Nieuws

Ebru3fu

Heerlijk om weer terug in Nederland te zijn. Te laat helaas om mijn witte schaatsen met zuurstokroze beschermers te gebruiken, maar daar staat tegenover dat ik bruin ben. Je kunt niet alles hebben. Het leukste aan weer thuis zijn is het nieuws. Harry van Bommel heeft gebruik gemaakt van zijn vrijheid van meningsuiting en Bram Moscowitz is daar boos over. Eimert van Middelkoop ontkent zijn vrijpostigheid tegenover de Telegraaf en staat met een mitella te hakkelen in de Kamer. Aboutaleb uit als burgemeester van Rotterdam ferme taal en hop, een welzijnswerker bestempelt de enige stad van Nederland tot bezet gebied. Zijn Amsterdamse evenknie gaat met bezetters in gesprek om de gemoederen tot bedaren te brengen over gevechten die vierduizend kilometer verderop plaatsvinden. Sjeik Khalid Yassin, wereldwijd beschouwd als radicale terreurimam is uiteraard welkom in Nederland om jihadzieltjes te winnen - laat niemand raar opkijken als die gevechten van verderop alsnog hierheen komen. Een spoeddebat over het tv moment van het jaar. Was het Paul de Leeuw, Linda de Mol of toch Geen Stijl. O nee, zeker Geen Stijl, dat kan niet mag niet hoort niet – alle democratie ten spijt. Feyenoord ontslaat een trainer en assistenten, en het nieuws dat Essent verkocht wordt verdwijnt van de voorpagina’s. Gezinnen die rijk genoeg zijn om de vakantie over de grens te vieren, krijgen een compensatie omdat baby’tjes tegenwoordig een eigen paspoort nodig hebben. Wat hebben we het toch goed.

Zalig dat je oneindig weg kunt zijn van huis zonder dat er ook maar iets verandert - het lijkt wel de Bold and Beautiful. Toch hoopt de (nieuwe) optimist in mij op “change” – waarmee ik geen wisselgeld bedoel, maar respect voor de werkende single, voor de fulltime werkende vrouw. Bizar dat de kredietcrisis van de voorpagina’s is verdwenen. Elk volk krijgt het nieuws dat het verdient. Nederland blijft nog jaren in Afghanistan, dat Irak-onderzoek zal nooit komen en kinderlozen zullen binnenkort worden nagewezen als parasieten van de maatschappij in plaats van te worden geëerd als cash cow. Heerlijk om weer terug te zijn. Volgens mij gaat het vriezen.

Ebru Umar

3 opmerkingen:

  1. Welkom terug Ebru. Jammer dat ik je bruine koppie niet kan zien, maar ik hoop je weer snel op BNR te horen, en je hebt natuurlijk helemaal gelijk.:) Meer, meer van jouw cynisme op BNR; heerlijk :)

    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Ebru de winter is nog lang niet overwonnen hoor; bij de eerste oostenwind, krijgen wij op nieuw een eistijd, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eimert Middelkoop
    Slijmert Middelkoop

    BeantwoordenVerwijderen