Exotische eenling

Een exotische eenling heeft Theo van Gogh vermoord. Zei o.a. Cohen gisterenavond in een speciale uitzending van Nova waarmee hij impliceerde dat zoiets zelden voorkomt. Om even later te benadrukken dat er wel meer exotische eenlingen zijn, dus helemaal uitsluiten dat zoiets weer gebeurt, kan de Amsterdamse burgermeester niet. Maar gelukkig zitten Cohens mannen er nu, in vergelijking met 5 jaar geleden, wel veel meer bovenop.

Pff!


En de vrijheid van meningsuiting? Die is zowel volgens Cohen als Van der Laan na vijf jaar nog in takt. Ja hoor, iedereen kan nog steeds zeggen wat ie wil, daar is niets aan veranderd. Vandaar dat beide heren als door wespen gestoken reageren als de tegenover hen gezeten Marco Pastors ongeveer het tegendeel beweert: dat beide heren helemaal geen kritiek dulden op moslims of de islam. Dat is helemaal niet waar!

Die Marco Pastors moet niet zo moeilijk doen.

Vijf jaar na de moord op Theo van Gogh kunnen we nog steeds overal vol trots zeggen en schrijven dat:

- islam
vrede betekent

- we dol zijn op hoofddoeken, boerka's en boerkini's want de dragers ervan zijn de nieuwe feministen van Nederland

- islam net zo'n religie is als het christendom en niet meer dan dat

- dat we nooit genoeg weten van de islam om deze religie goed te begrijpen

- vrouwen en homo's binnen de islam even veel waard zijn en dat afvalligen of andersdenkenden ook zo hun waarde hebben

- onze beleidsmakers zo ontzettend hun best doen om de boel goed bij elkaar te houden

- dat Ahmed Marcouch een voorbeeld is van een volledig geïntegreerde Nederlandse moslim

- dat Wilders een bange man is

- dat volgers van Wilders' partij de PVV moeten worden uitgerookt

- dat de sharia helemaal zo gek nog niet is en prima samengaat met onze westerse democratie

- dat er onzettend veel heel erg goed gaat in Nederland, ook in de prachtwijken

- dat alle bedoelingen van de multiculturele samenleving heel goed zijn

- dat het maar om enkele radicale dan wel 'exotische figuren' gaat die de boel verstieren

- dat alle nieuwkomers met volledig behoud van hun eigen cultuur heel goed meedoen

- dat onze beleidsmakers nooit zullen toegeven aan welke vorm van intolerantie dan ook

- dat de democratie zoals wij die kennen helemaal niet onder druk staat

- dat er hele fijne en mooie dingen in de koran staan

- dat een beetje scheiding der sexen best wel oke is

- dat er ook voor de vrijheid van meningsuiting grenzen gelden


- dat....


Als u blij en tevreden bent met dit lijstje toegestane overtuigingen, vertrouw dan Cohen, Van der Laan en hun volgers. Want zij zullen ervoor zorgen dat dit lijstje ook tien jaar na de moord op Theo van Gogh ongewijzigd zal zijn.


Fatima de Boer-al-Husayn

16 opmerkingen:

  1. Suikerferfeest, suikerfeest en Allah Akbar liedje voor de kleintjes op de tv ben je nog vergeten.
    Karel Martel
    het is een schande en nu gaat het werkelijk uit de hand lopen, er is geen weg meer terug.
    De scheiding is compleet.
    http://malsikcuf.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat de vele PVV aanhanger nu vol houden en zich NIET in de luren latten leggen!
    Het startschot,afgegeven door zowel v.d.Laan,ter Horst en volksmenner Pechtold gelijken op figuren uit een achterons liggende tijd.Opruien en zelf de handen schoon houden...........

    Beb

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gezegd! Hartelijk dank hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk moet je op Cohen, Van der Laan en co vertrouwen, want zij weten het net als allah beter. Zo ook de EU-wetgeving die Italië dwingt door middel van een beroepszaak om toe te staan dat het kruis uit de openbare school moet worden verwijderd indien dit geëist wordt. In eerste instantie denk je prima, maar als je weet wie degenen zijn die de verwijdering van het kruis eisen, dan denk je nog een keertje langer na. Al eerder waren het moslim-groepen die zich sterk maakten om het kruis uit de openbare school in Italië te doen verwijderen, niet omdat ze zo seculier zijn, maar omdat ze alleen maar islam willen. Want de hoofddoek moet namelijk wel kunnen. Dezelfde EU-wetten maken het dus mogelijk dat een kruis wordt verwijderd, maar de hoofddoek tegen de zin van de school in moet worden geaccepteerd. En zo weten de moslims handig gebruik te maken van de EU-wetgeving om het katholieke kruis in ITALIE te doen verwijderen, terwijl de hoofddoek oprukt.

    De Tsjechische president die als laatste het verdrag van Lissabon tekende zei, niet uitgezonden op NOS-journaal, "en met deze handtekening, waar ik het niet mee eens ben, verliest Tsjechië zijn soevereiniteit". Een voorbeeld van het verlies aan soevereiniteit is het kruisbesluit inzake Italië.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een exotische eenling heeft Theo van Gogh vermoord. Zei o.a. Cohen gisterenavond in een speciale uitzending van Nova waarmee hij impliceerde dat zoiets zelden voorkomt. Om even later te benadrukken dat er wel meer exotische eenlingen zijn, dus helemaal uitsluiten dat zoiets weer gebeurt, kan de Amsterdamse burgermeester niet..


    Een eenling, een gek, enz...is het probleem helemaal niet.

    Een gek, exotisch of inheems, kan nooit voor zoveel opschudding zorgen... nou ja behalve de Majesteit of omdientrent,
    maar voor een gewone sterveling is zo'n rol niet weggelegd.

    Een probleem is het pas indien de éénling een massa vertegenwoordigt. Een kudde in deze twee gevallen. Een kudde lemmingen.


    Het gaat dus niet om die ene malloot, Bouyeri of Volkert, maar om diegenen die allen zo'n actie met een goedkeurende glimlach beloonden en, nadat de klus geklaard was, tevreden en vervuld van nieuw geluk, huiswaarts keerden.


    @ Rudolf,
    Al eens eerder betoogd:

    Universele mensenrechten is onzin.

    Europese rechten van de mens ook.
    Europa wordt gesmeed tot één geheel, zo wil men, want één grondwet betekent één cultuur. En dus moet alles wijken voor wat in de toekomst wordt: de Europese cultuur. Een finse zet de ontvreemding van (Italiaanse) burgers met hun eigen leefomgeving in gang.



    Dat loopt dus fout af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle leden van de gemeenteraad van Voorburg liepen weg toen Jami over de hoofddoek sprak!! Zie Telegraaf


    http://www.telegraaf.nl/binnenland/5237723/__Raad_is_Ehsan_Jami_zat__.html?p=12,1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit krijg je in Nederland over je heen als je kritisch bent en je wordt
    bedreigd:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/141464/__Bewoners_Voorburg_tegen_komst_Jami_in_hun_buurt__.html

    net als Ayaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad voor de totalitaire Europese superstaat moet alles wijken, ja zelfs de Europese cultuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De beide Telegraaf berichten

    do 29 nov 2007,

    Bewoners Voorburg tegen komst Jami in hun buurt AMSTERDAM - Omwonenden van de Prins Bernhardlaan in Voorburg protesteren tegen een woning voor de omstreden politicus Ehsan Jami in hun buurt. Dit hebben zij in een brief aan de gemeente Leidschendam-Voorburg laten weten. Een woordvoerder van de gemeente heeft dit bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

    De brief is ondertekend door ongeveer vijftig bewoners. Zij zeggen niets tegen Jami te hebben, maar zij maken zich zorgen over de veiligheid in de buurt, liet de woordvoerder weten.

    Voor de voorzitter van het Comité van ex-moslims en raadslid van de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg wordt aan de Prins Bernhardlaan een flatwoning verbouwd om hem veilige huisvesting te bieden. Dit gebeurt door woningcorporatie WoonInvest in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.

    Jami is omstreden wegens zijn uitspraken over de islam. Zo publiceerde hij onder meer samen met Geert Wilders een opiniestuk in een landelijke krant. Daarin vergeleek hij de profeet Mohammed met Adolf Hitler.

    wo 04 nov 2009,

    Raad is Jami zat Van onze correspondent
    VOORBURG - Vrijwel de voltallige Voorburgse gemeenteraad is gisteravond woedend de zaal uitgelopen, nadat het raadslid Ehsan Jami, dat volgend jaar overstapt naar de PVV in Den Haag, een oproep deed om hoofddoekjes te verbieden op scholen in Voorburg en Leidschendam.

    "Wat een schandelijke vertoning van deze idioot!”, brieste Hans Peter Klazenga van Gemeentebelangen. "Het is de zoveelste keer dat dit kind, want dat is het nog, bezig is te stigmatiseren. Alle mensen die een hoofddoek dragen zijn volgens hem terroristen. Het enige dat hij doet is Wilders napraten, zonder cijfermatige onderbouwing en zonder dat het van toepassing is op onze gemeente. Ik hoop dan ook van harte dat Wilders hem een geweldige PVV-kandidaat vindt, want hier zijn we klaar met hem”.

    Het betoog van Jami, voormalig PvdA-raadslid, ging ook de raadsleden van het CDA, PvdA en de VVD veel te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi interview met Jami in Reformatorisch Dahblad van 23-1-2009

    Jami: Pas tevreden als mensen zonder gevaar islam kunnen verlaten
    23-01-2009 09:40 | Jacob Hoekman

    Ehsan Jami ...wat is mooier dan te sterven voor mensenrechten?...

    Je bent 22 jaar en de wereldpers van Abu Dhabi tot New York wil je interviewen vanwege de heldendaad die je hebt verricht: je hebt je geloof vaarwel gezegd. Jongensdroom of nachtmerrie? Vooral het laatste, zegt ex-moslim Ehsan Jami (inmiddels 23). „Sinds die tijd ben ik geen dag meer onbezorgd geweest.”

    Het is 11 september 2007. New York maakt zich op voor een dag van herdenken, zes jaar nadat islamitische terroristen onder meer het World Trade Center volledig verwoestten. Een halve wereldbol verderop, in Amsterdam, verdringt de samengebalde wereldpers zich rond het tegenbeeld van die terroristen. „Meneer Jami, een vraagje van de Portugese pers!” Geflankeerd door een Britse en een Duitse ex-moslima richt Ehsan Jami zijn Comité voor Ex-moslims op. Tégen dwang en tégen de islam, vóór keuzevrijheid en vóór de mensenrechten.

    Wat doet die aandacht met een jongen van 22?
    „Ik werd helemaal overspoeld. Ik had het gevoel dat ik niet meer wist wie ik was. Overal waren dreigingen en ik was kort daarvoor in elkaar geslagen. Dat moest ik eerst verwerken. Destijds was ik jong, niet alleen in leeftijd, maar vooral in ervaringen. Ik denk dat ik het afgelopen jaar geestelijk wel vijftien jaar ouder geworden ben.”

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jami doet zijn verhaal in een Haags café, half verscholen achter een zuil. Intussen screenen zijn beveiligers buiten het rumoerige stadsleven onophoudelijk op mogelijk gevaar.

    Het moet geen pretje zijn om voortdurend te leven met het idee van een mogelijke aanslag op je leven.
    „Het idee dat mensen je leven willen nemen is vreselijk. De eerste grote dreiging herinner ik me nog precies, ergens in augustus 2007. Op een avond kreeg ik te horen dat ik direct weg moest. Er was een aanslag op mij gepland. Ik zou op een gruwelijke wijze vermoord worden. Op dat moment zakte de stoep onder mijn voeten weg. Ik weet nog dat ik verbaasd was dat het bureau van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding het plan voor de aanslag zo gedetailleerd vertelde.

    De impact van dat soort bedreigingen gaat nooit meer weg. Sindsdien ben ik eigenlijk geen dag meer onbezorgd geweest. Dag en nacht is er stress. Mijn concentratie is veel minder geworden. Mijn studie, bestuurskunde, ligt op dit moment zelfs stil. Ik vind bestuurskunde niet erg moeilijk, maar tegenwoordig kan ik me niet meer focussen.

    Wat dat betreft mag er wel meer respect zijn voor iemand als PVV-leider Wilders. Ik ben zijn advocaat niet, maar dat iemand in die omstandigheden nog goed zijn werk kan doen, is echt bijzonder. Ik vind het idioot dat persoonsbeveiliging in Nederland normaal is geworden. Als Aboutaleb zegt: Ik ga niet meer naar de moskee omdat ik bang ben, is dat níét normaal. Als Wilders niet meer gewoon boodschappen kan doen, is dat níét normaal. Nederland slaapt, en we worden maar niet wakker.”

    Doet u zelf nog wel uw eigen boodschappen?
    „Je wordt voorzichtiger. Je gaat heel erg plannen: vandaag dit interview, daarna naar de supermarkt. Dat daarbij steeds beveiligers achter je aankomen, trekt de aandacht. Er is zelden een dag dat ik onbezorgd buiten kan lopen. En die dag zal ook niet snel komen, denk ik. Maar ik ben niet zielig. Ik ben juist trots op het feit dat ik kan vechten voor de vrijheden die we hier hebben. Morgen doe ik de dingen precies zo.”

    Het Comité voor Ex-moslims dat Jami oprichtte, is inmiddels alweer ter ziele. Niemand wilde er zitting in nemen toen Jami de profeet Mohammed vergeleek met mensen als Hitler. Toch wil de ex-voorzitter niet spreken van een mislukking. „Afvalligheid is weer een thema geworden. Zelfs PvdA-leider Bos spreekt nu over de vrijheid om níét te geloven.”

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar intussen staan de mensen om wie het gaat, de ex-moslims, in de kou.
    „Ik heb vast steekjes laten vallen. Maar spijt is een zinloze emotie, zegt Voltaire. En bovendien: mijn optreden is hoe dan ook een breekijzer geweest. Het is mij kwalijk genomen dat ik de reden heb genoemd van mijn afscheid van de islam, namelijk dat ik diep teleurgesteld was toen ik ontdekte wie Mohammed werkelijk was. Maar ik vind dat je dat moet kunnen zeggen.”

    Een ex-moslim die christen is geworden zei in deze krant: Met Mohammed belachelijk maken schiet je niets op. Vriendelijk zijn en respect tonen, dáár kun je moslims mee winnen.
    „Ik geloof er heilig in dat je soms iets kwaads moet doen om iets goeds te bereiken. Hadden we dat principe niet al veel eerder toegepast, dan spraken we nu allemaal Duits. Als ik had gezegd: Prima godsdienst hoor, die islam, er zijn alleen hier en daar wat minpuntjes - ja, dan had niemand mij ooit gehoord en was het thema ondergesneeuwd gebleven.”

    Diezelfde ex-moslim zei ook: Wat Jami doet, lijkt meer op een mediashow. Doet hij het echt voor zijn naaste, of zoekt hij eer en roem?
    „Ik heb vaak gelezen dat ik mezelf zou willen profileren over de rug van moslims en ex-moslims. Wat ik me afvraag: Waarom wordt nooit van GroenLinks gezegd dat de partij over de rug van het milieu groot wil worden? Of van de Partij voor de Dieren, dat ze over de rug van de dieren wil groeien? Altijd als het over de islam gaat, wordt iemand die kritische kanttekeningen maakt op een simpele manier weggezet. Kijk maar naar Afshin Ellian: die wil alleen maar aandacht. Of Hirsi Ali, die riep alleen maar dingen om zo snel mogelijk in de VS te komen. En Jami, tja, die jongen is heel ijdel. Zulke opmerkingen zijn niet alleen onder de gordel, maar ook onjuist. Want laat ik duidelijk zijn: dit is geen leuk leven. Ik ben 23, het liefst zat ik met vrienden in een kroeg en had ik een normaal bestaan.”

    In navolging van PVV-voorman Wilders noemt Jami de islam bij voorkeur geen religie, maar een ideologie. „De islam beperkt zich niet tot een geloof in het hiernamaals, maar wil ook het aardse maatschappelijke leven beheersen. Voor mij houdt hij dan op een religie te zijn.”

    De islam is bovendien een ideologie die in de grond fout is, zegt Jami; zéker als het gaat om mensen die eruit willen stappen. „Het christendom heeft allerlei tradities en dogma’s, maar niemand wordt verplicht zich daaraan te houden. Dat geldt ook voor het jodendom. Maar neemt een moslim afstand van zijn geloof, dan komt hij in een vacuüm terecht - of erger. Ik vergelijk de islam met een tennisclub waar het verboden is om je lidmaatschap op te zeggen. Je vrouw en kinderen worden ook automatisch lid, levenslang. Nu, reken maar dat die tennisclub na 1400 jaar de grootste ter wereld is. Maar dat heeft niets met oprechte tennisliefhebbers te maken. Het is alleen door de dwang.”

    Intussen weten veel leden nauwelijks wat een tennisbal is.
    „Er zijn inderdaad heel veel moslims die de Koran nooit van hun leven hebben gezien, vaak zelfs de kaft niet eens. Gelukkig maar, want dan kennen ze al die gruwelijke verhalen ook niet. Intussen zijn ze echter wél lid van de club. Er zijn ook heel veel leden die allang voetbal en basketbal spelen, maar niemand weet dat van hen. Het zijn de whiskymoslims: ze drinken wel alcohol, maar dat moet in het geniep omdat afvalligheid zo’n levensgroot taboe is.”

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jami wordt steeds fanatieker. Iedere bedreiging lijkt verbleekt, zijn donkere ogen spuwen bijna vuur. Christen is hij niet, maar als het gaat over wat christenen kunnen doen tegen de islam, spreekt hij bijna uitsluitend in de eerste persoon meervoud. „Wij zetten helemaal niets tegenover de islam. Volgens mij zijn er twee oplossingen: we moeten óf de grondwet in stelling brengen tegen de islam, óf een gelijkwaardige kandidaat. Het christendom is zo’n gelijkwaardige partner. Christenen moeten meer identiteit tonen. Het hebben van een Koran is stoer, maar wie heeft er een Bijbel in zijn tas? We moeten weer trots zijn op wat we hebben in het christendom. Maar in plaats daarvan knielen we voor de islam en vervolgen onze weg als een geslagen hond, niet bereid om te sterven of zelfs maar te vechten voor onze vrijheden.”

    Zou u zelf bereid zijn om voor de Nederlandse vrijheid te sterven?
    „Absoluut. Omdat ik oprecht van dit land hou. Ik beschouw mezelf als een patriot. De Amerikanen zeggen: ”Walk the talk”, handel op de manier waarop je praat. Dat wil ik doen, mijn leven lang.”

    Bent u wel eens bang voor de dood?
    „Nee, absoluut niet. Als een relevant tv-station in Dubai mij zou uitnodigen om over mijn idealen te praten, zou ik gaan - ook al geldt er voor mij een negatief reisadvies. Qatar, Saudi-Arabië, Iran: als mij een podium geboden wordt in de landen waar die idealen het meest gemist worden, dan geef ik daar aan gehoor. Ik zoek de dood niet, maar ik zal wel tot het eind toe mijn overtuiging behouden. Als het je tijd is om dood te gaan, ontloop je dat niet. Ik zal niet op mijn knieën sterven.”

    Zelfs Theo van Gogh smeekte in zijn laatste ogenblikken om genade.
    „Dat is denk ik ook heel menselijk. Als je verdrinkt, doe je alles om weer boven water te komen.” Na een aarzeling: „Natuurlijk ken ik ook angst. Maar dan houd ik me vast aan de tegeltjeswijsheid: angst is een slechte raadgever. Mensen die dit lezen zullen me misschien voor gek verklaren, maar wat is er mooier dan te sterven voor de mensenrechten?”

    Kunt u zich een voorstelling maken van wat er na de dood is?
    „Daar ben ik te nuchter voor, hoewel ik wel spiritueel ben ingesteld. Maar als er een hiernamaals is, dan geloof ik dat ik het goede heb gedaan.”

    Verlangt u er wel eens naar te kunnen geloven?
    „Ik weet dat ik als atheïst te boek sta. Maar dat klopt niet. Ik geloof niet in religies, maar wel in God. Ik bid zelfs tot God, als de macht die boven het universum staat. En als het over het christendom gaat: Jezus Christus heb ik bijzonder hoog staan. Hij is een held voor me. Hij preekte liefde en geweldloosheid. Ik heb bijzonder veel respect voor wie Hij was en wellicht is.”

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat bedoelt u met dat laatste?
    „Ik geloof dat Zijn geest nog altijd rondwaart. Het is een geest van vrede en liefde. En van vergeving, vooral van vergeving. Ik moet denken aan het Bijbelverhaal over die vrouw die was vreemdgegaan. De dorpelingen willen haar stenigen en dan zegt Jezus: Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik vind dat prachtig. Het raakt mij enorm. Hij is exact het tegenovergestelde van Mohammed, die mensen wél liet stenigen, zonder genade, zonder empathie. Jezus blijft echter tot het laatst toe vol genade en empathie. Hij stierf zelfs voor Zijn idealen.”

    Jezus stierf in de eerste plaats als Zoon van God, om mensen weer met God te kunnen verenigen.
    Het is even stil. Dan: „Ik begrijp hoe christenen tegen de dood van Jezus aankijken. Maar Zijn opmerkingen over God moet je misschien in die tijd zien. Voor moderne gelovigen is God een naam die ze aan hun geweten geven. Dat doe ik ook. Persoonlijk neem ik genoegen met wie ik zélf ben, en wat ik zélf doe. Ik heb geen rechtvaardiging nodig, of een religieus boek dat mij vertelt wat ik moet doen. Mijn heilige boek is het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.”

    U praat over de mensenrechten alsof het uw nieuwe religie is.
    „De mensenrechten zijn voor mij heilig, dat klopt. Ze zijn nog beter dan onze Grondwet, die is imperfect. Zo zou ik graag zien dat aan de Grondwet wordt toegevoegd dat een kind zélf kan kiezen waarin hij gelooft, zoals in de mensenrechten staat. Ik vind dat kinderen areligieus moeten worden opgevoed. Zet Koran, Bijbel en Thora maar in de kast, zodat het kind er later zelf kennis mee kan maken. Maar het moet niet opgroeien met dogma’s over hemel en hel.”

    Staat de terrorist van 11 september eigenlijk wel zo ver bij de ex-moslim vandaan? Het is Jami zelf die, met gefronst voorhoofd, de vraag oppert. „Mijn vader zei op 11 september 2001: Deze terroristen sterven voor wat ze de goede zaak vinden. Daar moet een gigantische overtuiging achter zitten, anders doe je dat niet. Nu besef ik pas dat ik precies hetzelfde ben als die kapers. Ik ben net zo overtuigd als zij, maar sta ideologisch helemaal aan de andere kant.”

    U bent ook een fundamentalist, maar dan van de verlichting.
    „Ik zou zeggen: Dat is een geuzennaam. Laat ik u vertellen wat mij zo fanatiek maakt. Ik was vijf jaar geleden in Iran, in de hoofdstad Teheran. Daar stond een prostituee, te herkennen aan de grote hoeveelheid make-up op haar gezicht. Aan haar hand had ze een kind. Toen kwam de politie. De agenten begonnen die vrouw keihard in elkaar te slaan. Het kind huilde en huilde terwijl die vrouw maar geslagen werd. Ik denk daar nog vaak aan. Helaas zal ik nooit meer naar Iran terug kunnen, maar die vrouw blijf ik me herinneren. Er zijn duizenden, miljoenen vrouwen zoals zij die smeken om onze vrijheid. Daar wil ik me voor inzetten, radicaal.”

    http://www.refdag.nl/artikel/1387147/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Rudolf,

    Bedankt voor de stukjes over Jami.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    voor een dringende oplossing om ex-man terug te krijgen om meer dan ooit van me te houden, zijn we ongeveer 2 jaar getrouwd, ik ben van hem gescheiden vanwege ontrouw. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
    Dr.Oduduwa heeft geweldige krachten om de betovering op te lossen
     1) liefdespreuk om liefde en vertrouwen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)

    Opmerking: Ik was wanhopig om mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, het werkt sneller sneller dan wanhopige mensen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen en onmiddellijk contact op te nemen met Dr.Oduduwa. WhatsApp-nummer: +79268011965

    BeantwoordenVerwijderen