Gelul op twitter: Het einde van de tijd is nabij!




Ja hoor, het was te verwachten. Ook bij een ramp als die zich momenteel in Japan afspeelt, zijn er altijd lieden te vinden die daar als eerste hun voordeel mee weten te doen. Slecht nieuws verkoopt natuurlijk beter dan goed nieuws. Dat weten we. Maar ik had niet verwacht dat juist uit deze hoek de eerste 'verkopers met een boodschap' zich zouden melden. Handig bekeken maar wel zo onsmakelijk. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat verdedigers van christelijke scherpslijperij van deze goed getimede maar uiteraard onnozele, onware en achterlijke boodschap vinden. Ze doen er vast het zwijgen toe.

AVe

18 opmerkingen:

  1. Wat voor type 'mensen' is dit, die zo'n ramp durven afdoen met: 'Iedereen moet zijn ogen openen voor de terugkeer van Jezus!'

    Deze uitspraak plaatst de 'heer' Willem van Hartskamp daar waar hij hoort, nl. in de onderste regionen van medemenselijkheid, hij toont geen enkele compassie met de bevolking van Japan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel weer frappant.
    De gristenen geloven in Jezus.
    De Kauwgomballenboom fanatici geloven in een vegetarische politietraining.
    Dhimmi's 66 geloven in een gematigde islam.
    En de rest van het zooitje geloven in de eind der tijden in de vorm van opwarming van de aarde danwel zeespiegelstijging.

    Elke gek zijn gebrek.
    Maar waarom nou gristenen pakken op hun geloof, maar nooit de CO2-gekte bekritiseren ? Beiden zijn net zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Dirk

    "Maar waarom nou gristenen pakken op hun geloof, maar nooit de CO2-gekte bekritiseren ?"

    Het verschil zit hem in dat religie geen enkel bewijs kent.

    Maar het onderzoek naar de opwarming van de aarde (ik vermoed dat je dat bedoeld met 'CO2-gekte') een wetenschappelijke basis heeft (berekeningen, cijfertjes, noem maar op).


    De grap is, dat andere wetenschappers het tegenovergestelde beweren, onderbouwd door, cijfertjes, berekeningen en noem maar op.

    Ik kijk er dan ook niet vreemd van op dat er mensen zijn die vluchten in het geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hecatonchir

    Omdat je er overduidelijk totaal niets van begrepen hebt, zal ik het je éénmaal uitleggen waarom Christenen geloven in de Leven God van Israël. En dat is de Opstanding van Jezus Christus uit de dood.

    Dat heeft niets met vluchten te maken, maar een éénvoudig geloven dat de Zoon van God opgestaan is uit de dood en deze heeft overwonnen, geen mens op aarde is dat gelukt. Het frappantste is dat zelfs in de psychologie men het erover eens is dat de mens in zijn algemeenheid doodsbang is voor de dood. Uitzonderingen daargelaten want enkelingen hebben een grote mond dat men niet bang is voor de dood dat is eerder uitzondering dan regel.

    In vraag en antwoord op de Dood in zijn algemeenheid hebben niet-gelovigen, atheïsten en wat dies meer zij geen antwoord.

    Maar de belofte voor een Christen blijft staan: "de dag komt waarop elke ziel zal opstaan uit het graf, zij die goede werken gedaan hebben ontvangen een opstanding ten leven, zij die verderfelijke dingen hebben gedaan een opstanding ten oordeel". "Zij die niet geloven zijn reeds veroordeeld"

    Vr. Gr. Pineut

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @persephone

    Het punt is dus dat je alleen en uitsluitend voor jezelf spreekt. Want wat voor jou echt Leven is, daar geeft iemand anders weer een hele andere invulling aan. Het moment waarop jij voor een ander gaat bepalen hoe iemand "echt" moet leven of wat "echt leven" is maakt je tot een dictator. Iets waar iedereen nu juist zo fel op tegen is. In casu HoeiBoei.

    Ik heb getracht simpel en kort en bondig duidelijk te maken wat een Christen gelooft en waarom.

    Dat men Christenen (en het geloof) graag belachelijk maakt moet men zelf weten, het zegt meer over het karakter van hen die dat doen dan over de mensen die men belachelijk maakt.

    Om nog even over het "einde der tijden" terug te komen, vaak komen hier de wat meer geletterde mensen ik neem aan dat zij net als elke Christen Mattheus 24 bijna wel uit het hoofd kennen ?

    Daarin staat duidelijk vermeld wat de tekenen van de Tijd van het Einde zijn, voor niet gelovigen is die tijd meer dan gruwelijk.

    Ik zou zeggen, leef er nog maar even lekker op los, maar als het fout gaat met je leven dan ook niet piepen & janken !!

    Vr. Gr. Pineut

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aardbevingen behoren traditioneel tot de 'tekenen van de eindtijd'. Alleen, hoe meer de aardbol bewoond raakt, en hoe beter de nieuwsdiensten technisch functioneren, hoe meer berichten we krijgen over aardbevingen. Duizend jaar geleden zouden we niets gehoord hebben over eventuele aardbevingen in Noord-Japan of op Nieuw-Zeeland, al was het alleen maar doordat er geen contact was met die landstreken. En een aardbeving in een onbewoond of onbebouwd gebied haalt het nieuws ook al niet. Dus lijkt het tegenwoordig alsof aardbevingen in kracht, belang en getal toenemen, en het einde ter tijden derhalve nabij is gekomen. En wie weet.. bewijs maar eens dat dat niet zo is. Misschien is het einde der tijden inderdaad vlakbij. Maar voorlopig zijn het alleen de berichten over aardbevingen die in aantal toenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @heca,

    "Het verschil zit hem in dat religie geen enkel bewijs kent.
    "
    Onzin.
    Het gaat niet om het boekje. Geloven staat ieder vrij en een ieder kan zijn verstand gebruiken.
    Het gaat er dus niet om wat er gedoceerd wordt, maar wat er voor waar geaccepeerd wordt.

    Het zijn toch aanzienlijke idioten die de "opwarming van de aarde" voor waar aannemen. Te lui en te achterlijk om zich eens fatsoenlijk voor te laten lichten.

    Voor jouw informatie: co2 -gehalte is historisch gezien erg laag. Ooit is het 200.000 maal zo "erg" geweest, maar toen bestond Greenpeace niet, noch de automobiel.
    Gemiddeld genomen is er op de noord- of zuid-pool geen ijs. Dus mochten de ijskappen smelten, dan gaan we naar een meer normale situatie toe.
    Conclusie:
    Je controleert je informatie niet en neemt zomaar voor waar aan wat voor je neus geschoven wordt.


    Des te opmerkelijker is dan wat je anderen verwijt !

    probeer eens: salomonkroonenberg.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Dirk

    "Voor jouw informatie: co2 -gehalte is historisch gezien erg laag. Ooit is het 200.000 maal zo "erg" geweest, maar toen bestond Greenpeace niet, noch de automobiel.
    Gemiddeld genomen is er op de noord- of zuid-pool geen ijs. Dus mochten de ijskappen smelten, dan gaan we naar een meer normale situatie toe."

    Wat jij hier poneert is mij allemaal bekend.

    "Conclusie:
    Je controleert je informatie niet en neemt zomaar voor waar aan wat voor je neus geschoven wordt."

    Wat neem ik voor waar aan?
    Lees mij comment van 14 maart 2011 21:14 eens beter!

    "Des te opmerkelijker is dan wat je anderen verwijt !"

    Vertel me eens wat verwijt ik anderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @pineut

    "Omdat je er overduidelijk totaal niets van begrepen hebt, zal ik het je éénmaal uitleggen waarom Christenen geloven in de Leven God van Israël. En dat is de Opstanding van Jezus Christus uit de dood."

    Dat is mij tot in de treure al uitgelegd door gelovigen van diverse pluimage en ik heb het prima begrepen.

    "Het frappantste is dat zelfs in de psychologie men het erover eens is dat de mens in zijn algemeenheid doodsbang is voor de dood."

    Daar kijk ik niet van op.

    Maar om dan een verhaal te bedenken dat je na je dood, mits je aan bepaalde voorwaarden hebt voldaan (Hem aanbidden enz. en voldoen aan allerlei restricties), het eeuwige leven krijgt?

    Ik weet dat na mijn verscheiden, ik geen last zal hebben van mijn turbulente en hedonistische levenswijze.
    Carpe diem!

    En mocht het zijn zoals jij het schetst; ik sta voor mijn daden en ideeën en zal de straf die je mij voorspelt ondergaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @heca,

    [zucht]

    "Maar het onderzoek naar de opwarming van de aarde (ik vermoed dat je dat bedoeld met 'CO2-gekte') een wetenschappelijke basis heeft (..).

    Niet dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Jezus keert terug en het einde v.d. tijd is nabij."

    Reden om Jezus geen landingstoestemming te verlenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Dirk

    Wat jij hier flikt heet cherry picking.

    Eén alinea uit mijn comment halen en daar op reageren.
    Terwijl mijn comment een geheel is.

    Ik duid zowel de voorstanders van 'global warming' als de tegenstanders van dit idee.
    Ik heb daar geen waardeoordeel over gegeven.

    Blijft nog open dat ik nog geen antwoord op mijn vragen:
    "Wat neem ik voor waar aan?"
    en
    "Vertel me eens wat verwijt ik anderen?", heb gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @heca,
    voor de tweede en laatste keer: "Maar het onderzoek naar de opwarming van de aarde (ik vermoed dat je dat bedoeld met 'CO2-gekte') een wetenschappelijke basis heeft (berekeningen, cijfertjes, noem maar op). "


    Dat is dus een waardeoordeel.
    en
    Er is GEEN wetenschappelijke basis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Dirk

    Het is mij duidelijk dat je niets van mijn comment van 14 maart 2011 21:14 hebt begrepen.

    Ik leg het uit.

    Ik schrijf:

    "Maar het onderzoek naar de opwarming van de aarde (ik vermoed dat je dat bedoeld met 'CO2-gekte') een wetenschappelijke basis heeft (berekeningen, cijfertjes, noem maar op)."

    Ik zeg hiermee dat er onderzoek gedaan is naar 'global warming' en dat er bepaalde wetenschappers zijn die naar aanleiding hiervan zeggen dat de cijfers uitwijzen dat dit inderdaad gebeurt.

    Nergens zeg ik dat ik het hiermee eens ben; ik constateer slechts.

    Vervolgens schrijf ik:

    "De grap is, dat andere wetenschappers het tegenovergestelde beweren, onderbouwd door, cijfertjes, berekeningen en noem maar op."

    Waarmee ik wil zeggen dat je met cijfertjes en berekeningen zowel de 'global warming' als het tegenovergestelde kan 'bewijzen'.

    Niets meer, niets minder.
    Wat de heren wetenschappers in beide kampen doen komt neer op 'cherry picking' of anders gezegd: wat kan ik gebruiken in mijn eigen voordeel en de rest weglaten.

    Ik denk dat je na mijn comment van16 maart 2011 19:18, wel weet wat ik bedoel.

    Er staan nog wat vragen open, kan je daar alsnog op antwoorden?

    "Wat neem ik voor waar aan?"
    en
    "Vertel me eens wat verwijt ik anderen?"

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Godsdiensten floreren vooral op basis van angst en rampen passen daar goed in de strategie van de angst van geloof of ga naar de verdoemenis.

    BeantwoordenVerwijderen