Een piesje, een wasje en een plasje

COLUMN. Onze redacteur schrijft iedere week een dagboekfragment van een bekend persoon. Vandaag: Cabaretière Katinka Polderman.  Lief Dagboek"Een piesje, een wasje en een plasje".

Zondag 14 oktober, 12.00 uur 
Beetje zenuwachtig want moet
column voor Volkskrant nog tikken. De vijfde alweer. Heb nog één dag en nog steeds geen onderwerp. Die abortusboot van Women on Waves is hot maar lastig. Durf ik niet aan voor zo'n groot Volkskrantpubliek. Is nie gezellie ook. Als die abortusboot nou weer naar Ierland was gevaren dan had ik wel geweten wat de Volkskrantlezers wilden lezen maar een abortusboot naar Marokko? Nee zeg, ik ben cabaretière. Aan zoiets wil ik m'n vingers niet branden. 't Moet niet te moeilijk worden, krijg ik weer vragen van de hoofdredacteur: wat bedoel je daarmee?
Zo, nu eerst even een piesje doen, misschien komt er dan wat.

Zondag 14 oktober, 12.15 uur. 
Skydiver Felix Baumgartner is ineens trending topic op de Sociale Media. Nooit van die man gehoord, maar hij is mijn redding. Geweldig, hier kan ik wat mee want wie springt er nu uit een ballon van 39 kilometer hoogte? Zeker geen Nederlander. Ga nu snel een wasje doen en daarna net als iedereen die
mallotige skydiver volgen.

Maandag 15 oktober, 9.00 uur. 
Ben al uren wakker, lig maar te malen over die Baumgartner, kan me nog steeds niets voorstellen bij waarom iemand zoiets krankzinnigs doet en wat er tijdens mans val allemaal door hem heen ging en ik begrijp al helemaal niets van alle natuurkunde die er bij komt kijken. Heb geen idee, geen flauw idee. Maar goed, ik ben cabaretière, dus leuk en als mensen maar om me lachen dan maakt het niet uit wat ik heb geschreven.  Niet te veel nadenken want dat doen de lezers evenmin. Creativiteit is net als poepen: niet forceren, als het komt dan komt het!
Nu snel een plasje en aan de slag. Tikken maar!

Maandag 15 oktober, 9.30 uur
Zo, dat viel reuze mee, 't kwam er in één keer uit. Het ging al makkelijker dan bij de eerste keer, toen ik in de huid van onze koningin kroop, dat was nog even spannend maar na vier keer gaat het zowat vanzelf. 't Is natuurlijk ook mijn vak, grappig zijn. Morgen snel kijken hoe vaak ik geliked word want uiteindelijk doe je het daar allemaal voor, toch?

Dinsdag 16 oktober, 11.00 uur 
Sta nog steeds niet op de Volkskrant Opinie-site. Wat duurt dat lang! De spanning stijgt onverwacht toch en nu moet ik wéééér een piesje doen terwijl ik een paar minuten geleden nog een plasje deed maar ik kan het natuurlijk niet in mijn broek doen. Dat moeten mijn lezers doen, hihi!

Dinsdag 16 oktober, 12.00 
He,he, eindelijk sta ik erop. En kijk, de likes stromen binnen! Negatieve reacties daar krijg ik kramp van in mijn blaas en je weet wat daar van komt, die sla ik dus over. Geen gevoel voor humor die mensen. Ze snappen niet eens dat ik doe alsof ik die Baumgartner ben. Da's nou juist de grap! Da's toch leuk? Gelukkig overheersen de positieve reacties en doen mensen het bijna in hun broek van het lachen.

Dinsdag 15 oktober 15.00 uur
Nog steeds aan het bijkomen van vanmorgen. Ik heb 't gedaan! Records verbroken! Nog nooit zo veel likes gehad! Tegelijk beetje gek droef gevoel: hoe moet ik dit ooit zien te overtreffen? Ik denk dat ik er wel klaar mee ben. Nou ja, eerst m'n column voor Spits nog tikken. Waar zal die eens over gaan? Over hoe makkelijk het is om in de huid van een ander te kruipen?

5 opmerkingen:

  1. Een plastic embryo in de brievenbus door wijsneuzen opdat de mensen zelf de goede weg niet weten te kiezen, is het zelfde als een abortusboot naar Marokko zeilen vanwege internasionale solidarieteit, zeg maar humanistische mensenrechten. Diezelfde wijsneuzen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor embryo is foetus bedoeld

      Verwijderen
    2. Volgens mij komt zo'n boot niet ongevraagd in je brievenbus en moet je er eerst zelf naar toe lopen.

      Verwijderen
  2. Ik denk dat de volkskrant zijn lezers niet serieus neemt door zulke blogs te plaatsen.

    Staat dit ook in de krant?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Annelies worden jouw meesterwerkjes te vaak geweigerd, dat je steeds over VK mensen stukjes schrijft? Wel amusant hoor.

    Kusje

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen