De islamitische sluier zal ons tenietdoen

Dinsdagochtend, 9 maart, om 9:30 werd in de Sala delle Colonne van de Kamer van Afgevaardigden (Tweede Kamer) in Via Poli 19, te Rome, het boek "L'inganno, Vittime del multiculturalismo" ["Het Bedrog, Slachtoffers van het multiculturalisme"] van Souad Sbai gepresenteerd (Cantagalli, Siena, 248 pagina's, 15 euro), waarvan wij hierna een selectie publiceren. Bij dit evenement waren aanwezig de Vicepresident van de Senaat, Gaetano Quagliarello, de journalisten Giuliana Sgrena, Andrea Morigi, en Valeria Coiante, gemodereerd door Nino Graziano Luca.

OVER DE SCHRIJFSTER

DE INITIATIEVEN

Souad Sbai, Tweede Kamerlid van de PDL (Popolo della Libertà), van Marokkaanse afkomst, strijdt al sedert geruime tijd voor de integratie en de rechten van de in Italië geïmmigreerde vrouwen. Tot haar initiatieven behoren talrijke wetsvoorstellen over het staatsburgerschap, het verbod om de burqa te dragen, het instellen van een nationaal openbaar register van imams en een register van de moskeeën in Italië.

DE BEDREIGINGEN

Sinds enige maanden krijgt het parlementslid Sbai bedreigingen via internet sites die haar als "vijandin van de islam" bestempelen. De fatwa's tegen haar gaan verder dan het onklaar maken van de voordeur van haar woning. Enige dagen geleden heeft Libero bekend gemaakt dat zij ongeveer anderhalf jaar geleden op wonderbaarlijke wijze ontsnapt is aan een vergiftigingspoging.

Souad Sbai gaat weer tot de aanval over: «De islamitische sluier zal ons tenietdoen»

SOUAD SBAI

Volgens de radicale extremisten is de vrouw in wezen "onrein", haar lichaam is onrein en zelfs aan haar geest ontbreekt het een en ander.

Uit zulke vooroordelen ontstaat de noodzaak haar verschillende geaardheid te benadrukken en haar te onderwerpen aan de macht van de man. En hier keert de kwestie van de sluier terug.

Overigens maakt de weer oplaaiende liefde voor de sluier deel uit van een ingewikkelde manipulatiestrategie van de antiwesters gerichte moslimgemeenschap. In Italië bestaat er sinds 1975 een wet die het verbiedt om met een geheel bedekt gezicht rond te lopen.

De laatste jaren is de vraag of de sluier wel of niet in het openbaar geheel verboden moet worden weer actueel geworden. Men heeft volstaan met het koppelen van het probleem aan het "gezond verstand" en is niet verder gegaan dan de aanbeveling om de identificatie toe te staan.

Italië bevindt zich dus in een positie tussen de seculiere houding van staten die geheel tegen de sluier zijn, zoals Turkije, Tunesië en Marokko en de theocratische trend die in Saudi-Arabië, Iran, Pakistan Afghanistan of bij de Moslim Broederschap voorkomt en die de vrouw voorschrijft het gezicht te bedekken. Wie echter in Italië het gebruik en de betekenis van de sluier en bloc rechtvaardigt of wie hem maar liefst ophemelt, of er een probleem van maakt hoeveel centimeters huid er vrijgelaten mogen worden, bewijst nog niets begrepen te hebben van wat er werkelijk op het spel staat.

Veel predikers in dienst van de radicale islam beweren dat Italië over tien jaar geïslamiseerd zal zijn. Als dit de religieuze leiders zijn die in de moskeeën van ons land de baas zijn, dan moeten wij ons niet alleen om de vrijheid van de moslimvrouwen zorgen maken. De vrijheid van iedereen staat dan op het spel. Daarom moeten wij ons afvragen of het niet juist de sluier is die de discriminatie aanmoedigt. Is het wel of niet een belemmering in het emancipatie- en integratieproces van de vrouwelijke immigratie?

DE KORANSCHOLEN

Les één: «Alle religies die op aarde bestaan, hebben geen enkele waarde. De enige ware religie is de islamitische, de andere zijn zinloos, weerzinwekkend en bedrieglijk voor degene die hen beoefent».

Les twee: «De hele wereld bestaat uit duivels en menselijke wezens die de islam moeten aanhangen en hun valse religies moeten opgeven, anders komen ze allemaal in de hel terecht».

Les drie: «De profeet zei: "er wordt niet naar mij geluisterd door christenen en joden, die, na hun dood alleen maar vuur en martelingen zullen kennen».

Dit zijn geen passages uit een preek die in iedere willekeurige moskee van extremisten beluisterd zou kunnen worden: het zijn letterlijk de lessen die aan de kinderen van de lagere school in de koranscholen gegeven worden.

Deze teksten circuleren rustig in de islamitische scholen in Italië, met allemaal minaretten en moskeeën op de omslag.

Niet samengesteld door zomaar een stel moslims, maar door het Ministerie van Onderwijs van enkele radicale landen, ofwel door de instellingen van een land dat veel van onze moskeeën en ook veel van deze scholen ondersteunt en financiert. Het is voldoende om de moeite te nemen de teksten te vertalen, om bladzij voor bladzij, in een goed opgezet crescendo, te ontdekken wat de ideologie is waardoor ze geïnspireerd zijn en welke beginselen er worden overgedragen aan de kinderen die eens Italiaanse burgers moeten worden.

Bericht uit de gedrukte editie van "Libero" van 9 maart 2010, blz. 17: Bron.

Vertaling: Hans den Hollander

Op de foto: Souad Sbai, voorzitter van de Vereniging Vrouwen van de Marokkaanse Gemeenschappen in Italië (Olycom)

18 opmerkingen:

  1. Nootje van de vertaler:

    Behalve uit de aangehaalde fragmenten uit het boek van Souad Sbai, over het lesmateriaal dat gebruikt wordt op de Koranscholen, is het opmerkelijk dat de presentatie van haar boek werd gedaan in de aanwezigheid van Gaetano Quagliarello, de Vicevoorzitter van de Eerste Kamer.

    Als we deze reportage zouden betrekken op Nederlandse omstandigheden, dan zouden wij op een ongeloofwaardige gang van zaken stuiten: een Marokkaanse schrijfster die tevens Tweede Kamerlid is en een islamkritisch boek geschreven heeft dat gepresenteerd wordt in de aanwezigheid van een Vicevoorzitter van de Eerste Kamer.

    Kunnen de Nederlanders toch nog iets leren van de Italianen.

    Hans den Hollander

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zij hebben Souad Sbai, wij hebben ... Fatima Elatik.

    Wat een blamage!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als getuige laten oproepen in een een bepaald politiek proces.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met die drie lessen is men nog verbaasd dat moslims steeds intoleranter en radicaler worden. Het is discriminatie van het ergste soort.

    Hoe meer van dit soort moedige vrouwen hoe beter, wat een verschil met bv Agnes Kant, Meulenbelt, Femke Halsema of die pvda horken die stikken in hun eigen racistische neerbuigende politieke correctheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat het boek vertaald gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Laten we echter een ding niet vergeten, wat zouden "radicalen" zijn, wanneer de meerderheid van zogenaamd "gematigde" moslims eens hun mond zouden opendoen. Radicalen bestaan bij de gratie van het zwijgen van de zogenaamd gematigde meerderheid. De rol van de zogenaamd gematigde niet-gehoofdoekte moslima's als Nora Kasrioui en Hasna Bouazza is ook fnuikend, want ze verdedigen vooral de orthodoxie en nooit vrouwen zoals die Souad Sbai.

    Hopelijk wordt ook dit boek in meerdere talen vertaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moest denken aan die andere politica,
    Samira Munir,
    een Noorse van Pakistaanse origine. Zij pleitte voor een verbod op de hoofddoek in het onderwijs en werd in 2005 onder verdachte omstandigheden dood aangetroffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een aanvulling uit Trouw, een interview met Chahdortt Djavann (auteur van

    weg met de sluier/hoofddoek


    Zij noemt hoofddoekdraagsters kapo's of collabos.


    Meisjes met hoofddoek is geen eigen keuze

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zie ook: Brutale "hoofddoekjes"

    http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10452

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het wel of niet tolereren van de sluier is in Nederland in een ethisch goed-slecht spelletje ontaard. Goede mensen zijn voor de sluier, omdat PVV en Leefbaar Rotterdam tegen zijn.en die zijn slecht.

    Zo kan het gebeuren dat Dominique Schrijer van de Rotterdamse PvdA nog maar een paar jaar geleden tegen de sluier in overheidsfuncties was en nu LR beschuldigt van islamofobie omdat zij hetzelfde willen als hij toen.

    De politieke partijen spelen politieke spelletjes over zaken, die voor ons, de burgers van levensbelang kunnen zijn. Als de islamitische overheersing cultureel een feit is, dan komt dat omdat de partijen hun spelletjes belangrijker vinden dan het belang van hun stad en hun land.En ook natuurlijk omdat het grootste deel van het electoraat het weinig kan schelen.Die horen ook liever bij het ethisch goede deel.En dat is tegenwoordig makkelijk. Je hoeft alleen maar anti-PVV te zijn en tolerant tegenover de hoofddoek.(wat maakt het nou uit zo'n stukje stof.)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoofddoek is wel een verplichting in de islam, dus hoofddoek verbieden zal voor veel spanning, onrust, en ontwrichting in de maatschappij zorgen, zo'n verbod is dus niet haalbaar en niet nodig.

    Burka en niqaab moeten wel verboden worden.

    1- Het is bij wet verboden om je gezicht te bedekken in het openbaar.

    2- Het heeft niets met islam te maken, en berokkent de moslims en de islam veel schade.

    Burka is een traditie in Pakistan en Afghanistan en is daar vandaan overgewaait, vandaar dat er een toename is te constateren in burkadraagsters.

    Dit zijn de feiten, wat verschillende partijen er ook van vinden.

    LR en PVV zitten wel in een spagaat, als ze de burka willen verbieden, dan verbieden ze iets wat de islam schade toebrengt, en dat willen ze nu juist niet, dat is de reden dat ze het voortdurend alleen over de hoofddoek hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het feit dat de islam vrouwen tot het dragen van zo'n hypocriet symbool dwingt laat zien hoe intolerant en totalitair de islam is. Ook de verborgen dreiging komt me bekend voor, wanneer men niet toegeeft aan de dogmatische islam, dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is nog maar helemaal de vraag of de hoofddoek/sluier een religieus voorschrift is. Moslimvrouw Nahed Selim heeft daar al uitgebreid over geschreven, binnenkort meer hierover op HB.

    Enne, ooit een non achter de kassa's van A.H. gezien, of op 't gemeentehuis, of als conducteur op de tram? Schei toch uit met die onzin!

    En al helemaal met dat semi-gedreig, 1 Abdel Jammer van de Ven is meer dan genoeg:

    Bombrieven

    BeantwoordenVerwijderen
  17. El_Houssain

    Je bent een hier verdwaalde Arabier. Ik zou zeggen ga je hart op halen in jouw perverse, wreed, thuisland van uw zogenaamde 'profeet' Saoedie Arabië!

    'Hoofddoek verbieden brengt Islam schade aan'

    Oh ja? Pfff! Hoofddoek staat slechts ten schande en als lachwekkend voor Islam!

    Hoofddoek niét verbieden brengt moslimvrouwen schande en schade aan!

    Achterlijk om je HOOFD te bedekken als 'zedelijk' OP DE VERKEERDE PLEK! Die kopzakken bestaan slechts t.b.v. de moslimman om aan te duiden dat de moslimvrouw BEZIT is van de moslimman - duvel op met je verderfelijke, geweldadige, intolerante, discriminerende,kindverkrachtende, haatdragende, fascistische Koran!

    Misdadig boek dát is bewijsbaar Koran/Mohammed.

    BeantwoordenVerwijderen