Lavendel

Lavendel

6 opmerkingen:

  1. Dat bijtje zag ik later pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto.
    Die bij is afhankelijk van die bloem voor zijn voortbestaan en die bloem kan niet zonder die bij.
    Maar dat realiseren ze zichzelf niet. En na ongeveer 13 miljard jaar van evolutie zijn hier plotseling wezens op deze aarde die zich bewust zijn
    van het kijken naar die bloem en die bij. Dat vind ik zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik niet snap is dat bloemen kleuren hebben. Ik dacht dat de meeste insecten geen kleuren kunnen zien.

    Hoe kan dat toch. zouden ze dan toch ook niet een beetje gemaakt zijn voor mensen zodat ze er naar kunnen kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Update

    Bijen kunnen een aantal kleuren zien. Wit, Geel, Blauw, Violet.

    Ik ben weer helemaal gerustgesteld.

    Leve de bomen, leve de bloemen, leve de bij, leve het leven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegen zoveel enthousiasme kan ik niet op, maar het is wel aanstekelijk.
    Ik herinner dat een bij en later een wesp afkwamen op een paar gele vlekken op mijn overhemd. Tenminste ik nam aan dat het niet om mijn uitstraling was.
    Ja, evolutie of schepping, wat maakt het uit, er is blijkbaar een drijvende kracht.
    Ik vind het ook allemaal een wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt gelijk. Je boft maar. Ik geef niet gauw iemand gelijk. Het is een kwestie van principes...

    BeantwoordenVerwijderen