Blote benen

Roosjes

Update

Religieus correct gekleed gaan is kennelijk vooral iets voor vrouwen. Waarom eigenlijk?


Een open westerse maatschappij ontkomt er niet aan, dat begrijp ik ook wel maar is het U ook opgevallen welke invloed religie op onze mode heeft? En hoe snel dat is gegaan?
Neen, rustig maar, ik doel niet op de vermaledijde hoofddoek die op geen enkele manier ontmoedigd wordt, sterker nog die met overheidssubsidie op alle mogelijke manieren gepromoot wordt, maar op de trend om kledingsstukken die men eerst op verschillende dagen droeg over elkaar heen te dragen. Verschillende, bij elkaar opgeteld, volstrekt overbodige lagen over elkaar dus. Zelfs, nee juist bij zonnig weer.

Dankzij hernieuwde religieuze invloeden is de legging, destijds een populair kledingsstuk voor de wat oudere, slonzige vrouw, weer helemaal terug in het straatbeeld!

Het gaat nu met name om jonge Hollandse meiden, zij dragen tegenwoordig nog wel vrolijke zomerjurkjes of fleurige rokjes maar daaronder prijken geen zongebruinde, oneindig lange benen meer maar strakke, meestal zwarte leggings. Merkwaardig, nietwaar? Voor deze vrouwen is het nooit meer echt zomer. Ook niet bij dertig graden plus?

Als vrouwen de legging kiezen waarom nog een rok of jurk eroverheen? Of als vrouwen een rok of jurk kiezen, waarom dan nog een legging eronder? Speelt hier onzekerheid een rol? Als deze meisjes en vrouwen niet zozeer aan de vorm van hun benen twijfelen – want die blijft wel zichtbaar – maar aan de 'kwaliteit' ervan, dan is zo'n extra bedekking wel een uitkomst.

Plotseling opwaaiende zomerjurken die in een flits naakte dijen laten zien waarbij U weg kunt dromen, worden schaars in Nederland
Dit, terwijl (vrouwen)benen juist heel lang mee kunnen gaan. Misschien wel het langste van voor vrouwen onderscheidende kenmerken.

Of heeft deze bedekkingswoede met kuisheid en misschien zelfs met een gevoel van veiligheid te maken, en geven die extra lagen meer bewegingsvrijheid? Letterlijk en figuurlijk?

Nog bonter maken de dames het die over hun dikke spijkerbroek een jurk of rok durven aan te trekken. Of moet ik zeggen, dames die een jurk of rok aantrekken met daaronder nog een spijkerbroek? Ik geef toe, het zijn vooral moslimmeiden die deze dracht populair maken maar ook hierbij zie je dat de (internationale) mode-wereld het idee gretig oppikt: etalagepoppen staan niet zelden dubbellaags aangekleed. Wie wil er maar één kledingsstuk verkopen als je er ook twee kunt slijten?

Behalve dat het me zo warm lijkt, al die dubbele lagen, blijf ik het een raadsel vinden dat deze meiden – je proeft soms wel dat ze er hip bij willen lopen - massaal in al die lagen trappen. Hun broers schijnen daar geen last van te hebben, zij doen er niet aan mee.

Zíj hebben de westerse kledij voor meer dan honderd procent omarmd, zij laten zich geen oor aan naaien. Religieus correct gekleed erbij lopen, vinden zij vooral een zaak voor vrouwen. Extreme mannelijke uitzonderingen daargelaten. Is dat nou gelijkheid?

Plotseling opwaaiende zomerjurken die in een flits naakte dijen laten zien waarbij U weg kunt dromen, worden schaars in Nederland. Die vrouwen die zich niets van deze nieuwe mode aantrekken, verdienen dan ook alle aandacht.

6 opmerkingen:

  1. De reden dat beperkingen in kleding en bewegingsvrijheid vooral voor vrouwen gelden volgens de godsdiensten, komt omdat mannen de regels bepalen van de godsdiensten en sociale normen. Om in de ogen van mannen chaos te voorkomen die ontstaat wanneer de vrouwen baas zijn over hun eigen seksualiteit (vrouwen die vreemd gaan, dus onzekerheid over vaderschap enz), heeft men al duizenden jarenlang de vrouw aan (godsdienstige) regels gebonden. Aardige verhandeling hierover te lezen in Gesluiderde Eva van Nawal El Saadawi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou niet van Hollandse vrouwen met opwaaiende zomerjurken. het lijkt elegant maar legg(ing)en het toch af tegen Brazilie bv.
    oek, oek.
    Karel Martel
    en verder kunnen ze natuurlijk door de bank genomen ook nog niet eens koken..............
    wat heet ze zien het zelfs als verworvenheid.....
    kijk bij ons eens in delhaize in herstal en zet dat eens af tegen AH inderdaad een AH erlebnis......
    karel martel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oudste dochter wil een legging aan onder haar rokjes vanwege de reacties die ze krijgt als ze het niet doet. Ze heeft geen zin in last.
    Haar nieuwe bikini was ook na 1 x Mirandabad niet goed meer, ze vroeg me voor haar zo´n knielange zwemboxer erbij te zoeken.
    De juf van de jongste verzocht mij het kind wat kuiser te kleden omdat ze anders last kon krijgen van jongens.
    Diep treurig word ik er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk, scherp stuk en heel raak. Een voorbeeld. Ik zag de directrice van een school vorige week in een feestjurk (een doodgewone jurk tot iets boven de knie) met daaronder een lange onderbroek tot op de knie, dacht ik, totdat ik zag dat het een LEGGING was. Ik was verbijsterd. Een volstrekt overbodig kledingstuk, tenzij je chronische blaasontsteking hebt en toch in een jurk wilt lopen. Zou dat het zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er wel eens warm gekleed uit die meiden, dat klopt. Zelf vind ik het bij een 50-jarige (!!) best leuk staan om een leuke jurk met iets eronder te dragen.
    Die benen hoef je niet meer zo te tonen, toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    voor een dringende oplossing om ex-man terug te krijgen om meer dan ooit van me te houden, zijn we ongeveer 2 jaar getrouwd, ik ben van hem gescheiden vanwege ontrouw. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
    Dr.Oduduwa heeft geweldige krachten om de betovering op te lossen
     1) liefdespreuk om liefde en vertrouwen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)

    Opmerking: Ik was wanhopig om mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, het werkt sneller sneller dan wanhopige mensen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen en onmiddellijk contact op te nemen met Dr.Oduduwa. WhatsApp-nummer: +79268011965

    BeantwoordenVerwijderen