Lingerie voor hém

Bulls

Een tijdje terug kocht W. een nieuwe fiets. Hoe vaak komt het in een mensenleven voor dat je een nieuwe fiets koopt? Dus geen tweedehands fiets of het afdankertje van je oudere broer of zus. Nee, we hebben het hier over een spiksplinternieuwe fiets die je met je eigen geld betaalt en die je zelf uitzoekt. Niet zo vaak, lijkt me. Terwijl hij zijn pincode intoetste, stond hij er dan ook even hardop bij stil dat dit zijn tweede zelfgekochte fiets is.

En wat voor één! Mijn tour-fiets, waarop ik toch ook trots mag zijn, is er een lachertje bij vergeleken. Met goed fatsoen kunnen we niet meer samen over straat. En dat heeft niet alleen met het tempo te maken maar alles met zijn nieuwe outfit. Want het stond bij mij als een paal boven water dat die racefiets één ding is maar dat de accessoires niet mogen ontbreken. Eigenlijk zijn die accessoires het leukste onderdeel van een racefiets kopen.

Het klinkt misschien wat opschepperig en ik wil niemand jaloers maken maar W. is iemand aan wie nauwsluitende kledij zeer goed besteed is. (Iedereen vindt natuurlijk zijn eigen liefje het mooiste, mag ik hopen, maar dit terzijde.) Dus kon na het uitzoeken van de fiets (neem de beste, neem de lichtste, drong ik aan om het aankoopproces wat te versnellen) het feest pas echt beginnen. Ik sleepte van alles naar de kleedkamer en uiteindelijk gingen we de deur uit met zowel een korte als een lange, zwarte, professionele fietsbroek, een paar speciale strakke onderhempjes, 'fietssokken', van die klikschoentjes, en een nauwsluitend t-shirt met korte mouwen. Ook bestelden we de nieuwste apparatuur waarmee hij precies kan zien hoe hard hij rijdt en nog zo het een en ander.

De fiets zou pas veel later opgehaald worden, want de onderdelen moesten van over de hele wereld aangeleverd worden. In feite koop je dus op maat gesneden fietsonderdelen die de fietsenmaker later voor je in elkaar tovert.

Ik vind het elk jaar lastiger een origineel verjaardagscadeau te verzinnen, maar dit keer bedacht ik dat een tweede fietsshirt niet alleen handig is - je draagt zo'n ding tenslotte maar één keer en dan moet het in de was - het leek me ook leuk er zelf één uit te zoeken en daarbij maar eens niet op de prijs te letten.

De harten van zowel meisjes als jongens moeten harder gaan kloppen bij het aanschouwen van zoveel langsfietsende (maar niet stoppende!) verblindende schoonheid, dacht ik bij mezelf.

Bij een gerenommeerde fietswinkel in Amsterdam stapte ik binnen en ik wees de jonge, mannelijke verkoper het t-shirt in de etalage aan dat er het snelst uitzag. “Voor mijn vriend hoor,” zei ik er nog bij. Ja, de prijs was belachelijk maar voor een verjaardagscadeau moet dat kunnen. Ik ging voor rood maar was niet zeker van de maat en daarom bedong ik dat ik mijn geld terug zou krijgen als W. om een of andere reden er toch geen prijs op stelde. Dat was geen probleem.

Ik houd er niet van om verrast te worden, maar ik vind het erg leuk om anderen te verrassen. Hoewel we nog enkele dagen van zijn verjaardag verwijderd waren, kon ik niet wachten, zo graag wilde ik weten of het, in mijn ogen sexier dan sexy fiets-t-shirt in de smaak zou vallen en of het paste. Bovendien was het zo echt een verrassing want hij verwachtte nog niets.

Hij kon met geen mogelijkheid raden wat er in het piepkleine doosje zat, zelfs niet toen de verpakking eraf was. Tot mijn spijt was het shirt net iets te klein maar de opmerking die later volgde, verraste mij, daar had ik dan weer niet aan gedacht: “het lijkt wel alsof je lingerie voor me hebt gekocht!

Annelies van der Veer

4 opmerkingen:

  1. In de Rijswijkstraat in 020 hadden we ooit twee fietsen in de kelderbox staan. Deur van de kelderbox en de twee fietsen weg. Van die fietsen valt te begrijpen maar wat moet je een kelderboxdeur. In de Roerstraat hadden we op I hoog een Kogo Myata hangen. Over de balkonrand en aan twee beugels. Binnen een maand was-ie weg. Helemaal vanzelf gaan touren vanaf een balkon in Amsterdam. Het mag een wonder heten dat Annelies haar fiets nog heeft. Nog niet aangeraakt door zelfs maar een van die vele honderden makaken met wie ze een postcode deelt. Zij noch haar fiets aangerand want anders hadden we het wel geweten. Toch ?
    Draait die W in zijn lingerie alleen rondjes Haarlemmermeer of komt-ie ook in de stad ? Op de Dam en op die bandjes. De enige Amsterdammer die kon fietsen was, denk ik ineens, de Kneet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij heeft gelijk Annelies, en hij had dit stukje nog geeneens gelezen. 't Is verdomd waar - je hebt het equivalent van mooi ondergoed voor hem gekocht..om je te verlustigen aan je goedgesneden mannetje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb het artiekel over de legging gelezen. Helaas bij ons in Suriname komt het het helejaar door dat de leggings gedragen worden. Mode of geen mode. In mijn geval was het hoorde de legging gewoon bij dat jurkje., omdat de stof van de jurk vrij dun is. Bobendien is een legging erg mooi, als je er hoge hakken bij aan doet lekker sexy. Het is mj ook opgevallen dat jullie in Nederland op alles letten, wat andere bevolkings groepen doen. Ik heb momenteel een nichtje van 5 op vakantie. \\\\\\\\ik vroeg haar, "heb je een Surinaamse juf of een witte? Ze zei een Witte. Toen vroeg ik "zitten e veel Surinamers bij jou in de klas" Ze antwoorde toe, ja, enkele Surinamers, veel moslims, Ghanezen en ik ben de enige Nederlander. Ik dacht zo, het is mij nooit opgevallen, met welke relegien ik allemaal op school, zat of met wie ik werk. Mijn dochter en kleinzoon even min. Kortom, ik Su zie je het verschil in rassen wel, vanwege, de huidskeur en het haar, maar hoe zij zich kleden, dat maakt ons niets uit. Trouwens Suriname is het voorbeeld land, van hoe verschillende culturen, naast mekaar kunnen leven Als we hier een moskee naast een sinagoge hebben staan, dan heb ik je al veel verteld. Ik denk dat wat dat betreft, jullie een beetje bij ons op les kunnen komen. Ik zei dus tegen mijn nichtje: " weet je die moslims en ghanezen en alle surinamers die bij jou in de klas zitten, zijn nederlanders. Ze hebben de nederlandse nationalitiet. ze hebben alleen maar een andere huidskleur en haar, maar het zijn allemaal de zelfde mensen.
    Dat was dus mijn verhaal over de leggings.

    BeantwoordenVerwijderen