'zo wordt het ook nooit leuk..'



(ingezonden) Uitgelicht,
columniste Marjan van den Berg, Margriet nr. 1 jan. 2010, fragment uit column.

(...)
" En dan die Zwitsers met die minaretten!".
" Groot gelijk. ik mag in Turkije geen kerk bouwen".
Het groepje mannen staat rond een statafel.
"Maar dat is geen argument", roep ik. Ik leg het ze uit.
Van dat vriendinnetje bij wie je vroeger ging spelen en van wie je niet aan haar mooiste pop mocht komen.
Zodat jij op jouw beurt haar van alles verbood als ze bij jou kwam spelen.
Zo werd het dus nooit leuk in die kleine wereld. En zo wordt het ook nooit leuk in de grote wereld.

Heeft u ook voorbeelden van Jip-en-Janneke-uitspraken/berichten/verslaggeving/foto's gehoord/gezien op radio, televisie of andere media? Stuur deze, met bronvermelding, dan naar hoeiboei@gmail.com .

2 opmerkingen:

  1. Nog een Jip en Janneke:

    http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4943

    Is dit nou niet erg overdreven?

    "Een boek dan? Maar daar had ik ook al een keer een majeure fout mee gemaakt. Een islamitische collega gaf mij ooit de Koran. Als blijk van waardering gaf ik haar vervolgens Griekse mythen van Imme Dros, met die prachtige tekeningen. Ze schrok en schoof het cadeau opzij, vriendelijk
    mompelend dat ze zoiets helaas niet mocht lezen. vanwege het Griekse, de mythen of de afbeeldingen, of allemaal, dat weet ik niet meer. Ik schaamde
    me zo dat ik niet goed geluisterd heb."

    En waarom zou die vrouw zich eigenlijk dan niet hoeven te schamen doordat ze
    ongevraagd een koran door je strot duwt. Behoorlijk agressief om een geloof zo op te dringen. En het feit dat ze geen Griekse mythen mag lezen, laat wel zien hoe achterlijk en intolerant de islam is. Kortom het is inderdaad
    beschamend, maar dan vooral de achterlijkheid en brutaliteit van die moslima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie J&J uit Australie: Gerard Henderson citeerde deze week in zijn column Australische mensenrechtenadvocaat Rob Stary in de documentaire 'The Trial: Inside Australia's Biggest Terrorism Trial', over het proces in Melbourne tegen terrorisme-verdachten, waaronder Abdul Nacer Benbrika:

    “Er is weinig verschil tussen een bechuldigde
    terrorist die een jihadistische onthoofding download en iemand die een speech
    van John Howard download.”

    Link naar het stuk van Henderson:

    http://www.smh.com.au/opinion/politics/little-room-to-change-tack-on-matters-of-national-security-20100111-m2ki.html

    BeantwoordenVerwijderen