"...voordat ze in de brand gaan."




(Ingezonden), interview met Eberhard van der Laan in de (papieren) Volkskrant, 26.9.2009.

"Ik ben in 32 wijken geweest. Maandag was ik in de Indische buurt in Amsterdam. Een vrouw met een actieverleden komt naar mij toe en zegt: die hele wijkenaanpak is allemaal geld voor nieuwe Nederlanders. Ik hoor dat vaker en leg steeds uit dat het geld is voor de hele buurt. Meteen daarna heb ik een gesprek met een op zichzelf leuk Marokkaans kereltje. Hij zegt: zie je die auto's daar staan? Je kunt ons beter extra geld geven voordat ze in de brand gaan. Dit alles binnen twee minuten. Zo scherp ligt het dus. Praat je deze mensen naar elkaar toe, of zet je ze tegen elkaar op? Er is maar één antwoord: ik moet ze naar elkaar toepraten."

Heeft u ook voorbeelden van Jip-en-Janneke-uitspraken/berichten/verslaggeving/foto's gehoord/gezien op radio, televisie of andere media? Stuur deze, met bronvermelding, dan naar hoeiboei@gmail.com .

5 opmerkingen:

  1. Het is volstrekt belachelijk en onbegrijpelijk dat de minister dan zo'n "leuke" jongen niet duidelijk maakt dat het dreigen met geweld buiten elke orde is. Nog erger is dat hij dit soort asociale agressievelingen dichter bij de hardwerkende burger wil brengen. Wat nou naar elkaar toepraten, er valt hier niets te praten. Exit Van der Laan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van der Laan heeft een opdracht:haal Wilders onderuit.Hij is feitelijk een handlanger van Achmed Marcouch en zijn groep geworden.Door het jongetje niet ter verantwoording te roepen ontstaat er ruimte voor uitdijend crimineel gedrag.Is hij al door Hirsch ballin daar op gewezen? Jammer maar een juridische opleiding geeft deze man met krullen geen brille,afgeserveerd dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van der Laan overtreedt de wet.Hij had, als burgerplicht, die jongen aan moeten geven.

    Dan zakt zo'n iemand toch door het ijs....beroepsmatig als advocaat en als minister en als partij voor de zwakkeren in de samenleving ?


    Next !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ergste is nog dat hij van zijn wederwaardigheden van de chantage van een Marokkaanse snotaap naar een minister toe in een interview kond doet met de air van iemand voor wie dit schandalige gedrag dagelijkse kost is. Exit. Next

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zat ff te googlen en er zijn wel meer ex-pvda adepten die zwartboekjes opendoen.
    http://stemgeenpvda.blogsome.com/ is er zo 1.
    Zelf zal ik ook geen [vda meer stemmen, decennia van leugens is echt wel zat.

    BeantwoordenVerwijderen