Lurkende wolven

Uwwebmaster

"Integratie = imperialisme." Wie zei dat ook alweer? Was dat niet onze eigen Mohammed Faizel Ali Enait, de advocaat die weigert op te staan voor de rechter? Of was het toch onze imam Fawaz Jneid, de Hirsi Ali en Van Gogh vervloeker? Een van de twee, zoveel is zeker maar nu is er dan ook Izz ad-Din Ruhulessin, student Arabisch en Politicologie aan de Universiteit Nijmegen. Onze student schreef een uitgebreid artikel dat onlangs op de site van de moslimstudentenvereniging Nijmegen (MSV Nijmegen) verscheen: 'Wolven in schaapskleren', Integratie = imperialisme:

"Het integratiedebat wordt gedomineerd door wolven. Sommigen zijn naakt, anderen dragen de kleren van een schaap, maar het zijn allemaal wolven. Het enige waarin deze wolven van elkaar verschillen, is de manier waarop zij hun prooi opjagen en verschalken."

Gaat u er maar even voor zitten want hier volgt een lesje voor alle wolven onder ons en dat zijn er nogal wat. U mag zelf bepalen wat voor soort wolf u bent.

Zo zijn er volgens onze Nijmeegse student allereerst de naakte wolven: "De naakte wolven zijn duidelijk in hun standpunt: het gaat erom dat de belangen van ‘de Nederlanders’ (de onderbuik die spreekt via de reacties op Telegraaf.nl) behartigd worden".

Zuivere naakte wolven zijn, u raadt het al, Rita verdonk en Geert Wilders. Wie zal daar van opkijken?

Maar, gaat de openhartige schrijver verder, er zijn ook incognitowolven, de geklede wolf, ook wel wolf in schaapskleren genoemd.

"De incognitowolf is van een ander slag; sluw en geraffineerd. Hij draait, hij huichelt, liegt en misleidt; alles om zijn ware intenties te verbergen en zijn misdaden om te toveren tot weldaden. Hij doet zich voor als protector van de arme moslims die op het punt staan verslonden te worden door de ‘islamofoben’ en ‘extreem-rechtsen’. Maar zijn intenties zijn heel wat minder nobel. Oók de geklede wolf wil graag zijn manier van leven aan de moslims opdringen. Hij is slechts wat ‘socialer’ en geniepiger; ‘moslims zijn achterlijk en dat is hun goed recht, maar wij gaan ze helpen minder achterlijk te zijn’ is zijn credo. Net als in Nederlands-Indië, alleen heetten we toen ‘inlanders’."

De conclusie is waanzin maar voor de rest moet ik zeggen dat onze student hier een aardig beeld geeft van laten we zeggen 'de Geert Makken' van ons land. Zelf komt hij met Femke Halsema aanzetten als grote voorbeeld van de incognitowolf, o.a. vanwege haar inderdaad wel zeer sluwe uitspraak “sommige islamitische overtuigingen verdienen stevige kritiek”.

Maar het kan nog erger, want wat schrijft Izz ad-Din Ruhulessin?

"Soms zijn er zelfs moslims die de klus voor hen [de incognitowolf] klaren. Prominente moslims worden gepresenteerd als ‘modernen’, ‘verlichten’, ‘voorbeelden’ (van ‘geslaagde integratie’, of iets dergelijks), ‘vertegenwoordigers’ en ‘leiders’ van de Islamitische gemeenschap. Terwijl zij in werkelijkheid gebruikt worden om náár de gemeenschap toe te spreken: zo moet je zijn om mee te mogen doen."

Meer dan genoeg voorbeelden van moslims die de klus voor de incognitowolf klaren:

"Dit zijn moslims die zeggen dat “religie iets zuiver persoonlijks” is (Tofik Dibi), dat “geen vrouw wil leven in een land waar sharia heerst” (Khadidja Arib), dat Quranverzen die homoseksualiteit afwijzen maar geschrapt moeten worden (Ahmed Marcouch), dat ze “meer gemeen hebben met homo’s die in liefde geloven dan moslims die in Allaah geloven” (Youssef Azghari), dat de Quran niet de enige weg naar het Paradijs is (idem), dat raamprostitutie moet blijven (Naïma Azough, Fatma Koser Kaya), dat “Turken wel weten hoe gruwelijk Islam is” (Nilgün Yerli), moslims die in hun bikini op het strand liggen (Hassnae Bouazza), dronkelappen (Hafid Bouazza), die geëxcommuniceerd zijn (Nasr Abu Zayd), die zionistische propaganda schrijven (Samira Bouchibti), bierdrinkers (Mohammed Mouhandis), of die lekker meefeesten op de Gay Parade (Nazima Shaikh) of de niqaab willen verbieden (Fatima Elatik); en dit is slechts een kleine selectie uit de huurlingen van de anti-Islambrigade. Wat een nobele voorbeelden voor onze jongeren. Met onze gekostumeerde vrienden hebben we geen vijanden meer nodig. Maar wat beweegt al deze wolven?"

Nu hoort u het ook eens van een moslim. En nu alsjeblieft nooit meer beweren dat moslims geen gevoel voor humor hebben. Wat is onze student toch eerlijk! Hij gaat nog even door over cultureel imperialisme en waarom de Nederlandse cultuur niet relevant is: "Het is een absurd idee dat het aannemen van de Nederlandse cultuur automatisch tot integratie in de Nederlandse samenleving zal leiden, dit om meerdere redenen." Dat uitgebreide lesje kunt u hierr lezen. Van harte aanbevolen.

O ja, op de studentensite staat geschreven: 'Alle artikelen op deze website worden op persoonlijke titel van de schrijvers gepubliceerd. De standpunten en meningen op deze site komen niet noodzakelijk overeen met die van de MSV Nijmegen'.

Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden in hoeverre de standpunten en meningen van de MSV Nijmegen wél overeen komen met de inhoud van dit artikel. Wat ik ook wil weten is in hoeverre onze student in zijn meningen en ideeën gesterkt wordt door het lesprogramma dat hij volgt aan de Nijmeegse Universiteit.

40 opmerkingen:

  1. Ik vind het niet eerlijk om Hafid Bouazza, een van de eerste openlijke ex-moslims in Nederland, onder de wolven te scharen. Het is een moedige man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nazima Shaikh, aangevallen omdat ze ging meefeesten met de Gay Parade, reageerde als volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zuiverde staaltje van projectie heb ik nog nooit mogen aanschouwen! Het is een heel duidelijk voorbeeld hoe alles in de dwangbuis die "islam"heet wordt omgetoverd tot het tegendeel.Om de waarheid te vinden hoeven wij alleen maar in ogenschouw te nemen waar het het beste toeven is voor de mens in de wereld. Met z'n waarheid valt immers te leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet Izz niet dat Toffee Dibi, Marcouch, Hassnae Bouazza en de rest van z'n gekostumeerde vrienden zijn levenswijze door dik en dun verdedigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hypocrisie allemaal van deze student Arabisch. Wat hij niet in de gaten heeft is dat hij zichzelf voordoet als een naakte wolf, namelijk die van het islamitische imperialisme en de islamitische intolerantie. Moslims die altijd klagen over het westerse "imperialisme" die doen dat niet omdat ze tegen het imperialisme als zodanig zijn, want ze willen vooral hun eigen imperialisme. Hij eist tot in het extreme groepsrechten voor moslims op, terwijl hij weet dat onder zijn islam de rechten van anderen met de voeten worden getreden. Nooit zul je hem daarover horen. Mocht een dergelijk student in een islamitisch land studeren en zo zulke negatieve en agressieve opvattingen publiceren over de dominante islamitische cultuur in dat land, dan zou hij op zijn minst worden belaagd door agressie of zou worden vervolgd door de staat en gevangenisstraf of de doodstraf krijgen. Zijn artikel zou zelfs niet eens gepubliceerd kunnen worden. Het zou types zoals deze student sieren als hij eens wat meer rekening hield met deze factoren in plaats van zo veel ideologische agressie te tonen, terwijl hij wel alle voordelen geniet die het imperialistische Nederland hem biedt. De geloofwaardigheid is echt nul van deze student.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk niet dat diezelfde universiteit een artikel van bijv. iemand met kritiek op de islam zou hebben geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een zeer essentieel verschil tussen Nederlandse gebruiken en het islamgewoonte-recht is de zorg voor de minderbedeelde.

    Is er in Nederland een skala van voorzieningen en uitkeringen door overhand geregeld, in moslimlanden is de financieel mindere afhankelijk van het goedertieren van familie, buren en goedgeefse buitenlanders. Zelfs de 5%regeling voorgeschreven in de koran kan hij niet zelf afdwingen: de arme zal moeten afwachten of hem wat wordt toegeschoven.

    Bovendien positioneert het arm zijn je meteen in een zeer ongelukkige machtspositie. Van de arme wordt veel meer verwacht dat hij onbetaald hand en spandiensten verricht.

    Ik heb veel ´racisme´ gezien op grond van bezit. De rijkere heeft zeker veel privileges!

    Nederland is voor de moslim een oase van ontstressing. Alle problemen over geld, die in zijn leefgebied gebruikelijk zijn, worden als vanzelf opgelost.

    Het zijn niet de rijken die in Nederland opduiken. Rijk zijn in een moslimland is buitengewoon aangenaam en confortabeler als een gemiddeld bestaan hier. Zeker voor de mannen.

    (Een andere vorm van racisme bij moslims onderling is de huidskleur. Het is interessant te zien hoe veel reclame het belang van een blanke huid uitlegt. In gezinnen is vaak de blankste zoon het baasje, meisjes worden op de huwlijksmarkt > een goede echtgenoot is een rijkere dan zijzelf, op hun huidskleur beoordeelt.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MSV Nijmegen wél overeen komen met de inhoud van dit artikel. Wat ik ook wil weten is in hoeverre onze student in zijn meningen en ideeën gesterkt wordt door het lesprogramma dat hij volgt aan de Nijmeegse Universiteit.
    Om een tipje van die sluier op te lichten.

    Bekijk even twee teksten van twee verschillende studenten van antropoloog De Koning die docent is in Nijmegen:
    Abdul-Jabbar van de Ven:
    http://www.ru.nl/vox/archief/zoek_op_nummer/nummers_%28index/jaargang_5/inhoudsopgave_8/radboudstudent/
    Izz ad-Din Ruhulessin:
    http://www.msvnijmegen.nl/blog/index.php?/archives/138-Wolven-in-schaapskleren.html
    En leg daar de volgende landverraderlijke tekst van De Koning maar naast:
    http://religionresearch.org/martijn/2009/10/05/weg-met-de-integratie/
    En you do the math...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig is deze moslim geen echte maar een slechte moslim.

    En verpest hij het voor de hele groep.

    Deze moslim is weliswaar aan het radicaliseren, maar dat komt door Wilders....en door de discriminasie in Nederlanders.

    Gelukkig kent de islam zo'n enorme diversiteit.

    Islam betekent eigenlijk vrede.

    En daarom is het goed dat we met elkaar in gesprek blijven.

    Laten we een optocht houden....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. >Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden in hoeverre de standpunten en meningen van de MSV Nijmegen wél overeen komen met de inhoud van dit artikel.

    Ik zou zeggen: kijk eens rond op het weblog, bestaat al twee jaar. Is een artikel als dit de uitzondering of de regel daar? Het antwoord lijkt me evident, maar het is natuurlijk te aantrekkelijk om op basis van zo'n zeldzaam, provocerend artikel allerlei zie-je-wel en ik-dacht-het-al-conclusies te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan de agressieve paranoide opstelling van deze Izz ad-din Ruhulessin gaan mijn oud collega's in de daklozenhandel nog een hele dobber hebben.

    Het lijkt mij behoorlijk druk en opgefokt in zijn hoofd. Soms komen studenten volkomen gestoort uit hun studie vallen - psychologie en theologie zijn favoriet - en komen dan soms 'op straat' terecht.

    Deze Izz ad-din Ruhulessin zie ik ook nog eens boos briezend door een Nederlandse stad banjeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Izzy heeft het maar druk: De twee gezichten van binnenhofbidder Izz ad-Din Ruhulessin
    http://www.hpdetijd.nl/archive/2009-10-22/biddende-moslimstudent-dist-ongelovigen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben het heel erg eens met Anxie. Izzy verdient het om serieus genomen te worden als hulpbehoevende. Ik heb hem op meerder blogs gelezen en overal verdween hij weer na verloop van tijd. Mede ook door weerwoord van andere moslims. Hopelijk is er goede studenten begeleiding daar in Nijmegen die op tijd aan de bel kan trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze studentenvereniging vertegenwoordigt de studenten aan de UNI en de HAN in het Nijmeegse.

    Aangezien deze jongen in "ontwikkeling" is en in de oudste Roze stad van Nederland waar 10 % roze burgers zijn en 25 % kleurrijke Nijmegenaren vraag ik me af of hij zich wel thuisvoelt in de stad.

    Dank je @ Carel dat je verwijst naar mijn reactie, hoor en wederhoor is een groot goed.

    Waarom ik koos te reageren op een blogger die mijn geschiedenis niet kent met Islam en hoe ik daar uiting aangeef juist in het Nijmeegse. Het past in straatje en daarom gebruikt hij het.

    Dus daarom noem ik het bashen wat van alle tijden is, onder alle mensen, van de gangbare orde naar de andersdenkende orde.

    Inderdaad anoniem ook traditionele hebben het recht om zo te leven naast die andersdenkenden.

    Hartelijks
    Nazima Shaikh

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Laten we hopen dat de AIVD dit mannetje scherp in de gaten houdt. Iemand die zo weinig kennis en inzicht combineert met zo veel fanatisme, is potentieel gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Ad
    Martijn de Koning is zijn begeleider, net als bij Abdul-Jabbar van de Ven. Dus dan weet je het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ze bij de Radboud Universiteit onderzoek gaan doen naar sharia in Nederland hoeven ze niet ver te zoeken om iets te vinden of te ontkennen. Weet iemand of Martijn de Koning bij dit door Hirsch Ballin gevraagde onderzoek is betrokken?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Martien Pennings (Leo Sar, Kassander)9 januari 2010 22:54

    Iemand mailt me zojuist met de vraag: is dit geen hoax?
    Goeie vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In het artikel waarvan Mark D de link opgaf: http://www.ru.nl/vox/archief/zoek_op_nummer/nummers_%28index/jaargang_5/inhoudsopgave_8/radboudstudent/
    Izz ad-Din Ruhulessin

    komt in de volgende passage duidelijk naar voren hoe naïef en paternalistisch christenen zijn die betrokken zijn bij de dialoogindustrie. Triest is dat deze pastoor niet ziet hoe intolerant islam juist ook t.a.v. zijn eigen geloof is en dat moslims gewoon niet zielig zijn:

    Studentenpastor Koster kan alleen maar teleurgesteld reageren op de kwestie. “Ik denk nu, jongen, wat heeft je toch bezield? Je kunt mekaar gewoon niet dood wensen! Ik vind het jammer dat hij zich niet gerealiseerd heeft dat hij door dergelijke uitspraken ook zijn collega-moslims kon schaden. Hij had daar behoedzamer mee om moeten gaan. De moslims hebben het al zwaar na de aanslagen van 11 september, het hoofddoekjesdebat en ook de moord op Van Gogh. Nu krijgen ze ook nog eens dit erbij.”

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Serviërs en een motief om de hele troep uit te moorden.
    Sarajevo en Kosovo als beloning voor de slachtoffers en nabestaanden.
    Deze mensen en dit stuk stront student springen een gat in de lucht als de moord en daders gelijkdenkende stukken stront zijn zoals 9/11 en zovelen andere zijn.
    Met Israël als enigste die teruggeschopt met het bekende huil resultaat van de onbegrepen stront.
    Ik als wolf begin steeds meer het donkerbruine stront vermoeden te krijgen wat het motief van die Serviers was, het was verweer tegen iets wat in een riool hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Mark D
    Ja, dat zal zijn studiebegeleider zijn. Ik bedoel eigenlijk meer een persoonlijk begeleider of 'mental' coach zo je wilt. Als die Martijn de Koning zulke studenten aanneemt zan kan hij toch een 'persoonlijk coachings traject' van bepaalde studenten eisen en anders hun de opleiding weigeren. Maar ja, dat denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het wordt pas link als ie in het vliegtuig stapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Carel
    Ik weet niet of hij erbij betrokken is. Maar wat denk je? Het onderzoek zal met name over de salafisten gaan natuurlijk en hij zit in het Nijmeegse onderzoeksproject over salafisten (en geeft daarvoor lezingen op het Nationaal Islam Congres afgelopen jaar...). De conclusie van het rapport zal dan ook wel in lijn met dit zijn:
    http://religionresearch.org/martijn/2009/07/01/sheikh-google-sharia-arbitrage/
    Maar Carel, jij bent de onderzoeeksjournalist....;)
    @Ad
    Misschien heb je gelijk. Maar heb je er ook al eens bij stil gestaan dat dit type student (eerder dus bijv. AJ van de Ven en nu deze Izz) hun ideeen ook wel eens van hem kunnen hebben?
    Lees bijvoorbeeld zijn pleidooi voor meisjesbesnijdenis:
    http://religionresearch.org/martijn/2007/12/24/is-de-discussie-over-vrouwenbesnijdenis-overdreven/
    Een tijd geleden heeft hij voor een fundamentalistische groep in Rotjeknor een lezing gehouden: 'Een pleidooi voor wat meer radicalisering'. HIj past in het rijtje Maurits Berger, Thijl Sunier, maar is misschien nog wel een graadje erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De diverse links volgend concludeer ik dat dit geen hoax is. Wat een godsdienstwaanzinnige!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ach voor dit jong hebben we een simpele oplossing. OPROTTEN, en wel naar Afghanistan, daar zit de Taliban op mensen al hem te wachten.

    Voor de rest weer een typisch hypocriet gevalletje. Wel onze sociale zekerheden accepteren, maar verder vooral kritiek leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Eerlijk is eerlijk. Deze Izz ad-Din Ruhulessin is wel degelijk de authentike (goede) muslim, hij die zijn profeet Mo navolgt en weet wat er in de koran en hadiths staat, dit in tegenstelling to de vele Muslim light lieden die een misleidend beeld geven over deze religie. Mevrouw Shaikh daarentegen misleidt de ongelovigen kluit met haar zogenaamd verlichte islam.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Eerlijk is eerlijk. Deze Izz ad-Din Ruhulessin is wel degelijk de authentike (goede) muslim, hij die zijn profeet Mo navolgt en weet wat er in de koran en hadiths staat, dit in tegenstelling...

    Nou, dat waag ik te betwijfelen. Waarom studeert dit overspannen mannetje dan Arabisch. Toch niet om de koran te kunnen lezen, hoop ik.

    In ieder geval doet dat Izz-dingetje weldegelijk iets fout.
    Hij weigert zich aan zijn allerhoogste plicht te houden. Namelijk het opkomen voor en het naleven van de Nederlandse wet.
    En daarna pas, mag meneertje, als de wet het toelaat, zijn religieuze waanbeelden volgen.

    Dat hij daarmee Allah(vsop) dient, is misschien één ding, maar zeker niet zijn duurzaam verblijf in NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Antwoord op Doegewoon, om hem te helpen. Het zou namelijk kunnen dat hij die andere draad niet meer terug kan vinden. En deze draad staat op pagina 1 en gaat ook al over mohammedanisme en beroepsmoslims die recht proberen te praten wat krom is.

    De bron is de Kitab Sirat rasuli llah' geschreven door Ibn Ishaaq. Ibn Ishaaq leefde in de achtste eeuw na Christus en was de eerste schrijver over het leven van de islamitische profeet Mohammed.

    De Britse arabist Guillaume vertaald de beruchte zin uit de biografie van Ibn Ishaaq trouwens als "kill any Jew that comes under your power"

    In Abu Dawud, Boek 19, Nummer 2996 komt een passage voor die op deze uitspraak lijkt.

    Met de Mekkaanse islam bedoel ik het mohammedanisme uit de tijd dat de mohammedanen nog geen millitair overwicht hadden en dus nog vrij mild waren. Dat veranderde toen de machtsverhoudingen veranderden. Ga maar eens na welke soera's voor en na de hidjra 'geopenbaard' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @ Doegewoon,

    Voor dat ik het vergeet: in Tabari 7:97 staat het ook. Maar dat zal, zoals vaak het geval is met geschriften over Mohammed, wel weer terug gaan op Ibn Ishaaq zijn Sirat Rasul Allah.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Toch zegt Izz-dingetje iets verstandigs:

    Als ik lekker meefeest met kerst en sinterklaas, rookworst eet en hos met carnaval, ben ik, in tegenstelling tot wat er dikwijls gedacht wordt, helemaal niet geïntegreerd.

    Klopt, met een inburgeringscursus, eieren zoeken met Pasen, klunen in Fryslân en een polonaise ben je er niet. Je bent pas Nederlander als je door Nederlanders als zodanig erkend wordt en niet eerder.

    Integendeel, dan geef ik alleen maar mijn bestaansrecht als moslim op.

    Neen, dat is fout. Je mag hier je religie ten alle tijden volledig belijden, mits dat het door de Nederlanders goedgevonden wordt en los van wat Allah er van vindt.

    Dat is het enige criterium. ..dat de Nederlandse gemeenschap het goed vindt.

    Nee, ware integratie gebeurd op groepsniveau, want het is een complete groep die moet integreren en niet een enkel individu. Dat betekent voor mij dat we een Islamitische krant kunnen lezen, de adhaan vijf keer per dag horen, zelf onze politieke agenda bepalen, naar een gescheiden zwembad kunnen gaan, naar Islamitische TV kunnen kijken (in het Nederlands), een vrije dag op eid, en dat ik me nooit af te hoef vragen of ik minder kansen op de arbeidsmarkt maak door mijn uiterlijk,


    Ik snap zijn probleem niet.
    Hij mag en kan dit allemaal doen. Gescheiden zwemmen, gescheiden naar de bibliotheek met of zonder niqaap. Dat kan allemaal.
    Wat is het probleem ?

    Feit is wel, dat dat gescheiden zwemmen en toegang met/zonder Falie (= zwarte sluier) enkel mogelijk is in particuliere gebouwen/instellingen.

    Dus wat belet Izz-dingetje om morgen een islamitisch badhuis, een islamitische krant, islamitische tv-zender, islamitische kinderopvang, net zoals een moskee,te beginnen, en waar enkel vrouwen onder een apartheidsregime vallen ?
    Niets ! Behalve het gegeven dat meneertje dit wel uit eigen zak moet betalen.
    Zou dat niet het probleem zijn ? Dat van een geldwolf ?

    en dat ik kan zeggen ‘sharia is goed’ zonder geëxcommuniceerd te worden uit het clubje ‘goede moslims’ (hier ‘ik’, want dit zijn persoonlijke ervaringen), enzovoort.

    Aaaahh, jammer, jammer, hij ging zo goed en struikelt net voor de finish.
    Dàt mag namelijk niet: Plannen maken om Nederland onder een vreemde heerschapij brengen: " Sharia ies goed"

    Dus aivd-ers..... doe es oppakken wegens hoogverraad.
    En geef hem een pilletje voor zijn bloeddruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. dirk!
    Je schrijft: *Je mag hier je religie ten alle tijden volledig belijden, mits dat het door de Nederlanders goedgevonden wordt en los van wat Allah er van vindt.*
    =contradictio in terminus.

    De islam is een regelgeving. Behalve hoe de koran+geschriften uitlegt hoe god in elkaar zit en hoe hij aanbeden moet worden, wordt ook uitgelegd hoe de god dat het liefste heeft en wat de rechte weg naar het paradijs is.

    Op geen enkele manier bestaat er dus zoiets als een 'gematigde' islam. Gematigd zijn is weggelegd voor de moslim die verwacht nog niet binnenkort dood te gaan. Dan kan hij zich nog permiteren vreemd te gaan, alcohol te drinken en andere 'westerse'
    eigen-aard-igheden als vrouwenrechten en democratie, te toleren. Met de dood in zicht, de reis naar Mekka, zal hij de voorgeschreven leefregels naleven om zijn plaats in het paradijs niet in gevaar te brengen.

    Het belijden van godsdienst bij mohammedanen is bij uitstek GEEN privégebruik, het zal ALTIJD expressie hebben in het openbare leven. Lactische landen zoals bijv Tunesië, geven toch ruimte voor 'folkolistische' islamitische gebruiken. (Bijv als de 1e echtgenote niet in staat is de huwlijkse plicht te vervullen, kan ze toestaan dat haar echtgenoot nogmaals huwt).

    Gematigde islam bestaat niet, verhulde islam wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. http://religionresearch.org/martijn/2007/12/24/is-de-discussie-over-vrouwenbesnijdenis-overdreven/

    Mark D
    Ik kreeg het werkelijk benauwd toen ik deze link van je las. Vooral de manier van conclusie trekken -" Ervan uitgaande dat de negatieve gevolgen dus overdreven zijn, zoals wordt gesteld, staan we vrouwenbesnijdenis dan wel toe? Of mag toch eenzijdig worden bepaald wat vrouwen zich wel of niet mogen aandoen in naam van de schoonheid, reinheid en vrouw-zijn? Een tricky punt lijkt wellicht nog de besnijdenis van minderjarige meisjes te zijn. Maar als de gevolgen dus inderdaad mee vallen (en ervan uitgaande dat dit zo is) en jongensbesnijdenis of plastische chirurgie bij minderjarigen worden ook toegestaan, wie zijn wij dan om ouders te verbieden hun dochters te besnijden?-" .
    Wie zijn wij dan....

    Ik kom die besneden vrouwen tegen. Inderdaad lijkt het of vooral de vrouwlijke familieleden de fanatieksten zijn. Alles gaat voor om niet uit de groep gestoten te worden.
    Gewoon verbieden en stringent controleren beschermt tegen gezichtsverlies binnen de eigen groep!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Brrr... eng mannetje, denkt dat hij Allah himself is.
    Je voelt gewoon het paranoide van zijn gedachtegang. Hoax ? nee !
    Hij kan niet wachten voordat de hele wereld is veranderd in een islamitische ummah.
    In elke zin spreekt die onvervulde wens zich uit. En alles moet wijken voor zijn (domme) gelijk.
    Valt nog mee dat de Joden er niet worden bijgehaald.
    Hij heeft, denk ik, een zwarte lijst, waarop vermeld de namen van alle moslims die in zijn ogen iets fout doen of zeggen, zeker voor "bijltjesdag"
    Brr.. eng mannetje...

    Pete,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. =contradictio in terminus.


    Dat is het niet. Allah moet zijn plaats weten. Burgerplicht staat op de eerste plaats, (religieuze) levensopvattingen op de tweede (=laatste).
    IZZ- dingetje moet hier nog wat aan wennen.

    Ongelikte beren krijgt men al gauw aan het dansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geen wonder dus dat De Koning (zelfs publiekelijk) Naima afvalt:
    http://twitter.com/Nijmeegsenazima/status/7783706129

    http://twitter.com/Martijn5155/status/7787554958

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Bedankt Mark:

    Martijn de Koning



    @Nijmeegsenazima Sorry, maar aangezien Izz ad-Din een student van mij is, wil ik er (ook inhoudelijk) liever niets over zeggen. 38 minutes ago from web in reply to Nijmeegsenazima

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik denk dat er hier zoiets aan de gang is:
    "An Islamist radical whose teaching role at a leading university was exposed yesterday by The Times led a secretive "Brothers' Circle" at which he espoused his hardline views."
    Hebben we hier ook 'brothers' circle's' en welke rol spelen universiteiten en docenten?
    http://www.jihadwatch.org/2010/01/fitzgerald-jihad-of-the-pen-and-tongue-from-within-the-west.html

    BeantwoordenVerwijderen