Onafhankelijk en onbaatzuchtig; voor uw dagelijkse portie geestelijk verzet. Hoei Boei, de enige site met zowel Gerard Reve als Harry Potter aan haar zijde.
Gelul op twitter: Zijn platte, goedkope stukken op Hoeiboei
Als er een plat is dan is het wel die Hassna Bouazza. Typisch de zogenaamd gematigde moslima, nooit kritisch over intolerantie van de islam en binnen de eigen cultuur, maar wel de boodschapper van de kritiek met misselijke en valse argumente aanvallen. Door deze houding steunt ze de onderdrukking in naam van de islam. Maar natuurlijk je mag helemaal geen kritiek op de intolerantie van de islam hebben, want dan ben je zogenaamd niet genuanceerd. Wat een misselijke houding en ook weer geen goede argumenten waarom er geen sprake van nuance zou zijn.
Heimwee naar het oude nest? Naar de oude vertrouwde ideologie? Met haar oude vertrouwde polarisaties en discriminaties? Of een mix van de oude polarisaties met de modern ogende linksige, de marxiaanse? Of simpelweg een "gematigde", breeddenkende en tolerante moslima?
Hassna vertoont helaas de obsessie die vele "modern" ogende en "gematigde" moslima's hebben en dat is vooral islamcritici aanvallen. In die zin lopen ze mooi in de pas met de intolerante orthodoxen.
Misschien is het wel die marxiaanse mix
Hasnae is net zo 'gematigd' als Aboutaleb. Pissen in eigen nest doe je niet. Dus wat Ayaan deed kon niet
Ik denk dat Hassna de columns van haar broer niet gelezen heeft, dat is nog scherper dan Hans Jansen... ach past zich waarschijnlijk aan ,aan de politiek correctheid van de redactie(s)
Hassnae Bouazza schreef: "de beweringen dat moslims in de Koran hun rechtvaardiging vinden om niet-gelovigen te doden of hen te minachten, is aperte onzin."
CBN News asked Choudary for his thoughts on the 7/7 bombings on London’s transport system, and whether he condemned them. “For the people who carried it out, it was legitimate,” he replied. “If you look at the will of the 7/7 bombers Mohammed Siddique Khan and Shehzad Tanweer, they would be justified. And there are many verses from the Koran and many statements to say that’s the Islamic argument. And that is a difficult Islamic argument to refute. And there are many scholars who support that argument as well.”
Ik neem maar aan dat de onpartijdige journaliste hier eigenlijk bedoelt te zeggen dat zij het er niet mee eens is dat jihadisten de rechtvaardiging voor hun misdaden uit de koran halen. Dat jihadisten dat wél doen staat uiteraard buiten kijf. Kennelijk wil Hassnae uit alle macht de haar dierbare Koran uit hun klauwen redden en dat valt best te begrijpen. Maar ze gaat nogal onbehouwen en driest te werk, afgaand op wat ik zo hier en daar van haar tegenkom (als je een linkje hebt naar het ijzersterk beredeneerde artikel van Bouazza waar jouw citaatje uit afkomstig is, graag! ;-))
De aanpak van Donald Holbrook lijkt me heel wat effectiever (abstract): Selective Qur’anic referencing comprises a core element of radical Islamist discourse endorsing militancy. These are often embedded in wider religious deliberations which also cite numerous Hadith and other religious sources to support a given argument. This article seeks to analyse and document the way in which specific verses of the Qur’an are used to legitimise justifications put forward for violence and targeting in a selected corpus of English- language extremist Islamist material. The article concludes that application of the teachings of the Qur’an is altered and tailored in major militant Islamist treatises to match their political narrative, thus violating strict Salafistic demands for literal application of the Qur’an’s message.
Prof. Dr. Hans Jansen is niet plat. Hij kan met eenvoudige woorden een duidelijke uitleg geven. Veel mensen kunnen begrijpen wat hij uitlegt, maar dat wil niet zeggen dat het goedkoop is. Toegankelijk wil niet altijd zeggen goedkoop, de zaken bij de naam noemen is niet altijd plat.
Meiske Hassnae Bouazza zal misschien niet altijd even veel trek hebben in de strekking van de stukken van Jansen. Misschien moet de spagaat te ver worden opgerekt tussen de oude banden met de verachtelijke cultuur waaruit zij voort komt en de beschaafde samenleving waar zij voor gekozen heeft.
Misschien moet er nu gewoon voor eens en voor altijd worden afgestapt van de nuance. Alexander Pechtold heeft het al voorzien; de tijd is aangebroken dat men de confrontatie moet zoeken. Het moet maar eens afgelopen zijn met vergoelijking van de inbreuk op de menselijke waardigheden door de islam. Bijvoorbeeld de sharia-veroordeling van die vrouw tot steniging kan onmogelijk geaccepteerd worden door mensen in Nederland, de beschaafde wereld. Als men zelf kan nadenken en gelooft in de rechten van de mens dan kan men geen enkel goed woord vinden voor de sharia of de islam in het algemeen. Spreekt men zich niet uit tegen de islam, in al haar facetten, dan hinkt men op twee benen. Dan moet niet de ander die dit duidelijk maakt voor ongenuanceerd worden uitgemaakt, dan moet men komen tot zelfreflectie en inzien dat men nog steeds te veel sympathieën heeft voor de islamitische wereld.
Ik kreeg de link voor het stuk ("Koran voor beginners") van Hassnae op Frontaal Naakt doorgestuurd, waarvoor dank. Ik kon me goed vinden in de reacties van Bas in de commentaarsectie.
Gebakkelei over de inhoud van de koran - een monsterlijk archaisch, patriarchaal pamflet - interesseert mij eerlijk gezegd weinig. Zolang Nederland geen Islamitische republiek is, doen Mohammed, zijn zetbaasjes en zijn hele programma er niet toe. In een pluriforme, seculiere samenleving is geloven een privé aangelegenheid. Dat moet zo blijven. Waar het om gaat is de bestaande wet handhaven en verwachten, neen, éisen, dat nieuwkomers en hun kinderen zich daar als rechtgeaarde Nederlandse burgers aan houden. Simpel. Dus bijvoorbeeld pertinent geen gesjoemel met seksistische praktijken omdat je - als betuttelende ambtenaar of beleidsmaker - meent dat het om schattig-preutse folklore gaat. De heersende wetten en mores moet je zélf ook terdege serieus nemen, natuurlijk. Het is geen kinderspel. Soms denk ik wel eens, je krijgt de migranten die je verdient...
Virtuele graffiti was meer een opmerking over het verschijnsel twitter in het algemeen. De tweet van Hassnae - en haar stijl in het algemeen - maakt op mij vooral een overspannen indruk. Van iemand die boven haar macht werkt.
Ja, waarom was het eigenlijk aan Nausicaa gericht?
Dat meiske heeft te weinig aandacht momenteel.
BeantwoordenVerwijderenZe is lid van de club "weinig om het lijf".
Als er een plat is dan is het wel die Hassna Bouazza. Typisch de zogenaamd gematigde moslima, nooit kritisch over intolerantie van de islam en binnen de eigen cultuur, maar wel de boodschapper van de kritiek met misselijke en valse argumente aanvallen. Door deze houding steunt ze de onderdrukking in naam van de islam. Maar natuurlijk je mag helemaal geen kritiek op de intolerantie van de islam hebben, want dan ben je zogenaamd niet genuanceerd. Wat een misselijke houding en ook weer geen goede argumenten waarom er geen sprake van nuance zou zijn.
BeantwoordenVerwijderenHeimwee naar het oude nest? Naar de oude vertrouwde ideologie? Met haar oude vertrouwde polarisaties en discriminaties?
BeantwoordenVerwijderenOf een mix van de oude polarisaties met de modern ogende linksige, de marxiaanse?
Of simpelweg een "gematigde", breeddenkende en tolerante moslima?
Hassna vertoont helaas de obsessie die vele "modern" ogende en "gematigde" moslima's hebben en dat is vooral islamcritici aanvallen. In die zin lopen ze mooi in de pas met de intolerante orthodoxen.
BeantwoordenVerwijderenMisschien is het wel die marxiaanse mix
Hasnae is net zo 'gematigd' als Aboutaleb. Pissen in eigen nest doe je niet. Dus wat Ayaan deed kon niet
Ik denk dat Hassna de columns van haar broer niet gelezen heeft, dat is nog scherper dan Hans Jansen...
BeantwoordenVerwijderenach past zich waarschijnlijk aan ,aan de politiek correctheid van de redactie(s)
Nee dan Twitter, hét medium om genuanceerd uit de hoek te komen.
BeantwoordenVerwijderenNOT.
Virtuele graffiti, meer is het niet.
(Schouderophaalt, doorsnurkt).
Hassnae Bouazza schreef: "de beweringen dat moslims in de Koran hun rechtvaardiging vinden om niet-gelovigen te doden of hen te minachten, is aperte onzin."
BeantwoordenVerwijderenKijk en luister naar waar deze moslim zijn rechtvaardiging vandaan haalt:
Anjem Choudary tells the truth... again!
CBN News asked Choudary for his thoughts on the 7/7 bombings on London’s transport system, and whether he condemned them.
“For the people who carried it out, it was legitimate,” he replied. “If you look at the will of the 7/7 bombers Mohammed Siddique Khan and Shehzad Tanweer, they would be justified. And there are many verses from the Koran and many statements to say that’s the Islamic argument. And that is a difficult Islamic argument to refute. And there are many scholars who support that argument as well.”
@ Lia
BeantwoordenVerwijderenIk neem maar aan dat de onpartijdige journaliste hier eigenlijk bedoelt te zeggen dat zij het er niet mee eens is dat jihadisten de rechtvaardiging voor hun misdaden uit de koran halen. Dat jihadisten dat wél doen staat uiteraard buiten kijf. Kennelijk wil Hassnae uit alle macht de haar dierbare Koran uit hun klauwen redden en dat valt best te begrijpen. Maar ze gaat nogal onbehouwen en driest te werk, afgaand op wat ik zo hier en daar van haar tegenkom (als je een linkje hebt naar het ijzersterk beredeneerde artikel van Bouazza waar jouw citaatje uit afkomstig is, graag! ;-))
De aanpak van Donald Holbrook lijkt me heel wat effectiever (abstract):
Selective Qur’anic referencing comprises a core element of radical Islamist discourse endorsing militancy. These are often embedded in wider religious deliberations which also cite numerous Hadith and other religious sources to support a given argument. This article seeks to analyse and document the way in which specific verses of the Qur’an are used to legitimise justifications put forward for violence and targeting in a selected corpus of English- language extremist Islamist material. The article concludes that application of the teachings of the Qur’an is altered and tailored in major militant Islamist treatises to match their political narrative, thus violating strict Salafistic demands for literal application of the Qur’an’s message.
Zie hier: http://www.terrorismanalysts.com/pt/index.php?option=com_rokzine&view=article&id=117&Itemid=54
Prof. Dr. Hans Jansen is niet plat. Hij kan met eenvoudige woorden een duidelijke uitleg geven. Veel mensen kunnen begrijpen wat hij uitlegt, maar dat wil niet zeggen dat het goedkoop is. Toegankelijk wil niet altijd zeggen goedkoop, de zaken bij de naam noemen is niet altijd plat.
BeantwoordenVerwijderenMeiske Hassnae Bouazza zal misschien niet altijd even veel trek hebben in de strekking van de stukken van Jansen. Misschien moet de spagaat te ver worden opgerekt tussen de oude banden met de verachtelijke cultuur waaruit zij voort komt en de beschaafde samenleving waar zij voor gekozen heeft.
Misschien moet er nu gewoon voor eens en voor altijd worden afgestapt van de nuance. Alexander Pechtold heeft het al voorzien; de tijd is aangebroken dat men de confrontatie moet zoeken. Het moet maar eens afgelopen zijn met vergoelijking van de inbreuk op de menselijke waardigheden door de islam. Bijvoorbeeld de sharia-veroordeling van die vrouw tot steniging kan onmogelijk geaccepteerd worden door mensen in Nederland, de beschaafde wereld. Als men zelf kan nadenken en gelooft in de rechten van de mens dan kan men geen enkel goed woord vinden voor de sharia of de islam in het algemeen. Spreekt men zich niet uit tegen de islam, in al haar facetten, dan hinkt men op twee benen. Dan moet niet de ander die dit duidelijk maakt voor ongenuanceerd worden uitgemaakt, dan moet men komen tot zelfreflectie en inzien dat men nog steeds te veel sympathieën heeft voor de islamitische wereld.
l@Lou
BeantwoordenVerwijderenHier is de link naar het stuk van Hassnae
en hier het commentaar van Hans Jansen:
Ik kreeg de link voor het stuk ("Koran voor beginners") van Hassnae op Frontaal Naakt doorgestuurd, waarvoor dank. Ik kon me goed vinden in de reacties van Bas in de commentaarsectie.
BeantwoordenVerwijderenGebakkelei over de inhoud van de koran - een monsterlijk archaisch, patriarchaal pamflet - interesseert mij eerlijk gezegd weinig. Zolang Nederland geen Islamitische republiek is, doen Mohammed, zijn zetbaasjes en zijn hele programma er niet toe. In een pluriforme, seculiere samenleving is geloven een privé aangelegenheid. Dat moet zo blijven. Waar het om gaat is de bestaande wet handhaven en verwachten, neen, éisen, dat nieuwkomers en hun kinderen zich daar als rechtgeaarde Nederlandse burgers aan houden. Simpel. Dus bijvoorbeeld pertinent geen gesjoemel met seksistische praktijken omdat je - als betuttelende ambtenaar of beleidsmaker - meent dat het om schattig-preutse folklore gaat. De heersende wetten en mores moet je zélf ook terdege serieus nemen, natuurlijk. Het is geen kinderspel. Soms denk ik wel eens, je krijgt de migranten die je verdient...
@Lou. Virtuele graffiti? Nee, pure kwaadaardigheid.
BeantwoordenVerwijderenp.s. wat vindt Nausica Marbe er eigenlijk van?
BeantwoordenVerwijderen@Fred
BeantwoordenVerwijderenVirtuele graffiti was meer een opmerking over het verschijnsel twitter in het algemeen. De tweet van Hassnae - en haar stijl in het algemeen - maakt op mij vooral een overspannen indruk. Van iemand die boven haar macht werkt.
Ja, waarom was het eigenlijk aan Nausicaa gericht?
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderen