Prettig besparen

Ellen_small
Vijf jaar geleden namen onze Duitse buren in Zeeland mij mee naar Lidl in Zierikzee.
Wat de boer niet kent……. Met enige argwaan liep ik achter mijn buurvrouw aan.
Voor die prijs? Dat moet rotzooi zijn, dacht ik.
De buurvrouw vroeg of ik niets ging kopen. Ik haalde beschaamd mijn schouders op en liep terug naar de ingang om een karretje te halen. Wat zij kocht, kocht ik ook.
Scepsis trof ik ook thuis aan. Maar ook een glimlach toen ik de bon liet zien.
Sindsdien ben ik een trouwe klant van Lidl. Niet dat ik er iedere week kom. Helaas is het aantal winkels gelimiteerd, maar eens in de maand vul ik mijn winkelkar met producten die goed in de smaak vallen.
Goede kwaliteit voor een lage prijs moet iedereen in deze “broekriemtijden” als muziek in de oren klinken.
Lidl komt er regelmatig goed vanaf bij de “KASSA-testen.”
Zo ook drie weken geleden. Voorgebakken stokbrood was proefkonijn. (Vooropgesteld dat er niets boven de baguette van een Franse boulanger gaat.)
Afbakbroden vind ik gewoon niet lekker. Een te droge korst die verkruimelt zodra je er het mes inzet en het kleffe, klonterige binnenste dat geen binding heeft met de korst. Allesbehalve luchtig.
Andere merken, waaronder Délifrance (€1,39), moesten het afleggen tegen de afbakbroden van Lidl (€0,32). Zelf heb ik ook de proef op de som genomen. Lekker!
Lidl heeft inmiddels (in het buitenland) ook een aantal A-merken in de schappen – zoals Bavaria.
Deze tip geef ik ook nog even mee: check (online) de aanbiedingen, ook van non-food producten zoals deze trolley:
Ik ga in eerste instantie voor kwaliteit. Liever betaal ik wat meer voor iets goeds/lekkers dan dat het in de vuilnisbak verdwijnt. Koopjes jagen is voor mij een sport.
Wanneer we in Zeeland zijn struin ik (groente -en fruit)boeren af - of raap wat achtergebleven uien van het land. Verser kan niet. Goedkoper evenmin.
Het leven is zo duur als je het zelf maakt.

4 opmerkingen:

  1. Klinkt me bekend in de oren Ellen. Niets mis mee, die Duitse ketens. Je hebt ze hier in Sydney ook. Gewoon uitrpoberen, niet alles is even fantastisch maar er zit heel veel goed spul tussen. En inderdaad, als je de kassabon ziet ben je een blij persoon. Onlangs nog een nieuwe digital recorder gekocht. Had al bijna een recorder voor $180 gekocht toen mijn oog viel op de aanbieding bij Aldi. Digital recorder voor $27. Werkt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze doen het dus blijkbaar goed, als ze ook in Australië vestigingen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, nu wint ook de pannenkoeken schudmix van Lidl de Kassa-test.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo allemaal, Bent u op zoek naar een professionele handelaar, forex en binaire manager die u zal helpen bij het verhandelen en beheren van uw account met een goede en enorme winst in ruil daarvoor. u kunt contact opnemen met MR. CARLOS ELLISON voor je investeringsplan, want hij hielp me 12.000 euro te verdienen met kleine investeringsfondsen. Carlos Ellison, u bent de beste handelaar die ik kan aanbevelen aan iedereen die wil investeren en handelen met een echte handelaar, hij helpt ook bij het terugvorderen van verliesfondsen ... u kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail:
    carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Via Telegram: +12166263236

    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen