"Ach, wat maakt het uit?"

Ach_wat_maakt_het_uit

Updated & nog steeds actueel.

Dit is nu salonfähig

"Hoezo islamisering? Geef dan voorbeelden?! Ik kan nog steeds doen en laten wat ik wil dus waar maakt iedereen zich eigenlijk zo druk om?

"En dit zijn toch maar incidenten: 'Devote moslimvoetballers die niet tegen homo's willen spelen'? Of een moslima raadslid die 'n raadsvergadering een kwartier laat schorsen om te bidden?
"Hoe vaak komt dat nou voor? Laat ze toch hun ding doen! Vermeld eens positief moslimsnieuws! Altijd dat islamgebash! Waarom moet een kunstenaar zo nodig telkens die arme moslims provoceren?

"Islamitische propaganda bij de publieke omroepen? We hebben het toch ook over kerst? Nee, dit is echt spijkers op laag water zoeken. Trouwens, Nederlandse kinderen worden veel te individualistisch opgevoed, dus het is een zegen dat er meer (gehoofddoekte) niet-westerse kleuterleidsters komen.

"Geen enkele bezoeker heeft er toch last van als moslima’s in het theater niet naast een man willen zitten of dat er gescheiden loketten voor mannen en vrouwen in één gemeente zijn? Wat maakt het uit dat vrouwen in een boerkini willen zwemmen? Het stoort me niet en anders kunnen ze niet zwemmen. Het is beter dan de sexualisering van de samenleving en 't voorkomt ook nog eens huidkanker want 'onze meisjes' lopen er veels te bloot bij. Belangrijker is dat genitale meisjesverminking nu effectief wordt aangepakt.

"Ik kan m'n hond nog steeds uitlaten hoor, maar je hoeft dat toch niet per se naast een moskee te doen? Kwestie van respect.

"Waarom is het toch nodig religies te bekritiseren en mensen onnodig te kwetsen? Wat heeft haatzaaien of aanstoot geven nu voor zin? Er zijn toch ook bruggenbouwers als Tarik Ramadan, Achmed Marcouch en Kader Abdolah? En kijk eens hoe fantastisch Aboutaleb of Tofik Dibi 't doen!

"Ik kan nog steeds eten en drinken wat ik wil. Dat er in de schappen van A.H. steeds meer ruimte komt voor halalprodukten is alleen maar logisch en wat maakt mij dat nou uit? Als die mensen dat willen... ik hoef het toch niet te eten? Nou ja, ik weet ook wel dat er in de kantine van mijn werk sinds kort alleen nog maar halalkroketten worden geserveerd en op de universiteit van mijn zoon, maar ik proef het verschil toch niet en van varkensvlees word je maar dik, dus wat maakt het uit? Halal is toch niet slecht?

"En dat er op de vrijdagmiddagborrel geen alcohol meer wordt geschonken omdat dat nu eenmaal niet integrerend werkt, dat is toch ook niet zo erg? Je kunt overal wel een probleem van maken. Het is eigenlijk wel gezond voor me, dan begin ik wat later te drinken en ik kan daarna toch gewoon met mijn vrienden naar de kroeg gaan? Daar kan ik zo veel drinken als ik wil, dus nee, ik zie het probleem niet.

"Ik heb er ook geen last van dat sommige collega's een paar keer per dag naar de speciale 'stilteruimte' gaan waar vrouwen en mannen gescheiden kunnen bidden. Dat vind ik eigenlijk wel mooi, en ik ga ook wel eens wat langer naar de wc of buiten een sigaretje roken. Daar zegt toch ook niemand iets van? Een beetje meer respect voor elkaar, dat zou wel helpen.

"En dan dat gezeur over die hoofddoek! Mijn moeder droeg vroeger ook een hoofddoek, of een sjaal, dan bleef haar dure permanentje tenminste goed als ze door weer en wind op de fiets boodschappen ging doen. Die hoofddoek wordt al zo lang door vrouwen gedragen! En om zoveel verschillende redenen. Wat gaat mij dat aan? Nee, als het de eigen vrijwillige keuze is van die meisjes dan mag dat toch zeker? Als ze 'm niet zouden dragen, dan mogen sommigen helemaal het huis niet uit of werken of sporten. Dat is pas erg. Dus nee die hoofddoek moet je respecteren. Bovendien zijn de meesten al gewend om 'm als kind te dragen. Dat is nou eenmaal die cultuur! En het is maar een kledingsstuk hoor, dat trouwens vaak nog heel charmant, fleurig en verleidelijk is, je mag ze daarom niet buitensluiten. Ik zie niet in dat die vrouwen zich aan onze cultuur moeten aanpassen. Wat is er zo mooi en vooruitstrevend aan die ordinaire meiden met navelpiercings die ik overal zie? Vindt u het gek dat die meiden voor hoer worden uitgescholden? Nou, ik niet, ik zie liever een meisje met een hoofddoek bij de kassa van A.H. dan zo'n Hollandse del met een grote bek. Ik reken het liefst bij zo'n hoofddoekje af want dan weet ik tenminste dat ik nog met égard word behandeld. Wat dat betreft kunnen we nog een voorbeeld nemen aan die vrome moslims. Je kunt er eenvoudigweg niet omheen.

"Trouwens, mijn dochter hoeft er toch zeker geen een te dragen als ze dat niet wil? We leven hier in Nederland hoor en niet in een islamitisch land! En háár dochtertje van vier, mijn eerste kleinkind, heeft een gehoofddoekte juffrouw die hartstikke lief is voor mijn kleinkind. En dáár gaat het toch om! Bovendien had mijn dochter in de buurt waar zij woont geen andere keuze, haar dochtertje speelt gewoon met meisjes die ook een hoofddoekje dragen. Nee, je mag niet discrimineren. Hier in het dorp zie je ze trouwens niet of nauwelijks. Mijn dochter is nog nooit voor hoer uitgescholden, ook niet toen ze onlangs in Amsterdam bij een vriendin logeerde die nota bene in De Baarsjes woont. Je moet alleen geen aanstoot geven en niet in korte rokken gaan lopen, niet provoceren, dan is er niets aan de hand en word je echt niet aangerand. De hoofddoek is gewoon een verworven recht.

"Het valt allemaal wel mee met die islamisering. Ik zie het niet en Hollandse meisjes trouwen toch ook met Marokkanen of Turken? Dat is toch pure integratie? Nee, ik heb nergens last van. Het gaat maar om een klein groepje dwarsliggers en vind je het gek dat die boos zijn? Ze worden altijd maar gediscrimineerd of beledigd. Ze mogen de discotheek niet in omdat ze meisjes lastig zouden vallen, alsof Hollandse jongens dat niet doen! En wat wil je met zo'n Wilders die continu aan het beledigen is! Waar is dat nou goed voor? Eerst die Ayaan Hirsi Ali en Verdonk en nu gaat Wilders nog eens polariseren, en polariseren - de Amsterdamse burgemeester heeft het zelf gezegd - leidt tot haat en haat heeft nog nooit iemand goed gedaan. Zo is het toch! Kijk maar wat er met Van Gogh is gebeurd.

"Laat die moslims toch leven zoals ze willen, dan doen ze ook niemand kwaad. Ik heb geen problemen met ze, ik pas me wel aan. Het zijn hele aardige Turkse mensen bij onze snackbar, ze spreken niet zo goed Nederlands maar ze zeggen altijd vriendelijk gedag. Onze westerse normen en waarden hebben ook zo hun nadelen. Onze vrouwen zijn veels te geëmancipeerd geraakt. Veels te ver doorgeschoten. Wat maakt het nou uit dat die moslimvrouwen alleen door vrouwelijke artsen behandeld willen worden? Laat die vrouwen toch lekker apart zwemmen en gymnastieken en naar de kapper gaan, het is helemaal nog niet zo lang geleden dat dat in Nederland ook zo was. We kunnen toch wel een beetje toegeeflijk zijn en de tijd wat terugdraaien? Ik vind dat niet meer dan normaal. Als we dat doen, dan stoppen de bedreigingen vanzelf.

"Ik zie die mensen als een verrijking hoor, al die heerlijke restaurants die erbij zijn gekomen, die zou je toch niet meer willen missen? En die muziek! Dat is nog eens wat anders dan André Hazes! En ze zijn hartstikke gastvrij, de moskee houdt heel vaak open dagen, zodat je kan zien hoe vriendelijk die islam is, je moet alleen even aan hun gewoontes wennen, maar dat is niet meer dan een kwestie van beleefdheid, toch? En nogmaals, het went vanzelf.

"We moeten niet zo moeilijk doen. Kijk, in de bijbel staan ook een heleboel nare dingen en wij hebben ook de kruistochten gehad. En wat te denken van de katholieke kerk aan het begin van de vorige eeuw? Alsof die zo gezellig was. En het is toch allemaal goed gekomen? Dus ik zou zeggen, steek de hand eerst maar eens in eigen boezem en gun die mensen nog een paar decennia. Je moet juist medelijden met ze hebben en aardig voor ze zijn. Het is onze plicht ze te helpen want eigenlijk zijn ze zielig.
 
"Wat is er nou eigenlijk aan de hand? Ik ben nog net zo vrij als altijd! Ik kan gaan en staan waar ik wil. Tijd om me in al die problematiek te verdiepen heb ik trouwens niet. Ik ga straks lekker in de polder fietsen en vanavond drink ik een wijntje bij het eten en morgen weer gezond naar het werk. Nee, het zal mijn tijd wel duren en wie dan leeft dan zorgt en als we nou gewoon een beetje lief voor elkaar zijn dan komt het allemaal wel goed en doen ze ons helemaal geen kwaad."

Reacties: Ach, wat maakt het uit? februari 2008

44 opmerkingen:

  1. Ook Amerika buigt met Barack Obama diep voor de islamitische wereld:

    "De buiging is een eenvoudige verwijzing naar een nieuwe ruilhandel: we offeren democratie en mensenrechten op in ruil voor stabiliteit."

    http://www.elsevier.nl/web/Afshin-Ellian.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De nieuwe achterstelling van de vrouw wordt met enthousiasme ingezet!

    Alle mogelijke knievallen die je kunt bedenken, zullen nog gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voorzie binnen al te korte tijd:
    Pasen en kerstmis afgeschafd
    Homo's en honden afgeslacht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annelies, bedankt voor Hoeiboei. Wat een verademing.

    Zoals ook dit stuk weer aantoont, zijn het vooral vrouwen die het gelag betalen. Het feminisme ten lande is mede dankzij jarenlange media verguizing en het post-moderne (cultuur-relativistische) gedachtengoed zo niet geheel monddood dan toch zo mak als een pasgeboren lammetje, dus een intelligente analyse van gender en machtspolitiek (centraal hier, m.i.) zie je zelden. Het gaat zogenaamd over geloof, 'eigen keuze' en respect voor andersdenkenden. Maar veel van de kwesties gaan duidelijk niet om wederzijds respect - met inachtneming dus van de rechten van het individu en het seculiere karakter van het publieke domein - maar om een ordinaire machtstrijd: wie maakt waar de dienst uit en eens kijken hoe ver je kunt gaan. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de figuratieve kunst in de hal van een gemeentehuis of het gedoe met honden in de buurt van een moskee.

    Overigens, dat moslimmeisjes niet met een Hollandse jongen (mogen) trouwen, geeft wel aan hoe 'vrij' deze meisjes zijn. En over vrijheid van godsdienst gesproken - het zal hier vermoedelijk vaak genoeg gezegd zijn: dat moet toch eerst en vooral vrijheid van godsdienstige *indoctrinatie* betekenen. Het is een gotspe dat de overheid religieuze scholen medefinanciert en accomodeert. Confessioneel onderwijs aan minderjarigen en het grondrecht van godsdienstvrijheid zijn, me dunkt, niet verenigbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een brokje leesvoer:
    http://www.let.uu.nl/~martin.vanbruinessen/personal/publications/arabisering_indonesische_islam.htm
    Met dank aan de, op de scholen, decennia stelselmatig weg gepoetste 350 jarige geschiedenis van Nederlandse kolonisatie van wat nu Indonesië heet zijn de receptoren van de meeste mensen wel onontvankelijk geworden voor de tactieken van de oprukkende Islam...
    Het is daar ooit begonnen met Islamitische handelslieden die zich in de havens vestigden met toko's en door hun functie als ontmoetingsplaatsen hun macht onder de bevolking konden verspreiden. Inmiddels is Saudi Arabië de grootste financier van trainingskampen op o.a. Java waar dakloze straatkinderen onder het mom van liefdadigheid naar "school" kunnen. Van zo'n snotventje, van nog geen 15 jaar jong, kreeg ik in 2000 al een pamflet in handen gedrukt in de bus naar Bandung:"Jihad upaya akhir mematahkan gerakan pemberontakan kristen maluku"
    Jihad geschreven met een "I" in de vorm van een bebloed mes. Het ging om een bijeenkomst in Jakarta met als thema:"Jihad, om een einde te maken aan het Christelijke verzet op de Molukken"
    De rest is wederom geschiedenis...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele post om aan te tonen hoe eenzijdig hoeiboei is. Knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Buub
    Gelukkig hebben we jou voor de van alle kante belichte nuance...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed stuk. 't Doet nog steeds opgeld. Er wordt niks opgelost,
    ze laten gewoon alles op hun beloop.
    Ze zijn niet alleen blind, maar vooral dom.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. '...en dan doen ze ons helemaal gen kwaad...'

    http://www.elsevier.nl/web/10230055/Nieuws/Buitenland/Britse-politie-houdt-overhaaste-klopjacht-op-terroristen.htm



    echt niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kleine Nederlandse meisjes spelen dus met kleine meisjes met een hoofddoekje. En de gehoofddoekte juf is erg lief. Zo ver is het al gekomen in ons land.Een regelrechte nachtmerrie.
    En de regering vindt het allemaal prima.Mensenrechten gelden in Nederland niet voor vrouwen.
    Beperking van hun vrijheid wordt uitgelegd als een verworven recht.
    De smerige mentaliteit van de Islam wordt hier met veel plezier overgenomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het ook helemaal niet erg om een boete te krijgen omdat mijn paspoort in mijn andere jasje zat, dan moet ik maar niet zo dom zijn. Tegen fouilleren heb ik ook geen bezwaar, of dat ik door camera's in de gaten word gehouden. Ik heb toch niets te verbergen? Als de politie zonder reden op te geven mijn huis binnen mag komen, wie ben ik dan om daartegen te protesteren? Ze doen hun werk toch?
    Dat ik nergens meer mag roken is ook wel begrijpelijk. Er staat toch nergens dat mensen het recht hebben om tabak te roken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook vind ik het helemaal niet erg om ingepakte meiden achter de kassa te zien. Waarom zou een cassière iets tegen jou als man zijnde moeten zeggen of je aankijken? dat geeft allemaal alleen maar aanleiding tot verkrachtingen en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vanmorgen nog gehoord:

    “Wat? Vind jij dat alle illegalen het land uit moeten? Deze kwetsbare mensen. Hoe durf je dat te zeggen. Jij zou eens in die vreselijke omstandigheden moeten leven. Ze zijn zo arm en wanhopig. Ze zitten echt niet voor niks met z’n allen op van die levensgevaarlijke, gammele boten. Het zijn vluchtelingen, hoor.Weet je wel wat je zegt. Je moet je schamen.
    Ben jij wel eens in één van die landen geweest? Nou dan. Hoe kan je er dan over oordelen.
    Het is helemaal niet waar dat het allemaal economische gelukszoekers zijn. Ik word echt heel boos nu. Wat weet jij nou van hun achtergronden. Kijk, ík heb al zoveel van die mensen geïnterviewd. Ik ken zoveel van hun verhalen. Dat verzinnen ze echt niet.
    Ach, hou toch op met die onzin. Ik kan daar zo kwaad om worden. Jij zit maar te beweren dat je het beter weet omdat jij toevallig in een buurt met 180 verschillende nationaliteiten woont. Je zou eens echt met al je niet blanke buren in gesprek moeten. Trouwens, je bent toch een van de weinige blanken in dat blok van je? Je trekt je niets van je buren aan. Alsof je met zo’n houding alles kan beoordelen. Je moet niet zo generaliseren. Nee, je moet nu echt ophouden!!
    Ik zou wel eens willen weten wat jij in ‘40-‘45 zou hebben gedaan. Ja, jij zou vast ook alle Joden hebben aangegeven. En nou hou je je mond!! Je bent gewoon een racist! Ik heb schoon genoeg van je onverdraagzaamheid. Ik ga met jou niet meer in discussie. Hou je mond!”
    (En ja, het was een vrouw…sorry).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ken ik ook mannen en helaas vrouwen die heel soepel omspringen met het gegeven FGM (vrouwenbesnijdenis).
    Dat is toch iets cultuurgebondens en zoiets prachtigs kan niet zomaar veroordeeld worden door de westerse 'ontwikkelde' mens. Stel je voor, dat riekt naar racisme en xenofobie.
    Want wat is nou meer belangrijk. Deze 'religieuze' uiting of onze verloederde westerse normen en waarden.
    Daarbij, zo vaak komt het niet voor of eigenlijk helemaal niet, volgens Marcel van Dam.
    En als die vrouwen het nou zelluf willen?! Dan helpen we ze toch gewoon een handje door deze 'ingreep' in onze ziekenhuizen te laten verrichten.
    Fijn toch.
    Tenslotte. Onder verdoving valt het allemaal wel mee en verder hebben we het er niet over dat dit verstrekkende, levenslange gevolgen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Buub. Ja, het is niet leuk om slecht nieuws te lezen, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Treffend stukje van Amanda Kluveld:

    Gebed van moslims in Rotterdam verhoord:

    Afgelopen maart werden in Theater Zuidplein voor een optreden van Salaheddine, 50 stoelen gereserveerd speciaal voor moslimvrouwen, die niet naast mannen willen zitten.

    Daarmee handelde het theater in strijd met het verbod op het maken van direct onderscheid bij het aanbieden van een dienst en het uitvoeren van een overeenkomst zoals dat te vinden is in artikel 7, lid 1 van de Algemene Wet Gelijke Behandeling, oordeelde minister Eberhart Van der Laan (Wonen, Werken, Integratie).

    Oneens
    De Rotterdamse GroenLinks wethouder Rik Grashoff is het daar niet mee eens. De minister bepaalt niet wanneer de wet is overtreden, stelt hij, maar de rechter.

    Er kunnen volgens Grashoff wel degelijk redenen zijn om onderscheid te maken bij het aanbieden van een dienst, in dit geval een voorstelling in een door gemeentegeld gesubsidieerd theater.

    Emancipatie
    Theater Zuidplein heeft naar overtuiging van de wethouder een bijdrage geleverd aan de emancipatie van traditionele moslimvrouwen, die eigenlijk nooit in een theater komen en dat wel zouden doen als ze niet naast mannen hoeven te zitten.

    De emancipatie zou er ondermeer uit bestaan, zo stelt Grashoff, dat de moslimvrouwen tijdens de voorstelling ‘door de cabaretier en ook door de hoge mate van publieksparticipatie, op cabareteske wijze worden geconfronteerd met oorspronkelijke Marokkaanse waarden, normen en talen die steeds meer blijken te verhollandsen.

    Cabaretier Salaheddine noemt dit 'verkazen'. Dit is ook het centrale thema van zijn voorstelling.’

    Geen vrouwen
    Wat betreft de emancipatie van traditionele moslimvrouwen die Grashoff voor ogen heeft, kan in ieder geval worden vastgesteld dat die tijdens het optreden van Salaheddine niet heeft plaatsgevonden. De door de wethouder als ‘doelgroep met bijzondere wensen’ aangeduide vrouwen kwamen niet. Waarom dat zo is, weet geen mens.

    Het kan zijn dat ze niet mogen. Het kan zijn dat ze liever helemaal geen mannen in het theater tegenkomen. Maar het is evengoed denkbaar dat ze op de flauwiteiten van Salaheddine geen prijs stellen, ook al ziet de wethouder nog zo graag dat moslims een avondje onder elkaar heilzaam schaterlachen over hun eigen ‘verkazen’.

    De door de wethouder als ‘doelgroep met bijzondere wensen’ aangeduide vrouwen kwamen niet
    Achterlijk
    Hoe het ook zij, met het argument dat men af en toe achterlijke opvattingen over mannen met subsidie van de gemeente moet faciliteren om de emancipatie van moslimvrouwen te bevorderen, stond Grashoff voor joker, wat misschien voor de cabaretliefhebber geen probleem hoeft te zijn.

    Na de emancipatiekaart te hebben gespeeld in de Rotterdamse actualiteitenraad van afgelopen donderdag, waar hij vragen beantwoordde van de altijd scherpe en goed geïnformeerde Anita Fähmel van Leefbaar Rotterdam, beriep de wethouder zich op het statement van Theater Zuidplein dat het met het aanbieden van zitplaatsen die alleen voor vrouwen bestemd waren, gebruik had gemaakt van een ‘experimenteel marketinginstrument’ om zoveel mogelijk bezoekers te genereren.

    Ongelovige honden
    Ik zie diverse mogelijkheden voor verdere experimenten op dit gebied. Misschien kan Theater Zuidplein ook een vakje stoelen reserveren voor moslims die niet naast ongelovige honden willen zitten, of voor blanken die niet naast zwarten willen plaatsnemen of voor mensen die niet met het gesubsidieerde emancipatieproces van onbekende moslimvrouwen willen worden geconfronteerd.

    Niemand heeft er last van gehad, niemand heeft zich gediscrimineerd gevoeld, stelt Grashoff. Dat zou hem juist moeten wakker schudden. Het is met Rotterdam wel heel erg gesteld als niemand er last van heeft dat B&W het een goed idee vindt om stoelen te reserveren voor vrouwen die een zodanig verknipt beeld van mannen hebben dat zij er niet naast willen zitten.

    Gebed
    Maar goed Rotterdam is ook de stad waar niemand er last van heeft dat een adviseur van de gemeente een gebed uitspreekt voor de overwinning van moslims en de islam en van Palestijnen op Joden die de vijand zijn van het geloof.

    Aanstaande woensdag zal Grashoff samen met Tariq Ramadan een persconferentie geven over de bevindingen van het onderzoek dat naar zijn uitspraken over homo’s, vrouwen en de overwinning van de islam is gedaan.

    Ramadans gebeden zullen verhoord worden. Woensdag kan inderdaad worden beschouwd als een overwinning van de islam op onze cultuur. De islamisering van Nederland gaat aanzienlijk sneller dan het ‘verkazen’ van moslims. Moslims die daar blij mee zijn moeten hun dankgebeden misschien wel eerder richten tot wethouder Grashoff dan tot de barmhartige Allah.

    http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3141

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog een link om in te plakken:

    Ex-moslim in Nederland met dood bedreigd

    http://www.refdag.nl/artikel/1405462/Exmoslim+in+Nederland+met+dood+bedreigd.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach wat maakt het !

    Telegraaf 25-4-09

    Moslim krabt blote vrouw van billboard Van een onzer verslaggevers

    AMSTERDAM - De Amsterdamse politie heeft in Amsterdam-Oost sinds kort te maken met een gelovige moslim die met zijn blote nagels de reclameposters van billboards krabt.

    Op de billboards maken sexy dames reclame voor het lingeriemerk Sapph. De man, Tarix Abdullah, zegt dat hij handelt "uit respect voor God". Hij zegt dat hij niets tegen vrouwen heeft, maar wel als ze niet meer aan hebben dan een beha en een slip. "Ik doe het om vrouwen en kinderen te beschermen die hier langskomen. Straks denken vrouwen nog dat zij er zo uit moeten zien om mannen te behagen. Als ze de weg van God volgen, meer in het bijzonder van de islam, kunnen we het gevaar ontwijken", zo liet hij weten.

    De Amsterdamse politie is van de actie op de hoogte, maar heeft nog niet ingegrepen. De directeur van Sapph noemt de actie "schokkend".

    AD 24-4-09

    Moefti wil af van sportende vrouwen

    RIYAD - De grootmoefti van Saudi-Arabië, Abdulaziz al-Sheikh, maakt zich zorgen over het toenemend aantal sportende rouwen. ,,Vandaag sporten vrouwen met andere vrouwen, morgen zullen zij dat samen met mannen doen,'' waarschuwde de rechtsgeleerde volgens internetpersbureau SABQ.

    De moefti constateert dat er steeds meer sport- en fitnessclubs voor vrouwen ontstaan. ,,De vrouw moet huisvrouw zijn en de kinderen opvoeden.

    Plichten die zij niet aan het personeel moet overlaten om zich buitenshuis te vermaken,'' zei de grootmoefti, die als een autoriteit geldt op het gebied van de interpretatie van religieuze regels. Bindend is zijn oordeel evenwel niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach ja, wat maakt het uit dat we generaties geleden al afgesproken hebben dat het dragen van bijvoorbeeld een korte rok niet inhoudt dat de draagster hiermee de man inviteert voor (onvrijwillige) sex.
    En dat reclame voor ondergoed niet meer is dan dat, is voor de muzelman onwaarheid.

    En de autochtone cultuurrelativisten vinden het geen punt om de westerse emancipatie nog eens onder de loep te nemen. Tenslotte staan die hoofddoekjes best leuk en droeg 'mijn' oma er ook een. Hiermee volledig voorbijgaand aan de achterliggende motivaties en impact op het sociaal/maatschappelijk gebeuren.
    Typisch toch dat deze cultuurrelativisten argumenteren dat onze cultuur ook niet zo geweldig is en tegelijkertijd die andere cultuur vrijwaart van kritiek. En zelfs zo ver gaan om te insinueren dat onze cultuur/maatschappij deze anti-reacties over zichzelf afroept.
    Stinky, stinky ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat het uitmaakt!
    Ik werkte al zo'n 12 jaar op en af in Noord Afrika/middenoosten. Ongemerkt had ik me aardig aangepast: vestje over mijn blote armen, rokken wat langer, naar het strand bij een touristenhotel.
    Mijn studerende dochter kwam een weekje over om te zonnen en we gingen naar vrienden om bij hen naar zee te gaan. Dochterlief kwam tevoorschijn, wel wat gegeneerd omdat ze nog zo bleek was, in een lief klein bikinitje.
    En opeens bleek dat dat niet kon: gegil, er werd een lap over haar heen gegooid.
    En toen heb ik de les van mijn leven gekregen: heel duidelijk en direct (er zat een engeltje op mijn schouder die me hielp, zo goed heb ik nog nooit frans gesproken, zou ze later zeggen)legde ze de familie uit,dat ze alle recht had zo erbij te lopen. Als er iemand dacht dat ze er zo bijliep om iemand het hoofd op hol te brengen, dan hadden ze het mis. Ze was jong en mooi en ze wilde zwemmen. En iedereen die dacht dat het anders was, was verantwoordelijk voor zijn eigen smerige gedachten. En als iemand er last van had, moest die maar de andere kant op kijken.
    Naar de landsaard was ze zeker 15 minuten aan het woord zonder onderbroken te worden. Daarna liep ze het strand op en ging zwemmen.
    Ik was trots en tegelijkertijd schaamde ik me voor mijn eigen 'aanpassingsvermogen'. Mijn dochter bracht me terug bij mijn eigen normen en wees me op mijn verantwoordelijkheid om te staan voor je eigen cultuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Belle,
    Ongemerkt had ik me aardig aangepast: vestje over mijn blote armen, rokken wat langer, naar het strand bij een touristenhotel.
    .

    Tja ,... je bent in een vreemd land en je past je niet aan aan de lokale gewoontes ? Het is me toch wat met die Allochtonen !

    "lands sede, lands eere, costume vanden lande en is geen schande"
    Kortom Belle weet niet wat wellevendheid is.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Etiquette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk stuk, moest gelijk denken aan die AZC directeur(in Leiden)die de verkrachtingen , afpersingen, gedwongen prostitutie en moord van AMA's kon begrijpen omdat de daders waarschijnlijk toch trauma's hadden opgelopen in het land van herkomst...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed gemsakt Annelies!

    kernachtiger kan het niet zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Interview Farish Noor in de Pers.

    Stop met die dialoog, het is zinloos:

    stop me die dialoog

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Aardig stukje, maar éénzijdig.

    De "ach, wat maakt het uit" is een houding, een gedrag wat voortkomt uit nonchalance of dommigheid en zich niet enkel beperkt betreffende "islamitische zaken" (of multiculti problemen).

    Deze verrotting heeft echter al eens eerder en elders in onze cultuur toegeslagen.
    In bijvoorbeeld het laten verloederen van onderwijs en zorg.
    Het gebrek of onvermogen om eisen te stellen aan de leerkracht, het te volgen lespakket, het uiteindelijke te bereiken niveau enz.

    Want de Nederlander neemt nog altijd genoegen met de slecht journalistiek functionerende media, zoals de gebrekkige kranten.
    De oplagecijfers zijn een indicatie van het ontbreken van een verlangen naar kwaliteit.
    Maar algemener genomen vindt men dit onvermogen tot het eisen van kwalieit terug in de verhouding burger en zijn/haar bestuur.

    Dus met islam 'an sich' heeft het allemaal niets te maken.

    Het zit dieper.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach wat maakt het uit, denkt ook Obama. Lees dit interview met zijn nieuwe adviseur Dalia Mogahed, op de site islamonline, van de vaak aan antisemitische stemmingswisselingen onderhevige Yusuf al-Qaradawi.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dan ook deze maar: Barack Obama adviser says Sharia Law is misunderstood:

    Obama's charmarte adviseuse zegt 't

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zeer goede compilatie. En helaas ook beangstigend realistisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Amanda Kluveld in de Volkskrant, ook over Mogahed:

    Nobelprijs voor Obama, hoera!






    "Mogahed
    De sharia is volgens haar ook voor vrouwen een belangrijke standaard voor gender-rechtvaardigheid. Mogahed moet Obama dat verteld hebben. En dat is zo goed van de Amerikaanse president: hij luistert naar de wijsheid en ideeën die moslims overal ter wereld volgens Mogahed aan Amerika te bieden hebben."

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leestip van Martien Pennings!!

    Jean-Marie Dedecker waarschuwt voor gevaren van migratie (Gazet van Antwerpen)

    BRUSSEL 08/10 (BELGA) = In zijn nieuwe boek 'Hoofddoek of blinddoek' maakt Kamerlid
    Jean-Marie Dedecker een beenharde analyse van de migratie van moslims en de
    manier waarop onze politici daarmee zijn omgegaan. "Hun houding was en is er een van
    pappen en nathouden", zegt de politicus donderdag in Gazet van Antwerpen.
    Het boek toont volgens Dedecker aan dat migratie ons veel kost en weinig of
    niets opbrengt. "En dan heb ik het niet alleen over geld, maar ook over
    geestelijke waarden. Het gaat ook over de bedreiging van de scheiding tussen Kerk en
    Staat. Verder bewijs ik dat 70 procent van onze criminaliteit te maken heeft met
    allochtonen en dat 60 procent van de sociale huisvesting in onze steden wordt
    bezet door vreemdelingen", gaat Dedecker voort.
    Dedecker beseft dat hij zich met zijn boek blootstelt aan veel kritiek en "dat
    ze zullen proberen me terug in de hoek van het Vlaams Belang te drukken.
    Daarom heb ik mijn boek geschreven als een doctoraatsthesis, elke stelling is
    onderbouwd met cijfers en bewijzen", luidt het. Hij rekende voor dat de migratie
    jaarlijks 7,67 miljard euro, of 2,2 procent van het BNP, zou kosten.
    Het verschil tussen zijn boek en "Inch'Allah" van VB-voorman Filip Dewinter,
    is volgens hem dat Dewinter de migranten weg en de grenzen dicht wil. "Ik zeg
    dat dit niet meer kan. Voor mij zijn de migranten welkom, mits ze willen
    presteren, niet om te profiteren", aldus Dedecker. LOD/(VRW)/

    "Stop het importeren van de armoede"

    'Hoofddoek of blinddoek?' Met die retorische vraag maakt Jean-Marie Dedecker brandhout van de migratie en van de veroveringsdrang van de islam in Europa.

    Wij lazen zijn nieuwe boek als eerste.

    Morgen presenteert Jean-Marie Dedecker Hoofddoek of blinddoek - de migratie ontsluierd aan de rest van de wereld. U krijgt vandaag al een inkijk in het boek, dat een beenharde analyse maakt van de migratie van moslims en de manier waarop onze politici daarmee zijn omgegaan. "Hun houding was en is er een van pappen en nathouden", zegt Dedecker. "Het is de hoogste tijd dat we het roer omgooien, want het is vijf voor twaalf."

    De 57-jarige pletwals uit Oostende ziet er een stuk beter uit dan rond de verkiezingen in juni, toen zijn partij 7,62 procent van de stemmen behaalde. Dat was niet niks, maar iedereen had minstens tien procent verwacht. Dedecker zelf scoorde in West-Vlaanderen weliswaar 54.921 voorkeurstemmen, maar in andere provincies was de oogst mager.

    Jean-Marie Dedecker: "Ik was leeg na de verkiezingen, ik had behoefte aan geestelijke herbronning en heb in alle stilte dit boek afgewerkt. Nu zijn mijn batterijen weer helemaal opgeladen. Het was een kwestie van - hoe zeg je dat? - 'reculer pour mieux attaquer' (achteruitgaan om beter aan te vallen, red.).

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vervolg leestip M.P.

    Dit boek werd verwacht in de aanloop naar de verkiezingen. Kwatongen beweren dat u het hebt ingehouden omdat de harde inhoud ervan een ministerpost onmogelijk zou maken. Klopt dat?

    Nee, ik heb nooit rekening gehouden met regeringsdeelname. Mijn boek was gewoon nog niet af. Het is ook veel dunner dan ik aanvankelijk van plan was. Naast het gedeelte over de samenleving heb ik ook analyses gemaakt van de ecologie en de economie. Maar omdat ik Jambers niet ben en omdat ik denk dat de mensen geen boeken van zevenhonderd bladzijden willen lezen, heb ik mijn werk in drie delen gehakt. Het tweede deel is bestemd voor onder de kerstboom, deel drie komt later. Samen vormt mijn trilogie een nieuwe kijk op de wereld van morgen, die er helemaal anders zal uitzien.

    Een half jaar geleden publiceerde Filip Dewinter Inch'Allah, zijn waarschuwing tegen de islamisering. Wat is het verschil met uw boek?

    Dewinter wil de migranten weg en de grenzen dicht. Ik zeg dat dit niet meer kan. Voor mij zijn migranten welkom mits ze willen presteren, niet om te profiteren. Maar er zijn ook overeenkomsten tussen de beide boeken. Allebei gaan ze over de bedreiging van onze westerse waarden, over het dhimmi-gedrag van onze bewindvoerders (dhimmi's zijn niet-moslims die zich onderwerpen aan het islamitisch recht, red.) en over de opmars van de islam in Europa. Maar mijn stijl is anders dan die van Dewinter. Ik besef dat ik me blootstel aan veel kritiek en ik weet dat ze zullen proberen om mij terug in de hoek van het VB te drukken. Daarom heb ik mijn boek geschreven als een doctoraatsthesis, elke stelling is onderbouwd met cijfers en bewijzen. Ik heb dertig standaardwerken uitgevlooid, waaronder de Koran. Het was een titanenwerk.

    Vat het eens samen in enkele zinnen?

    (denkt na en begint te bladeren) Het toont aan dat de migratie ons veel kost en weinig of niets opbrengt. En dan heb ik het niet alleen over geld, maar ook over geestelijke waarden. Het gaat ook over de bedreiging van de scheiding tussen Kerk en Staat. Verder bewijs ik dat zeventig procent van onze criminaliteit te maken heeft met allochtonen en dat zestig procent van de sociale huisvesting in onze steden wordt bezet door vreemdelingen. Na die vaststellingen pleit ik voor de laïcité - een absolute scheiding van Kerk en Staat zoals in Frankrijk - en voor een moreel Esperanto, een onaantastbaar pakket van Europese normen en waarden.

    Dewinter raamde de kosten van de migratie op twee miljard euro per jaar. U mikt nog veel hoger.

    Ja, want ik heb niet alleen de kosten van onze verzorgingsstaat ingecalculeerd, maar ook de kosten van de overheid voor het afhandelen van de migratie. Een voorbeeld: zeventig procent van onze gevangenen zijn allochtonen en elke gevangene kost honderd euro per dag. Hetzelfde voor de werkloosheidsuitkeringen: 1,2 miljard per jaar. Ik heb me gebaseerd op een berekening die ook in Nederland is gemaakt. Zo kom ik tot de verbijsterende conclusie dat de migratie ons jaarlijks 7,67 miljard euro of 2,2 procent van ons Bruto Nationaal Product kost.

    U waarschuwt ook voor het democratisch deficit. Wat is dat precies?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. vervolg:

    Wat zal er gebeuren bij de lokale verkiezingen van 2012, als moslims in Anderlecht, Molenbeek en Sint-Joost - en later ook in Antwerpen - de meerderheid van de bevolking vormen? Ik heb geen zin om de Verlichting nog eens over te doen. En daarom publiceer ik dit boek, in de hoop dat de mensen wakker worden als ik bewijs hoe de migratie knaagt aan hun portefeuille. Ik ben geen islamofoob, ik geloof dat onze democratie sterk genoeg is om deze invasie te verwerken en ik weet dat er heel wat migranten zijn die willen assimileren of integreren. Die zitten trouwens ook in mijn partij, want er zijn véél moslims die niet naar de imams luisteren, hoor. Maar de politieke pamperaars moeten wel stoppen met het voorliegen van de mensen. We moeten naar het Amerikaanse systeem, waar elke migrant meteen wordt verplicht om trouw aan de vlag te zweren. We mogen geen toestanden dulden zoals in Frankrijk, waar tijdens een voetbalmatch van de nationale ploeg tegen Algerije de Algerijnse Fransen het Franse volkslied onthaalden op boe-geroep. Die mensen bijten in de hand die hen voedt, en dat mag je niet tolereren.

    Ook over de hoofddoek is volgens u geen discussie mogelijk.

    De hoofddoek is de battledress van de islam. Wat lezen we in de Koran? Aïsha, de achtjarige lievelingsvrouw van Mohammed, had overspel gepleegd en moest daarna haar hoofd bedekken als bescherming tegen de hitsigheid van de mannen. Moeten wij daar in de 21ste eeuw nog aan toegeven? De hoofddoek is geen religieus symbool. Ik hoor het Jan Leyers nog zeggen in De Weg naar Mekka: "Moslimvrouwen moeten hem dragen om niet te worden besprongen door mannen." Is dat nog van deze tijd? Hetzelfde geldt voor het debat over het creationisme, de scheppingsleer. Moeten we dat 250 jaar na de Verlichting nu echt opnieuw gaan voeren?

    Uw boek is voor de helft analyse en voor de andere helft filosofie. Wilt u af van uw populistisch imago?

    Nee, ik heb geen behoefte om te koketteren met mijn intelligentie. Maar ik besefte dat ik me op glad ijs begaf en dus heb ik voor de academische stijl gekozen. Al zijn het cynisme en de vele oneliners toch wel typisch Dedeckeriaans. (lacht)

    Wat staat onze samenleving nu concreet te doen?

    Ik denk dat we grote conflicten kunnen vermijden als we nú onze migratiepolitiek grondig veranderen. We moeten stoppen met het importeren van de armoede via onze sociale zekerheid en terug naar een gedurfde bestrijding van de criminaliteit. Door de aberraties van de gezinshereniging zijn wij de seniorie van Europa aan het worden. Laten we een voorbeeld nemen aan Canada, dat alleen migranten importeert die door hun kennis en opleidingsniveau de kwaliteit van de samenleving verbeteren.

    In Vlaanderen is die opvatting vrij verspreid, maar de Franstaligen willen niet mee.

    Dat klopt. Zelfs het probleem van Brussel-Halle-Vilvoorde komt voort uit het feit dat Brussel nu al 52 procent allochtonen telt, waardoor de Franstalige Brusselaars massaal zijn gevlucht naar de rand. De nieuwkomers stemmen allemaal PS, cdH of Ecolo. En Guy Verhofstadt heeft zijn eigen minister Annemie Turtelboom geofferd aan de Franstaligen... (pauze) Het is politieke beunhazerij. En ondertussen stijgt de druk van de migratie in Brussel, Antwerpen en Oostende.

    Hebt u ook nog een positieve boodschap aan de mensheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vervolg:
    Als we er alleen al in slagen om de positieve discriminatie te stoppen, dan is al een groot deel van het probleem opgelost. Bij ons kan een Turk die één dag heeft gewerkt, een leven lang profiteren van de sociale zekerheid. En ondertussen moet een kleine zelfstandige die failliet gaat, leven van een aalmoes. Versta me goed hé, ík ben niet het slachtoffer van dat systeem. Ik heb het over de zwakkeren van onze samenleving.

    Laten we het nog even over de verkiezingen van juni hebben. Hoe verklaart u het tegenvallende resultaat?

    We hebben geleden onder het De Wevereffect en we hebben fouten gemaakt, onder meer door veel interne conflicten. Ik ga nu de partij opkuisen, want we zijn te snel gegroeid en we hebben te veel gelukzoekers aangetrokken. In Antwerpen, waar het resultaat tegenviel, wordt Rob Van de Velde provinciaal voorzitter. Hij moet zich profileren voor de federale verkiezingen van 2011. Daarnaast heb ik nog steeds alle vertrouwen in Jurgen Verstrepen. In juni heeft Bart De Wever in Antwerpen onze bonus afgesnoept, maar er zal snel sleet komen op zijn hype.

    Hoe staat het eigenlijk met uw oorlog met Karel De Gucht?

    Ik heb bewijzen dat het beruchte detectiveverhaal opgezet spel was van Open Vld en dus dien ik volgende week een klacht in. Ik blijf me verzetten tegen het corrupte establishment in dit land. Ook tegen Kris Peeters, de leider van de mosselpartij CD&V die nooit ergens een standpunt over heeft.

    lex moolenaar

    "Er zijn te veel allochtonen in Europa!"

    "Vandaag vindt 57% van de Europeanen dat er in hun land te veel vreemdelingen zijn. In Frankrijk is dat zelfs 73% en 69% van de Britten vindt dat hun land vol zit. Pim Fortuyn heeft deze stelling met de dood bekocht. Hoe meer immigratie in een land, des te groter blijkbaar de afkeer."

    "Liever staand sterven dan op de knieën leven!"

    "We kunnen slechts weerstand bieden aan de krachten die ons trachten te vernietigen door geen toegevingen te doen aan alles wat de idealen van de Verlichting aantast. God is een concurrent van de mensenrechten. Opportunistisch intellectueel pacifisme en onderdanig gedrag uit angst voor aanslagen zijn uit den boze."

    "Godsdiensten staan haaks op wetenschap!"

    "Godsdiensten vinden elkaar al duizend jaar in het opstapelen van stommiteiten als het om wetenschap gaat. Darwin beweerde dat de soorten van elkaar afstammen en evolueren op basis van een natuurlijke selectie. Het is een ondraaglijk narcistisch drama voor christenen of moslims dat Jezus Christus of Mohammed een volle neef is van de bonobo's."

    "Vlaamse politica's moeten zich schamen!"

    "Vlaamse partijvoorzitsters zoals Mieke Vogels en Bettina Geysen hulden zich ostentatief in een hoofddoek uit valse lotsverbondenheid met de islamitische gemeenschap. In werkelijkheid is dit gebaar een stilzwijgend akkoord met de onderdanige rol van de vrouw in die cultuur. Een sluier van plaatsvervangende schaamte zou beiden beter staan."

    "Geen toegeving aan de scheiding van kerk en staat!"

    BeantwoordenVerwijderen
  35. slot:

    "De multireligieuze samenleving kan alleen gedijen in een religieus neutrale staat. De secularisering werd op het eind van de achttiende eeuw in onze contreien ingezet. Keizer-koster Jozef II zag het geloof al als een private zaak en niet die van de staat. Dit is onomkeerbaar. Theocratie staat haaks op democratie. Moslim-mina's aller landen, verenig u!"

    "Migratiewetten moeten veel strenger zijn!"

    "Het is een absolute noodzaak om onze migratiewetten strenger te maken. De molen van de wonderbaarlijke vermenigvuldiging draait op volle toeren. We moeten dringend de wet veranderen en de gezinshereniging beperken tot de huwelijkspartner en eventuele kinderen. Daarmee is het huwelijksbootje vol. Het dreigt nu al te kapseizen."

    "We investeren te veel geld in integratie!"

    "Een Nederlandse commissie concludeerde dat de landen die het meeste geld investeren in integratie - Nederland, België en Zweden - onderaan de ladder bengelen qua tewerkstelling van allochtonen. De royaalste verzorgingsstaten zijn een migratiemagneet voor laagopgeleiden en stoten hogeropgeleiden af vanwege de hoge belastingen."

    "We willen geen volg-, maar werkmigratie!"

    "Geen enkel land in de EU doet het slechter wat het aantal werkende migranten betreft. (...) Volgens de socioloog Abdelmalek Sayad beginnen de problemen als immigratie niet langer uitsluitend werkimmigratie is, maar veranderd is in volgmigratie. Deze nieuwe migranten komen als familieleden. Ze komen niet om te doen, ze komen om te zijn."

    "De sociale zekerheid moet veel strenger worden!"

    "In New York heeft 90% van de migranten onmiddellijk werk, in Brussel de helft. In Amerika moet elke migrant zijn eigen broek ophouden. Hij heeft geen toegang tot de sociale zekerheid. (...) De Molenbeekse burgemeester Philippe Moureaux verklaart letterlijk dat een werkloosheidsgraad van minder dan 16% nefast is voor zijn cliëntelisme."

    "We hebben te veel allochtone criminelen!"

    "Niemand mag nog willen ontkennen dat de allochtone gemeenschap proportioneel oververtegenwoordigd is in onze criminaliteitsstatistieken, hoe sterk de overheid ook haar best doet om dat te verdoezelen en op te smukken. Statistieken zijn als bikini's: ze suggereren veel, maar verbergen de ontgoocheling."

    Door Jean-Marie Dedecker, Uitgeverij Van Halewyck, 176 blz., 16 euro.

    Bom

    Hoofddoek of blinddoek?

    "Op de website van de Antwerpse Jongeren Voor Islam (JVI) staat een inflatie van discriminatoire maatregelen", schrijft Dedecker. "Naast 'Raad van tante Kaat' over de hoofddoek zijn er allerlei richtlijnen voor de buitenshuis werkende vrouw. Het mag, maar alleen in een job waarvoor geen man kan worden gevonden. Ze mag deze job ook enkel uitvoeren in een omgeving waarin ze niet in contact staat met mannen, ook geen collega's. Maar als het over de islam gaat, blijven onze syndicaten oorverdovend stom en stil."

    © 2009 Concentra

    Publicatie: Gazet van Antwerpen / Kempen Mechelen Waasland Metropool Stad Metropool Noord Metropool Zuid
    Publicatiedatum: donderdag 08 oktober 2009

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Je bent er nog een vergeten:

    Wat geeft het dat meisjes van 15 uit Turkije of Marokko hierheen komen om te trouwen? Dat is nu eenmal de cultuur daar. En anders waren ze toch maar in armoe blijven leven, nu hebben ze het tenminste beter hier.

    Hoe zou de opa/oma van jouw artikel dit voor zijn eigen kleindochter vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Annelies, je vraagt je af waar je het voor doet! Ik zal je een verhaal vertellen. Mijn vader was boer en daarom interesseerde mij dit volgende verhaal. Waar het gebeurde weet ik niet, maar ergens in Nederland was een koeienstal geweest die in de brand was geraakt, een lantaarn omgevallen of kortsluiting ik weet het niet, in het bericht dat ik las stond dat de boer en zijn knechten hard gewerkt hadden om de koeien los te maken en te redden uit de brand. De koeien stonden buiten en ondanks dat de stal verder in brand stond waren er koeien die terug de stal in liepen, omdat ze dat gewend waren, omdat de drukte van de brandweerlieden hen verontrustte, ik weet het niet. Een paar koeien zijn rustig de brandende stal in gelopen om daar in alle rust de dood door verstikking te vinden. Koeien zijn niet al te intelligente beesten, ze hebben wel een groot hoofd maar zeer inefficiënte hersenen.

    Als je een moslima vertelt dat zij achterlijk is omdat zij een debiel geloof heeft dan voelt zij zich eerder gekwetst dan dat zij actie onderneemt om zich van dat geloof te ontdoen. Daarom komen er de laatste vijf jaar steeds meer hoofddoekjes bij. Daarom komen er steeds meer islam scholen waar het onderwijs niet alleen beneden de maat is. Islam onderwijs werkt de domheid van de kinderen in de hand omdat er flagrante leugens worden verkondigd als zijnde de waarheid. Dit moet zich op den duur wreken, dit gaat een reactie hebben. Het steeds dieper ingraven van de moslim-gemeenschap zal tot gevolg hebben dat men op een zeker moment zich realiseert dat men met kolderieke lariekoek bezig is. Dat moment kan elk ogenblik bereikt zijn. De onzin wordt steeds harder verdedigd en men weet met het kleine restje verstand wat men nog wel heeft dat het vereren van een oppermachtig alom-aanwezig, slap, laf en dom opperwezen niet echt goed te rijmen valt met de werkelijkheid, Allah is een vuile gemene sprookjes god die ooit een keer ontmaskerd zal worden. Men weet het wel, maar men doet alsof men het niet weet. Men komt er nu nog steeds mee weg, maar dat duurt niet lang meer. De rook die de brand veroorzaakt begint al de tranen in de ogen te brengen. Men kan wel terug gaan naar de koeienstal, en met goeiige grote koeienogen net doen alsof er niets aan de hand is, maar ooit moet men zich realiseren dat het een sprookje is, de veilige rustige stal, het hooi en de boer die vers water komt brengen. Ooit is het sprookje voorbei, wanneer ziet de koe in dat de brandende stal geen goed toevluchtsoord is voor de brandweerlieden die de stal komen blussen.

    Je vraag je af waarvoor je het doet, je doet het voor die stomme koeien die als ze in de stal blijven staan dood gaan door het inademen van rookgassen, of levend verbranden. Je werkt met man en macht net als die boer en zijn knechten om de koeien naar buiten te krijgen. In feite doe jij het voor jezelf, niet voor die moslima's. Dat zijn stomme koeien, maar je doet het voor jezelf omdat het aanzien van vrouwen die naar een brandende stal lopen een te gruwelijk plaatje is. Desnoods met stokken die koeien uit de stal jagen, en als alle koeien uit de stal zijn, de deur dichtmaken zodat ze niet per ongeluk of uit domheid terug kunnen lopen de brandende stal in.

    Daar doe jij het voor

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik vraag me af, gezien de hoeveelheid klagers tegen de islam, hoeveel mensen er op welke partij hebben gestemd.
    PVV heeft maar negen zetels gekregen,...zes jaar nà Fortuyn.


    Obama is nog maar nèt verkozen, negen maanden, en er wordt al tegen zijn beloofde plannen gedemonstreerd...
    De Amrikanen moeten nog meer dan drie jaar het met hem stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het blijft een geweldig stukje, en wat een werk, die links.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hier nog een linkje uit het 'moderne' Egypte, hoe de niet-islamitische, christelijke bevolking behandeld wordt.

    http://www.youtube.com/watch?v=T5TJ962yi7w

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Daarbij aanvullend; hoeveel homosporters moeten tegenwoordig nog in de kast blijven, omdat het nog taboe is in de macho-sport wereld? En het is niet verkeerd dat er op de vrijdagmiddag geen alcohol wordt geschonken, ik kan me nog de tijd heugen dat er rijkelijk alcohol werd geschonken en men daarna aardig beschonken in de auto naar huis ging. De vrijmibo moet toch kunnen? En heden ten dage, moslim,christen of anarchist, we slaan elkaar nog de hersens in en vrouwen zijn nog steeds veel en vaak slachtofeer van geweld.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Er bestaat een gulden middenweg. Het is niet het een of het ander, dat geldt voor Annelies en alle reacties daarop. Wij leven in een land dat zich in een ontwikkeling bevindt, of je het nou leuk vindt of niet. Het dialoog aangaan. Dat zou eens fijn zijn. En dat geldt voor ALLE partijen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @ moderator,

    de link van "last" in "toch last van" geeft homepage van ad.
    Vast niet de bedoeling.
    Wel meesterlijke pagina overigens,

    gr
    peter

    BeantwoordenVerwijderen