"het kon wel eens zo zijn dat hij niet eens wist dat ik Marokkaanse was”“Communicatie is een zeer ingewikkeld proces. En als je allebei een ander referentiekader hebt dan is dat proces nog ingewikkelder." schreef feministe driepuntnul met missie Nora Kasrioui 22 augustus 2008 op haar Pvda-webpagina (of hier). Aanleiding was het gedoe rond Mohammed Faizel Ali Enait die vrouwen geen handen schudt. Clairy Polak, de presentatrice van Nova, voelde er zich persoonlijk door beledigd. Nora Kasrioui, zelf opgevoed in een omgeving waar mannen vrouwen geen hand geven, pakte het niet persoonlijk op. Dat schreef ze op haar zeer druk bezochte PvdA-webpagina: “Ik weet dat het 'erbij' hoort en dat mannen dat kunnen doen.”
Feministe driepuntnul en PvdA-bestuurder ('Maak het persoonlijke politiek!') draagt een hoofddoek. Ze schrijft naar aanleiding van Obama's steun aan de hoofddoek (en de islam) waarmee ze heel blij is op 7 september jl: “De hoofddoek is voor mij géén symbool van onderdrukking, zoals door anderen wel vaak gedacht wordt. En in Nederland kennen we het recht op vrijheid van godsdienst(beleving).”
Leuk hoor, zo'n symbool waar een selecte groep in Nederland in alle vrijheid voor kan kiezen maar dat op wereldschaal wel degelijk een teken van onderdrukking is! Dat is een feit dat is geen mening. Hoe egoïstisch kun je zijn als politicus?
Wie is Nora Kasrioui? Heel veel volgens eigen schrijven: Feminist 3.0 & Vrijdenker. Opzij columnist. Projectleider FNV Vrouwenbond. Student bestuurskunde. PvdA bestuurder.
Maar duidelijk geen wereldburger.
Communicatie is een zeer ingewikkeld proces, vindt Kasrioui en hoewel ze zo d'r best doet - ze draagt immers een symbool dat continu het signaal uitzendt dat ze niet door mannen lastig wil worden gevallen - een paar dagen geleden is ze 's avonds laat in de trein toch sexueel geïntimideerd. Door een bierdrinkende Marokkaanse jongen.
Het kan verkeren.
Misschien zat haar hoofddoek niet goed, waren haar armen onbedekt, haar enkels te zien of keek ze niet voldoende naar de grond. Hoe dan ook, haar verschijning liet haar hopeloos in de steek want de jongen, zoals ze zelf schrijft, geilde op haar, hij wilde iets van d'r.
Het liep met een sisser af want Kasrioui en haar aanrander blijken toch een referentiekader met een hoger gemeenschappelijk doel te delen en daar maakt ze heel handig gebruik van. Ze besluit namelijk direct Arabisch te gaan bellen “om te voorkomen dat hij met zijn blote edele delen terug zou komen o.i.d.”. Ze schrijft (9.9.2009): “het kon wel eens zo zijn dat hij niet eens wist dat ik Marokkaanse was”.
En verdomd het Arabisch bellen werkt! Het vege lijf is gered. De Marokkaanse jongen vraagt zelfs om vergiffenis en noemt haar 'zuster'.
Wat een opluchting want ik moet er niet aan denken dat Kasrioui iets was overkomen, dan zou trouwens ook de stelling van imam Fawaz Jneid onderuit zijn gehaald, die beweert immers dat ongesluierde/ongehoofddoekte vrouwen vaker het doelwit zijn van verkrachtingen en seksuele intimidaties in de wereld dan bedekte vrouwen en dat de vrouw juist uit de hoofddoek een veiligheidsgevoel put en daarmee respect afdwingt.
Wat leren wij nu uit dit tragische maar op 't nippertje goed afgelopen treinvoorval van feministe driepuntnul Nora Kasrioui?
Juist!
Volgens Kasrioui zijn meisjes in Nederland beter af met een hoofddoek en is het verstandig om Arabisch te gaan leren.
Annelies van der Veer
Als ik het nu goed begrijp, ook in verband met de uitspraken van imam Fawaz, zijn de belangrijkste preventiemiddelen tegen verkracht worden door een marokkaanse verrijker.
BeantwoordenVerwijderenA. een hoofddoekje
B. arabische spreken
C. marokkaanse zuster zijn
Wellicht help ook een bordje op het perron
Slegs vir Arabisch sprekende marokkaanse zusters met een hoofddoek.
Wat mij opvalt is dat er geen woord van kritiek afkan op de 'lastigvaller'. Was zij geen Marokkaanse geweest, dan was die natuurlijk niet 'tot inkeer' gekomen en alsnog met zijn geslachtsdelen gaan zwaaien. Blijkbaar is dat geen probleem, dan was er gewoon sprake geweest van een Hollandse hoer die kreeg waar zij om vroeg. Gatverdamme, wat voel ik me weer verrijkt als ik zoiets lees.
BeantwoordenVerwijderenArabisch leren kan op zich natuurlijk helemaal geen kwaad, maar ja, dan moet je wel, denk ik, Marokkááns Arabisch leren!
BeantwoordenVerwijderenWat mij betreft is dit de belangrijkste uitspraak van Nora.
BeantwoordenVerwijderen"Want het kon wel eens zo zijn dat hij niet eens wist dat ik Marokkaanse was en het zou me niet verbazen als hij tot inkeer zou komen en zijn excuus aan zou bieden."
Dat marokkaanse jongeren bij voorkeur hun slachtoffers zoeken buiten de eigen etnische groep is een publiek geheim, dat we echter absoluut niet mogen vergelijken met racisme.
Dat een bestuurder van de PvdA zonder schroom en/of nader commentaar een degelijke houding laat passeren, toont aan dat Nora "racisme" niet meer herkent al zit het a.h.w. op haar schoot.
@Persephone
BeantwoordenVerwijderenHeel wat meer respect heb ik voor Fayza (bij Pauw & Witteman) die zich heeft ontworsteld aan de islamitische dwingelandij en haar mooie haren laat zien
En dat niet alleen, prachtig Nederlands zonder dat rot accent en gehaspel met bijvoeglijke naamwoorden en aanwijzende naamwoorden. Heel knap als je op je vijftiende vanuit Marokko geimporteerd bent en vervolgens opgesloten en gemept bent.
Sterke, moedige en intelligente vrouw, daar heb ik nu echt heel veel bewondering voor en zeker niet voor die behoofddoekte nep feministe!
Femke Halsema: 'Vrijheid van geloof en van hoofddoek':
BeantwoordenVerwijderenTer aanvulling:
Vrijheid van geloof en van hoofddoek
(jammer dan Michel)
De feministe drie punt nul toont duidelijk aan hoe schaamteloos de discriminatie door Moslim-macho's is. Een moslima is een zuster en een niet-moslima is een hoer die je schaamteloos mag aanranden en erger. Dat feit laat die feministe drie punt nul toch wat liggen.
BeantwoordenVerwijderenTolerantie tegenover de islam is even onzinnig als tolerantie tegenover het fascisme. De hoofddoek – of godbetert, de boerka- toelaten in het straatbeeld, is even naïef als de swastika gedogen.
BeantwoordenVerwijderenkarel martel
In Noorwegen en in een serie andere Westerse landen gedragen Moslim imigranten zich bijna barbaars wat vekrachting betreft tegenover Westerse vrouwen die geen Moslim zijn, de media, politie en de overheden proberen dit in wanhoop onder het tapijt te vegen In een artikel in het tijdschrift Frontpage zet Sharon Lapkin, een voormalige officier van justici in Australie daar het zoeklicht op. Het artikel is in het Noors overgezet en becommentarieerd door een lid van FOMI.
BeantwoordenVerwijderenhttp://ajnorge.0catch.com/Dutch/FeestDerVerkrachtingen.htm
Annelies: Chapeau!
BeantwoordenVerwijderenHenri, je link is leeg.
BeantwoordenVerwijderenEigenlijk zou bij berechting van deze etnische criminaliteit sprake moeten zijn van strafverzwaring, net als bij racisme.
BeantwoordenVerwijderenKasrioui over Halsema, 14.92009:
BeantwoordenVerwijderenHoofddoekmeiden door Feke Halsema verlaten?
"het kon wel eens zo zijn dat hij niet eens wist dat ik Marokkaanse was”
BeantwoordenVerwijderenDus als die Marokkaan een Nederlands meisje had aangerand of verkracht was het minder erg geweest?
Deze dame is een op en top raciste.
De islam brengt rare schepselen voort, maar ja dat is inherent aan dergelijke fascistische ideologieën.
Een vrouw op naaldhaken, korte rok en pikant topje zal op Sicilie ook niet lastig gevallen worden. Als ze bekend staat als liefje van de maffia. Misschien dat dat vergeten wordt met de veiligheid van de hier aanwezige gehoofddoekte Allahhoeren.
BeantwoordenVerwijderen"waarmee ze heel blij is op 7 september jl: “De hoofddoek is voor mij géén symbool van onderdrukking, zoals door anderen wel vaak gedacht wordt. En in Nederland kennen we het recht op vrijheid van godsdienst(beleving).”"
BeantwoordenVerwijderenKlopt helemaal !
De hoofddoek is voor velen een expressie van liefde voor de Profeet.
En de profeet, op zijn beurt, is de auteur van een boekje waarin oa staat dat ongelovigen honden zijn en Joden Apen.
Het is maar waar je van houdt.
"En in Nederland kennen we het recht op vrijheid van godsdienst(beleving).”"
BeantwoordenVerwijderenHA, hebbes ! Een erkenning van de Nederlandse rechtsstaat als normatief kader.
Neen, dame.
Het is een voorwaardelijk recht.
Men dient eerst aan een aantal voorwaarden te voldoen voordat men er aanspraak op kan hebben.
En naast rechten kennen we ook plichten.
Een eerste verplichting is...de erkenning van de Nederlandse rechtstaat als hoogste gezag.
Pas daarna kan men er rechten van ontvangen.
Het ontvangen van rechten is een gift gegeven door de bevolking. Niet iets wat is aankomen waaien of uit de hemel is komen vallen.
(-) op VMBO-scholen dragen al veel 'Nederlandse niet-islamitische Solidaire' meisje een hoofddoek. Niet om de door u genoemde reden, maar omdat ze anders geen leven hebben.
BeantwoordenVerwijderenReaktie van Superknor, Den Haag op 11-09-2009, 12:58, Driewerf hoera voor de hoofddoek.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article2859016.ece/Een_driewerf_hoera_voor_de_hoofddoek_.html
Misschien heeft iemand hier meer informatie over?
Misschien moet er maar eens worden voortgemaakt met maatregelen als verbeurdverklaring van de Nederlandse nationaliteit voor wie meent de vigerende solidariteit te moeten overvragen door zich aan anderen te vergrijpen op basis van wat voor onderscheidende legitimatie dan ook.
BeantwoordenVerwijderenZulke types worden niet gelukkig in een land waar mensenrechten als integriteit van lijf en leden in de praktijk worden gepraktiseerd zonder dat er verkracht-maar-een-ander-doekjes of bezwerende arabische spreuken hoeven te worden ingezet.
Ik denk dat zulke door een zekere religie gelegitimeerde jongens tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen door hen van westerse verleidingen te scheiden. Behalve voorkoming van recidive en bijkomende kostencumulering gaat er vast ook een uitstekend voorbeeld uit van anderspolitieke daadkracht ter bescherming van ingezetenen.
Het idee valt op zijn minst eens ter democratische stemming voor te leggen, nu dat nog kan.
De laatste stukken van Kasrioui via de link van Annelies over Halsema en ook islam zijn buitengewoon vilein (gemeen) met veel misleidende prietpraat. Onder het mom van modern, liberaal en als vooruit dan maar feministisch, verdedigt die Kasrioui de reactionaire en intolerante islam. Mensen met een islamitische agenda kapen goed klinkende begrippen en verdraaien de betekenis in islamitische richting, wat dus het tegenovergestelde is van wat het begrip zo moeten beogen. Veel misbruikte begrippen door moslims zijn: liberaal, feministisch, modern, tolerant en vrijzinnig. aan al deze begrippen wordt een islamitische lading gegeven ter promotie van de islam en daardoor blijft er van de echte betekenis van die woorden niets meer over.
BeantwoordenVerwijderenHet zou me interesseren te vernemen wat Margriet van der Linden, de tegenwoordige hoofdredactrice van 'Opzij', waar Nora Kasrioui vaste columniste is, hiervan vindt. Om haar gedachten te ordenen zou het misschien helpen als ze zelf eens zo'n fijne Marokkaan in de trein ontmoette, om dan aan den lijve te ervaren wat er gebeurt als je geen hoofddoekje draagt en geen Arabisch kan praten.
BeantwoordenVerwijderenFeminisme...ik moet even braken.
Margriet van der Linden en Femke Halsema steunen nepfeministes als deze Nora (en ook Fatima Elatik) nog steeds. Zie Femke Halsema's tekst, dus Nora hoeft echt niet bang te zijn dat ze alleen nog maar bij Hedy d'Ancona en Anja Meulenbelt terecht kan.
BeantwoordenVerwijderenIk weet nog een leuke vakantiebestemming voor Nora: Atjeh!
BeantwoordenVerwijderenDaar is sinds 2001 de hoofddoek verplicht voor alle vrouwen. Helemaal haar ding toch?
Marcel Duyvestijn is zeer kritisch over zijn partijgenote: Emanciperende hoofddoek
BeantwoordenVerwijderenVeel mensen zijn het vergeten maar Nora Kasrioui is een oude 'bekende', dit schreef zij in 2005 in de NRC, waarop op VetVEtVET een lange reactie verscheen.
BeantwoordenVerwijderenLeuk ook om de comments te (her)lezen!
NRC vrijdag 26 augustus 2005
Blijf af van de hoofddoekmeiden - Nora Kasrioui
Een onderzoek van TNS Nipo in opdracht van het blad /Binnenlands Bestuur /wees vorige maand uit dat een meerderheid van de Nederlanders wil dat er een wet komt die ambtenaren verbiedt een hoofddoek of andere islamitische kledij te dragen.
Bij een soortgelijk onderzoek dat in 2003 gehouden werd, vond de meerderheid van de Nederlanders het geen probleem dat overheidsfunctionarissen een hoofddoek dragen. Nu vindt 57 procent van de bevolking het een probleem wanneer een lerares een hoofddoek op heeft, en vindt 77 procent van de bevolking dat politieagentes met hoofddoek op onacceptabel zijn. Verder vindt 81 procent van de ondervraagden dat een rechter geen hoofddoek kan dragen. Dit soort onderzoeken zijn uiteraard goed om de menig van de burger te peilen. Immers, we leven in een democratisch land. Maar het doen en publiceren van zo'n onderzoek kan het klimaat jegens de hoofddoekmeiden in Nederland, onnodig verharden.
Ik ken in mijn directe kring als student en docent zeer veel hoofddoekmeiden. Wat mij is opgevallen is dat zij het erg goed doen in de Nederlandse samenleving. Ze studeren en/of werken hard om een positie binnen de Nederlandse samenleving te bevechten. Deze hoofddoekmeiden hebben het moeilijk genoeg. Dus: blijf van hun hoofddoek af. Zij veroorzaken geen maatschappelijke problemen. Zij zijn niet degenen die in naam van hun hoofddoek of van wie dan ook de Nederlandse samenleving terroriseren of aanslagen plegen.
De Nederlandse burger reist heel de wereld rond om cultuur op te snuiven, maar in eigen land heeft de meerderheid van de Nederlandse samenleving moeite met een hoofddoekambtenaar. Dit is Nederland op z'n smalst. Vroeger vond men het totaal geen probleem om les te krijgen van een non, nu vindt 57 procent van de Nederlandse bevolking het een probleem wanneer een lerares een hoofddoek op heeft. Waar zou deze omgekeerde ontwikkeling mee te maken hebben? Je zou toch denken dat het goed is dat leerlingen kennis maken met allochtone docenten die een hoofddoek dragen.
Zo leren ze dat de samenleving ook uit andere mensen bestaat. Ik heb als leraar in opleiding met hoofddoek op een jaar lang les gegeven. Mijn klas bestond de ene keer uit 'witte' leerlingen, de andere keer waren de klassen overwegend gemengd tot 'zwart'. Ik heb totaal geen last gehad van leerlingen en/of ouders die zich achtergesteld of gediscrimineerd voelden omdat ik een hoofddoek op heb. Integendeel. Men vond mij een aanwinst voor de school en wilde mij maar al te graag houden. Waarom? Omdat de school, zoals het hoort, mij op mijn capaciteiten en kwaliteiten wist te beoordelen en niet op mijn uiterlijk.
Het stelt mij enorm teleur dat zoveel Nederlanders niet verder willen of kunnen kijken dan de hoofddoek. Ik begrijp best dat de hoofddoek, gezien de recente ontwikkelingen, geassocieerd kan worden met het onprettige imago van de islam. Maar de hoofddoekmeiden mogen nooit voor die ontwikkeling verantwoord worden gesteld. Zij zijn niet degene die aan dat imago gewerkt hebben. Hun imago is veel belovend. Afblijven dus.
Nora Kasrioui is onlangs afgestudeerd als docent maatschappijleer.
Nora Kasrioui
De hoofddoekmeiden hebben het al moeilijk genoeg, aldus Kasrioui in haar NRC-artikel 4 jaar geleden. Maar ze hebben blijkbaar ook veel gemak van hun hoofddoek, vooral als ze ook nog een mondje Arabisch spreken, want daarmee geconfronteerd houden potentiële aanranders, veelal zoontjes van groot geworden "hoofddoekmeiden", hun handen thuis, resp. hun geslachtsdelen in hun broek.
BeantwoordenVerwijderenDan hebben meiden zonder hoofddoek het toch een tikkeltje moeilijker.
'Burger!
BeantwoordenVerwijderenMeneer Ramadan verwacht dat burgemeester Aboutaleb hem zou moeten beschermen omdat ze allebei moslim zijn. Aboutaleb is niet in de eerste plaats moslim, maar een Nederlands burger en daarom werd hij aangesteld als burgemeester.
In Nederland worden geen moslims of katholieken aangesteld voor het openbaarbestuur, maar Nederlanders. Daarom had ik al eerder geschreven dat Ramadan de moslims niet als burger maar als moslimsburger ziet.
Hulde aan Aboutaleb. Jarenlang hadden we last van cliëntelisme. Aboutaleb heeft bewezen dat het anders kan. Dit heet integratie.'
Ellian in elsevier
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian.htm