Gelul Op Twitter


Afbeelding_117_4

[Ahmed Marcouch houdt stug vol: religies en 'n geaardheid (homosexualiteit) op 1 lijn stellen. En Ahmed Marcouch, mogen ongelovigen in Nederland ook zichzelf zijn?]

4 opmerkingen:

  1. Krom! Krom! Krom!

    Joden en christenen zijn mensen die een geloof hebben, maar moslims zijn mensen die een sterke hang naar een beklemmend sociaal stelsel hebben waarbij de rechten van anderen in het nauw komen, dit is dus geen vergelijk. Een moslim is geen gelovige, maar een aanhanger van een ideologie.

    Als men met een jood in discussie gaat dan is er mogelijk een felle en langdurige woordenstrijd. Aan het eind van de discussie is men niets opgeschoten, behalve dat men de mening van de ander weet. Na elkaar op beschaafde wijze verrot gescholden te hebben gaat men als vrienden uit elkaar om de volgende keer weer opnieuw te beginnen. Met christenen is het ongeveer het zelfde, alleen mist daar de felle en intelligente woordenstrijd.

    Als men met een moslim van gedachten wil wisselen dan botst men allereerst op een barricade van onbegrip. Er is een grote onwil om de realiteit te zien voor wat het is. Zodra men de moslim ook maar enigszins in de richting van zelf nadenken duwt dan komt er een afweermechanisme in werking. Dan komt de agressie, want men is aangevallen.

    Waarom komt Marcouch met homo's in dat getwitter? Men kan bijvoorbeeld discussiëren over het gebruik van bestek, of men met mes en vork moet eten, of met stokjes of met de handen. Men kan er over praten, maar het heeft geen zin, je kan er een mening over hebben, maar het heeft geen zin. Praten over wat men prettig vind in bed heeft niet veel zin als men niet is uitgenodigd om er tussen te komen liggen. Discussiëren over eten met de handen is net zulke onzin, eerst vond ik het smerig om te zien, maar was laatst in een Afrikaans restaurant en nu eet ik zelf ook wel eens met de handen en is best te doen. Marcouch moet ook maar eens zelf ondervinden hoe het is en hoe het voelt om als homo seks te hebben met een andere man. De tijd van er wel over praten en er niets over willen leren is voorbij. Ik vond vroeger het eten met de handen ook vies, en nu denk ik daar anders over. Als Marcouch iets op homo's tegen heeft dan moet hij zich er eens in verdiepen. Er eens tussen duiken zogezegd.

    Wat ik totaal onverteerbaar vind is dat hij het verzetsmuseum heeft bezocht. Het Nederlandse verzet streed in 1940-'45 tegen het anti-zionisme (dat is wat vroeger nog antisemitisme heette ). Het verzet was tegen het fascisme, tegen mensen die met wapens in de hand hun mening trachten op te leggen aan anderen. Dat zijn punten waarop de islam niet zo'n hele goede beurt maakt. Is Marcouch alleen maar dom of is hij een gewetenloze provocateur?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de wisselexpositie over het naoorlogse verzet al was afgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen