Verdreven van eigen erf

Ik zat op een heuveltje midden op de hei. Ik zat daar in m’n eentje te genieten van het zonnetje. Ja, het beviel me daar bijzonder goed.

Ik zat er nog geen tien minuten of er kwamen twee kindjes op m’n heuveltje, dat maar een klein heuveltje is maar toch groot genoeg voor meer dan één als ’t moet. Ik lachte even naar ze en keerde mijn gezicht weer naar de zon.

Daar zaten wij dan met z’n drieën op 't door de zon beschenen heuveltje.

Toen kwam er een man op
mijn heuveltje. De vader van de twee meisjes zo bleek. Hij ging met z’n rug naar mij toe zitten en praatte gezellig met z’n dochtertjes.

Ach, er was ruimte genoeg op dat heuveltje, ik stoorde me er niet aan, waarom zou ik? Het was zo’n fijne plek daar in de najaarszon.

Met z’n vieren genoten we er volop.

Niet veel later beklom een vrouw het heuveltje, ze voegde zich bij het groepje van drie. De moeder vanzelf. Plotseling verstond ik geen woord meer van het gekeuvel. ’t Klonk ineens Arabisch of Marokkaans, weet ik ’t.

Ik wierp een blik op de moeder die foto’s van d’r kroost maakte met haar roze telefoon. Ze droeg de verdomde hoofddoek, de-zelf-opgelegde-handicap-doek, de Middeleeuws-barbaarse-doek, de-verkracht-maar-iemand-anders-doek, een vijandelijke symbool voor elk vrij westers mens.

Daar zat ik dan, op m’n heuveltje, ik voelde me unheimisch terwijl de zon doorging met schijnen.

Het viertal gunde mij geen blik, ’t leek wel alsof ik er helemaal niet zat, daar op dat toch wel kleine heuveltje. O ja, er was heus ruimte voor mij maar mijn zorgeloze plezier was verdwenen. Ik had geen behoefte te luisteren naar die onbegrijpelijke klanken. Ik voelde me verraden. Ik daalde af van het heuveltje en fietste ietwat mismoedig naar huis.

Ik voelde me bovenal verdreven.

Misschien kom ik er nog wel een keer, op dat idyllische heuveltje en dan plant ik er een bordje met datum en de volgende tekst “Op dit heuveltje heb ik voor het eerst mijn plaats niet gedeeld maar opgegeven. Hier werd ik verdreven van eigen erf”. Met als onderschrift: “Want ik verdom het Arabisch te leren of respect te hebben voor een achterlijke schaamdoek.

20 opmerkingen:

  1. Dat is eigenlijk net zo zot als dat wij voor een stuk grond moeten betalen, wat ooit door een andere is toegeëigend. Is ook net zo zot, dat het koningshuis wordt betaald en onderhouden. John Lennon zei het ooit, het slaapt een stuk lekkerder op een satijnen kussen. Bejaarden worden hun verzorgingshuis uitgejaagd en gasten die nog nooit wat hebben gedaan voor ons land en maatschappij worden nu beloond en in dure villa's geplaatst. Waar gaat het heen, de 1 in een tentenkamp en de ander in een lux appartement.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Annelies, jouw heuveltje kan je delen; tegen elkaar, naast elkaar en met elkaar.
    Het lijkt er op dat de laatste optie gedoemd is te stranden en dat verbaast mij nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben al heel wat opgegeven door ontwikkelingen te moeten accepteren waarvan we liever verschoond waren gebleven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Simpel: de hoofddoek is een VLAG en bovendien een duidelijke graadmeter mbt de opmars en zichtbaarheid van de islam in het Westen.
    http://fubar.mobi/2015/01/28/de-islamhoeren-van-de-npo-nu-ook-met-hoofddoekje-van-uw-belastinggeld/comment-page-2/#comment-20330

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar. Alleen de plaats van handeling valt me op. Deze dingen herken ik van parken of plaatsen dichtbij de stad of het dorp. Een eindje verderop de natuur in heb ik slechts tweemaal een mohammedaanse immigrant getroffen. De ene omdat het moest, hij deed mee aan een dropping met autochtone Nl-ers en liep te klagen over het feit dat er geen naam en straatbordjes in het bos waren.

    De tweede keer was het een gezinnetje vergelijkbaar met bovenstaand verhaal, hier straalde de verveling van de gezichten van alle gezinsleden.

    Wat me in dit verhaal opvalt is dus de plaats van handeling. Door de foto erboven krijg ik de indruk dat het inderdaad in een natuurgebied plaats vond.

    Dan ook nog het feit dat dit gezin kennelijk genoot en niet snel weer omkeerde. Dat is allemaal nieuw voor mij, misschien een teken van iets van integratie????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat Annelies het verhaal in de vorm van de parabel heeft gegoten.

      De feitelijkheden en plaats van handeling doen er dan niets toe.

      Verwijderen
  6. Jawohl, Herr Obersturmbannführer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Voor eigen erf".
    Waar vernam ik dat eerder?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In 1945, aan het einde van de bezetting, dachten wij dat we bevrijd waren. Mijn vader overleed 4 maanden later en toen kwam een gemeenteambtenaar die vond dat wij een kamer over hadden. Die kamer werd gevorderd en wij moesten een vreemde man in huis nemen. Wij waren wéér van onze vrijheid beroofd.
    Hoe vrij zijn we nu ? Nog even en er wordt wéér een kamer gevorderd door de overheid om een asielzoeker (lees gelukzoeker) in huis te nemen.
    Wie is hier de baas? Mutti Merkel toch?! Rutte lacht maar wat.
    Dag Nederland. Dag Europa. WEG MET ONS !
    Tot ziens in Eurabia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem 15:09

    Een interessant verhaal.
    Dus dat kon in het herrezen Nederland, dat een beambte van de gemeente een kamer vorderde.
    Hoe oud was u toen?
    Maakte u zulks bewust mede?
    En wie was die "vreemde man"?
    Een wandelende testosteronbom, om een hyperbool van Geerd Wilders te bezigen?
    Of een Jood die zijn woning had kwijt gespeeld?
    O, maar dan was het een daad van barmhartigheid.
    En zo is het met de vluchtelingen.
    Het zijn niet allen uitvreters en profiteurs.
    Voor een syrische christen zijn wij barmhartig.
    Niet voor een Albanees of een Macedoniër.
    Die behoeven geen vrees te koesteren in hun vaderland.
    Het zijn lafaards die zich onttrekken aan legerdienst.
    Wandelende testosteronbommen.
    Voor deserteurs geldt het harde krijgsrecht: fusilleren.





    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ter beantwoording van Uw vragen:
    1. ik was 14 jaar (inmiddels 84 dus)
    2. ik heb zulks dus bewust meegemaakt
    3. de man kwam uit Groningen en was geen testosteron-bom en ook geen Jood maar wel een onbekende voor ons.
    Het was ook geen daad van barmhartigheid, maar een verplichting, opgelegd door de overheid, zoals ik al schreef.
    Wij zijn daar ook nu niet ver meer van af, lijkt het soms.
    De tulpenbollen hebben ons ook nog slecht gesmaakt in de Randstad van toen, maar dit ter zijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem 16:01

    Vroeger zeiden wij;
    "Dus, om je nek een lus".
    Maar zulke volkswijsheden verneemt men niet meer.
    Als het waar is , dat zulks een verplichting was, dat men op bevel van het gezag vreemdelingen moest inkwartieren, wie spreekt dan nog van "bevrijding"?
    Van tulpenbollen weet ik niets.
    Wel dat na de "bevrijding" het voedsel schaars was.
    Sedert dien tijd heb ik een afkeer van bruine bonen.
    Koffie was een luxe-drank.
    Tegenwoordig eet ik mij lens aan ananas.
    Dat had je niet in onze tijd.
    Rutte is een kwijl.
    Hij maakte zich jaren na de gebeurtenissen nog boos over de ontvoering van Heineken, een kostelijke grap.
    Heineken is een gangster-syndicaat.




    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zweden ontvangt 100.000 Immigranten per jaar gedurende zes jaren.

    Bouwen dan maar:

    https://www.youtube.com/watch?v=w7IaCcAJQwY







    na 09:00 Zweedse Minister zegt: De Zweden zijn het probleem en moeten vernietigd worden.

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=w7IaCcAJQwY#t=569




    Na 22:0 De bevolking van Europa moet vervangen worden, aldus de V.N.:




    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=w7IaCcAJQwY#t=1352

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




    U.N.: http://www.un.org/esa/population/publications/migration/migration.htm

    "United Nations projections indicate that over the next 50 years, the populations of virtually all countries of Europe as well as Japan will face population decline and population ageing. The new challenges of declining and ageing populations will require comprehensive reassessments of many established policies and programmes, including those relating to international Migration."







    Voor Duitsland worden de volgende Scenarios voorgesteld:

    http://www.un.org/esa/population/publications/ReplMigED/Germany.pdf




    Europa:

    http://www.un.org/esa/population/publications/ReplMigED/Europe.pdf


    Sirik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Armageddon Days Are Here (again)" was written by Johnson, Matt.

    Are you right here Jesus? Ah
    Buddha? Yeah
    Muhammad? Okay
    But all right friends, lets go

    They're 5 miles high as the crow flies
    Leavin' vapor trails against a blood red sky
    Movin' in from the east toward the west
    With balaclava helmets over their heads, yes

    But if you think that Jesus Christ is coming
    Honey you've got another thing coming
    If he ever finds out who's hijacked his name
    He'll cut out his heart and turn in his grave
    Islam is rising, the Christians mobilizing
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds

    It's war, she cried, it's war, she cried, this is war
    Drop your possessions, all you simple folk
    You will fight them on the beaches in your underclothes
    You will thank the good Lord for raising the union jack
    You'll watch the ships sail out of harbor
    And the bodies come floating back
    Watch the ships sail out of harbor
    And the bodies come floating back

    But if you think that Jesus Christ is coming
    Honey you've got another thing coming
    If he ever finds out who's hijacked his name
    He'll cut out his heart and turn in his grave
    Islam is rising, the Christians mobilizing
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds

    If the real Jesus Christ were to stand up today
    He'd be gunned down cold by the C.I.A
    Oh, the lights that now burn brightest behind stained glass
    Will cast the darkest shadows upon the human heart
    But God didn't build himself that throne
    God doesn't live in Israel or Rome
    God doesn't belong to the Yankee dollar
    God doesn't plant the bombs for Hezbollah
    God doesn't even go to church
    And God won't send us down to Allah to burn
    No, God will remind us what we already know
    That the human race is about to reap what it's sown

    Islam is rising, the Christians mobilizing
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds
    The world is on its elbows and knees
    It's forgotten the message and worships the creeds

    Armageddon days are here again
    Armageddon days are here again
    Armageddon days are here again
    Armageddon days are here

    Songwriters
    JOHNSON, MATT

    Read more: The The - Armageddon Days Are Here (again) Lyrics | MetroLyrics

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Links werken hier niet. De lezer zoekt zich derhalve de klere...
    Korte link van 9-10-2015, 09:04 aldus:
    http://tinyurl.com/qf9wwgf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De links kopiëren en plakken in de bovenste balk.
      Simpele oplossing.

      Verwijderen
  15. sorry, zal er wat aan doen.

    Goed nieuws !!!
    Oorlog Syrië over niet te lange tijd voorbij !!!
    Wat Obama niet kon doen in een jaar deed Putin in een paar weken, maanden.

    Putin master in M.O. , USA op 2de plaats
    Einde van een Amerikaans tijdperk.
    Rusland/China,USA op gelijk Niveau.

    Sirik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En wat dacht je van deze;
    Die kanzlerakte (YouTube)
    Op 21 05 1949 getekend door USA en Duitsland.
    en geldt tot 2099.
    Dit verdrag regelt:

    1 alle Duitse media staan onder supervisie van USA, de geallieerden tot 2099.
    2 Elke nieuwe Kanzler moet zich melden te Washington om aldaar enkele documenten te ondertekenen.
    3 Alle Duitse goudreserves, 3000 ton goud, blijven op geallieerd grondgebied....tot 2099. ( kortom er is geen Duitse dekking voor het Duitse geld!!!!)
    Europa is gewoon een verzameling vazalstaten van USA.

    Sirik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem 7:29

    Schoon gedicht van een maffe amerikaan.
    Het boeddhisme is uit het land van oorsprong verdwenen.
    Het leeft vooort bij de mongoolse volkeren van oost-Azië.
    Alleen de Singhalezen van Ceylon zijn aanhangers van de leer van Gautama.
    Dat is typerend, wat?
    Ook hier ligt een zware taak voor de P.V.V. : een einde maken aan boeddhistische sectes in Nederland.

    Peter Kuyt
    Diemermeer


    BeantwoordenVerwijderen
  18. We verwachten ons aan een messcherp opstel van Anelies over de rel in Steenbergen.
    Daar maakte zich belachelijk ene madam Dasja Abresch.
    Een volksverraadster.

    Peter Kuyt
    Diemermeer

    BeantwoordenVerwijderen