Pech

Uwwebmaster
"In Noorwegen," vertelde m'n kennis die ruim twintig jaar in Noorwegen woont en voor de kerst een paar dagen in Nederland was, "in Noorwegen gaan ze niet zo achterlijk met sneeuw om als hier. Daar valt elke winter wel een flink pak maar geen Noors kind dat 't in z'n hoofd haalt om sneeuwballen naar rijdende automobilisten te gooien. Of tegen ruiten van huizen, of naar hulpdiensten".

'Of naar een automobilist die zojuist tegen een andere automobilist is gebotst omdat de zomerbanden even geen grip meer op de glibberboel hebben', denk ik als ik midden op de weg een verschrikte, misschien dertigjarige vrouw naast een van voren flink ingedeukte auto zie staan. Bij de auto die van achteren is geraakt, staat een jongeman - onmiskenbaar allochtoon, vermoedelijk Marokkaan - te telefoneren. Het verkeer beweegt zich in een ruime baan om de twee pechvogels heen.

Was dit maar alles, want als ik op de stoep met boodschappen langszij kom laveren, zie ik wat een pech dit ongeval nog meer teweegbrengt. De aanrijding heeft pal voor een MAVO-school plaatsgevonden waar de bontkraagjes net van een tussenuurtje genieten. Al hun aandacht gaat naar de donkerblonde vrouw uit. Vanachter het getraliede schoolhek bekogelen ze haar met sneeuwballen en roepen eenstemmig hoerr! hoerr! De allochtone man bemoeit zich alleen met z'n telefoongesprek.

Ik zie de woede in de vrouw opwellen, ik denk nog 'niet doen, is zinloos', maar ze stuift als opgejaagd wild naar 't groepje Marokkaanse MAVO-klanten dat een meter of wat naar achteren opschuift, eventjes, en dan wordt 't sneeuwballen gooien en het eentonige hoerr-geloei hervat. Het is niet om aan te horen. Vreselijk! Toch verschijnt er geen leraar of conciërge ten tonele die de jongens tot de orde roept.

De machteloze vrouw pakt wat sneeuw, gooit 't naar haar belagers, ziet de zinloosheid ervan in en loopt, onder het aanhoudende gejoel terug naar de plek van het ongeluk. De politie laat nog op zich wachten maar een medepassagier - haar moeder? - is uitgestapt en beduidt de vrouw niet langer op de jongens te reageren. Beiden keren de bontkraagjes de rug toe; ze zien de suizende ballen nu niet meer aankomen, maar sommige treffen doel. Hoerr! Hoerr! Geen enkele sneeuwbal raakt de man. Hij is geen mikpunt. Hij wordt nergens voor uitgescholden.

Ik laat het trieste winterse tafereeltje achter me, het is de nieuwigheid natuurlijk, kwestie van wennen. In de multiculturele samenleving is uiteraard iedereen gelijk, alleen moeten we nog wat wennen aan de nieuwe uitzonderingen daarop.

14 opmerkingen:

  1. Over winterbanden: http://contradicere3.wordpress.com/2010/01/12/winterbanden-flauwekul/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste Nederlandse vrouwen zijn veel erger dan hoeren. Hoeren vragen tenminste geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Anoniem,

    Doe is rustig !

    Op dit moment heb ik 2 Opel Astra's

    1 met zomerbanden en 1 met winterbanden..

    En nu heb ik dus een date helemaal in Groningen...

    Dus heb ik nodig : een 3e Opel Astra met winterbanden plus een sneeuwschuiver...

    Meer lijkt me niet nodig !


    Met groet.

    George van Kralingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De meeste hoerenlopers zijn anoniem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aan anoniem
    Zit jou hele familie zeker voor hoer,dat je dat zo goed weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marokkanen zijn gewoon klootzakken. Kreeg zondag 5 sneeuwballen op mijn auto 4 van baldadige NL-jongens 1x incl. steen van Marokkaan. Deze klapt vol op het raam van waar mijn 1 jarige zonntje zit. Nadat ik direct in de remmen schiet, mijn raam open doe om te inforemeren wat deze gast bezielt, wordt ik uitgemaakt voor kankerlijer. Als ik mijn auto omdraai om hem de kans te geven dit recht in mijn gezicht te zeggen rent ie weg met zijn maatje. Maar ja ik zit alweer te generaliseren...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Te triest voor woorden....
    Gefrustreerde Rifapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een woord walgelijk, maar het meest walgelijke is dat de school niet corrigeert. Ze zijn laf, smerig en walgelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een ander staaltje islamitische onhebbelijkheid:

    Marokkaanse familie dwingt reanimatie af door Johan van den Dongen

    BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geïntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiënte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.


    De arts die de reanimatie vrijdag had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers zijn bang om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden. De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. 's Ochtends verscheen de politie voor het eerst, toen ambulancepersoneel dat snel naar de woning van de vrouw was gekomen om haar op te halen, werd lastiggevallen. Aangekomen bij de afdeling spoedeisende hulp liep de situatie weer uit de hand. En ook op de afdeling intensive care kon het personeel zijn werk niet doen.

    Bedreigen

    "Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd", zegt een arts die getuige was van het incident en uit angst voor de familie anoniem wil blijven. "De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd."

    Onrust

    "Ondanks herhaaldelijke gesprekken wilde de familie niet tot bedaren komen", vervolgt de zorgverlener. "De hal was volgestroomd met familieleden en kennissen die de betrokken artsen en verplegend personeel stonden op te wachten. De politie was erbij, maar trad niet op. De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen." Volgens de politie is er op bepaalde momenten niet ingegrepen, omdat 'onze aanwezigheid meer onrust veroorzaakte dan kalmte'. "De familie wilde koste wat kost de afdeling intensive care binnen. Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen", aldus een woordvoerster, die meldt dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/5772752/__Familie_dwingt_reanimatie_af__.html?p=10,1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er is een nieuwe aanklacht tegen Wilders geformuleerd: haatzaaien tegen Marokkanen en niet Westerse allochtonen. Nou vraag ik je.
    Marokkanen zaaien zelf de haat tegen Marokkanen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Rudolf. Mee eens, die school moet hier opaangesroken worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vermarokkanisering van de samenleving noem je dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien moeten Bos en Hamer, maar weer eens een brief sturen met een nieuw startpunt.
    Het zijn geweldige mensen wellicht hebben ze ooit eens succes.

    BeantwoordenVerwijderen