Er wordt wat af gerekend. Er wordt wat afgevraagd.
Zullen allochtonen ooit in Nederland in de meerderheid zijn en wanneer dan? Pardon, ik bedoel, wanneer zullen niet-westerse allochtonen de meerderheid vormen, of nee, wanneer zullen dé moslims in Nederland het voor 't zeggen hebben, of eigenlijk, wanneer bepalen orthodoxe moslims, soms gematigde moslims genoemd, de gang van zaken in ons waterige landje? Of gaat dat feest niet door?
U ziet, er is sprake van enige begrips- en naamsverwarring. Om over aantallen maar te zwijgen.
Gaat het om namen, etiketten? Huidskleur misschien? Gaat het om aantallen of gaat het om iets anders?
Waar gaat het om?
Het spijt me 't te moeten zeggen: stop maar met rekenen, is volstrekt overbodig want islamisering ("het proces waarbij islamitische waarden en normen op den duur de overhand krijgen boven alle andere waardensystemen van Nederland") is allang gaande. Heus. Het is niet iets wat ergens in de toekomst ligt, het is een proces dat nú, maintenant, heute plaatsvindt. We zitten er middenin!
Zegt U? U merkt er niets van?
Gefeliciteerd! Dan bent U een begenadigd en gezegend mens en zal U niet lastig worden gevallen met de ontelbare voorhanden zijnde voorbeelden die aantonen dat de religie van onderwerping-waarna-er vrede-zal-zijn z'n greep op het leven in Nederland met de dag verstevigt. U bent daar dan blijkbaar niet ontvankelijk voor. Dat bestaat.
Aan de andere kant. Het is een kwestie van tijd en U merkt het wél - of U er dan ontvankelijk voor bent of niet - aangezien de aanpassing aan sharia-achtige (lees discriminerende, anti-democratische) eigenaardigheden hier almaar openlijker en enthousiaster steun krijgt.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een verdomd interessant proces is om te volgen. Uniek! Met vele, opmerkelijke en onverwachte kanten, wendingen ook. Zeer vermakelijk.
Wie had bijvoorbeeld kunnen bedenken dat U er geen problemen mee heeft dat 'n Tarik Ramadan bruggen bouwt naar Uw huis? Of dat U het belangrijk vindt de gematigde kanten van laten we zeggen de Egyptische geestelijke Yusuf al-Qaradawi en zijn navolgers te benadrukken?
Of die van Shaykh Khalid Yasin?
Maar die namen zeggen U niets?
Dat bedoel ik! U heeft een druk leven, zoals vrijwel iedereen; des te beter voor de islamisering van 0031.
Die namen zeggen U wél iets? Toch vindt U het nodig achterhaalde ideeën te verdedigen want aan het christendom en de paus is ook wel iets mis, kom op zeg! En wat te denken van racist Wilders?! Bla, bla, etc. etc. Des te beter voor de islamisering van 0031.
Zegt U? U bént al moslim geworden?
Mag ik U bij deze feliciteren? En wel van harte! U bent een praktisch en verstandig mens.
Van welke kant ook bekeken, met de islamisering van Nederland zit 't wel snor.
Nee, de aantallen zijn niet 't allerbelangrijkst (dat blijkt nu immers al) of wie er wanneer in de meerderheid zullen zijn, en een vijandelijke inval hebben 'we' echt niet te vrezen maar het gaat om de misstanden van het recht praten wat krom is, het gaat om de misplaatste tolerantie voor intolerantie, en het gaat om degenen die onwetend blijven, moedwillig of niet, of degene die 't allemaal niet zo veel kan schelen dat dit proces zich onherroepelijk ten koste van meisjes, vrouwen en homo's voltrekt. Als 't maar gematigd gaat (liever geen boerka, wel een smoesdoek) en er geen geweld aan te pas komt, nietwaar? Niet tobben dus!
Annelies van der Veer
Deze tekst is vooralsnog mogelijk gemaakt door de wetgeving op de vrijheid van meningsuiting.
Het is triest gesteld he...
BeantwoordenVerwijderenIk ken ook mensen die het goed hebben, van niks weten of willen inzien, het zwaard van damocles niet zien boven hun hoofd en die van hun dochters, en zeggen "ah welnee joh, zo hard gaat dat niet"
Helaas realiteit is anders, er werden al website-eigenaren, bloggers en kunstenaars van hun bed gelicht door de politie HIER IN NEDERLAND!
En politici die, op fatsoenlijke en parlementaire wijze zelfs, islamkritiek uitten hebben 24 uur per dag bewaking nodig!
Zij worden zelfs verder gedemoniseerd door staatsmedia en andere politieke partijen die baat hebben bij het binnenhalen van zielige haatdragende en geïndoctrineerde moslims.
Zij verkiezen terreur, vrede en onderdrukking boven de vrijheid van meningsuitting.
Annelies ik hoop dat je doorgaat met je blog!
En vooral dat steeds meer mensen zich gaan laten horen. Want het gaat nu veel te ver allemaal.
En we moeten nog 2 jaar tot de verkiezingen, ik ga dat niet redden denk ik, overal zie je nu PVDA-ers en CDA-ers om zich heen slaan, graaien en naar doen tegen andersdenkenden.
Ik hoop dat Wilders nog de 90 zal halen (in zetels en leeftijd).
Wilders is onze laatste kans op een vredelievende oplossing van het islamprobleem en de bedreiging van onze vrijheid. Zonder Wilders zal geheit de pleuris eerst moeten uitbreken of oorlog moeten plaatsvinden willen we nog iets kunnen veranderen in naam van beschaving en vrijheid en de verdediging daarvan.
Mensen STA OP !
Ik raad iedereen aan het volgende stuk van Caroline Fourest te lezen op website Liberales. Fourest schreef 'Frere Tariq', over de dubbele tong van wolf in schaapskleren Tariq Ramadan. En dan wil Rotterdam zo'n man nog in dienst houden, om nog maar te zwijgen van Anja Meulenbelt die te pas en te onpas beweert hoezeer de homo-emancipatie haar aan het hart ligt, maar ondertussen kiest ze wel ondubbelzinnig voor deze homohater. Dan ben je of oliedom, of je bent puur opportunistisch bezig:
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.liberales.be/figuren/ramadan
@KB en allen. De link van KB staat in de tekst en is daar aanklikbaar, onder het woordje: 'n in de zin:
BeantwoordenVerwijderen"Wie had bijvoorbeeld kunnen bedenken dat U er geen problemen mee heeft dat 'n Tarik Ramadan bruggen bouwt naar Uw huis?"
Van harte aanbevolen.
Ik maakte mee dat een cp er in Rotterdam ergens in 1994 zei dat allochtonen binnen 20 jaar een meerderheid zouden hebben. Hij zat er zelfs nog een paar jaar naast.
BeantwoordenVerwijderenDeze man werd trouwens weggehoond en beschuldigd van leugens en bangmakerij.
BeantwoordenVerwijderenWilders krijgt zijn politieke proces, maar na hem zullen velen anderen gaan volgen die kritisch zijn over de islam, waaronder bloggers als deze.
BeantwoordenVerwijderenEr wordt hier naar Anja Meulenbelt gelinkt en eigenlijk is dat te veel eer voor deze klassieke fellow traveller van de islam. Fellow travellers waren diegenen die vroeger kritiekloos de communistische regimes verdedigden en alles goedpraatten, ookal waren ze zelf dan geen communist. Anja Meulenbelt is precies zo iemand als het om de islam gaat. Hetzelfde patroon.
BeantwoordenVerwijderenVerslag in De Pers (Kustaw Bessems) over het 1e islamcongres (zie ook Anja's verslag via de link in de tekst):
BeantwoordenVerwijderen"Besnijdenis
‘Als wij mensen iets niet steekhoudend vinden, betekent dat niet dat het niet logisch is. Neem besnijdenis van de man. We konden niet begrijpen waarom dat moest, maar nu zien we in Afrika dat het HIV tegenhoudt. En vrouwenbesnijdenis, daarvan wordt nu gezegd: nee, dat is tegen de mensenrechten! Maar zullen we het in de toekomst logisch vinden?’
Uit de zaal kwam geen kritiek, overwegend waren er vragen naar ‘betrouwbare’ geleerden, boeken en sites. Wel zei Bilal Philips juist dat vrouwenbesnijdenis in de islam afschuwelijk wordt gevonden."
Volledige tekst:
http://www.depers.nl/binnenland/307928/Be-in-it-to-win-it.html
Annelies, je lijkt heel erg op mijn poep christelijke samengeknepen billenmoedertje. Dat is behoorlijk triest en ik heb het vanaf vandaag helemaal gehad met jouw soort bangmakerij. Ik geloof het gewoon niet.
BeantwoordenVerwijderenLees herbij evt. ook:
BeantwoordenVerwijderenGoedpraters en voorstanders van de sharia door Carel Brendel.
Goedpraters en voorstanders van de sharia door Carel Brendel.
@21 mei 2009 7:17Jonkheer Schnoetsz zei:
BeantwoordenVerwijderen....ik heb het vanaf vandaag helemaal gehad met jouw soort bangmakerij. Ik geloof het gewoon niet.
__________
Met zulke struisvogels heb je geen vijanden nodig.
http://www.pi-news.net/2009/05/rob-spencer-mythos-und-realitaet-der-kreuzzuege/#more-61363
Speciaal voor Jonkheer Schnoetsz ...en andere goedbedoelende naïeven:
BeantwoordenVerwijderenNonie Darwish .
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8465
Goh,wat jammer !
BeantwoordenVerwijderenIedereen trapt in de val van Tariq.
Iedereen heeft het over het onnozelaartje en zijn waardeloze inhoud.
Een verlies is het wanneer men niet verder gaat en blijft ageren tegen iets wat niets te betekenen heeft.
Dat is stilstand en dus achteruitgang en dus heeft Tariq zijn doel bereikt.
Hij gooit een balletje op en iedereen reageert de onzin van de Donald Duck.
Stel n dat de paus "vreselijke dingen" zou roepen met onder steuning vanuit zijn Donald Duck, zou men dan de moeite nemen om hem flink van repliek tre dienen, terwijl men weet dat men ook makkelijk zonder hem kan ?
Neen, dus. De paus is out en Tariq in.
Dus, mensen, neem een volgende stap en vier de vooruitgang ! En lees leerzame boeken ipv deze shit.
Praat daar over en niet over iets wat binnenkort helemaal niet relevant blijkt te zijn.
Zovelen klagen over de verklede wolf of bruggenbouwer.Men jammert er op los dat het een lieve lust is en zegt dat het een schande is.
Pak toch iets mooi bij de hand en geniet van de vrijheid en al die mooie dingen die voorhanden zijn en maak je niet al te druk over wat krachteloos is.
Maar vergeet niet op welke partij je stemmen gaat .... en waarom.
telegraaf 21 mei 09
BeantwoordenVerwijderenR'dammers moeten met elkaar praten Rotterdam wil burgers met elkaar in gesprek brengen over alledaagse ergernissen en gevoelige onderwerpen die het prettig samenleven in de weg staan. Met deze zogenoemde stadsdialogen wil het gemeentebestuur door de hele stad drieduizend Rotterdammers bereiken. Dat heeft het college van B en W woensdag bekendgemaakt.
Godsdienst en identiteit, opvoeden en de verantwoordelijkheid van vaders, discriminatie en nabuurschap, dat zijn zo de onderwerpen die het college in gedachten heeft. De bedoeling is dat maatschappelijke organisaties de debatten organiseren. Zij kunnen daarvoor deskundigen uitnodigen.
De omstreden integratie-adviseur van de gemeente Rotterdam, de islamitische wetenschapper Tariq Ramadan, krijgt nadrukkelijk een rol bij de stadsdialogen. Hij doet als deskundige mee aan de debatten of levert op verzoek van het college adviezen over specifieke onderwerpen. (sic)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3977257/__R_dammers_moeten_erover_praten__.html?p=15,1
hoeiboei 20 mei 2009 23:30
BeantwoordenVerwijderenKORAN-NOTITIES door Linda Bogaert Vrouwenbesnijdenis
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert21.htm
Zo mogen de heerser bij de politiekcorrecte media het graag horen. Er zijn dus nog altijd mensen die (zeggen) van niets (te) weten. Er wordt sinds kort dan ook een heel nieuwe strategie ingezet. Niet de islamcritici worden doodgezwegen, maar de uitspraken en daden van moslims. Zo was er bijvoorbeeld opvallend weinig media aandacht voor de uitspraak die de raad van discipline in Den Haag onlangs deed over het gedrag van advocaat Mohammed Faizel Ali Enait. De moslim weigert op te staan voor de rechter wanneer deze de rechtszaal binnenkomt. Eerder kwam Enait nog zeer prominent in het nieuws door zijn weigering vrouwen een hand te geven, maar ‘opeens’ is deze moslim een stuk minder nieuwswaardig. De achterliggende gedachte is dat elk extreem geluid nadenkende, autochtone Nederlanders motiveert bij de eerste de beste gelegenheid op de PVV te stemmen. En dat moet voorkomen worden. Dus proberen z.g. journalisten zoveel mogelijk onder de pet te houden. “Vooral niet te veel aandacht aan de extremisten geven. Dat verslechtert de positie van gematigde moslims maar”. Dat die vermeende ‘gematigde moslims’ zich vooral laten kennen door een oorverdovend stilzwijgen zegt natuurlijk alles over hun mate van gematigd zijn. Of terwijl, geheel volgens de oer-Hollandse uitdrukking; wie zwijgt stemt toe.
BeantwoordenVerwijderenMet de verkiezingen in het versier even geen wijn weigeraars aan tafel bij Paul&Witteman. Geen uitgebreide verslagen over het grootse Moslimcongres te Amsterdam bij de gevestigde actualiteitenrubrieken, en al helemaal geen discussies met voor en tegenstanders van de islamisering op radio en Tv.
De stumpers denken zo de boel bij elkaar te houden. Maar waar het doodzwijgen van Hans Janmaat al niet hielp, het demoniseren van Fortuyn de geest niet in de fles kreeg, en Wilders gewoon aan kop blijft in de peilingen, daar heeft het klootjesvolk internet ontdekt. Doodzwijgen levert zodoende niets meer op. De maakbare samenleving is voorbij. Net als de absolute macht van de bovenmedia.
Nog steeds heb ik niet helemaal doorgrond hoe toch die samenhang heeft kunnen ontstaan tussen enerzijds allerlei van oudsher links geachte denkbeelden en anderzijds het stelselmatig in de bres springen voor moslims als zijnde een door islamofobie of racisme bedreigde sneue minderheid, met daarbij het door de vingers zien of volstrekt bagatelliseren van alle narigheid die toch wel degelijk en zeer manifest door een niet onbelangrijk deel van deze zo sneue minderheid wordt veroorzaakt. Het lukt me nog steeds maar niet enige logika in deze samenhang te ontwaren.
BeantwoordenVerwijderenWat kan, qua logika, de samenhang zijn tussen bijvoorbeeld aan de ene kant vóór een gelijkmatiger inkomensverdeling zijn, vóór een hoog minimumloon zijn, vóór flinke uitkeringen zijn voor mensen die zichzelf moeilijk kunnen redden, enz. enz. en aan de andere kant islamofobie meer het signaleren en bestrijden waard vinden dan radicale moslims en islamisten?
Het geval wil dat ik nog heel wat goed linkse vrienden (ja, zelfs vrienden) en kennissen heb, maar een bevredigende uitleg kreeg ik nimmer.
Ook het denken van Groen-Linksers kan ik moeilijk volgen. Zo'n Groen Linkse wethouder in Rotterdam die de verdediging van Tariq Ramadan op zich neemt moet, naar ik mag aannemen, de steun hebben van zijn Groen Linkse achterban. Nu ken ik mensen uit die achterban als betrokken bij het milieu, voor aanleg van meer vrije fietspaden, tegen bio-industrie, voor kleinschalige landbouw en veeteelt, voor vliegtaks, tegen meer asfalt enz. en voor een stukje kan ik deze betrokkenheid bij het milieu begrijpen. Het zijn vaak reuze lieve mensen -nee, dit zeg ik zonder ironie of neerbuigendheid. Maar wat is qua logika de samenhang tussen Tariq Ramadan als welkome bruggenbouwer in de armen sluiten en deze betrokkenheid bij het milieu? Ik krijg het niet goed bij elkaar. Het lijkt me toch goed mogelijk om even betrokken bij milieubehoud te zijn, op dezelfde (m.i. beetje naïeve) wijze als Groen Linksers dat zijn, maar anderzijds toch helemaal niet blij te zijn met zo'n Ramadan en er graag voor willen ijveren dat die van het Rotterdams Toneel verdwijnt. Toch hoor je dat nooit (of vergis ik me?): Groen Linksers die zich publiekelijk kanten tegen islamisering, of die het als een gevaar signaleren; die eens goed kijken naar en zich degelijk informeren over wat die Ramadan voor een figuur is, en daaruit hun conclusies trekken.
Feit is, of feit schijnt te zijn, dat je kanten tegen islamisering de zekerste aanwijzing is dat je bij rechts moet worden ingedeeld. Het hoort bij lezers van Elsevier, bij VVD-stemmers, en uiteindelijk vooral bij de in linkse ogen nog veel ergere PVV. Een fatsoenlijk links mens schenkt natuurlijk geen aandacht aan wat dergelijke mensen menen of te berde brengen. Die lezen de verkeerde blaadjes en stemmen op de verkeerde partijen.
BeantwoordenVerwijderenMaar wat kan de logische samenhang zijn tussen enerzijds wat van oudsher als rechts wordt gezien en anderzijds beduchtheid voor islamisme en islamisering? Als ik bijvoorbeeld die Ramadan een geweldige engerd vind, puur en alleen omdat ik kennis heb genomen van de valide gronden die daarvoor zijn, wat is dan de noodzaak om bijvoorbeeld ook voor een zo klein mogelijke overheid te zijn, voor meer asfalt, lagere uitkeringen, afschaffing minimumloon en zo voorts en zo verder? Wat, in hemelsnaam, kan er typisch rechts zijn aan Ramadan een engerd vinden? Op welke wijze vloeit dat voort uit andere, normaliter als rechts ge(dis)kwalificeerde standpunten en meningen?
De verklaring is vermoedelijk dat bij verreweg de meeste mensen een geheel van meningen niet door nadenken, en bijgevolg met een tot op zekere hoogte innerlijke logische samenhang, tot stand komt, maar meer op de wijze waarop toevallige milieugebonden smaak de keuze voor bepaalde uiterlijkheden dicteert. Die uiterlijkheden vertonen dan, afhankelijk van milieu en tijdsgewricht, een toevallige samenhang. Je kleedt je op een manier waarvan je vindt dat dat zo bij je hoort, je zet bijvoorbeeld zeker geen strooien hoed op je kop, maar wel een pet, je rijdt in een Citroën, maar zeker niet in een Opel of Volkswagen, je gaat naar popconcerten in de Melkweg, maar zeker niet naar André Rieu in de Arena, in je keuken kies je voor kastfrontjes van zwaar eikenhout, maar zeker niet voor kunststof of roestvrij staal. Sommige dingen kun je gewoon niet máken zonder wenkbrouwgefrons en minachtend gesnuif in je omgeving op te roepen; met andere uiterlijkheden roep je daarentegen goedkeuring en bewondering op. En zo kies je je een meningengeheel, niet zozeer door je degelijk en veelzijdig te informeren en dan goed na te denken, maar meer als gevolg van het milieu waarin je je het aangenaamst beweegt en als gevolg van de meningen die daar rondgonzen en daar op goedkeuring kunnen reken als zijnde juiste meningen. Je leest bepaalde kranten, bekijkt bepaalde teeveeprogramma's en houdt in de gaten wat je dient te vinden om niet uit de toon te vallen. Dan ben je dus bijvoorbeeld links en dan vindt je dus islamofobie een verontrustende zaak, en dan denk je: wat houd ik er toch een fijn en juist geheel van meningen op na, en daarin wordt je dan in je milieu en in je krant enz. doorlopend bevestigd. Best comfortabel. Ramadan is dus niks mis mee, en iemand die beweert dat er wel wat mis mee is, nu, die hoort niet tot jouw soort mensen, zoals een bezoeker van een André Rieu concert niet hoort bij het soort mensen dat naar popconcerten gaat.
Ja, zo moet het ongeveer in elkaar zitten.
Maar logische samenhang tussen Ramadan een fijne bruggenbouwer vinden, verontrust zijn over toenemende islamofobie en voor vrije fietspaden zijn, die is er niet, zo min als tussen de keuze voor een Rietveld-stoel, een roestvrijstalen aanrecht in de keuken en het rijden in een Citroën.
kees rudolf!
BeantwoordenVerwijderenVerdiep je eens in de conversatietechnieken van moslims en van geslaagde moslims in het bijzonder!
Allereerst zijn zij in staat zeer lang achter elkaar aan het woord te zijn. Daarnaast zijn zij in staat om niet in te gaan op repliek en komen daarmee weg. -Bekijk de discussies in praatprogramma's!-
Bovendien kunnen zij hun tegensprekers onderbreken en het woord overnemen cq het onderwerp ombuigen.
Dit alles gaat gepaard met een charismatisch charme-gedrag en het oproepen van empathie.
Dit alles in de wetenschap dat de moslim de waarheid weet en de wijsheid in pact heeft.
Deze vorm van zendingsdrang kan de gemiddelde Nederlander wel weerstaan als er een Jehovagetuige aan de deur staat, maar blijkbaar niet als het komt uit de Islamhoek.
In Nederland heerst over het algemeen een schaamte over 'dat men het zo goed heeft' en is er weinig trots over het waarom. Dit is niet eens speciaal linksdenken.
Links verdenkt mensen die het niet goed doen in de maatschappij, slachtoffer te zijn van het systeem of: persoonlijke verantwoordelijkheid/karakter is van minder invloed dan maatschappelijke omstandigheden.
Een slachtoffer is zo gevonden.
In de moslimmaatschappij zijn de verhoudingen veel vastliggender: kom je van een rijke familie, het ga je goed; kom je van arme voorouders dan zul je arm moeten zijn of slim (sluw).
Met die slimheid heeft het westen dus te maken: mensen die hogerop willen (financieel!!) en die in eigen omgeving geen hulptroepen hebben. En die, naar Islamverplichting in de eerste plaats eigen (familie)belang zullen behartigen. -Dat is een gebod.-
Links heeft minder zicht op familietradities dan conservatieven. Het inzicht is anders omdat links-denken ontwikkelt wordt door afzetten/toetsen van oude tradities en het ontwikkelen van 'eigen' waarden. Als in deze ontwikkeling het warme nest van de moslimgemeenschap ontdekt wordt, is solidariteit met deze zg achtergestelden makkelijk.
Als je door omstandigheden -zoals ik- langere tijd in moslimgemeenschappen doorbrengt, voelt de niet-moslim in de eerste periode een enorme behagelijkheid/zich thuisvoelen door de warmte en vriendelijkheid. Wanneer men de status van bezoeker voorbij is, komen de werkelijke verhoudingen aan het licht en moet men de groepsregels aannemen of verdwijnen!
@Belle 8,
BeantwoordenVerwijderenDank voor je reactie. Inderdaad zijn er toch wel constanten in het linkse denken die het feit dat een moslimvriendelijke attitude vooral bij "links" en minder bij "rechts" wordt aangetroffen enigermate begrijpelijk maken. Daar is natuurlijk in de eerste plaats -je noemde het- de solidariteit met de achtergestelden. Daarnaast speelt het idee dat wanneer mensen er weinig van bakken of zelfs zich misdragen dit in de eerste plaats moet worden toegeschreven aan hun achtergesteld zijn, en dat het hen niet te zeer euvel mag worden geduid omdat de onrechtvaardige maatschappij het fundamentele euvel is. Zo wordt verklaarbaar dat de sympathie vanuit linksdenkers voor zich op een vervelende manier gedragende moslims alleen maar groeit naarmate zulke moslims zich in hun gedrag op een nóg rottere wijze manifesteren. Het is dus niet zo dat moslims het op een zeker moment té bont zouden kunnen maken, of dat er zoveel negatief en niet te negeren nieuws over moslims zou kunnen komen dat de zelfs de meest verstokte linksdenker de schellen van de ogen zouden kunnen vallen; nee, hoe bedonderder ze zich zouden manifesteren, des te zekerder is de linksdenker van zijn idee dat ze achtergesteld zijn en dat daar nodig wat aan gedaan moet worden. Stel bijvoorbeeld dat een paar islamisten het Centraal Station in Amsterdam opblazen en dat vervolgens naar aanleiding daarvan op grote schaal Marokkaanse jongeren in Slotervaart en elders waar er grote aantallen van hen zijn een feestje bouwen. Je zou denken: erger kán niet, wie heeft daar nog een goed woord voor over? En toch moet je je dan niet verbazen dat hoogstens een dag later de kwaliteitskranten al bol staan van begrijpende, vergoelijkende en/of bagatelliserende artikelen, waarbij de ware schuld niet bij de daders zelf wordt gelegd, maar bij onze kille en hardvochtige maatschappij, waarin in het kielzog van de verschrikkelijke Wilders de islamofobie welig tiert, waarin de moslim onvoldoende wordt verwelkomt, en waarin wordt gediscrimineerd en gestigmatiseerd dat het een aard heeft.
Wat verder ook bij linksdenkers meer dan bij rechtsdenkers sympathie genereert is het zich als slachtoffer opstellen. Er over klagen gediscrimineerd te worden lijkt bij linksdenkers eerder sympathie dan wrevel op te roepen. Interessante waarneming vandaag: op een bankje in een park in het zonnetje zag ik een oudere Marokkaan lezen in een boekje met op de kaft voor mij leesbaar de titel "Stigma Marokkaan". 't Is heus! Kennelijk geschreven in het Nederlands, en de man kon dat kennelijk ook goed lezen. Ja, wat "stigma" is, dat weten ze allemaal, naar het lijkt. Hun nederlands mag verder gebrekkig zijn, maar dát weten ze. (Ik kan me nog herinneren dat ik het woord voor het eerst hoorde in de 2de klas middelbare school, gymnasium, ik kan het ook niet helpen. Ik dacht "wat betekent dat?", maar niemand van mijn klasgenoten die het mij kon uitleggen; daarvoor moest ik bij de meester Grieks zijn. Ach ja, dat was nog begin jaren '60...) Ik had de neiging de man te vragen; "Gut meneer, en heeft u daar nou wat aan? Is dat voor u een interessant boekje? Heeft u er erg veel last van, van dat stigma?" Maar ik ben gelukkig nog net snugger genoeg om bepaalde neigingen tijdig te onderdrukken.
Het boekje zou heel goed geschreven kunnen zijn geweest door een driedubbel overgehaalde links bevlogen autochtoon die graag een groep bewust maakt van het gestigmatiseerd zijn, want, zoals Drees junior ooit eens opmerkte, de linksen zijn zo dol op zwakkeren dat ze ze graag kweken, zoals mensen die dol op vissen zijn graag vissen kweken.
Zo’n opstelling getuigt van meer ruggengraat dan ostentatieve capitulatie en weglopen. Temeer als dat laatste ontplooid wordt door voorstanders van dialoog en verzoening met hardcore islamisten die een getalibaniseerd Nederland voorstaan. Tégen Wilders en vóór zulke types – dan ben je ieder maatgevoel kwijt. Zulke selectieve gewetensbezwaren getuigen niet van een democratische inborst, maar van eersteklas opportunisme.
BeantwoordenVerwijderenNausicaa Marbe in de Volkskrant, 22.5.2009
Volledige tekst hier:
Werken voor de vijand
Ik blijf me maar verbazen over "de dialoog", die gevoerd moet worden. Niks geen dialoog, het is gewoon het oplepelen van standpunten. Bij een dialoog hebben aan het eind beide partijen iets gewonnen en iets verloren om tot een gemeenschappelijk doel te komen. Wel, leg mij uit wat de dialoog in Nederland oplevert voor het voortzetten van oorspronkelijke Nederlandse waarden: ja, dat is het vrij baan geven aan niet-oorspronkelijke Nederlandse waarden!
BeantwoordenVerwijderenHoewel het percentage onkerkelijkheid -en daarmee onderlinge binding- in Nederland nog steeds toeneemt, blijven christelijke waarden http://users.telenet.be/pastonet/kerugma/catechese/geboden2.html ,als de 10 geboden en 'keer de andere wang' door alles heen sijpelen. De 10 geboden van Bijbel en Koran verschillen niet zo veel. http://users.telenet.be/myprojects/peace/waarden.html
De toepassing zit hem dus in de uitleg! En de pastoors, dominees en humanistische pastors zijn zeker niet opgewassen tegen uitleg van de Koran en consorten!
Keer de andere wang staat tegenover het recht om de 'kafir' niet gelijkwaardig te zien aan de moslim en het recht om hem ook als zodanig te behandelen. Als er sprake is van DIALOOG dan is die in de ogen toch altijd met iemand die minderwaardig! En dan is toegestaan om de eigen doelen doelgericht na te streven, zonder de belangen van deze minderwaardige in aanmerking te nemen!
http://www.geocities.com/athens/parthenon/2204/fiqhu.html
Dus als we de recht doen aan de oorspronkelijke Nederlandse waarden van "je mag zijn wie je bent", en we zijn daar trots op, dan is een eerste vereiste onze geschiedenis te bestuderen en te begrijpen op welke basis onze wetten en gewoonterecht gestoeld zijn, (lagere school!) en ons daarna te concentreren op de verdediging daarvan!
En te tonen dat we trots zijn op de westerse cultuur en het niet toestaan minderwaardige zijn ten opzichte van de Islamcultuur!
Westerse cultuur superieur aan islam
BeantwoordenVerwijderenAmanda Kluveld over het islamcongres: bron Volkskrant, 22.5.2009
Dankzij het Nationaal Islam Congres weet ik weer waarom
Op 16 mei werd in de Amsterdamse Apollohal het Nationaal Islam Congres gehouden. Ik ging er heen omdat de omstreden moslimprediker Tariq Ramadan er over sociaal en moreel leiderschap zou spreken.
Angst
Ik was benieuwd naar de manier waarop hij op zijn eigen, door de gemeente Rotterdam gesubsidieerde, positie als sociaal en moreel leider zou reflecteren. Ik wilde weten of hij nog altijd van mening is dat er sprake is van een internationale ziekte die ‘angst voor de islam’ heet, zoals hij onlangs in Rotterdam op een persconferentie eenstemmig met zijn slippendrager wethouder Rik Grashoff van GroenLinks constateerde.
Ramadan kwam niet naar het Nationaal Islam Congres. Hij had dringende bezigheden in het buitenland en had zijn lezing daarom afgezegd, vertelde iemand van de organisatie mij. Maar het was toch interessant te zien aan wat voor congres hij zijn naam aanvankelijk had verbonden en tussen welke sprekers hij destijds bereid was zijn opwachting te maken.
Sjeik
Een van die sprekers was sjeik Khalid Yasin. Hij gelooft dat de islam de macht in het Westen zal overnemen en in de Apollohal verheugde hij zich daar al zichtbaar op. De islam is volgens Yasin namelijk een superieur systeem van denken, geloven en leven dat niet voor niets in het Westen is neergestreken en wortel aan het schieten is. Westerlingen doen er verstandig aan om dit cadeau van Allah in dankbaarheid te omarmen.
Goed nieuws voor Yasin. Afgelopen week liet het Rotterdamse College weten dat Tariq Ramadan nauw betrokken wordt bij de sociale stadsdialoog over ‘alledaagse ergernissen en gevoelige onderwerpen die prettig samenleven in de weg staan’. Hij zal als deskundige deelnemen aan debatbijeenkomsten, bijdragen leveren aan masterclasses stadsburgerschap en het college zal hem ook nog vragen adviezen te leveren over specifieke onderwerpen.
Kortom, Rotterdam aanvaardt de islam in nederige dankbaarheid in de vorm van Ramadan die kennelijk deskundig is op het gebied van alledaagse ergernissen.
Lees hier verder
Westerse cultuur superieur aan islam
Patrick zou wel eens gelijk kunnen hebben dat de gelijkgeschakelde media veel dingen verzwijgen en wegmoffelen.
BeantwoordenVerwijderenKees Rudolf: een mogelijke kleine sleutel voor de beantwoording van je vraag vind je hier, maar is zeker niet alleen een probleem van "links":
cultuurrelativismeBij Knevel, was een Belg die een documentairereeks over islamitische landen heeft gemaakt. Hij durft het aan om voorzichtig wat kritiek te uiten. Rattelband zat er ook en hij zat als reactie zo onvoorstelbaar dom te rattelen dat het gewoon beschamend was.
Zondagavond is die documentaire, eerste deel, ook op Nederland te zien, zie voor meer info website
MekkaKluweld heeft een uitstekende sfeerimpressie gegeven van die bijeenkomst in de Apollohal en die wordt bevestigd door een eerder verslag in De Pers van Bessens.
Belle8 constateert terecht dat moslims een bepaalde discussietechniek hanteren en daar hoort het onderbreken en niet laten uitpraten van de ander ook bij, vervolgens wordt de stelling gekaapt en omgedraaid.
Een goed boek is 'The crisis of islamic civilisation" van Allawi.
Islam as a religion is central to the lives of over a billion people, but its outer expression as a distinctive civilization has been undergoing a monumental crisis. Buffeted by powerful adverse currents, Islamic civilization today is a shadow of its former self. The most disturbing and possibly fatal of these currents—the imperial expansion of the West into Muslim lands and the blast of modernity that accompanied it—are now compounded by a third giant wave, globalization.
These forces have increasingly tested Islam and Islamic civilization for validity, adaptability, and the ability to hold on to the loyalty of Muslims, says Ali A. Allawi in his provocative new book. While the faith has proved resilient in the face of these challenges, other aspects of Islamic civilization have atrophied or died, Allawi contends, and Islamic civilization is now undergoing its last crisis.
The book explores how Islamic civilization began to unravel under colonial rule, as its institutions, laws, and economies were often replaced by inadequate modern equivalents. Allawi also examines the backlash expressed through the increasing religiosity of Muslim societies and the spectacular rise of political Islam and its terrorist offshoots. Assessing the status of each of the building blocks of Islamic civilization, the author concludes that Islamic civilization cannot survive without the vital spirituality that underpinned it in the past. He identifies a key set of principles for moving forward, principles that will surprise some and anger others, yet clearly must be considered.
Ali A. Allawi has served as Minister of Defense and Minister of Finance in the Iraqi postwar governments. He is senior visiting fellow at Princeton University.
@ Hoeiboei
BeantwoordenVerwijderenRe : ik hoop dat Wilders nog de 90 zal halen (in zetels en leeftijd).
Wilders is onze laatste kans op een vredelievende oplossing van het islamprobleem en de bedreiging van onze vrijheid. Zonder Wilders zal geheit de pleuris eerst moeten uitbreken of oorlog moeten plaatsvinden willen we nog iets kunnen veranderen in naam van beschaving en vrijheid en de verdediging daarvan.
Een maand of twee voor de beoogde verkiezingen wordt in eigen beheer een GIGA Groot Vakansie Boek gemaakt. Te verkrijgen op bol.com en niet in de winkel. We zoeken nog iemand die goed kan collationeren. Loop 's binnen bij Pand Noord. Een freule ontbreekt nog. Er loopt maar 1 hoofddoekje rond. Gewoon naar binnen stappen en vragen naar de meneer die Weespermop genoemd wordt.
U ?
Hartelijke groeten,
Tulay Zevek
Copy/past @ Bottehond
Meisjes met hoofddoek geven aan dat zij alleen met arabische mannen slapen. http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8480
BeantwoordenVerwijderenSinds 9/11 is in islamitisch landen, waar de hoofddoek aan het verdwijnen was en de vrouwen opeens te voorschijn kwamen met kortgekipte kopjes, - Tunesië, Marokko, Algerije, Egypte- de gesluierde look weer helemaal terug.
Bij navraag is dat 'de keuze van de vrouw'. Haar beloning is een volledig nieuw garderobe en een trotse echtgenoot.
Bij doorvragen blijkt deze vrouw meestal een man te hebben die het met de huwlijksetrouw niet zo nauw neemt. En die de vrouw financieel in de kou laat staan. Haar nieuwe dracht schept nieuwe verplichtingen voor de man: de druk van familie om de vrouw goed te behandelen neemt toe. Waar hij vroeger weg kon komen met: ze moet ook werken en vage beschuldigingen, door de hoofddoek is hij in één klap verslagen en wordt zijn gedrag niet meer oogluikend toegestaan! Let op: in moslimgemeenschappen is roddel schering en inslag en het is dé methode om iemand in het gareel te houden.
In Nederland heb ik een meisje horen uitleggen dat ze haar vrijheid had gekregen door de hoofddoek: zij mocht gaan studeren in een andere stad en zelfs blijven slapen bij 'vriendinnen'. De moslimmeisjes hadden zich op die manier verenigd en sliepen met hun vriendjes.
Amanda Kluveld en Bart Jan Spruyt in Trouw, 23.5.2009:
BeantwoordenVerwijderen"Onze stelling luidt dat de houding van de zelfgenoegzame elite en het negeren van nijpende problemen dat met die zelfgenoegzame houding samenhangt, een groot gevaar vormen voor onze democratie. Zeker bezien in het licht van de opkomst van de islam, het multicultureel-links politieke complex en het daaruit voortkomende jammerlijk falende Nederlandse integratiebeleid."
Negeren problemen gevaar voor democratie
Ik verheug me nu al op de Ramadan. Die begint dit jaar op 19 augustus. Stelt u zich een drukke straat voor om een uur of 19. Zo'n graadje of 30. Al die mannen die alweer een dag niet gerookt hebben. -Dit is een zwaardere opgave dan een dag niet eten!- Auto's die op hoge snelheid -waarom weet ik niet, maar er wordt tijdens de Ramadan veel harder gereden + veel ongelukken- langkomen. Vrouwen zijn er niet, die liggen nog op de canape of bereiden de avondmaaltijd. Om 21uur? Ja zo'n beetje om die tijd zal de soep geserveerd worden.
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8000
In Nederland is het klimaat wat gematigder, maar waar in islamitische landen het gewoon is 'ramadanwerktijden' d.i. werken tot 12 uur, aan te houden, of men zelfs wekenlang vrij heeft, in Nederland moet men daar vakantiedagen voor opnemen Ik geloof niet dat daar veel gebruik van gemaakt wordt.
Overigens is het niet de bedoeling dat zieken, zwangeren en kinderen aan de Ramadan meedoen, maar ik heb inmiddels heel wat diabetici opgenomen zien worden in het ziekenhuis in die periode! http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8000
@Rudolf,
BeantwoordenVerwijderenWat toevallig: ik kijk zo zelden teevee, maar ik zag een flard van dat kletsprogramma met die Belg en Ratelband. Daarnaast ook Verdonk. Het niveau van alle deelnemers, ook van Verdonk, vond ik bedroevend, maar dat valt misschien nog te vergoelijken met de overweging dat zo'n programma wellicht niet meer dan oppervlakkig entertainment voor de doorsnee teeveekijker bedoelt te zijn. Nou, dat lukt dan misschien heel aardig, met deze deelnemers en deze discussieleiders, dus misschien zou ik deze lieden allemaal moeten waarderen om het feit dat ze hun doelgroep zo goed bedienen. Desniettegenstaande, de stupiditeit van die Ratelband tart werkelijk elke beschrijving.
Het is waar dat stupiditeit en onnozelheid geen specifieke kenmerken van "links" zijn. Ook is het niet zo dat alleen "links" niet adequaat reageert op de met de Islam samenhangende problematiek. Gebrek aan historisch besef, cultuurrelativisme, schuldgevoel in de trant van "wij in het westen hebben het zo goed", weg willen kijken van gevaar, intolerantie tolereren omdat je je graag op tolerantie wilt kunnen laten voorstaan enz. enz., het is allemaal niet alleen maar links en misschien niet eens typisch links. Maar het is gek genoeg wel zo dat mensen die van deze en andere tekortkomingen en gektes min of meer vrij zijn in meerderheid bij "rechts" zijn te vinden, of in elk geval door wat zich "links" noemt bij "rechts" worden ingedeeld.
Ik kan met de begrippen "links" en "rechts" al lang niet meer uit de voeten. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat het ter discussie stellen van het bestaansrecht van de staat Israël het zekerste teken was dat je in het ultra-rechtse, resp. fascistische kamp moest worden ingedeeld. Nu kun je er eerder uit afleiden dat iemand bij ultra-links hoort, (de SP van Van Bommel), of ook wel bij het gematigde (o zo fatsoenlijke) links van de PvdA (uit die partij hoor je ook geregeld zeer Israël-vijandige geluiden); verdedigers van het bestaansrecht van Israël moet je tegenwoordig bij "rechts" zoeken, naar het schijnt. Waarom dat zo is en hoe dat zo is gekomen daar zou wellicht een boek over te schrijven zijn, is vermoedelijk ook gedaan, maar met enige interne logika van "links" dan wel "rechts" denken heeft het m.i. niets te maken. Verder zijn er natuurlijk nog steeds ook wel "rechtse" denkers, zoals wijlen prof. Van Doorn, die zich door rabiaat anti-Israëlisme onderscheiden, en zo af en toe een pro-Israëlisch geluid van meer "linkse" herkomst.
Een goed stuk van Amanda Kluveld en Bart Jan Spruyt in Trouw vandaag (zie link hierboven) met een statement waar wat mij betreft de komende jaren aan gerefereerd kan worden. Het enige wat dat refereren in de weg zou kunnen staan, zijn de paar genoemde voorbeelden van islamisering van de afgelopen maanden.
BeantwoordenVerwijderen(Een lijst met (oneindige?) voorbeelden van de afgelopen jaren was nog sterker geweest.)
Kees Rudolf, de termen links en rechts zijn inderdaad verwarrend en daarom eigenlijk niet meer hanteerbaar.
BeantwoordenVerwijderenInteressant panelgesprek over islam-congres
BeantwoordenVerwijdereninteressant panelgesprek met Holman, Kluveld enz.