We kunnen er toch over praten...?


Uitgelicht: Yasmina E. 'Heldin deelt ervaringen met al-Yaqeen': bron.

Yasmina wilde bij het schietdrama in Alphen aan de Rijn, mensen die op sterven lagen de shahada laten uitspreken:

"Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dacwah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dacwah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren."

Bron: http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=1917

Heeft  u ook voorbeelden van         Jip-en-Janneke-uitspraken/berichten/verslaggeving/foto's    gehoord/gezien      op radio, televisie of andere media? Stuur deze,   met  bronvermelding,     dan  naar hoeiboei@gmail.com .

22 opmerkingen:

  1. Nausicaa Marbe heeft daar geen problemen mee en twitterde:

    Hoezo wilde wilde Yasmine (#Alphen) mensen bekeren? Ze handelde als n streng gelovige die de doodstrijd enkel via haar geloof interpreteert. Als in Roemenie iemand op straat sterft, komen tig mensen met kaarsen en gebeden om die ziel te redden. Niks bekering, wel traditie, ritueel. Dat Yasmina die zielen wilde redden, in die bloederige chaos, is wellicht ironisch, onzinnig, krampachtig, maar beslist geen kwaad gebaar. Laatst kreeg mn zoontje een islamitisch zegen van een oudere Turkse kennis. Hij noch ik zijn geislamiseerd. Was n moederlijk gebaar.

    EddyTerstall: @nausicaamarbe Precies.... Wordt dat meisje van Alphen nou aangevallen op bekeerdrang of zo...?

    Nausicaa Marbe: Ja @eddy_terstall. Want alles wat een moslim doet, schijnt islamisering te heten. Zijn schaduw alleen al islamiseert het trottoire. Kennelijk gaan we niet rusten voordat bij elk bloedbad 1 schuldige moslim is gevonden;nu Yasmina die via islam zielen wilde redden. So what?

    Waarop ik twitterde: Als je iemand de shahada laat zeggen dan is ie bekeerd tot de islam en dat is totaal wat anders dan een gebed voor iemand zeggen.

    Geen reactie van Nausicaa Marbe maar toen ik haar vroeg of ze wist wat de shahada inhield wel:

    Nausicaa Marbe: Lol, iemand die me berispt voor islamofilie uit onwetendheid. RT@DutchRenitent: Weet je eigenlijk wat de shahada inhoudt?

    DutchRenitent: @nausicaamarbe Omdat Yasmine bij drama #Alphen van mensen die op sterven lagen verlangde dat ze shahada zouden uitspreken en je dat ok vindt

    Nausicaa Marbe: Zo @DutchRenitent, bepaal jij wat ik ok mag vinden? Zeg, ken je plaats. Overigens probeer jij me te bekeren tot naargeestige moslimjager Omdat jij @DutchRenitent, vaak als islam ter sprake komt en ik n nuance inbreng, begint te drammen: kan niet, je moet het anders zien. Als laatste: tegenspraak om de tegenspraak stel ik niet op prijs. Je begrijpt mijn tweets over islamzaken niet? Laat dat zo.

    DutchRenitent: @nausicaamarbe Dus je vindt het werkelijk geen probleem om van mensen die op sterven liggen te verlangen dat ze shahada uitspreken?

    Nausicaa Marbe: @DutchRenitent Je bent bot (omdat je doodramt) en ongenuanceerd: vraag niet hetzelfde van mij door anti-islamstatements af te dwingen

    DutchRenitent: @nausicaamarbe Dus omdat je geen anti-islamstatements wil maken verdedig je het gedrag van Yasmine bij stervende mensen?

    Nausicaa Marbe: @DutchRenitent Die kromme logica, daar pas ik niet in. Ik zei wat ik te zeggen had over Yasmina. Verder geen verantwoording op verzoek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar is het recht verschoond te blijven van religieuze smetten?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht ik ooit in de publieke ruimte stervende zijn, hoop ik niet te maken te krijgen met lieden die vanuit hun religieuze overtuiging mij lastigvallen, vanuit welke religie dan ook. Mensen, zeker stervenden, benaderen vanuit je eigen eenzijdige overtuiging is uitermate ongepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook Nausicaa en Terstall vallen door de mand, geweldig!

    Zal je gebeuren zeg, dat tijdens je sterfminuut zo'n gestoorde idioot aan je hoofd komt zeuren met zo'n sprookje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het erge is dat volgens het verslag de ambulancebroeders en de politie haar haar gang hebben laten gaan. Bang voor een moslima?

    "De enige slachtoffer die ik niet kon helpen was de Turkse jongen met die buikschot. Het was niet dat hij niet wenste dat ik hem zou helpen, maar het was vanwege het feit dat hij in een shocktoestand was en veel pijn had. Verder heb ik mijn hulp kunnen verlenen zonder dat iemand daar op tegen was. De ambulancebroeders en politie hebben mij ook mijn gang laten gaan."

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou totaal niet van die muziek maarrrr op mijn sterfbed liever Sieneke.
    Shalala shalalie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat er geen vertalingen van de arabische woorden zijn.Ik vrees dat velen de islam gelijkschakelen aan het christendom, een monotheïstisch geloof dat zich kenmerkt door barmhartigheid en vergeving.Dit in tegenstelling tot de islam, de islam is alles behalve barmhartig, je bekeert je ook niet tot de islam, je onderwerpt je aan de islam.Let wel; ik zeg dit als atheïst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Convert or go to hell'

    "Become a Muslim, and god will forgive you all your transgressions against him. Die a Muslim!"

    http://tinyurl.com/5w3ckj7

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat Yasmine niet geraakt is, dan hadden we haar op haat sterfbed kunnen vragen afstand te nemen van de islam.

    Of zou DAT ongepast zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze Jip en Janneke laat enige verbijstering ontstaan, ik kan niet anders zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is toch wel het ergste dat ik over Alphen aan de Rijn heb gehoord, dat er iemand zo ziek is dat zij zelfs stervenden tracht voor te liegen! Het feit dat iemand haar ziekelijke domheid wil projecteren op mensen die wel iets beters aan hun hoofd hebben is te gruwelijk voor woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marbe vind ik één van de betere columnisten die we hebben. Gevolg is dat wanneer ik in haar columns iets aantref waar ik het aanvankelijk helemaal niet mee eens ben, ik wat meer moeite doe om te begrijpen hoe zij tot haar standpunt komt dan in het geval van een columnist als bijv. Thomas von der Dunk, met wie ik het vrijwel altijd, en zelfs systematisch, ten zeerste oneens ben, zo zeer zelfs dat ik hem eigenlijk vaak niet eens kan lezen zonder onaangename fysieke verschijnselen als misselijkheid of opkomende hoofdpijn.
    Het verhaal van Yasmine leest in eerste instantie als het verhaal van iemand die van een tragische situatie misbruik maakt om op de valreep iemand tot het eigen geloof te bekeren. Marbe heeft me in dit geval toch geholpen niet over het hoofd te zien dat Yasmine dit van haar standpunt uit niet met kwaadaardige bedoelingen deed. Maar dat maakt mijn afschuw niet minder. Ik vind het al naar om mij in de situatie te verplaatsen dat onder de mensen die daar in Alphen het leven lieten één van mijn dierbaren zou zijn geweest, maar vervolgens vernemen dat zich over mijn dierbare, vlak voor haar overlijden, ene Yasmine zou hebben gebogen met de vraag de Shahaadah uit te spreken, nu, dat zou geen factor zijn die het rouwproces sterk had bespoedigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben religieus, ik snap dat ik daardoor een geestelijke beperking heb in mijn hersens. Ik weet dat ik een idioot ben. Ben helaas zo opgevoed, en kan die kronkels in mijn geest maar niet onder controle brengen, omdat ik ergens wel besef dat religie dwaasheid is. Om mijn geestelijke pijn wat te verzachten probeer ik andere mensen te overtuigen dat mijn religie de ware is. Zo kan ik mezelf nog langer voor de gek houden....

    Wil graag in mijn donorcodicil laten opnemen dat er op mijn stervensminuut geen moslima aan mijn sterfbed gaat zitten.. Wil graag heengaan in mijn eigen idioterie, zonder gebral van een of andere idioot van halal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bekeerders hebben er altijd een handje van gehad zich te storten op mensen die niet meer in het volle bezit van hun vermogens zijn - mensen die niet weg kunnen lopen.

    De aanmatiging van deze religieuze juffrouw is huiveringwekkend. Wat een schrikbeeld om onder zulke omstandigheden te moeten sterven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dus zelfs als je stervende bent kunnen ze je nog niet met rust laten. Wat een tuig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waar is Wilders trouwens?
    De man die altijd loopt te bléren over 'Marokkaanse straatterroristen' en nu muisstil is wanneer Nederland daadwerkelijk getroffen wordt door een ramp?

    In plaats van dat de reageerders hier een beetje medeleven betuigen aan de slachtoffers en nabestaanden van dit straatterrorisme, richt men zich op een of ander vrouwtje dat haar verhaal bekent heeft gemaakt bij Alyaqeen, zij is een getuige en deed wat zij denkt dat het beste is op dat moment.
    Als een Christen een gebedje doet bij een stervende moslim, omdat hij denkt dat dat het beste is op dat moment, zeggen we toch ook niet: Die moslim is op het nippertje verchristelijkt, of wel soms?
    Met de meeste reageerders hier hebben de slachtoffers en nabestaanden in Alphen geen vijanden meer nodig.
    Zoals het koninginnedagdrama geen aandacht kreeg, krijgt deze ramp ook geen aandacht, men richt zich alleen op een verdwaasd en in paniek heen en weer rennend meisje! Maar geen nood, want het mysterie is opgelost: Het meisje is islamitisch!
    Voor mensen met een bekrompen brein en een klein wereldje is niet de ramp, maar het meisje wereldnieuws.
    Is dat het beloofde aanpak van straatterrorisme?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. El_Houssain zei...17 april 2011 00:49
    "In plaats van dat de reageerders hier een beetje medeleven betuigen aan de slachtoffers"

    Beste El-Houssain, waar is U medeleven met de slachtoffers ?? En heel verhaal en verwijten naar Wilders en reaguurders hier op Hoeiboei. (ik voel me aangesproken) Maar U toont zelf totaal geen compassie voor die slachtoffers. Of is dat in Uw gedachtegang logisch ? (die compassie) 'wij' kunnen namelijk Uw strekking niet ruiken)
    Uw sympathie ligt duidelijk bij die idiote moslima met haar IQ van 60, Daar moeten we natuurlijk ook compassie voor voelen vind ik, maar op een andere wijze dan met die slachtoffers. Toch ?

    Praat U straatterrorisme nu goed of bagatelliseert Uw straatterrorisme ? In vergelijking met die slachtoffers van die schietpartij ? Dat wordt niet helemaal duidelijk uit Uw betoogje ?
    'Marokkaanse straatterroristen' zijn producten van een islamitische opvoeding waar religie (en de verachting van het Westen) centraal staat ! Is ook 'religie gerelateerd' dat zgn. 'Marokkaanse straatterrorisme'
    Heeft U er veel compassie mee ?? Of ergert U zich hier ook aan ? Doet U er aan mee soms ?
    Misschien heeft U een andere aanpak ? laat het 'ons' weten ?

    Uw betoogjes worden trouwens steeds warriger, heb je wel je medicijnen op tijd ingenomen beste vriend ?
    Toch nog niet eens nadenken over die 'only moslim zone' ?

    peace brother

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een walgelijke vorm van misbruik van een situatie. Realiseert iemand zich hier wel dat die walgelijke bekeringsdrang vooral goed is voor de bekeerder, want dan krijgt die extra punten van allah. Dus het gaat ook om de punten. Echt smerig en als dit een christen was geweest, dan was het net zo erg geweest, maar dan was er wel wat meer kritiek geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. https://salaamislam.nl/islam/vrouwen-in-de-islam/

    BeantwoordenVerwijderen