Onzinnige, niet te stoppen trend


Nieuwe linkse hobby, door Anil Ramdas gestart: vind je iemand een racist dan noem je hem Wilders. Trouw-columniste Nuweira Youskine werkt er goed aan mee ('Gevangenis': link).
Tekst Anil Ramdas via GeenStijl.

20 opmerkingen:

  1. http://www.dejaap.nl/2011/10/21/lezerspost-joost-zwagerman-over-de-hufterigheid-van-anil-ramdas/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilders is het grootst onbegrepen fenomeen van deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het goed begrijp wordt er in de trein een mevrouw (met hoofddoek), blijkbaar zonder kaartje, op wat luide toon aangesproken door de conducteur.

    Als Anil R. kijkt wat er aan de hand is, ziet hij dat de vrouw een hoofddoek draagt en dat is het moment waarop hij reageert met: "Wie denk je wel niet dat je bent, Geert Wilders soms?".

    Ik vraag me af, als deze mevrouw geen hoofddoek had gedragen, had hij dan net zo gereageerd?

    De mevrouw heeft geen kaartje en de conducteur spreekt haar daar op aan en dat heeft geen hol te maken met discriminatie, racisme of hoe je het verder ook wil noemen.

    Dat de conducteur reageert met een soort overkill, (misschien begrijpelijk met alle toestanden die zij in hun werk tegenkomen) kan ik dan ook weer minder waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die man nog nooit algemeen beschaafd horen praten. Mijn allereerste advies aan Randas zou dan ook zijn mond met behulp van een chirurg opnieuw te modelleren.
    Zelfs dat eenvoudige woord "Wilders" kan hij niet fatsoenlijk uitspreken.
    Ik ben zo net begonnen met behulp van voodoo wat chirurgische ingrepen uit te voeren, nog even....bijna geslaagd, cum laude Anil Randas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In de strijd (via http://www.facebook.com/theo.prinse tegen de sluipende genocide, de ontkenning ervan en het door de United Nations van de Organisation of the Islamic Conference, China etc. intellectueel geconstrueerde negationisme liep ik tegen prof. X uit Durban South Africa aan en zijn vriendenkring:
    Ahmed Marcoug,
    VPRO Anil Ramdas,
    Harry van Bommel,
    Anja Meulenbelt,
    Maoiste Marocrevolution
    Occupy Utrecht
    Peyman Jafari - Internationale Socialisten en NOS Policor
    Rene Danen - Nederland Bekend Kleur
    NRC filosoof Rob Wijnberg
    Tofik Dibi
    Arnon Grunberg
    ----------
    Maar later bleek dat ik mij in de plaats Durban vergist had. Het ging om een prof. met deze vriendenkring uit Durham England !
    ----------
    Over het racisme heb ik mijn ideeën op deze blog geplaatst
    http://nl.netlog.com/theoprinse/blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hecatonchir slaat de spijker op z'n kop. En hij baseert zich daarbij nota bene ook nog alleen op het verhaal van Ramdas.

    Ik vraag me inmiddels af of de klandestien reizende dame niet méér heeft misdaan dan zonder kaartje reizen. Wanbetalende NS-klanten zijn namelijk niet bepaald zeldzaam en ik heb in al die jaren dat ik regelmatig met het OV reisde nog nooit een conducteur tegen zo iemand uit zien vallen. Het kan dus ook zomaar zijn dat dat in dit geval ook niet zo was, en dat Ramdas zich volkomen onnodig met de zaak heeft bemoeid. Ik zou wel eens willen weten wat er nou echt is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In het oude vooroorlogse Engeland had eens een boer de gravin een varken genoemd. Hij werd wegens belediging voor de rechtbank gedaagd. De boer werd veroordeeld. De boer erkende de rechter dat hij nu wist dat hij de gravin geen varken meer mocht noemen, maar toen vroeg hij aan de rechter of het dan wellicht toegestaan was om zijn varken gravin te noemen. De rechter zei dat er geen probleem was om dat te doen. En vervolgens keerde de boer zich om en groette de gravin met de woorden: "Goedendag gravin!"

    Deze mop is al zo oud als de weg naar Kralingen. En dat Anil Ramdas nu eindelijk deze vorm van belediging óók door heeft is natuurlijk voor hem een zeer clevere vondst. Echt van niveau, elitair en gevat, zelfs voor het klootjesvolk te begrijpen. Ramdas heeft daar wel eens moeite mee. Hij doet steeds moeilijk als 'het volk' zich verheft, als democratie in brede lagen van de bevolking wordt gebruikt om gevoelens en wensen kenbaar te maken. Vroeger was dat anders, toen was er voor het volk waartoe Ramdas behoort geen mogelijkheid om zich te uiten, geen kans op ontplooiing en geen vertegenwoordiging bij de volksraadpleging. Komt nog bij dat Ramdas een kleurtje heeft. Een onduidelijk kleurtje maar toch. Beetje mengelmoesje van Suriname en India, maar dan wel uit de verkeerde kaste. Dan blijft dat steken, dan moet men echt zijn best doen om Cum Laude af te studeren in de culturele cartografie, of antropologisch wichelroede lopen. Vanaf dat moment zijn de anderen het zelfde waard als waar hij vroeger was. Die groep! Echter dit maal geen kans op recivilisatie. Het vulgus moet zijn plaats weten. Stel je voor dat het volk ook komt op de plaats waar jij zo voor hebt moeten knokken.

    Een mop met een baard begrijpen, en dan een nieuw jasje aantrekken is het summum van kleingeestigheid. Het is Ramdas nooit gelukt om iets neer te zetten. Hij was vroeger vaak op de radio, maar ik heb hem nooit iets zinnigs horen vertellen, nooit diep en hoogstaand. Meer dan een façade van onvermogen is er nooit neergezet. De Hindustaans Surinaamse wijsgeer en alwetende Ramdas komt ons uitleggen waar de weg naar Kralingen ligt, met de boodschap toegevoegd de weg nooit te betreden, die is net voor gewone mensen. Zij kunnen toch nooit die subtiele finesses begrijpen. Anil Ramdas heeft wel iets van een varken, want als een varken voldoende gegeten heeft dan stoot hij de trog om, zodat de andere varkens niet zullen eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meneer Ramdas zou eens een dagje moeten mediteren op het woord racist.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. REF. van het goor: (Anil is) ‘uit de verkeerde kaste’.

    Anil is volgens zichzelf uit de Brahmaanse kaste (Varna). Hij schrijft ergens dat hij dat tijdens zijn verblijf in India te weten is gekomen.

    Velen jaren daarvoor echter beschreef hij in de NRC zijn familieleven in Suriname en daaruit viel op te maken dat hij de vrucht van een gemengd huwelijk was. Kaste ̶ vermenging dus, en dat levert geen Brahmaan op, eerder een çandala. Tenzij het een geval van hypergamie was, wat het volgens mij niet was.
    Misschien kan AR nog eens ophelderen hoe het nu precies zit. Is hij Brahmaan. of het omgekeerde ervan, een parya?
    NB. Ik citeer uit mijn geheugen, waarheidslievend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las nog wat reacties op het forum van Trouw, en ook bij GeenStijl. Over Ramdas kun je snel uitgepraat zijn, maar wat opvalt is dat vrijwel niemand de column van Nuweira Youskini heeft begrepen, of goed heeft gelezen. Zij steunt Ramdas wel degelijk terwijl de afkeer van 'racist' Wilders er vanaf spat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. [vind je iemand een racist dan noem je hem Wilders.]

    Hm, wie zit er hier nou in de slachtofferrol, vraag ik me af. Ik heb het verhaal van Ramdas gelezen, maar ik zie nergens dat hij de conducteur in kwestie een racist noemde. Ik haal er enkel uit dat hij zich stoorde aan de schreeuwerige onrespectvolle manier van aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dat ongeacht nationaliteit of paspoort, Randasdebiel het land moet worden uitgeschopt.

    Vanwege misplaatste discriminatie en ophitsing. Hij drijft een wig in de samenleving met zijn verwerpelijke gedrag.

    Dus: wegwezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Omdat uit zijn mond eigenlijk alleen maar verbale afval komt is bij ons thuis het vermoeden ontstaan dat die mond eigenlijk zijn anus is.
    Wij hebben dit personage dan ook omgedoopt tot 'Anal Ramdas'.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De aanvulling op Geen Stijl maakt al veel duidelijk. Die arrogante over het paard getilde Ramdas neemt het dus op voor asociale zwartrijders, alleen maar omdat die nu een hoofddoekje droeg. Was het een autochtoon geweest dan zou die Ramdas ongetwijfeld de zijde van de conducteur en de Duitse passagier hebben gekozen. Kortom de ergste racist is Ramdas zelf die voor moslims vanwege die misplaatste politieke correctheid, andere maatstaven hanteert. Buitengewoon walgelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. VERKLARING OMTREND ARRESTATIE VAN DE HEER RAMDAS
    • In de late avond (ca. 23 uur) van 16 oktober is er inderdaad
    een voorval geweest waarvan aangifte is gedaan bij de KLPD
    door NS personeel.
    • Situatie was als volgt:
    1. Een conducteur riep assistentie op van NS
    veiligheidsmedewerkers omdat hij een passagier aan
    boord had die hem beledigde. Dit is iets wat wij helaas in
    toenemende mate zien gebeuren.
    2. Vervolgens is betreffende passagier door NS
    veiligheidsmedewerkers verzocht de trein te verlaten en
    zijn reis op een andere manier te vervolgen.
    3. Er ontstond echter een oeverloze discussie met
    betreffende klant, die door ons personeel is afgekapt
    4. Nadat NS personeel wegliep zijn ook zij (herhaaldelijk)
    uitgescholden in het bijzijn van andere passagiers en
    personeel
    5. Omdat dit de grenzen van het betamelijke te buiten ging is
    de reiziger aangehouden en overgedragen aan de
    spoorwegpolitie. Daar is aangifte gedaan van belediging
    van een ambtenaar in functie.
    Voor het verdere vervolg en de tijd dat verdachte heeft
    vastgezeten in een wachtruimte verwijzen wij u naar het KLPD.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor de info Salomo. Verhelderend. Alleen, hoe zit het nou met die moslima? Wat had zij nou gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hier een getuigenverklaring (reiziger) DEEL 1 en DEEL 1a

    Geachte heren van de redactie van Geenstijl,

    Vandaag nam ik kennis van de berichtgeving over Anil Ramdas op uw website. Ik heb uw artikel daarover met interesse gelezen, temeer omdat ik meen getuige te zijn geweest van dit voorval. Ik was in hetzelfde treinstel aanwezig en hoewel de lezing van de heer Ramdas (die mij verder geheel onbekend is) niet strookt met hetgeen er werkelijk is gebeurd, kan ik mij niet voorstellen dat twee soortgelijke incidenten in hetzelfde treinstel hebben plaatsgevonden.

    De ICE van Frankfurt naar verschillende Nederlandse steden is op een normale zondagavond een vrij drukke maar verder rustige (qua gedrag van passagiers) trein. De conducteurs die hierop werken, zijn nauwelijks te vergelijken met normale conducteurs, maar meer met stewards. Ze zijn hulpvaardig, werken efficient en spreken hun talen. Passagiers op deze trein hebben in Duitsland (vrijwel) allemaal een gereserveerde zitplaats. Daarmee ontstond het probleem.

    In Keulen stapte een Duitse (zaken)man in. Hij zocht zijn gereserveerde plek, maar trof daar een vrouw in Nijab aan die luidruchtig in het Arabisch zat te bellen. Het lukte hem niet de vrouw te overreden om te vertrekken. De vrouw leek de man niet te verstaan/begrijpen. Hij schold de vrouw uiteindelijk in het Duits uit (het ging over varkens en moslims). Omdat er verderop een lege zitplaats was, besloot de man daar maar te gaan zitten. Met het schelden was de woede van de heer Ramdas gewekt. Die bitste de man wat toe in het Duits. Meneer Ramdas gedroeg zich vervolgens onrustig. Hij liep een

    BeantwoordenVerwijderen
  19. getuigenverklaring DEEL 1a

    Hij liep een aantal malen schichtig om zich heen kijkend heen en weer door de coupe.

    In Duisburg bleek de Duitse man op een gereserveerde stoel van iemand anders te zitten. Die persoon vroeg of de man wilde opstaan, wat hij dan ook prompt deed. Vervolgens sprak hij geruime tijd met de conducteur. Die heeft de man (naar ik aanneem) naar een zitplaatst in een ander rijtuig verplaatst. Toen de trein al geruime tijd de Duits-Nederlandse grens was gepasseerd, kwam de conducteur terug om alleen de moslima om haar plaatsbewijs te vragen. Zij zei niets, maar liet wel een gelamineerd stukje wit papier met wat tekst en het logo van HTM erop zien - ik heb zo'n kaartje eerder gezien in de Intercity Brussel (ook toen getoond door een vrouw in Nijab), tot mijn verbazing werd het toen geaccepteerd als geldig plaatsbewijs. De conducteur gaf ditmaal echter aan dat het geen geldig plaatsbewijs was.

    Op dat moment was meneer Ramdas al zichtbaar woedend in het gangpad gaan staan. Dat de vrouw deed alsof ze niet kon praten, irriteerde de conducteur. Hij sprak in verschillende talen op de vrouw in, maar die gaf geen krimp noch een geldig plaatsbewijs of ID-kaart. Uiteindelijk kwam er de volgende woorden: "jij raciest". Dat was het teken voor meneer Ramdas om zich ermee te gaan bemoeien. Hij schold de conducteur onder andere uit voor 'Hitler', 'nazi', 'kampbewaarder' en inderdaad ook voor 'Wilders'. De conducteur gaf eerst wat lacherig aan dat hij dat niet accepteerde, waarna Ramdas de boel nog eens herhaalde. Daarop reageerde de conducteur wat strenger. Nog geen twee minuten later ontkende Ramdas, in een van zijn zijde volstrekt onredelijk gesprek met de conducteur, de woorden gebruikt te hebben en zocht hij daarvoor steun bij medepassagiers. Die probeerden zich afzijdig te houden, omdat naar ik aanneem, voor iedereen duidelijk was dat de conducteur er gewoon boven stond en bezig was met deescalerend handelen. Hij deed het keurig en heeft denk ik besloten de vrouw op dat moment geen boete te geven, omdat de boel dan weer zou escaleren.

    De conducteur verdween en vervolgens hebben de moslima en meneer Ramdas gewoon in het Nederlands (wat de vrouw daarvoor schijnbaar niet kon) kort met elkaar gepraat. Vlak voor station Utrecht kwam een andere moslima vanuit een andere coupe de vrouw in Nijab ophalen. Zij werden in Utrecht (waar ik ook uitstapte) door de (spoorweg)politie op het perron aangehouden. Dat dit ook met meneer Ramdas is gebeurd, is mij niet opgevallen. Het kan in elk geval niet zoveel onrust hebben opgeleverd als de aanhouding van de gillende moslima's.

    Ik hoop dat ik jullie hiermee enigszins duidelijkheid verschaf over hetgeen er werkelijk is gebeurd.

    Met vriendelijke groet,
    Treinreiziger X

    BeantwoordenVerwijderen