UP

Voor de tweede keer 'n film met actief brilletje gezien, U weet wel zo'n 3D-geval. De eerste keer was aan het eind van de vorige eeuw bij de Futuroscope in Poitiers en onlangs dan in het Amsterdamse Tuschinsky voor de film UP. UP is de zoetsappigste Pixar-film die ik heb gezien maar wel héél mooi voor een … uh... kinderfilm.

Ja, ik had andere verwachtingen, had een beetje gehoopt op 't niveau van Toy Story (1 én 2), of Finding Nemo. Dat zijn Pixar-films die ik meerdere malen heb gezien maar helaas bleef UP steken op … uh... kinderniveau.

Wel een veelbelovend begin met echt de prachtigste wolkenpartijen, humor om te lachen ook, en met - na ongeveer twintig minuten - een tranentrekkend hoogtepunt; meisjes kunnen daarna de zaal wel uit. Even dacht ik dat de film toen afgelopen was wat van mij had gemogen maar toen begon het echte verhaal dus pas, voor … uh... kinderen dan.

Toch denk ik dat ik volgend jaar weer een film door 'n 3D-bril ga bekijken want dan komt Toy Story 3 uit maar ik zal me er niet al te veel op verheugen, zoals kinderen wel doen.

Annelies van der Veer

2 opmerkingen:

  1. Wat een uh...waardeloos schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet dat inderdaad steeds vaker.
    Volwassenen die iets met 'kinderlijkheid' hebben.
    Van die volwassen huisvaders met een mickey mouse shirt.


    Het is een trend.

    BeantwoordenVerwijderen