti-apartheid. Hub van Wersch is de naam, PvdA’er en wethouder van Integratie in Alphen aan den Rijn.

In De Volkskrant (23 juli) weerlegt hij punt voor punt de vele drogredenen, waarmee progressieve bestuurders de seksuele apartheid in dit land invoeren. De verdedigers van de seksesegregatie grijpen graag terug op de jaren vijftig, toen de katholieke kerk in eigen kring nog vormen van apartheid wist af te dwingen.

De ‘keuzevrijheid’ van vrouwen is ook een vaak gebruikt argument, hoewel juist die keuzevrijheid zwaar blijkt tegen te vallen. De betrokken vrouwen mogen immers van hun man of vader (en/of van de imam) niet naar bijeenkomsten waar vreemde mannen verschijnen. Ze zouden zich niet veilig voelen bij het gemengd inburgeren. Zo nemen de pseudo-progressieven dus de redeneringen over van de conservatieve imams, die hun achterban wijs maken dat de cursussen onveilig zijn.

De lafste verdediging van het gescheiden inburgeren kwam van Aleid Wolfsen, burgemeester van Censuur in Utrecht, de stad die met Rinda den Besten en Marka Spit twee PvdA-wethouders van Apartheid in de strijd kan werpen. Wolfsen solliciteerde naar een nieuwe mediabashing door voor de radio het smoesje te verkondigen, dat inburgeringsgroepen soms bij toeval geheel uit vrouwen bestaan.

Hij ging er natuurlijk aan voorbij dat de imams en hun orthodoxe volgelingen het toeval graag een handje helpen door juist aparte mannen- en vrouwengroepen af te dwingen. Wolfsen en Den Besten zijn de moellahs graag ter wille, zo bleek al eerder toen ze een ton aan Vogelaargelden geheel in de geest van Vogelaar inzetten voor de inrichting van gescheiden informatieloketten.

Hoewel de geestelijkheid vaak optreedt als de grote integratieremmer, blijven neplinkse PvdA’ers in de ban van de moskee. De voorman van dit Vogelarisme is de Amsterdamse burgemeester Job Cohen. Zijn beantwoording van vragen van de lokale VVD heeft helaas weinig aandacht gekregen vergeleken met de kwestie van de gescheiden inburgering.

Raadslid Robert Flos had vragen gesteld over een bezoek van de Amsterdamse politiechef Bernard Welten aan de Al-Oumma-moskee in Slotervaart. Daar gaf Welten, voormalig lid van de PvdA-afdeling Haren en trouwe uitvoerder van alles wat de PvdA voor de politie bedenkt, het startsein voor een campagne voor de werving van nieuwe agenten.

Flos ergerde zich terecht aan de letterlijk knieval van Welten. De politie moet niet aan personeelswerving doen in religieuze gebouwen, vindt de VVD’er. Het lijkt me een terechte opvatting in een land, waar de overheid de religie van haar onderdanen niet meer registreert, en waar godsdienst dus ook geen rol hoort te spelen bij de aanstelling van overheidsdienaren. Een ander bezwaar is dat een deel van de Turkse en Marokkaanse Amsterdammers, waar Welten op mikt, nooit in de moskee komt. Desondanks worden ze door PvdA-kopstukken als Cohen en Welten aangesproken als moslim.

Cohen praat zijn misstap goed onder het mom van de Heilige Diversiteit. Het politiekorps moet volgens hem een afspiegeling van de samenleving zijn. Daarom werft de politie op allerlei plaatsen, zoals beurzen, festivals en evenementen. Waarom zo’n campagne dan toch in een moskee moet beginnen, maakt Cohen niet duidelijk. De moskee is een voor iedereen toegankelijke locatie, aldus stadsmoellah Cohen, die voorbijgaat aan de gescheiden ingangen die moskeeën soms hanteren.

Ja, de kerken van de Gereformeerde Gemeenten, en de koninkrijkszalen van de Jehova’s Getuigen zijn ook voor iedereen toegankelijk. Toch laat PvdA-zetbaas Welten het wel uit zijn hoofd om ook daar agenten te werven.

Wel staat de Amsterdamse politie klaar om nieuwe agenten te strikken op het Kwakoe Festival, het boegbeeld van multicultureel Zuidoost, dat in het verleden helaas werd geplaagd door faillissementen en andere financiële troebelen. Wellicht kan Welten in dit stadsdeel specialisten op het gebied van subsidiefraude rekruteren. Hij is niet voor niets lid van de Partij van het Cliëntelisme.

Carel Brendel


Carel Brendel is auteur van Het verraad van links (Uitg. Aspekt)

10 opmerkingen:

  1. @Carel

    Goed stuk!!

    Wel heb ik de indruk, maar wellicht lees ik je verkeerd, dat je voor wat betreft de reden die Cohen aanvoert, de vinger niet helemaal op de zere plek legt.

    Het probleem met het argument van Cohen is niet dat hij niet uitlegt waarom er in een moskee geworven moet worden. Als je accepteert dat de politie een afspiegeling van de samenleving moet zijn, dan is werven op het Kwakoe festival en de moskee, niet onlogisch en goed verdedigbaar.

    Het probleem is dat hij niet uitlegt waarom een (publieke) organisatie een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn.

    Tevens verzuimt hij uit leggen waarom "afspiegeling van de samenleving" betekent: mensen met een donkere huidskleur en moslims, terwijl de samenleving zoveel meer is dan donkere en blanke mensen en zoveel meer dan moslims en niet-moslims.

    Maar wellicht bedoelde je dat ook en lees ik je gewoon niet goed.

    Verder mijn complimenten voor een wederom uitstekend stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Hub van Wersch begint goed maar heeft men ook gezien met welke oplossingen hij komt?

    "Kosteloos
    Er zijn vele mogelijkheden potentiële inburgeraars te winnen voor deelname aan een cursus. Naast het betalen van de cursuskosten en het schrappen van de eigen bijdrage kun je een herexamen kosteloos aanbieden, kinderopvang beter regelen, de werving intensiveren.
    Alphen a/d Rijn werkt met succes met een regeling waarbij personen die nieuwe Nederlanders bewegen tot deelname aan een cursus worden beloond met een bonus.

    Voor het overwinnen van schroom bij allochtone vrouwen is er een pré-inburgeringstraject ontwikkeld als voorloper op de inburgeringscursus. Dit zijn informele bijeenkomsten in laagdrempelige locaties als buurtcentra waar vrouwen met elkaar praten over inburgering. Na verloop van tijd zet men dan de stap naar een inburgeringscursus.

    Ook is veel winst te behalen met cursussen op de werkplek waardoor het veel gemakkelijker wordt voor inburgeraars daaraan deel te nemen."
    -------------------------------------

    Waar is de stok achter de deur? Die is er niet. Als men iets niet wil gaat men het echt niet doen als het gratis is.

    Wat een waanzin weer, kunnen we over 2 jaar kijken wat dit weer gekost heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lees ik dat nu goed?

    "De betrokken vrouwen mogen immers van hun man of vader (en/of van de imam) niet naar bijeenkomsten waar vreemde mannen verschijnen. Ze zouden zich niet veilig voelen bij het gemengd inburgeren."

    Die vreemde mannen die hier naar toe komen maken dus de boel onveilig?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pat Condell is weer ijzersterk en het is in zeer mooi en duidelijk Engels gesproken. Hij geeft daarin precies aan waarom het feit dat Brendel signaleert zo verwerpelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word wat moe van dat gezever over die inburgering.
    De hoeveelste generatie zijn we nu aan het inburgeren? 3e, 4e?
    En sinds het een politiek wapen is geworden gaat het alleen maar trager en meer log.
    Wat mij betreft doet de overheid wat stappen terug en gaan ze hun energie/geld in andere zaken steken.
    En iedereen volgt de Nederlandse wetgeving en daarbij horende normen en waarden.
    Basta. Al doende leert men.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Het politiekorps moet volgens hem een afspiegeling van de samenleving zijn."

    Dat is dus een opvatting omgezet in beleid. Nergens in de wet staat deze verplichting en dus hoogste tijd voor Guusje ter Dorst om deze man een opfriscursus te geven.

    Wat de politie wel moet doen is neutraliteit uitdragen. Als hulpmiddel om aan deze verplichting (artikel 1 vd grondwet) te realiseren, dient het UNIFORM. Uni- geen pluri en Form is presentatie naar buiten toe.
    De politie dient dus geen afspiegeling van de samenleving te zijn, maar afspiegeling van de (neutrale) staat. En dat is heel wat anders.
    Mits je natuurlijk van mening bent dat de staat zich verre moet houden het private deel van de burgers, natuurlijk.


    Het klinkt heel aardig die "afspiegeling van de maatschappij", maar is o zo gevaarlijk.

    Welten (1955)

    Na het behalen van het HAVO diploma aan het Onze Lieve Vrouwe Lyceum te Breda studeerde Bernard Welten aan de Nederlandse Politie Academie te Apeldoorn, volgde het Senior Management Forum aan de Universiteit Nijenrode, volgde Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam, behaalde zijn Propedeuse Nederlands Recht aan de Universiteit van Utrecht en studeerde als politicoloog af aan de Vrije Universiteit te Amsterdam.

    In de raad van hoofdcommissarissen beheert Bernard Welten de portefeuille Forensische Opsporing. In deze verantwoordelijkheid werd onder zijn leiding de visiedocumenten "Spelverdeling in de Opsporing" en "Tegenhouden Troef" uitgebracht.
    Afgezien van eerder genoemde functies is Welten lid van het dagelijks bestuur van de Raad van hoofdcommissarissen, lid van toezicht van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI)(En Controleert zo zijn controleurs?), lid van de raad van Advies van de Stichting Maatschappij, Veiligheid en Politie (SMVP), lid van de Board Opsporing, lid van het Bestuur van het Regionaal Platform Criminaliteitsbeheersing,

    Schemer politiek:

    lid van het curatorium van de Frans Denkers leerstoel, lid van het Platform Innovatietechnologie en Criminaliteitsbestrijding.
    Politiek: is tevens voorzitter van de Beroepsgroep Politie van Amnesty International.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geloofwaardig inburgeren kan enkel vrijwillig en op eigen kosten.

    Al het andere zijn schijnoplossingen en bevorderen de coherentie van de samenleving niet. Integendeel zelfs,eroderen deze op lange termijn.

    Het inburgeren is slechts een kleine stap van het gehele assimilatie proces.
    Met enkel inburgeren komt men er niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren sprak ik een jongeman van 21, sinds drie jaar 'moslim' gehuwd met een Duitse van 25. Dit is het soort huwlijk voor sex: de samanleving aksepteert het als huwlijk, de Duitse staat niet.
    Jongeman vertelt dat hij al vele malen gezakt is voor het Duitse toelatingsexamen. Niet dat hem dat deert: de Duitse fourneert hem iedere maand €500 voor zijn levensonderhoud, = ruim 3x het gemiddelde maandsalaris, wat hem in staat stelt gerieflijk te leven en te feesten met zijn vrienden.
    Wat een gruwlijke tegenstelling met het meisje dat gisteren gehuwd is met een in Frankrijk wonende landgenoot. De man was tien dagen daarvoor het dorp binnenkomen rijden op zoek naar een bruid en het nichtje was onmiddelijk in gereedheid gebracht. Nog even heeft ze geprobeerd haar vriendje van het lyceum in aktie te laten komen, maar hij stond niet voor haar op.
    Op het NOSnieuws BVN zag ik vanmorgen dramatische liefdesverslaggeving van de ernstige gevolgen van het verhogen van de minimum_eisen voor toelating in Nederland.

    Wat kan ons toch veel wijsgemaakt worden: een moslimhuwlijk is een financieele regeling. Liefde is geen onderhandelingspunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bent u bekend met het programma future express? Zeer interessante berichtgeving over 'gewone' zaken.

    Op het moment dat het treinverhaal in Noord-Afrika loopt, komt het onderwerp op sex, meisjes en islam. Heel verhelderend over sexuele opvattingen hedentendage in Marokko!
    www.futureexpress.nl Marokko

    BeantwoordenVerwijderen