Open brief aan de heer K. Loef

Open brief:

Bestuursdienst Amsterdam
Openbare Orde en Veiligheid
De heer K. Loef

Geachte heer Loef,

Bij het lezen van dit artikel in Elsevier ('Straatjeugd Oud-Zuid zwaar crimineel; hulp kansloos') moest ik meteen aan u denken. Dat zal u niet verbazen, hopelijk.

Weet u nog dat u mij nu bijna precies een jaar geleden bij vergissing een maitje stuurde bestemd voor uw collega 'Lotte'? Ik had bij Lotte geklaagd over de idiote toestanden in de wijk Slotervaart in Amsterdam. Ik trok uit mijn waarnemingen de conclusie: Burgemeester Cohen heeft zijn gezag in Slotervaart overgedragen aan imams en hangjongeren. In Slotervaart wordt een complete parallelle samenleving gesticht. Als u het allemaal nog even wilt nalezen kunt u hier en hier ('Domme Burger') terecht.

Wat ik mij nu afvraag is of u gezien de resultaten van uw inspanningen in Amsterdam, het nu gepast vindt om aan mij een verontschuldiging te sturen over de kleinerende en arrogante woorden die u destijds gebruikte om uw collega van voorlichting te behoeden voor verdere uitwisseling met mij. Ik neem de vrijheid vast te stellen dat de stad Amsterdam zonder uw inspanningen veel beter af is. Het toedekken van problemen heeft een zo gigantische vorm aangenomen in Amsterdam dat het een zeer kostbaar werkverschaffingsproject mag heten dat als enige resultaat heeft dat maatregelen die zeer dringend nodig zijn worden uitgesteld. Vele burgers ondervinden dagelijks de gevolgen en betalen de prijs voor uw vrijwillig gekozen blindheid en doofheid.

Om het u gemakkelijk te maken kopieer ik hieronder nog even uw mailtje van destijds.

Hoi Lotte,

Zo zie je maar weer eens hoe een klein incident opgeblazen kan worden. Deze mijnheer komt voor het eerst van zijn leven achter de a10 en vindt het daar maar een enge bedoening, zeker als hij ook nog eens een keer wordt uitgescholden. Vervolgens moet de hele overheid in het geweer komen –en wel direct- om hem van zijn onveilige gevoel te bevrijden. Dat doet die overheid uiteraard verkeerd en uiteraard gaat het hier om een complot om mijnheer dwars te zitten. Nu worden hem helemaal de ogen geopend en zijn waarnemingsvermogen gescherpt , en voorwaar ik zeg u, overal in Slotervaart ontwaart mijnheer grote misstanden. En dat leidt dan natuurlijk tot bombastische conclusies over Cohen die zijn gezag zou hebben overgedragen aan imams en hangjongeren etc.

Niks van aantrekken allemaal, je hem volstrekt feitelijk op de hoogte gesteld. Deze mijnheer wil zo te zien geen feiten maar een j'accuse. Want daar kan je de aandacht mee trekken.

Kees

Hoogachtend,

Roelf-Jan Wentholt

7 opmerkingen:

  1. Als U de Brieven van Ir. H. A. Schuringa bij bol.com bestelt weet U hoe U een zeperd krijgt en hoe U die zeperd op Uw beurt etc etc

    De zeperd waarover U op zaterdag 28 april op het August Allebee plein uitgleed , had U makkelijk kunnen ontlopen. Maar ja, geen street-wise gedrag. Toch ?

    @ Allen
    Duik in Hoeiboei's archief

    Ik was die ochtend naar Ataturk gereden voor mijn jaarlijkse schouw rond ANZAC-day. Ik heb die dag als gebruikelijk geluncht bij de Suri Chinees recht tegenover Pand Noord. Het verslagje staat 29 april 2008 op iens.nl. Ik had mijn twee Kangals thuis gelaten en alleen onze shar-pei meegenomen. 'Light' security. 's-Middags heb ik met Booike gewandeld van Slotervaard-Noord naar Slotervaart-Zuid (Overtoomse Veld) omdat een van ons daar jaren geleden clandestien heeft gewoond. Aan de Rijswijkstraat in een flat van het Mijnwerkerspensioenfonds. Recht boven de Perche d'Or (halal dus die naam mag blijven) van good old Bobby Haarms. Vrindje toen. De zaak was gesloten & Bobby leeft nog wel maar is al lang weg.

    http://tinyurl.com/p7homy

    Ik hoop niet dat hij op zijn 75ste de nieuwe trainer van Ajax wordt want ik misgun Ajax de Kleine alle succes. Wij vervloeken Ajax elke dag omdat Ajax ooit Cassandra meer dan eens verkracht en mishandeld had.

    Waar was ik gebleven ?

    Over de Nachtegalenlaan [bekend in justitiele kringen] terug gewandeld naar waar de Seicento stond. Op dat plein waar Uw camaraman zijn plaatjes wilde schieten. Geen enkel probleemgevalletje onderweg tegen gekomen. Als ik mijn Kangals in de SUV had geladen dan was die middag heel 020-Gaza het land uitgevlucht als ik had geroepen : KOM HIER of NO MORE SIVAS

    Als U mijn diensten had gevraagd hadden wij ze om niet verleend voor een voetje tussen de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er inmiddels een koppeling van dit stukje naar het mail-adres van K. Loef gegaan?
    Want wel willen toch niet dat hem deze "open brief" ontgaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Kassander
    Jammer dat U niet heeft gezien dat Roelf-Jan niet op 28 april maar op 26 maart 2008 op het A. Allebee plein verkeerde. Voor mijn verhaaltje maakt het verder niks uit. Maar voortaan wel beter opletten.

    U heeft de nodige e-mail adressen al lang gevonden. Wilt U mij een b.c.c. sturen ? Je kent mijn e-mail adres boriskangal@gmail.com c.c. tulay@hollandadesk.mit.gov.tr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk wel.

    Is er al een email naar deze Loef gestuurd door de briefschrijver?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben toch lichtelijk verbijsterd dat hier zo weinig op gereageerd wordt.
    Is iedereen inmiddels zo blasé dat het als een fact of life wordt
    geaccepteerd dat stadsdelen niet meer toegankelijk zijn ?
    Dat het een voldongen feit is dat we de regie over ons eigen land kwijt zijn
    ?

    Ik las ook de links, hoe de mocro in het witte trainingspak bijna uit elkaar
    klapte van haat. Je zou het zonder moeite kunnen transplanteren naar de
    uitingen van fanatisme in verre gebieden.
    Inclusief de wijd opengesperde schreeuwbekken die hun boodschap zo mooi
    etaleren.
    Geregisseerde opwinding noemen we het dan. Mooi niet, het is intrinsiek een
    uiting van mensvijandigheid die zijn weerga niet kent.
    Het is pure haat , die wij als onnozelen willen onderbrengen in een
    categorie die onze gemoedsrust niet verstoort.

    Dat gaat ons ten gronde richten. En dit keer neem ik geen woord terug van
    mijn pessimisme.
    Word g.v.d. eens wakker !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Marie José,

    Weinig reacties hoeft niet altijd te betekenen dat mensen het ok vinden, veel mensen lezen het, maar reageren niet.

    BeantwoordenVerwijderen