religieuze regels die in de lage landen alhier nooit bekritiseerd mogen worden vanwege al die vrije-keuze-vrouwen die er in het vrije Westen net zo bij lopen en chaufferen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is en die weigeren te begrijpen dat hun wereld onze wereld niet is en nooit zal worden. Ik zeg het er maar even bij.
Evengoed een daad van grote ongehoorzaamheid van Manal Al-Sharif aangezien het in 't oer-islamitische land slechts aan mensen van het mannelijke geslacht is toegestaan een automobiel te besturen. En van hen wordt nu juist níet verwacht dat ze hun gezicht bedekken.
Het youtube filmpje was binnen de kortste tijd een hit. Wereldwijd, dus niet alleen in Saudi-Arabië dat sowieso dol blijkt (hoe zou dat toch komen?) op Social Media want heeft 't hoogste percentage actieve twitteraars van de hele Arabische wereld en er wordt daar meer gekeken naar youtube filmpjes dan in welk ander land ook. Door de mannen dan, want ja u ziet hem al aankomen, slechts 3 van elke 10 vrouwen is in het meest seksistische land ter wereld in staat zich online te begeven. Tot zover de overtreffende trappen en aanverwante superlatieven.
Tahir |
Was ze in Saoedi-Arabië geboren dan had Naema Tahir rondom dit gegeven vast een licht-erotische roman geschreven, maar dit terzijde.
Nu is Al-Sharif met de campagne Women2Drive gestart.
"We wanted all women, one day, to have a license, and to drive. We face so much harrassment. In societies that are not used to being tolerant, what happens? They start coming for you. They will do anything to break you, to make you unsure of what you think, to break you inside. They'll make threats, they'll say horrible things about you." (bron)
Ja, let even op Stichting Ideële Reclame, SIRE, dát gebeurt er in maatschappijen die intolerant zijn ten opzichte van vrouwen. Want wat flikten Al-Sharifs tegenstanders?
In talloze westerse media werd vorig jaar het bericht verspreid dat Al-Sharif bij een auto-ongeluk was omgekomen. Zo mocht haar baas in the Guardian lezen dat zijn werknemer dood was en hoewel Al-Sharif meteen met haar smartphone twitterde dat ze alive and kicken is en hoewel ze de betreffende kranten daarover meteen aanschreef, volgens die kranten is ze nog steeds dood.
20/20/60
Maar goed, of niet goed, en doodsbedreigingen vanwege het eenvoudige feit dat ze wil autorijden of niet, de Saoedische gaat gelukkig onverstoorbaar door. Ze is ervan overtuigd dat in welke maatschappij je ook met een nieuw idee komt, die maatschappij zich dan automatisch zal opsplitsen in 20/20/60.
20 procent zal jou vanaf het begin steunen, 20 procent zal alles doen om je te stoppen en 60 procent, de zwijgende meerderheid, bekijkt het 'spelletje' en wacht af.
Het is jouw verantwoordelijkheid, aldus Al-Sharif, om die 60 procent aan jouw kant te krijgen.
Wat dat betreft is Nederland geen haar beter. Wat zeg ik, we zijn niet tolerant, we zijn met name onverschillig, we halen die 20 procent die zich actief uitspreekt tegen seksediscriminatie niet eens.
"Het Westen doet het helemaal verkeerd, 'we' gaan veel te snel voor die arme mensen in Marokko. Die abortusboot schiet op een onbezonnen manier gaten in het prachtige sociale tapijt dat ze in Marokko weven. Het is net een sprookje."
BeantwoordenVerwijderenGetekend,
NORA DINGES.
"prachtige sociale tapijt weven, net als in een sprookje.....
Als man heb je het slecht getroffen in de omgang met moslims, als vrouw bar slecht. Ik denk niet dat het ooit zal veranderen, ook niet als je wel een auto mag besturen.
BeantwoordenVerwijderenwhy do they hate us
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.foreignpolicy.com/articles/2012/04/23/why_do_they_hate_us
Ik ben niet onverschillig, ik ben alleen bang dat er midden in de nacht een arrestatieteam mijn deur inramt als ik mij openlijk uitspreek tegen het gevaar van de islam. Er zijn genoeg multikul-adepten die met Stasi-methoden hun ideaal van een geislamiseerd Europa aan iedereen opdringt.
BeantwoordenVerwijderenJe hoort Al-Sharif niets zeggen over de Islam, terwijl de heilige boeken van deze ideologie aan de basis liggen van alle discriminatoire regels. Van de westerse elite heeft zij geen steun te verwachten omdat die de afgelopen decennia nooit enige stelling tegen de Islam heeft betrokken; sterker nog de elite heeft er juist voor gezorgd dat er geen kritiek op de Islam geleverd màg worden. Tel daarbij de politieke en economische verbondenheid tussen het Westen en Saoudi-Arabie bij op en je weet dus zeker dat Al-Sharif nog jaren en jaren gebruik zal moeten blijven maken van mannelijke chauffeursdiensten.
BeantwoordenVerwijderenJaren en jaren? Nog tientallen jaren! Het is daar dodelijk kritiek op de islam te leveren. Kun je dat in alle redelijkheid van Al-sharif verwachten?
VerwijderenDie Nederlandse onverschilligheid bleek ook ten aanzien van Ayaan die werd en wordt bedreigd, maar nergens kon wonen, omdat mensen niet bereid waren om wat "overlast" te accepteren.
BeantwoordenVerwijderen