Zure oprisping

Ellen_small
Volgens mij moesten/zouden de algemene beschouwingen voornamelijk over bezuinigen gaan.
Terwijl ik me over ons eigen huishoudboekje boog hoorde ik ineens iets over een poedel. Het was Wilders die Cohen provoceerde. En Cohen hapte. Als een angstige poedel.
Alle aandacht ging naar de poedel – ook in de media. De volgende dag werd het Binnenhof bezet door poedels. Iedereen was “door poedels heen.”
Zie ik een poedel op straat, dan denk ik aan Job.
Ik hoop dat poedelfokkers van het kleine soort de vraag naar schoothondjes (uit PvdA hoek) aankunnen.
Is Job Cohen al gevraagd beschermheer van Het Poedelgilde te worden?

Terwijl ik een dag later mijn Vertelseltje zat te schrijven over “poedels in de Kamer” hoorde ik de stem van Geert Wilders. “Doe’s normaal man.”
Daarna nog eens. “Doe’s normaal man.” Dit maal uit de mond van de premier.
Ik moest lachen. Vooral om de consternatie die het teweeg bracht. Het was alsof een broeiend, etterend abces openbarstte.

Volksgezondheid moest maar even wachten. Het failliet van Griekenland leek niet te bestaan. De malaise in de wereld, onze lege portemonnaie……………….onbelangrijk.
Ik zag verontwaardigde, gefrustreerde fractievoorzitters naar de interruptiemicrofoon snellen. Wat een vermakelijk schouwspel.
Volgens de laatste polls zou deze “nieuwe ringtone” de PVV twee zetels kosten – als er nu verkiezingen zouden zijn. Maar die zijn er niet en die komen er voorlopig ook niet.
Niemand durft dat nu aan. Ook - nee zeker - de tegenstanders van Wilders niet.

Nu, een week later, dacht ik dat we konden overgaan tot de orde van de dag.
Maar nee. Kamervoorzitter Verbeet wil een debat over het debat. Over de toon – wel te verstaan.
Hoofdrolspeler Wilders zegt daar niet aan mee te doen. Ik geef hem geen ongelijk.

Laten ze in godsnaam wetsvoorstellen gaan goedkeuren of indienen, moties indienen, het kabinet controleren en beleid uitstippelen.
Ik wil duidelijkheid over het PGB, over de pensioenleeftijd, over misdaadbestrijding, over mijn maagzuurremmers.

Want die slik ik sinds vorige week woensdag in grote mate.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb zo langzamerhand anti-depressiva nodig, als ik de oppositie tekeer hoor gaan in de tweede kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over schokkende uitspraken gesproken:

    http://vert-el-sels.blogspot.com/2011/10/asociaal.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal, Bent u op zoek naar een professionele handelaar, forex en binaire manager die u zal helpen bij het verhandelen en beheren van uw account met een goede en enorme winst in ruil daarvoor. u kunt contact opnemen met MR. CARLOS ELLISON voor je investeringsplan, want hij hielp me 12.000 euro te verdienen met kleine investeringsfondsen. Carlos Ellison, u bent de beste handelaar die ik kan aanbevelen aan iedereen die wil investeren en handelen met een echte handelaar, hij helpt ook bij het terugvorderen van verliesfondsen ... u kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail:
    carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Via Telegram: +12166263236

    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen