Je kunt het zelf niet bedenken (3)


Wederom actueel: Yasmina E. ontvangt medaille van het Carnegie Heldenfondshierr.

In 2011 vindt een schietdrama plaats in Alphen. Yasmina E. maakt het mee. Aan haar kledij valt af te lezen dat de islam voor haar “het mooiste is wat er is”. Toch verblijft Y. E. niet in een zelf opgezet en bekostigd klooster/afzonderingscentrum maar staat ze in 't volle leven. Ze is al jaren bezig met het verrichten van Dawah, de vrijwillige bekering van mensen tot de islam.

Y. E. weet dan ook onmiddellijk wat haar te doen staat als ze het slachtveld betreedt. Ze is “blij dat ook deze schietpartij

lees verder op de Metro-site

26 opmerkingen:

  1. te zot voor woorden.
    Maar de islam afwijzen is verboden door de magistraten bij de politie. Begrip verwordt tot islamisering, en ondermijnt gezond verstand.
    Zoals het ook hoort: verstand uitschakelen, meedeinen met de groep.

    óp naar de publieke waardering! Of een stel klaplopers die hun overleven bekostigen met slippendragen, of een stel stenenwerpers, die nieuwe inhoud geven aan uitsteken boven het maaiveld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie zich bekeert tot het mohammedanisme brengt zijn ziel ernstige schade toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In geval van nood kan eenieder, ook een ongedoopte ongelovige, het sacrament van het doopsel bedienen; deze zogenaamde ‘nooddoop’ is geldig als de bedienaar de bedoeling van de Kerk tot zijn recht wil laten komen, en doopt in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
    Ben Kok (joods/chr pastor)had hier wel raad mee geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken iemand die zelf stervende was en die zich, vastgespijkerd aan een kruis, tussen twee stervenden bevond en die helemaal NIETS zei tot die twee stervenden, links en rechts van hem, terwijl die stervenden wel tegen hem hingen te zeuren en te klagen en te spotten, totdat één van die twee medegekruisigden de ander bestrafte dat hij zijn mond moest houden omdat hij zich ineens realiseerde dat de man die in hun midden hing onschuldig was vastgenageld en niet zomaar een mens was, en hij wendde zich tot die man en hij vroeg hem of hij aan hem wilde denken als hij in zijn koninkrijk zou komen, en de man aan het middelste kruis zegde hem toe dat hij die dag nog met hem in het paradijs zou zijn. (Zie hier meer...)

    Je kunt het zelf niet bedenken dat iemand die zelf stervende was en die helse pijnen leed tot zulke uitspraken kon komen, en dat vond ook de Romeinse hoofdman die dit alles gadesloeg en die na de dood van de man aan het middelste kruis zei: "Inderdaad, deze mens was rechtvaardig!" (Lucas 23:47)

    Vergelijk dit met het volgende: De dood van Jezus en de dood van Mohammed...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hanss schreef,

    Je kunt het zelf niet bedenken dat iemand die zelf stervende was en die helse pijnen leed tot zulke uitspraken kon komen, en dat vond ook de Romeinse hoofdman die dit alles gadesloeg en die na de dood van de man aan het middelste kruis zei: "Inderdaad, deze mens was rechtvaardig!"

    Psst Hanss. Het is maar een verhaaltje. God bestaat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Michiel,

    De centrale geschiedenis van de westerse beschaving noemt u 'maar een verhaaltje'?

    Ik geloof niet in atheisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Michiel, ik vond vroeger zelf het geloof in een opperwezen absolute onzin, maar het kan verkeren en dat zie ik nu heel anders.

    Ik weet van veel stervende soldaten die op het laatste nippertje in het geloof in (de bijbelse) God zijn gestorven, daartoe geïnspireerd door aalmoezeniers of andere geestelijken of door gelovige mede-soldaten of gelovige burgers.

    Zie dit voorbeeld uit de fim "A Bridge Too Far" (vanaf 7:33 min.) die volledig op waarheid gebaseerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt mij geen prettig vooruitzicht, die islamitische hemel! Als het niet moreel verwerpelijk was geweest om stervenden hier mee lastig te vallen dan zou het verboden moeten worden.

    Gelukkig bestaat die islamitische hemel niet. Blijft alleen het feit dat iemand stervenden lastig valt. Ik wist al dat moslims geen enkele realiteitszin hebben, en geen schaamte en geen moraal (en verder geen hoop en geen verlossing), maar nu is duidelijk geworden dat ze ook geen hart hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelfs met mijn laatste adem had ik haar stellig en resoluut afgewezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "“Verder heb ik mijn hulp kunnen verlenen..."

    Hulp verlenen?
    Heeft ze gereanimeerd, infusen aangelegd oid.?

    Daar heb ik niets over gehoord of gelezen.

    Het enige wat ik er van heb begrepen dat ze de hulpbehoevenden heeft lastig gevallen met de 'dawah', vergelijkbaar met de evangelisatiedwang van Jehova's getuigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blogger Hanss zei...

    "Ik ken iemand die zelf stervende was en die zich, vastgespijkerd aan een kruis,..."

    Kijk eens aan, je hebt hem zelfs gekend?

    Dan moet je toch wel de leeftijd van Methusalem overstijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hecatonchir,

    Tijd is een illusie doch het kennen van mijn maker is geen illusie en hij kende mij al van vóór de grondlegging van de wereld.

    Hij gaf mij ín dit aardse de tijd om daar achter te komen.

    Hopelijk kom jij er in jouw periode tussen conceptie en sterven ook achter waarom je bestaat, maar dan zeker na je overlijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blogger Hanss zei...

    "Tijd is een illusie..."

    Daar kan ik in meegaan.

    "...doch het kennen van mijn maker is geen illusie..."

    Dat begrijp ik niet, waarom is het ene wel een illusie en het andere niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Blogger Hanss zei...

    "...en hij kende mij al van vóór de grondlegging van de wereld."

    Je bedoelt, voor dat alles ontstond?

    "Hij gaf mij ín dit aardse de tijd om daar achter te komen."

    Je beweerde toch dat tijd een illusie is?

    "Hopelijk kom jij er in jouw periode tussen conceptie en sterven ook achter waarom je bestaat, maar dan zeker na je overlijden."

    Laat me je gerust stellen, het is al gebeurd voor mijn verscheiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. at cassandra . Ik moet wel toegeven dat je ook werkelijk van alle markten thuis bent , wat weet je toch enorm veel over welk onderwerp dan ook . Heb je er wel eens aan gedacht aan jeopardy mee te doen ? Trouwens uit welk werk citeer je deze zinnen ? joods/christelijk pastor ! lol. En dan is mohammed de profeet natuurlijk een joods , christelijk en islamitische pastor . Leuke vondst joods/christelijke/islamitische imam , alles ineen . Steeds weer verbaas ik me over je sprankelende geest , een voortdurende bron frisse nieuwe ideeen , continue worden er nieuwe verbanden gesmeed tussen allerlei zaken , het is werkelijk geniaal , altijd kijk ik op hoeiboei of er weer een reactie van jou is . Vaak een cryptisch verhaal , waarbij na enige bestudering een plaatje opdoemt van de werkelijke geest achter dat schrijven . Het inspireert mij ook altijd . bijv. "de joods/islamitische rabbi joep cohen houdt een toespraak" . lol .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hecatonchir,

    "Je bedoelt, voor dat alles ontstond?"

    Voordat deze fysieke realiteit bestond.

    Er is namelijk een andere niet-fysieke realiteit.

    "Je beweerde toch dat tijd een illusie is?"

    Met "tijd" bedoel ik een chronologische opeenvolging van gebeurtenissen zoals conceptie (ontstaan in deze fysieke dimensie), geboren worden, ervaringen opdoen en kennis vergaren.

    "Laat me je gerust stellen, het is al gebeurd voor mijn verscheiden"

    Je bestaat omdat God (de alwetende, de almachtige, de alomtegenwoordige, de creator) je bedacht en gemaakt heeft en die zich als mens openbaarde in de gestalte van de Joodse Timmermanszoon uit Nazareth.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hecatonchir,

    >>"...doch het kennen van mijn maker is geen illusie..."<<

    "Dat begrijp ik niet, waarom is het ene wel een illusie en het andere niet?"

    God is mijn Vader en Hij is (voor mij) reëel....simpel zat.

    De allah van de islam is geen vader, doch een ongenaakbare godheid die eerder doet denken aan de mooipratende satan dan aan God.

    Er is nog een Allah en dat is het Arabische woord voor God en veel moslims bedoelen ook die Allah en niet de allah van Mohammed omdat velen de koran niet eens kennen.

    De allah van de koran is een heel andere godheid dan de Allah die veel moslims voor ogen hebben.

    Christen-Arabieren geloven ook in Allah, maar dan bedoelen ze de God van de Bijbel.

    Ik schrijf die Allah bewust met een hoofdletter A.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Hanss

    "God is mijn Vader en Hij is (voor mij) reëel....simpel zat."

    Wil je nu beweren dat jij zijn zoon bent?

    Lijkt mij zelfs voor een gristen nogal aanmatigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hecatonchir,

    Ken je het 'Onze Vader' niet?

    Lees het dan hier maar eens, want dat is echt een klassieker: KLIK

    Miljoenen met mij erkennen God als hun Vader, dus wat jij aanmatigend acht vinden miljoenen heel normaal.

    Het woord 'gristen' dat je gebruikte is overigens niet zo gangbaar en dat lees je hier: KLIK

    Bij voorkeur noem ik mezelf geen Christen, maar een volgeling van (de leer van) Jezus Christus en dat komt omdat er mensen zijn die zich Christen noemen of die door anderen zo worden aangeduid en die dat niet zijn en ook omdat ik totaal niet Christelijk ben opgevoed.

    Een volgeling van (de leer van) Jezus Christus heeft een persoonlijke relatie met God via Christus Jezus en de Bijbel.

    Dat vond ik vroeger net zo dwaas of bespottelijk als jij dat mogelijk vindt, maar het is toch echt zo en dat is net zo moeilijk uit te leggen als dat jij nog nooit chocolade geproefd zou hebben en ik wel en dat je alleen de smaak daarvan kan weten door het zelf te proeven door het te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Hanss

    "Ken je het 'Onze Vader' niet?"

    Oh, zeer zeker, bij bezoek aan mijn grootouders moest ik meebidden, ik kan het zo reciteren.

    Maar als jij denkt het ware geloof te hebben gevonden, wens ik je daar alle geluk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach Da'wa kan ik nog wel begrijpen, al is dat in zo'n situatie te zot voor woorden.

    Dat ze daarvoor deelt in de Carnegie-prijs is het werkelijk onbegrijpelijke. Het is eenbelediging voor die prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een echte held had met trots de medaille in ontvangst genomen, en tegelijkertijd afstand genomen van haar religieuze zendingsdrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja, we leven in een waar sprookjesland gevuld met rainbow people.
    Zelfs democratische hoogopgeleide burgers zie je steeds vaker als maria en josef over straat gaan.
    Alleen het ezeltje ontbreekt.

    Hoe het met de blanke mens onder dat rainbow regime zal vergaan, kan men nu al in Zuid-Afrika zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @sirik

    "Ja, we leven in een waar sprookjesland gevuld met rainbow people.
    Zelfs democratische hoogopgeleide burgers zie je steeds vaker als maria en josef over straat gaan.
    Alleen het ezeltje ontbreekt."

    Nee, de ezel ontbreekt niet, je ziet hem niet.
    De ezel zit nl. in hun hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen