Elma Drayer: - Somberaars als Bolkestein hebben gelijk

Vervolgens

Naar verluidt komt VVD’er Frits Bolkestein een dezer dagen bij Pauw & Witteman uitleg geven over zijn uitspraak dat er voor ’bewuste Joden’ geen toekomst is in Nederland. Wat hij aan die tafel zal zeggen, geen idee. Maar dat hij enigszins verbaasd moet zijn over de commotie die hij ermee veroorzaakte lijkt me niet uitgesloten. 

Een alerte journalist van dagblad De Pers trof Bolkesteins uitlating aan in ’Het verval. Joden in stuurloos Nederland’ van Manfred Gerstenfeld. Dat boek schetst aan de hand van feitelijke gegevens en interviews een inktzwart beeld van het vigerende vaderlandse antisemitisme en de lakse reactie van de overheid daarop. En inderdaad zegt Bolkestein in de bundel dat

Lees hierr verder.

14 opmerkingen:

  1. Stukje stat wel degelijk on-line:
    http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/drayer/article3331377.ece/Somberaars_als_Bolkestein__hebben_gelijk_.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het idee dat deze uitspraak in hetzelfde licht gezien moet worden als zijn uitspraak over de subsidie-kwestie. Hij zei toen zo ongeveer:
    'ik ben tegen verlaging van subsidie voor de kunst.
    Ik vind zelfs dat er meer geld moet komen.
    Laten we het betalen van de ontwikkelingshulp'.

    Het was een spiegel voorhouden aan degenen die zo hard schreeuwen om subsidie voor kunst. Dat zijn over het algemeen dezelfde mensen als degenen die schreeuwen voor ontwikkelingshulp. De reactie was dan ook bijna hilarisch! Bij de eerste twee zinnen werd er gejuicht. Bij de derde zin was het stil in eerste instantie; er kwam wat geroezemoes op gang en toen begon het boe-geroep. Want deze mensen snappen ergens ook wel, dat hun fijne hobby's niet ten koste van die arme ondervoede kindertjes in Afrika moeten gaan.

    Of zijn uitspraak over de joden op dezelfde manier opgevat moet worden, weet ik niet zeker maar ik ging ervan uit, dat dit ook een "knuppel in het hoenderhok" was. En idd; er lopen er een stel als een kip zonder kop rond sinds de tijd dat dit bekend is! ;-)
    Dan maar wachten wat hij er zelf van zal zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat je gelijk hebt, @Aiw,

    Verder lijken mij de reacties, zoals die van Halsema, op z'n zachtst gezegd nogal hypocriet. Haar partij heeft er in de achterliggende jaren alles aan gedaan om de nieuwe antisemieten massaal binnen te halen.

    En verder is het net als vroeger. Ook toen werd Bolkestein eerst verguisd en vervolgens - terecht - geroemd om het "aanzwengelen van de discussie". Vervolgens heeft hij zich bij mijn weten nooit bijzonder ingezet voor oplossingen. De massa-immigratie van kansloze, toekomstige antisemieten ging immers overdroten door.

    Nu herhaalt hij hetzelfde kunstje - knuppel in hoenderhok - en wijzen op de botervoorraad op de hoofden van collegae, maar valt ondertussen politici aan die oplossingen voorstellen waarmee de daders en niet de slachtoffers van antisemitisme worden aangepakt. So the game continues..

    grt,
    Sag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. off topic:
    http://www.guardian.co.uk/world/2010/dec/09/sakineh-mohammadi-ashtiani-freed-iran-stoning?CMP=twt_gu

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb in de afgelopen jaren vaak geprobeerd deze kwestie aan te zwengelen in discusssies - voorzichtig, dat wel - maar stuit daarbij op een muur van onbegrip en ontkenning. Natuurlijk, als het om antisemitisme gaat is men er als de kippen bij zolang het het ghetto van Warschau, Auschwitz etc. betreft, maar mensen met de neus op de feiten drukken met betrekking tot hedendaags antisemitisme leidt alleen maar tot een houding van kop in het zand steken. Dat geldt evenzeer voor Nederland als voor Australie. In linkse kringen is de keuze voor de Palestijnen en tegen Israel inmiddels zo normaal dat men niet eens meer de moeite neemt dit te hoeven benadrukken, je merkt het alleen aan regelmatige geuite 'offhand' opmerkingen. Het is uitermate verontrustend en het vertroebelt de discussie op alle fronten. Heel benieuwd of het optreden van Bolkestein bij P&W nog ergens toe zal leiden of dat ook hier een muur van ontkenning wordt opgetrokken. - KeesB, Sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb in de afgelopen jaren vaak geprobeerd deze kwestie aan te zwengelen in discusssies - voorzichtig, dat wel - maar stuit daarbij op een muur van onbegrip en ontkenning. Natuurlijk, als het om antisemitisme gaat is men er als de kippen bij zolang het het ghetto van Warschau, Auschwitz etc. betreft, maar mensen met de neus op de feiten drukken met betrekking tot hedendaags antisemitisme leidt alleen maar tot een houding van kop in het zand steken. Dat geldt evenzeer voor Nederland als voor Australie. In linkse kringen is de keuze voor de Palestijnen en tegen Israel inmiddels zo normaal dat men niet eens meer de moeite neemt dit te hoeven benadrukken, je merkt het alleen aan regelmatige geuite 'offhand' opmerkingen. Het is uitermate verontrustend en het vertroebelt de discussie op alle fronten. Heel benieuwd of het optreden van Bolkestein bij P&W nog ergens toe zal leiden of dat ook hier een muur van ontkenning wordt opgetrokken. - KeesB, Sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er staat ook een interessant interview met Elma Drayer in het genoemde boek van Manfred Gerstenfeld, Het Verval. Van harte aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bolkestein heeft het helder en duidelijk verwoord bij Pauw en Witteman, maar het is moeilijk voor de politiek correcte wegkijkers om deze feiten te willen aanvaarden. Opvallend is ook dat nu de vinger wordt gelegd op de islamitische intolerantie t.a.v. joden, nu ineens moslims met zielige verhaaltjes komen dat moskeeën zouden worden beklad. Van dat laatste geloof ik weinig. Het kan een keer zijn voorgekomen, maar over het algemeen zie ik nergens veel bewijzen voor "gevandaliseerde" moskeeën. Als die er waren dan zou dat veel meer in het nieuws zijn geweest. Het blijft altijd maar bij vage verhalen en het gevoel. En moslims zie ik echt niet angstig rondlopen of hun hoofddoekjes verbergen voor de Nederlanders. Integendeel zelfs. Joden daarentegen verbergen wel hun keppeltje.Ik denk dat dit een afleidingsmanoeuvre van moslims en politiek correcten is om het echte probleem van intolerantie niet te hoeven bespreken. Moslims wijzen op hun intolerantie ligt nou eenmaal gevoelig en past ook niet bij het ideologische plaatje dat alleen blanke autochtonen intolerant zijn en moslims altijd het slachtoffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Rudolf,

    De bewijzen voor al die gevandaliseerde moskeeën inderdaad, waar zijn die? Dat had Bolkestein wat mij betreft ook als reactie op de "jij-bak" van Witteman mogen geven.

    In ieder geval is bekend dat bepaalde moslim-activisten niet terugdeinzen om "hate-crimes" te verzinnen: zoals dit incident

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond het gesprek vooral vermakelijk. Vermakelijk omdat Frits in het niet-joodse echtpaar uit de Diamantbuurt herkenbare joden zag

    http://tinyurl.com/2uustwk

    Vermakelijk ook door mijn besef wat Bolkestein zou kunnen ervaren als-ie zich rond het ingaan van de sjabbes tussen vele honderden lokjoden zou openbaren. In de U.S.A. nogwel. In Williamsburg, Brooklyn, New York.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De gevolgen en reacties op de uitspraak van Bolkestein bewijst nog maar eens , hoe de sluwe vos Bolkestein de boel kan mobiliseren . Werkelijk geniaal . Petje af voor Bolkestein . Het noopt tot maatregelen en natuurlijk goed voor de komende staten verkiezingen .
    Wat maatregelen betreft moet het het gebruik van opnameapparatuur voor beeld en geluid voor de rechtbank toelaatbaar worden indien het discriminatie in de openbare ruimte betreft.
    Dit moet wettelijk mogelijk gemaakt worden , waarna een forse financieele vergoeding als straf volgt die altijd , in het geval van jodenbashing , bijvoorbeeld aan joodse stichtingen voor goede doelen moet worden betaald .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De uitzending van P&W is inmiddels geweest. Hoewel ik vond dat Bolkestein zichtbaar ouder wordt en moeite moet doen om woorden te vinden en veel stamelt, is het toch wel heel duidelijk wat hij bedoelde. Hiermee samen hangt het feit, dat hij volgende week in A'dam meedoet aan het debat: "Is de islam gevaarlijk?" Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is Zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote vastgoedinvesteerder, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde kredietbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen. moge God je zegenen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen