Nuweira Youskine begrijpt het wel: moorden is als een stomp op de neus

Nuweira Youskine

Update: 22.9.2012,  Wilma Kieskamp, chef opinie dagblad Trouw, neemt het op Twitter op voor Nuweira Youskine:


De column 'Stomp op de neus'  van Nuweira Youskine vandaag in dagblad Trouw (20.9.2012) eindigt als volgt:

"Maar iemand die doelbewust diegenen beschimpt en vernedert waar ik met mijn hele hart van houd: mijn vader, mijn moeder, mijn geliefde, mijn dierbaren en ja, ook mijn profeet en mijn God, die
verkoop ik met liefde een stomp op de neus. Dus als een deel van de protesten óók wegens belediging van de profeet Mohammed waren, vind ik dat helemaal zo gek nog niet."

Nuweira Youskine

39 opmerkingen:

  1. volleerd moslim, die youskine. Draait altijd om de hete brij heen, ontwijkt altijd het debat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even langzaam, een belediging is iets dat zich afspeelt in het hoofd van de beledigde. Een mening of een opmerking wordt zo opgevat dat het duidelijk wordt dat de eigenwaan niet bij de ander wordt gevoeld. Het is hard wakker worden als blijkt dat respect iets is dat moet worden verdient. En dat vaak het automatisme van het verwachtingspatroon alleen maar een veronderstelling is. Zoiets.

    Waarom moet ik ontzag voor een pedofiel hebben, een rover, een moordenaar? Ik denk het niet! Ik bepaal zelf wel wie ik respect geef en wie niet. Een volksmenner en een dief, en honderden trappen er in, ik niet. Duizenden zijn het willoze slachtoffer, maar ik kan nadenken. De islam is een vorm van oplichting, er zijn vele tienduizenden die er voordeel bij hebben, er zijn miljoenen die er het onwetende slachtoffer van zijn. En het allergrootste gedeelte van die mensen heeft niet de minste notie dat zij het slachtoffer zijn van oplichting. Respect is dus ver te zoeken, niet alleen heb ik geen respect voor Allah met zijn vette varkensreet. Ik veracht elk aspect van de heilige profeet en werkelijk iedereen die er achter aan loopt.

    Die Nuweira Youskine begrijpt het dus gewoon niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moslims en geweld, het blijft een logische combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buitengewoon kwetsend stuk van Nuweira. Ze verdient zelf een stomp op haar neus, althans volgens haar eigen standaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou ze dit soms moeten zeggen van haar man of haar vader omdat ze anders ook een stomp op haar neus krijgt? Vrouwenmishandeling binnen de familie is namelijk heel normaal in die kringen. En volkomen legaal binnen de islam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Libanon was in de 70er jaren nog een christelijk land. Gastvrij voor studenten en zij die een beter wilden. Het waren moslims die van die gastvrijheid gebruik maakten. Die christenen zijn nu een minderheid van zo'n 20%, de rest, die geld en mogelijkheden had ging richting usa of Frankrijk of stuurde in ieder geval zijn kinderen daarheen.

    Hoe oud is youskine vraag ik mij af...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan Anoniem

      "Gastvrij voor studenten en zij die een beter wilden".
      Zulks versta ik niet.
      Herinnert u zich Sabra en Chatila?
      Het waren maronitische christenen die daar in 1982 een massaker aanrichtten.
      U kunt zulks lezen in Oriana Fallaci, Inchallah.

      Verwijderen
    2. @Jëhan:
      Ja, laten we 2 incidenten van 30 jaar geleden vergelijken met de al vele jaren doorgaande dagelijkse moordpartijen in de hele wereld op niet-moslims in naam van de Profeet.
      Graag wel alles in perspectief blijven zien.

      Verwijderen
    3. Jehan:
      Je vergeet de reden waarom de Christenen huis hielden in oa Sabra.
      Niet slachtofferen he,niet zielig doen.

      Verwijderen
    4. Waar Jehan aan voorbij gaat dat er voor Sabra en Chatila een grote slachting door moslims van christenen is geweest, maar omdat die slachting niet gebruikt kan worden voor de anti-israël-propaganda hoor je daar nooit wat over.

      Verwijderen
    5. En achter die 'slachting' zaten natuurlijk die vrouwen en kinderen die afgeslacht werden door Sharon en de zijnen!. Die vrouwen en kinderen in 1982 moesten daarom dood?!. Dus Sharon kwam op voor de Christenen wou je zeggen? Licht eens toe.

      Verwijderen
  7. Van meer dan 80% christen naar zo 20% christenen heet een langzamere maar wel een effectievere massakre.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Islam/Koran beledigd mij, mijn land en mijn wereld en alles wat mij dierbaar is. Wat mij betreft dus afschaffen/verbieden tot een vorm van volwassenheid zich ook in die religie openbaart, i.e. het besef dat religie iets persoonlijks is en geen reden tot allerlei privileges. (Idem overigens zulke uitwassen als de SGP en warhoofden als PH Donner).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Maar iemand die doelbewust diegenen beschimpt en vernedert waar ik met mijn hele hart van houd: mijn vader, mijn moeder, mijn geliefde, mijn dierbaren en ja, ook mijn profeet en mijn God, die
    verkoop ik met liefde een stomp op de neus...."

    ...ipv naar de rechter te stappen.
    Dinges doet hier een Samsommetje: "Jullie rechtsstaat is de onze niet !"

    " Dus als een deel van de protesten óók wegens belediging van de profeet Mohammed waren, vind ik dat helemaal zo gek nog niet."

    Een hele dag niet kunnen werken, omdat er in het verre usa iemand een filmpje...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zijn twee mogelijkheden, de ene is dat Nuweira Youskine echt niet weet van de extreem geweldadige en sexistische geschiedenis van Mohammed en van de islam en ook niet weet wat er voor verschrikkingen aan mensenrechtenschendingen er in moslimlanden plaatsvinden omdat dat nu eenmaal in de koran en de hadith zo beschreven is.

    De andere mogelijkheid is dat ze hier wel weet heeft en gewoon jihadistisch meedoet met alle 'beledigde' moslims omdat een youtube filmpje dat grotendeels op feiten gebaseerd is zich laatdunkend uitlaat over Mohammed.

    Ik neem aan dat Nuweira Youskine internet heeft anders had ze het youtube filmpje niet kunnen zien. Ze heeft dan ook alle mogelijkheden om informatie te vergaren en zich in de geschiedenis van de islam en van Mohammed te verdiepen. Ik denk dan ook dat ze gewoon jihad aan het voeren is met haar stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is er voor iemand die anderen op de neus stompt vanwege zijn of haar religieuze denkbeelden wel een plek binnen de Nederlandse maatschappij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien er weer een heleboel nederlanders PvdA hebben gestemd lijkt het er op dat velen het inderdaad geen probleem vinden dit soort mensen in ons midden te hebben.

      Verwijderen
  12. Helaas het Trouw-columnistje hoort tot die beroepsmoslims die zogenaamd seculier zijn, maar niets anders doen dan de intolerantie goedpraten. Het filmpje was trouwens heel treffend, want het legde heel juist het verband tussen de huidige onderdrukking en intolerantie door moslims jegens anderen, in het filmpje de Kopten, en de uitspraken van de 'profeet'. Het was die 'profeet' die al begon met het laten vermoorden van kritische dichters en minderheden. Kortom dat mokkeltje Youskine is gewoon de boel aan het misleiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waar waren die moslims toen vrouwen werden verkracht, kinderen afgeslacht, mannen vermoord in naam van de islam ?

    Waarom staat er in de koran: "Doodt de jood", stenig de vrouw ?
    Waarom worden niet-moslims, fastoenlijke mensen dus, apen, zwijnen, honden genoemd ?

    Werd er toen iemand kwaad namens alla ?

    Waar is die woede wanneer voor de zoveelste maal 'een kleine groep het verpest voor de meerderheid'

    Waar is die islamitische verontwaardiging als voor de miljoenste keer een meisje vermoord wordt vanwege eerwraak ?

    Waar is dat zogenaamde islamitisch fatsoen wanneer vrouwen hun neus afgesneden wordt, hun gezicht met zuur wordt verminkt ?

    Stil en nergens te vinden.

    Dat is de onzichtbare 'islamic unity' van 1,5 miljard lafaards nog nooit wat gepresteerd, niet in staat om boter een deuk te geven. De ontkenning alleen.

    En nu zijn de straten van alla gevuld met hysterische massa's, vervuld met middeleeuwse angst...... vanwege een filmpje.


    En Theo kijkt vanaf een wolk op ons neer: "Zie je het nu, het gebeurt zoals ik gezegd heb."




    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lees het stukje "Barmhartigheid" van Ephimenco op facebook:
    http://www.facebook.com/sylvain.ephimenco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dan moet je wel een facebookaccount hebben.. Wat staat daar dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sylvain Ephimenco schijnt vandaag in Trouw een column over Nuweira Youskine te hebben geschreven. (Nog) niet online.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Link:
      Ephimenco - Franse Slag

      Treffende uitsmijter:

      "Gekwetstheid kent vele gedaanten en kan door verschillende objecten of daden worden veroorzaakt: een spotprent of een film over Mohammed, een Amerikaanse vlag die vertrapt wordt op de Dam of de foto van moordenaar Mohammed B. die hartje Amsterdam als held wordt voorgesteld."

      Verwijderen
    2. Maar ik denk dat je deze bedoelt:

      Krant moet grens stellen aan column
      Wouter Beekers, verbonden aan het Historisch Documentatiecentrum van de Vrije Universiteit

      De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Dat Trouw naast islam-criticus Ephimenco een moslima een vaste column geeft is sterk. Maar een krant dient geen ruimte te bieden aan rechtvaardiging of aanmoediging van geweld.

      Verwijderen
    3. Nee, Ephimenco heeft vandaag n column in Trouw met de titel 'barmhartigheid' maar die staat nog niet online. Helaas.

      Verwijderen
    4. http://www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain-Ephimenco/article/detail/3320904/2012/09/23/Bij-het-columnistendiner-maar-niet-naast-Youskine-zitten.dhtml

      Verwijderen
  18. Nog iemand die een symbolische tik op de neus wil geven zit in Pakistan. Daar heeft een minister (!) opdracht gegeven voor de executie op de filmmaker (link).

    Daarmee is het dus een regeringshandeling en daarmee wordt dus opdracht gegeven voor een aanslag in Amerika. Kortom Pakistan maakt zich nu schuldig aan voorbereiding tot oorlogshandelingen jegens Amerika. Pakistan staat nu op gelijk lijn van hun beschermeling Usama Ben Laden. Ben benieuwd wat het antwoord van de Amerikanen zal zijn, maar deze minister op het lijstje voor drone attacks in Pakistan zetten is toch wel het minste wat ze kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Reacties
    1. Toch een beetje gemiste kans, want Youskine, onnozel wicht of niet, haar dreigementen en oproep tot geweld verdienen een wat krachtiger weerwoord dan dit.

      Verwijderen
  20. De toch ietwat onnozele dame uit Trouw verwart een aantal dingen. Dat zij geweldadig schijnt te worden bij het beledigen van haar profeet heeft alleen maar te maken met het feit dat ZIJ meent beledigd te worden. Immers of Allah zich beledigd voelt weet ze niet, en zal ze nooit weten. Het is dus haar BEELD van Allah dat vermeende klappen krijgt. Welnu, dat lijkt me uiterst gezond zelfs vanuit de islamitische optiek, want ze mag zich van geen beeld maken van ALLAH en elke menselijk beeld dient onderuit gehaald te kunnen worden. Haar woede komt voort uit het onderuit halen van 'haar' ALLAH, maar dat moet vrij zijn want dat is immers haar eigen beeld (en een van de vele menselijke beelden). En wat is er nu legitiemer dan de mogelijkheid om iets een belachelijk(e) beeld/idee/opvatting te vinden en dat te ventileren. Wat is daar mis mee? Laat dan vervolgens maar horen wat je niet aanstaat in mijn/andermans beelden en in het absoluut vrij zijn van beeldenstormen in welke richting dan ook; dit zolang de vrijheid van meningsuiting voorop blijft staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Excuus . Waar in het bovenstaande staat 'Allah' dient ' Mohammed' te staan. Blijft overeind dat menselijke beelden onderuit gehaald en bekritiseerd moeten kunnen worden en daar zijn religieuze beelden geen uitzondering op.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tja, de agressieve inslag van moslims blijkt maar eens temeer... hoe beschaafd je ook speelt of wordt benoemd door slinks sfscisten... dit vrouwspersoon geeft duidelijk aan dat agressief en lichamelijk geweld tegen andersdenkenden meer dan normaal is. Misschien dat daarom slinks fascisten haar lichtelijk jaloers toejuichen, die willen dat namelijk ook met andersdenkenden doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, die stomp op de neus was figurlijk bedoeld !
    Waren al die vernielingen in dar el islam ook figuurlijk ? En die bedreigingen aan het adres van Wilders natuurlijk ook. En die onbedoekte meisjes die bespuwd worden ook.

    Evenals die moord op Theo van Gogh .......?
    Eigenlijk is alles figuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tip voor Nuweira Youskine: Zet die islamitische bril eens af, en een beschaafde bril op, dan zie je tenminste waar je loopt.

    Alsof ik in mijn column had opgeroepen had tot een djihad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt van kwaad tot erger, ik lees:

      "misschien zou ik er in het ergste geval ook voor kunnen vechten"

      Nou dat weten we dan ook weer: Als het er om gaat spannen dan kiest Nuweira dus voor de Jihadisten. Tja, heel ruim denkend hoor van Trouw om ook Jihadisten in de dop te betalen voor columns (tenminste als ze niet op cursus zijn in de Libanon).

      Verwijderen
    2. In dat geval zou ik zeggen: vertrek fijn naar Syrie en ga lekker meevechten, in plaats van hier in kranten je retorieke onzin te plaatsen, waar de gemiddelde Nederlander nu wel eens zijn buik van vol heeft. Ik in ieder geval vwel.

      Verwijderen
  25. Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    voor een dringende oplossing om ex-man terug te krijgen om meer dan ooit van me te houden, zijn we ongeveer 2 jaar getrouwd, ik ben van hem gescheiden vanwege ontrouw. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
    Dr.Oduduwa heeft geweldige krachten om de betovering op te lossen
     1) liefdespreuk om liefde en vertrouwen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)

    Opmerking: Ik was wanhopig om mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, het werkt sneller sneller dan wanhopige mensen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen en onmiddellijk contact op te nemen met Dr.Oduduwa. WhatsApp-nummer: +79268011965

    BeantwoordenVerwijderen