Een eigentijdse versie van Khadija en Mohammed

(Ingezonden door lezer Fay)

Schijnhuwelijk?

Wie ooit gedacht heeft dat er bij Meulenbelt en Khaled Abu Zaïd sprake is van een schijnhuwelijk maakt een grote vergissing. Uit de discussie die Anja met de dames van het Libelle forum voert, blijkt dat Meulenbelt en Khaled Abu Zaïd een eigentijdse versie van Khadija en Mohammed zijn.

Bron: Anja Meulenbelt Weblog: Voor de dames van het Libbele forum, donderdag 1 april 2010

Op een reactie van Moucka (donderdag 1 april 2010 @ 23.23, reactie 3) antwoordt mevrouw Meulenbelt:

Reactie 6

(3) Moucka: je bedoelt met ‘iets aan je gezicht doen’ zoiets als facelift enzo? Nooit over gepiekerd. Dat je ouder wordt kun je toch niet verbergen, en ik kan je verzekeren dat je als je 65 bent nog wel wat anders te bieden hebt dan een jong gezichtje - ook aan een partner die jonger is. De profeet Mohammed was ook getrouwd met een vrouw die een stuk ouder was dan hij, en bovendien aanvankelijk zijn baas, en hij was ontroostbaar toen ze stierf. Dit tot jouw geruststelling, want ook jij wordt onherroepelijk ouder. Wel ben ik op een stevig dieet geweest, en ben ruim tien kilo afgevallen en voel me nu heerlijk licht en fit.

Reactie door Anja — vrijdag 2 april 2010 @ 6.58

3 opmerkingen:

  1. Blijft overeind de alcoholinname van meulenbelt (waar zij zelf melding van maakt), wat wijst op een schijnhuwlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben de afgelopen decennia meerdere malen door een moslim ten huwlijk gevraagd. Was dat niet om mijn blonde haren, dan toch zeker om mijn pecunia.

    Wat al deze aanzoekers gemeen hadden was hun verzoek aan mij, me tot de islam te bekeren. Behalve dat ik door mijn bekering vrij van zonden en mijn vroegere misstappen zou zijn (en daardoor beschermd tegen roddel en achterklap, ook zou ik dan na mijn dood mij kunnen voegen bij mijn moslimechtgenoot.

    Mij is nooit anders uitgelegd dan dat het paradijs opgezet is als een samenleving, compleet met paleizen dan wel hutjes. Ik zou als moslimechtgenote mij direct mogen voegen ten huize van de familie van mijn echtgenoot. Als niet-bekeerde -maar wel christen of jood, zou ik me moeten vervoegen in een nederige woonstee en de echtgenoot zou moreel in de problemen zijn.

    Meulenbelt heeft een zakelijk dan wel schijnhuwlijk met haar palestijn. Indien deze echtgenoot enige verantwoordelijkheid voelt voor haar, zou hij haar behoeden om na haar dood ter helle (niet-gelovigen) of in een nederige woning te eindigen.

    Overigens ken ik geen praktiserende moslim die gemeenschap heeft met alcoholconsumerende echtgenotes. Wel mag een niet-moslim minares naar het wijnglas grijpen, hierna volgt naar ik meen 48 uur vleselijke onthouding. Voor de moslim is altijd de bevrijding door wassing van onreine betrekkingen. Voor de niet-moslim bestaat dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is echte liefde: "De profeet Mohammed was ook getrouwd met een vrouw die een stuk ouder was dan hij, en bovendien aanvankelijk zijn baas, en hij was ontroostbaar toen ze stierf"
    Hoe naïef kunnen mensen zijn, er staat een leuk stukje over Anja Meulenbelt op keesjemaduraatje (google zelf maar).
    Ja, echte liefde! Maar het maakt ook heel erg duidelijk hoe mensen in elkaar zitten. Een 25 jarige man trouwt met een veel oudere vrouw die grote financiële mogelijkheden biedt, Khadijah wordt na haar dood echt betreurd. Huilend loopt de Profeet van Allah naar de bank, na haar dood komt aan het feesten geen eind. Op een gegeven moment zijn er tegelijkertijd negen echtgenotes, en nog raakt het geld niet op. Wat dat betreft is er wel degelijk een zeer grote overeenkomst met het huwelijk van Anja Meulenbelt & Khaled Abu Zaïd, en Mohammed & Khadijah. Alleen had Mohammed het fatsoen om te wachten tot zijn éérste en rijkste vrouw dood was en het op een brassen te zetten. Voor Khaled is het iets anders, hij heeft al een eerste vrouw (zijn nicht) met kinderen in 'Palestina' zitten. En Anja Meulenbelt mag net als een echte Khadijah soms even langskomen met een grote zak met geld.

    Het dit bigamie of is dit een gewoon ménage à trois? Prachtig toch die liefde, hè? Hoe oudere mensen toch nog geluk in het leven kunnen vinden.

    Prachtig toch hoe er voor oudere mensen toch nog een nuttige plaats op de wereld is, bij voorbeeld in de senaat, waar gekozen mensen moeten waken over het doen en laten van de regering. Waar zij het parlement moeten corrigeren als er fouten dreigen te ontstaan. Wat een groot teken van inzicht moet dit huwelijk tussen de senator Anja Meulenbelt & Khaled Abo Zaïd zijn! Met geen mogelijkheid heeft ze ook maar in geen velden of wegen door dat ze wordt gebruikt als een melkkoetje en suikertante! Met open ogen loopt ze er in. Dit huwelijk is niet alleen een aanfluiting van de rechtsorde maar ook een brevet van onvermogen voor Anja Meulenbelt.

    BeantwoordenVerwijderen