Milk in first

Voedingsgeleerden zeggen dat je smaakvermogen afneemt als je ouder wordt. Het kan natuurlijk zijn dat dat nog komt, maar voorlopig geloof ik dat het proeven me juist wat beter afgaat dan vroeger. Misschien leer je met de jaren wel beter te letten op gewone dingen; dat geldt in elk geval voor mij. Het leidt soms tot een zekere tuttigheid (heeft goed proeven niet altijd te maken met een zekere tuttigheid?)

Neem thee met melk, iets dat we hier in huis elke dag drinken. Na jaren van MIF (milk in first, zoals heel Engeland doet, behalve een kleine groep die daar juist op neerkijkt) heb ik nu het idee dat ik het toch lekkerder vind om eerst de thee, en dan de melk in te schenken. Dat geeft meer theesmaak, lijkt het wel. Maar terwijl ik vanmiddag voor ons tweeën thee stond te schenken - één kopje MIF, eentje niet - bedacht ik dat in bepaalde, nare situaties waar troost nodig is, MIF-thee misschien toch effectiever zou kunnen zijn. Is dat tuttig of niet?

Ileen Montijn

1 opmerking:

  1. Geef mij maar TZM (Thee Zonder Melk).
    Dé echte theesmaak.

    Hans den Hollander

    BeantwoordenVerwijderen