Wie houdt Jet voor de gek?

Zwemparadijs

Deze tekst verschijnt (enigszins ingekort) 24.3.2009 in Het Reformatorisch Dagblad. En hierr.

Oprukkende islamisering doet wél iets met ons!


Drie jaar geleden ontstond er nog enige opschudding over het niet herplaatsen van een herdenkingsmonument voor Wereldoorlog II in de Amsterdamse Baarsjes omdat het voornamelijk bestaat uit een kruis dat aanstootgevend voor moslims (en joden) zou zijn, tegenwoordig juicht men religieuze onderdrukking op een PvdA-congres openlijk toe. Het gaat hard met de (zelf)islamisering in Nederland want ik zou echt niet weten hoe ik al die maatregelen, acties en sympathiek bedoelde gestes van de afgelopen jaren - zuiver om 't 'moslims' naar de zin te maken - anders zou moeten interpreteren.

Integratie, emancipatie en bevrijding, zegt U? Dan heeft U op z'n minst goed naar onze overheid geluisterd want die heeft er een ware sport van gemaakt ons feiten mooier voor te stellen dan ze zijn en men schuwt daarbij valse vergelijkingen en halve waarheden niet – en dat alles om een 'exotische cultuur' te vieren alsof het één groot feest is haar in ons midden te hebben, maar de overheid kan niet iedereen voor de gek blijven houden.

Onze politici kunnen er ook wat van. Nu weer Jet Bussemaker. De staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport gaat er vanuit dat vrouwen in boerkini's toegelaten worden in zwembaden omdat deze zwemuitrusting voldoet aan de eisen waaraan badkleding moet voldoen. Ze ziet het als een vorm van emancipatie en integratie van deze vrouwen; andere groepen worden hiermee niet geschaad en de veiligheid is niet in het geding. Voorts is er volgens Bussemaker geen sprake van islamisering van de Nederlandse samenleving want de maatschappij wordt niet georganiseerd volgens islamitische principes en in Nederland zijn alle religies gelijk voor de wet. Aldus Bussemaker in Het Reformatorisch Dagblad van 13 maart jl.

Of de boerkini deze vrouwen aan het emanciperen en het integreren zet, vraag ik me af. Maar daarover wellicht weer eens een andere keer, en of de islam net zo gelijk is als andere religies eveneens. Met plezier echter plaats ik nu enige kanttekeningen bij Bussemakers uitspraak dat andere groepen hiermee, met het dragen van (alles)bedekkende kleding door islamitische vrouwen in zwembaden dus, niet geschaad worden en dat de veiligheid niet in het geding is. Daar kan ik namelijk uit eigen ervaring iets over vertellen.

Het was in de snikhete zomer van 2003. Ik geef les aan een Egyptenaar (± 40 jaar), een bijzonder aardige man. Goed, hij houdt er wat merkwaardige redeneringen op na – zo vindt hij dat door (allochtone) taxi-chauffeurs aangerande (autochtone) meisjes, waar toen in Amsterdam sprake van was, die aanrandingen te wijten hebben aan hun alcoholische drankgebruik, maar als ik Bussemakers denkwijze volg is het slechts een kwestie van tijd en deze toch al zo vriendelijke man emancipeert en intregreert in rap tempo in onze westerse samenleving en dan haalt ie het niet meer in z'n hoofd dergelijke malle dingen te denken. Niet zo ongeduldig! We hebben nog genoeg autochtone meisjes om mee te oefenen.

Op deze zomerse dag stapt mijn cursist, vergezeld van zijn vrouw mijn leslokaaltje binnen. Ze ziet eruit als een net op Schiphol gelande importbruid en dat is zij ook. U kent dat wel: jong, bruine kijkers in een mooi gezichtje dat strak omlijst is door zwarte lappen. Haar lichaam is gehuld in zwarte lappen maar ze kan niet verhullen dat ze hoogzwanger is – dat dan weer niet. Ze spreekt geen woord Nederlands. Dat spreekt.

Ik laat de beide Nieuwe Nederlanders binnen en begin met de les maar de krachtige boodschap die deze vrouw met haar krachtige symbool (kleding) uitstraalt, beïnvloedt me wel, die doet iets met me. Mijn naakte arm, waarvan ik me enkele minuten eerder niet eens bewust was, komt me nu vreemd voor, die is wel héél erg naakt en ik heb er ook nog eens twee van. Hoe ongemakkelijk. Door de ingepakte vrouw aan de overkant van mijn tafel krijgen m'n blote armen die, en ik breng nogmaals in herinnering dat het snikheet is, in Nederland de gewoonste zaak van de wereld zijn, haast iets obsceens.

Bespottelijk!

Ik laat niets van mijn nieuwe gevoelens merken en ik glimlach vriendelijk naar haar – what can you do? – maar zij slaat haar ogen zedig neer – waarom eigenlijk? - al kan ze haar afkeuring niet helemaal verbergen. Dat haar man met z'n korte hemdsmouwen wel op het zomerse weer gekleed is, vindt ze blijkbaar doodgewoon maar mijn zomerse naaktheid valt in minder goede aarde. En hoe denkt haar man daar over? Net als over die autochtone aangerande meisjes?

Alweer zo'n gedachte die voor deze les nooit in me zou zijn opgekomen.

Van vrouwelijke ex-collega's heb ik later weleens vernomen dat zij zich in hun kleding aanpassen wanneer zij aan niet-westerse nieuwkomers lesgeven, maar van weer andere vrouwen hoorde ik dat zij dezelfde ervaring hebben als ik, en dan heb ik het niet over de daadwerkelijk aangerande en/of uitgescholden vrouwen. Ze voelen zich zeer ongemakkelijk in de aanwezigheid van deze ingepakte vrouwen. Het doet iets met ze en dat bevalt hen helemaal niet.

Bussemaker kan beweren wat ze wil maar het is evident dat wanneer grote groepen vrouwen zich bedekken dit gevolgen heeft voor vrouwen die daar niet aan meedoen. (Met als uiterste consequentie wat die 'taxi-chauffeur-meisjes' is overkomen.) En dat geldt natuurlijk zeker voor de boerkini. Misschien kan mevrouw Bussemaker het zich niet voorstellen maar stel dat zij de enige is die in een zwembad een bikini draagt en de andere vrouwelijke zwemmers zijn van top tot teen bedekt, hoe zou zij zich dan voelen en zou zij die bikini dan nog wel aan willen trekken? De islamitische mannen voor wie die vrouwen een boerkini dragen, kunnen zich nog wel aan haar en de andere bikini-meisjes verlekkeren. Wat denkt zij dat deze ontwikkeling doet met al die jonge mannen die nog in Nederland moeten opgroeien?

Of neemt de zelfislamisering zo'n hoge vlucht dat staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over enige tijd met een voorstel komt voor alleen nog maar gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen? Om te beginnen in de grote steden. Dat lijkt mij dan een logische vervolgstap. Daar is nu al veel vraag naar. Blijft Bussemaker zeggen dat dat nog steeds niets met (zelf)islamisering van de Nederlandse samenleving te maken heeft want de maatschappij wordt niet georganiseerd volgens islamitische principes?

Wie houdt Jet hiermee voor de gek?

Annelies van der Veer

24 opmerkingen:

  1. Jets krampachtige redeneringen zijn een uiting van een niet kunnen omgaan met "besturen". De samenleving verslechtert door mensen zoals Jet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als man voel ik me ook onprettig in het gezelschap van die kopvodden en het lijken er wel steeds meer te worden.

    P.S. Jet zou zich toch rot moeten schrikken als ze die foto zag?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat niet om de kleding,maar het bewust zich willen onderscheiden van de norm of regels.
    Het valt me op dat zelfs Islamitische mannen lak hebben aan zwemkleding regels en zwembroeken dragen die qua lengte meer een sportbroek zijn.Ondanks kritiek doet de badmeester gewoon een oogje toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima stuk. Het is uitermate noodzakelijk dit soort onzin aan de kaak te blijven stellen. Met de mond wordt vanuit de multiculturele hoek zo vaak beleden dat iedereen vrij moet zijn om wel of geen hoofddoek en aanverwanten te dragen, maar in de praktijk is er alleen steun voor het verder oprukken van deze achterlijkheid - in de ware zin des woords. Het is helaas erg moeilijk de linkse kerk te betrappen op ook maar een initiatief dat een steun in de rug zou zijn voor al die meisjes en vrouwen die worden gedwongen dit kledingstuk te dragen - dus TEGEN hun wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om te beginnen zou het islamitische mannen verboden moeten worden te zwemmen als daar ook vrouwen in bikini's en badpakken zijn. Ik vind het heel erg beledigend dat moslims wel naar mijn vrouw en dochter kijken, maar mij verbieden een moslima in gewoon badpak te zien.

    Idem dito overigens bij een disco. Als jouw zusjes of nichtjes daar niet naar toe mogen dan heb je ook niets te zoeken bij de autochtone meisjes.

    Adrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Over les gesproken, ik vond de naam "JET" vroeger al niet leuk om te horen.
    Je weet wel Aap, Noot, Mies, Teun en daar had je ook Jet. Vreselijk!
    En nog wel een Jet die de apartheid van man en vrouw graag wil bewerkstelligen, door toe te geven aan de islamitische eisen en deze de samenleving willen opleggen.


    JET, JET, JET !... jakkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het helemaal eens met Adrie.Hij schrijft precies waar het om draait. Islamitische mannen wordt alles toegestaan.
    Omgaan met autochtone meisjes maar omgekeerd is niks mogelijk. Allerlei films worden gemaakt over de relatie tussen een moslim en een westerse vrouw. Omgekeerd gebeurt dat heel zelden.Daardoor raakt een maatschappij uit balans.
    Maar types als Bussemaker hebben nu eenmaal niets door.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "Islamitische jonge vrouwen staan onder sterke sociale controle":

    http://www.nieuwreligieuspeil.net/

    Scroll ook eens wat verder op deze site.
    Er zit systeem in de pogingen om de westerse democratien te frustreren en op termijn te ontwrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, als we straks terugblikken op de tijd dat we de moslims in kampen stopten kunnen we in ieder geval zeggen: 'ze hebben zelf om apartheid gevraagd'

    Na 15 jaar tussen de voddenlappen te hebben gewoond kan ik zeggen 'het doet iets met je'
    En dat is niet veel goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een ander naar staaltje van zelfislamisering en promotie van vrouwenonderdrukking vind je hieronder. Normaal zou ik zulke links niet willen plaatsen, omdat ik het te veel promotie voor onderdrukkende symbolen vind.

    http://dichtbijnederland.nps.nl/page/09_artikel/778875/0

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "Voorts is er volgens Bussemaker geen sprake van islamisering van de Nederlandse samenleving want de maatschappij wordt niet georganiseerd volgens islamitische principes en in Nederland zijn alle religies gelijk voor de wet."

    Aan deze uitspraak zie je maar weer dat zelfs de grootste idioot in de Kamer terecht kan komen . Islamisering is een proces dat leidt tot meer invloed van islam op de samenleving. Zou de maatschappij worden georganiseerd volgens islamitische principes, dan spreek je over een islamitische staat.

    Bussemaker is er weer zo een. Knettergek. En dat zou allemaal zeer om te lachen zijn, ware het niet dat islamitische meisjes steedsmeer slachtoffer worden van 's werelds grootste sekte, en dat alles geïnitieerd en gefaciliteerd door de Partij van de Apartheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net als Joris Luyendijk had met Taric Ramadan in wintergasten, had vanavond Netwerk een kritiekloos item over de Salafistische islamist sjeik khalid Yasin. Geert Wilders kreeg in de islam kenmerkende leugenachtigheid alle stront over zich. Zonder weerwoord. Gefaciliteerd door de Gggrristelijke Dhimmies.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je onbedekt vlees buiten zet, en de katten komen dat opeten, wiens fout is dat dan? Die van de katten of die van het onbedekte vlees? Aldus een uitspraak van de Australische vooraanstaande imam sjeik Taj Aldin al Hilali ...
    Jet = Catmeat

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zullen we Jet dan maar gewoon Ella2 gaan noemen?
    Ze is in ieder geval minstens even KNETTERGEK.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met al die PvdA-vrouwen is iets loos.. Jet staat niet alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lees hierbij ook Rokjesdag van Sylvain Ephimenco in Trouw:

    Rokjesdag



    http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/article2061736.ece/Rokjesdag_.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. To the moderate and peaceful Muslims.
    http://www.youtube.com/watch?v=avYtAyCxUbA&feature=channel_page

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ikzelf heb hier ook zo'n ervaring mee. Ik liep naar huis, en moest om daar te komen door een prachtwijk, nota bene de wijk waar ikzelf tot voor kort had gewoond. Het had geregend en ik had nog steeds mijn capuchon losjes over mijn hoofd. Terwijl ik daar zo liep bedacht ik dat het opgehouden had met regenen en dat ik net zo goed mijn capuchon kon laten zakken. Maar door een merkwaardig braaf gevoel van "ik ben netjes bedekt nu kunnen ze me niks maken" bevangen liep ik toch nog een halve straat zo door. Pas toen ik me realiseerde dat ik aan zelf-islamisering aan 't doen was liet ik mijn capuchon zakken. De wind waaide koud door mijn haren en ik voelde me merkwaardig kwetsbaar, bloot en "dwars".

    Ik denk dat het in de toekomst zo gaat werken voor de meeste vrouwen. Je bedekt je voortaan of je blijft daar weg. En in die wijk was ik geboren.. had daar altijd gewoond. Zo triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel goed dat dit artikel in het Reformatorisch Dagblad komt. Dit soort kritische stukken zijn er nog te weinig in de gevestigde media.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hopelijk wordt de film die Ephimenco bespreekt ook eens op de Nederlandse televisie uitgezonden:

    "Zonder al te veel verwachtingen belandde ik afgelopen weekeinde bij de Frans/Duitse tv-zender Arte om de film ’La journée de la jupe’ (rokjesdag) van Jean-Paul Lilienfeld te zien" Ephimenco

    Bekijk inleiding La Jupe

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor die link Katootje. Filmpje geeft duidelijk overzicht van waar het om gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Opmerkelijk:

    Parijs: het dragen van een rok is een waagstuk

    Parijs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heeft Jet Bussemaker al een link naar de tekst gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen