‘Islamofobie confronteren, kan je leren’

Een nieuwe dag, een nieuwe kans belastinggeld te verspillen

Zelf heb ik wel eens last van kynofobie, angst voor honden, wat eigenlijk de schuld is van hondenbezitters (nooit hondenliefhebbers) die hun honden niet goed op (willen) voeden, dus zo ongegrond is die vrees nu ook weer niet maar het kan erger, want welke fobieën zijn er wel niet? Kijk eens aan:

katagelofobie (angst voor spot),  eleutherofobie (angst voor vrijheid), oneirogmofobie (angst voor natte dromen), aquafobie (angst voor water), venustrafobie (angst voor mooie vrouwen), theofobie (angst voor religie of angst voor goden), arachnofobie (angst voor spinnen), wiccafobie (angst voor heksen, hekserij en wicca), dikefobie (angst voor het gerecht), coulrofobie (angst voor clowns), emetofobie, (angst voor het zien van braken), chorofobie (angst om te dansen), parures (angst voor urineren in het openbaar), pogonofobie (angst voor baarden), angst voor vooruitgang... en natuurlijk de fobie der fobieën thanatfobie (angst voor de dood)..

Deze lijst is lang niet compleet en als U aan een van deze fobieën lijdt, dan moet U er maar mee zien te leven want overheidsgeld buiten het standaard zorgpakket om fobieën te bestrijden is er niet. Daar is geen beginnen aan.

Wacht, sinds kort is er één uitzondering, in Rotterdam krijgen de raadsleden een speciale training aangeboden: 'islamofobie confronteren', georganiseerd door Stichting Radar en Islam & Dialoog samen.

In Rotterdam loopt het namelijk de spuigaten uit met die onredelijke angst voor zoiets gewoons als een religie en daar kunnen Rotterdammers van afkomen, daar moeten zij van afkomen! In het belang van de cohesie in de stad. Het is namelijk altijd weer hetzelfde liedje, mensen die lijden aan 'islamofobie' zijn ONWETEND! Ze begrijpen maar niet hoe vredelievend en fijn de islam in wezen is (na onderwerping komt vrede) dus is er werk aan de winkel en komt deze cursus als geroepen: 'Islamofobie confronteren, kan je leren', om te beginnen in Rotterdam maar heel Nederland is onderhand rijp voor zo'n cursus.

Stop dus maar met zinnige vragen stellen Leefbaar Rotterdam-raadslid  Anita Fähmel!


16 opmerkingen:

  1. Noem de cursus dan gewoon "Je onderwerpen aan de islam kan je leren"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De multikulbrigades gaan er voor het gemak maar vanuit, dat mensen die kritiek op de islam hebben, een irrationele angst voor moslims hebben.
    Niks van de islam weten.
    Dom zijn.
    Bang doordat ze niks van de islam weten.
    .
    Hetgeen niet alleen veroordelend, vooringenomen, beledigend, discriminerend en stigmatiserend is.
    Maar vooral ook onjuist.
    De meeste islamkritici zijn namelijk opmerkelijk goed op de hoogte.
    Beter dan de meeste Kamerleden of Gemeenteraadsleden bijvoorbeeld.
    Beter op de hoogte van zowel de theorie als de praktijk.
    Van zowel het functioneren van de islam als geloof als cultuur.
    Van de toestand in zowel de islamitische wereld als daarbuiten.
    .
    Ik ben niet bang van moslims.
    Zelfs niet eens van de islam.
    Ik heb de koran, de meeste hadith plus de oude én moderne islamitische filosofen gelezen: van al-Ghazali tot en met Tariq Ramadan.
    Ik heb gereisd en gewerkt in de islamitische wereld.
    Ik spreek en lees een beetje arabisch.
    (Hetgeen alles bij elkaar meer is dan de meeste hier wonende moslims & politiek correcten kunnen zeggen)
    .
    Daarop, en op de huidige gebeurtenissen in de wereld, baseer ik miijn mening dat "de" islam onverenigbaar is (wenst te zijn) met (vrijwel) alles wat niet-islamitisch is.
    En daarom wil ik geen islamisering van mijn land.
    Als moslims hier niet kunnen leven zonder dat Nederland meer en meer naar een islamitische monocultuur opschuift, dan vertrekken ze maar naar de islamitische monoculturen waar ze uit afkomstig zijn.
    Sans rancune.
    Maar wel: daar is de deur.
    Ik heb niet om hun aanwezigheid gevraagd.
    En zeker niet, om omderwille van hún levensbeschouwing, in mijn eigen land gediscrimineerd te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het aantal malen dat de Islam in het nieuws is, zou al tot nadenken moeten stemmen. Een dag zonder nieuws over deze godsdienst zou al een zegen zijn ! Ik kan het woord niet meer horen !

      Verwijderen
  3. Er is alle reden voor islamofobie, ook onder moslims zelf, want die zijn doorlopend het slachtoffer van de islam. Is het verlaten van de islam al mogelijk zonder vermoord te worden? Hebben mannen en vrouwen al gelijke rechten? Mogen mannen en vooral vrouwen zich al kleden zoals ze willen? Is de jodenhaat afgeschaft? Worden vrouwen zonder hoofdoek niet meer uitgemaakt voor hoer? Zijn de mensenrechten erkend? Zomaar wat vragen, islamofobie is zo gek nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ja en nogmaals ja! Ik vraag me af of u daadwerkelijk leeft of alleen thuis achter het scherm zit te kijken en te luisteren naar reacties over de islam die totaal niet kloppen? Heeft u ooit in het nieuws gelezen dat een ex-moslim is vermoord, NEE, heeft u al die vrouwen die moslim zijn en een topbaan betreden niet gezien? Hoeveel moslima's dragen een spijkerbroek, t-shirt, rokjes en pumps, ja inderdaad duizenden. Jodenhaat afgeschaft please man waar heb je het over we leven anno 2013 wie kijkt er nu om naar een jood niemand meer, de jodendom behoort namelijk tot de dominante geloven in Nederland. En er zijn zoveel moslima's die geen hoofddoek dragen en ik zie, hoor nergens het woord hoer! Zomaar een paar antwoorden en als je meer over de islam te weten wil komen kun je beter deze achtergestelde vragen die nergens op slaan achterwege laten en kijk niet alleen naar de negatieve kanten maar ook de positieve en als deze der niet zijn in jouw ogen vergeet de islam gewoon want ik weet zeker dat je er weinig mee te maken hebt of mee wordt geconfronteerd want zoals boven genoemd, het is maar een klein groepje (waarvan 80% zich perfect gedraagt). Maar jammer genoeg begrijpen jullie dat niet, hartelijke groeten van een moslima zonder hoofddoek die architecte is.

      Verwijderen
  4. Wie vandaag de dag de wereld aanschouwt en nog over zijn volledige geestelijke vermogens beschikt is per definitie islamofoob. Zij die niet bang zijn voor het oprukken van de islam hebben overduidelijk reeds hun verstand verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet de islam is het probleem maar de islamverspreiders, de vrienden van de islam, dus de initiatiefnemers van het voorstel 'islamofobie confronteren'.

      Verwijderen
  5. Anita Fähmel, waarnaar Hoeiboei doorlinkt, heeft intussen laten weten dat Stichting Radar nu ontkent cursussen te geven.

    Verbaasd verwijst ze naar een webpagina van deze Stichting Radar: http://www.islamendialoog.nl/index.php/symposia-lezingen/47-terugblik-op-de-expertmeeting-islamofobie

    Op die pagina staat overigens een lijstje met 5 punten, waar je de "islamofoob" aan kunt herkennen. Ik heb altijd wat sceptisch gestaan tegenover wetenschap die default met allerlei lijstjes met punten aan komt zetten. Toen ik nog studeerde (een wat hardere wetenschap) zag je dat nooit. Hoe dan ook: het eerste punt is dat de "islamofoob" het absurde idee heeft dat de islam iets met geweld te maken zou hebben. (Vannacht overigens weer 7 boeddhistische tempels in de fik gestoken en 30 winkels/woonhuizen daarbij, de rest is alleen maar geplunderd.)

    Het vreemde is dat ik elders ook zo'n soort lijstje tegenkwam: https://twitter.com/ihrc/status/252356520749178880/photo/1 Maar daar staan heel andere punten op. Daar heet het dat de ware "islamofoob" vooral en als eerste de wet (huh? wat nu?) gebruikt als instrument. Nu snap ik dat wel (want internationaal wordt de focus tegenwoordig erop gelegd dat "islamofobie" op dezelfde manier verboden zou moeten worden als antisemitisme, en daarmee zou dus onze wetgeving moeten worden aangepast (en niet de sharia), maar erg veel geloofwaardiger worden de islamofobie-roepers er op deze manier niet op...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Over ongeveer hetzelfde:

    " International Civil Liberties Alliance recommendation for working session 11 : Freedom of thought, conscience, religion or belief. Warsaw 2012

    In the name of the International Civil liberties Alliance, I would like to express a deep concern over the repetitive use of imprecise, confusing and ambiguous concepts and words in OSCE forums and working materials. For several years some State members, NGOs and experts have repeatedly used the word “Islamophobia” and the concept of”religious hatred” even though these expressions have no precise meaning nor internationally accepted definition."

    http://www.libertiesalliance.org/2012/10/01/icla-expresses-concern-over-the-repetitive-use-of-imprecise-confusing-and-ambiguous-concepts-and-words-in-osce-forums-and-working-materials/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is trouwens nog een andere manier om ervoor te zorgen dat "islamofobie" geen probleem meer is, ietwat gekunsteld en gefabriceerd weliswaar, dat geef ik meteen toe, maar is wel een manier die werkt en die moslims de mogelijkheid biedt om volledig ge-integreerd te raken. Moslims zouden zich namelijk kunnen realiseren dat "islamofobie" ook maar een mening of een opvatting is (net als religie zelf) en dat het daardoor onder de godsdienstvrijheid valt. Zij willen dat wij hun denkbeelden toelaten in dit land, dan moeten ze ook maar zo consequent zijn om respect voor de onze te hebben. Dat moeten zelfs moslims kunnen begrijpen. En als niemand, ook moslims, er meer aanstoot aan neemt, dan is het vanzelf geen probleem meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier trouwens een nóg langer lijstje over wat "islamofobie" zou zijn (ik word er buitengewoon moe en treurig en uitgeblust van, zie ook mijn reactie van 30/9 14:37 uur)

    http://www.islamophobia-watch.com/islamophobia-a-definition/

    BeantwoordenVerwijderen

  9. beste islam en dialoogmensen,

    interessant om te proberen een discussie te starten over islamofobie...helaas spat het fundamentele amateurisme er bij "radar" af.

    in het artikeltje aangaande dit onderwerp komt er maar één punt naar voren en dat is : diegenen die niets met ,of aversie tegen, de islam hebben moeten zich
    onderwerpen aan het bestaan en uitingsvormen van dit bijgeloof of sprookje...

    1 geweld tegen de islam.. ik zou zeggen geweld binnen de islam zou eerst eens op de discussie-rol moeten staan..

    en wees nou niet zo schaap- en leugenachtig ; ga zelf eerst eens benoemen wat de anti-islamist nou allemaal op de islam en z'n slaven tegen heeft.

    als je dan objectief durft te zijn zul je inzien dat het inderdaad een terechte opsomming van ellende is die jullie sprookjes-geloof herbergt...

    in plaats van mensen met gezond verstand betichten van het hebben van een fobie zouden jullie eens onderzoek moeten doen naar de psyche van een islamist/ geloofsgestoorde/ fundamentalist/ fanaticus...

    maak de pedofilie in de boezem van jullie perverse dogma-aanhangers eens bespreekbaar... mohammed zou nu met T.B.S. levenslang opgesloten zitten....

    laat god ons alsjeblieft verlossen van deze door waandenkbeelden verzwakte allah-vloerkruipers met hun door haat vervormde "bewustzijn "....amen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ter informatie, in Engeland is men al weer wat verder met het cursusmateriaal : http://education4liberation.wordpress.com/

    (Maar je kunt ook de pagina overslaan en direct de pdf-file downloaden : http://education4liberation.files.wordpress.com/2012/10/tackling_islamophobia_sow.pdf )

    BeantwoordenVerwijderen

  11. In 2007 zocht ik al hulp vanwege mijn islamofobie; en die kon ik krijgen. http://willemjansen.blogspot.nl/2012/10/doet-u-dat-ook-een-misprijzende-blik_9.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    voor een dringende oplossing om ex-man terug te krijgen om meer dan ooit van me te houden, zijn we ongeveer 2 jaar getrouwd, ik ben van hem gescheiden vanwege ontrouw. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
    Dr.Oduduwa heeft geweldige krachten om de betovering op te lossen
     1) liefdespreuk om liefde en vertrouwen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)

    Opmerking: Ik was wanhopig om mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, het werkt sneller sneller dan wanhopige mensen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen en onmiddellijk contact op te nemen met Dr.Oduduwa. WhatsApp-nummer: +79268011965

    BeantwoordenVerwijderen