Sorry, sorry, sorry!

Beste mensen-met-héle-lange-tenen,

Het spijt me zo dat een filmpje U in het diepst van Uw ziel, ja, in het diepst van Uw wezen gekwetst heeft. Het valt in geen drie generaties goed te praten dat een Amerikaan zo'n goedkoop clichéfilmpje  als The innocence of muslims  heeft gemaakt, en dat uit lol en frustratie én om U en de Uwen onmenselijk groot verdriet aan te doen. Om over de aanstaande tsunami aan spotprenten maar te zwijgen.

Toch wil ik proberen Uw leed te verzachten zodat u weer rustig kunt gaan slapen en het moorden en vernielen kunt staken want U moet weten dat

Lees verder in Metro of op de Metro-site hierrr

10 opmerkingen:

  1. Tja, vrij naar ......en o.a. Hilary Clinton, wier filmpje hierover door Pauw & Witteman uitvoerig werd getoond. Jammer dat hier totaal niet hierop werd ingegaan. Maar ja, dat wil je met het soort tafelgasten dat aanzat natuurlijk ook maar al te graag nalaten. Mijn god, wat kroop Clinton door het stof. Ik schaamde me bijna plaatsvervangend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. (Nog even......dat wil je met het soort tafelgasten dat aanzat natuurlijk ook maar al te graag nalaten:

    Geen goed begin van het P & W seizoen. (Als er al goede zijn geweest). Wordt weer een natte kranten programma, PvdA propaganda, vrees ik, met een hele hoop brij waar omheen gedraaid zal worden. Enfin, wat niet gezegd wordt vullen jullie/wij hier wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als man zou ik eigenlijk blij moeten zijn met de islamisering vanwege de vele rechten die ik er bij krijg ten opzichte van vrouwen.
    Maar om de één of andere reden kan ik maar niet over de gedachte heen stappen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en ik de islam daarom blijf afwijzen.
    Zal wel een fout in mijn opvoeding zijn geweest, dat aangeelerde gelijkheidsbeginsel. Linksen hebben dat probleem blijkbaar niet en stappen er probleemloos vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Satire het enige wapen tegen zoveel debieligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Annelies,
    ;-} Sorry is meestal een uiting die aangeeft dat je het leed watje een ander aandoet begrijpt en respecteert. Het spijt me, staat voor schuldbesef. Sorry voor schaamte. Ik begrijp dat jij je schaamt voor iedereen die empathie heeft met religieuze mensen. Dat vindt ik behoorlijk zielig. Eerlijk gezegd voel ik me meer vrouw dan de meeste mannen en ook behoorlijk gelijk aan de meeste mannen. Sommige vrouwen echter voel ik me niet zo gelijk mee.
    Ik vraag me af hoe lang jouw tenen eigenlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klasse!

    Wel ben je ook in die eigenaardige val getrapt en dat gebeurt onbewust misschien door het filmpje als dom en slecht te omschrijven. Eigenlijk is dit bij dit filmpje niet helemaal waar. Ja, natuurlijk is de uitvoering goedkoop, maar het thema wordt goed gepakt met wat humor ook nog. Het is heel treffend de link tussen de huidige onderdrukking van minderheden en de woorden van die M
    Daar zou het dus ook over moeten gaan, maar degenen die het voor de moslims opnemen zijn te laf om dat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vrij naar Ellian:
    Een meerderheid van de moslims wordt gegijzeld en geterroriseerd door de militante moslims die in naam van de islam handelen.

    Wel betreft het die meerderheid aan moslims die de belediging van de islam en de profeet Mohammed domweg niet kunnen (of durven, mijn toevoeging) relativeren. Doen ze dat wel, dan kunnen ze door de fundamentalisten zelf(s) als afvallige worden bestempeld. En niemand in een islamitisch land wil doelwit worden van de radicale moslims.

    Zodra de islamitische geweldenaar wordt gerelativeerd, laten wij, Westerlingen, wellicht onbewust de meerderheid van moslims in de steek - een meerderheid die juist tegen de radicale islam is.

    Rest is hier te lezen:

    http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/350267/Westerse-leiders-laten-de-moslims-in-de-steek.htm

    Zo zitten we allen gezellig samen in de tang.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb weer van je begrip voor de anders denkenden genoten.

    BeantwoordenVerwijderen